صفحه اصلی > طراحی سایت : آیا فاکتور Ad strength در گوگل ادز اهمیت دارد؟

آیا فاکتور Ad strength در گوگل ادز اهمیت دارد؟


به همین دلیل تصمیم گرفتیم که بررسی دقیق تری در خصوص Google Ad Strength داشته باشیم و ببینیم که آیا این فاکتور واقعاً مهم است یا خیر  و چگونه می توان آن را بهبود بخشید.

سرفصل های این مقاله

  • قدرت تبلیغات چیست؟
  • چگونه قدرت تبلیغات بر گوگل ادز تأثیر می گذارد؟
  • به روز رسانی های اخیر گوگل که بر قدرت تبلیغات تأثیر می گذارد.
  • آیا باید به قدرت تبلیغات توجه کرد؟
  • چگونه می توانید قدرت تبلیغات را بهبود بخشید؟

قدرت تبلیغات یا Ad strength در گوگل ادز چیست؟

قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم که آیا باید به قدرت تبلیغات توجه کرد یا خیر، اجازه دهید در مورد مفهوم قدرت تبلیغات در گوگل ادز صحبت کنیم.

اساساً، قدرت تبلیغات فاکتوری است برای کمک به تبلیغ‌کنندگان در جهت توسعه و بهبود آگهی تبلیغاتی و نگارش یک آگهی قوی که بر اساس داده‌های Google عملکرد خوبی دارند، اما این فاکتور فقط به عنوان یک شاخص استفاده می‌شود، نه یک عامل رتبه‌بندی واقعی.

به این ترتیب، این فاکتور می تواند بسیار شبیه به امتیاز کیفی گوگل (Quality Score) یا امتیاز بهینه سازی تبلیغات (Optimization Score) باشد. هر دو این فاکتور ها به منظور کمک به تبلیغ‌کنندگان برای ایجاد تبلیغاتی اصولی و فهرست‌های کلیدواژه هستند، اما عامل اصلی نحوه عملکرد حساب نیستند.

چگونه قدرت تبلیغات بر گوگل ادز تأثیر می گذارد؟

آیا نداشتن مقدار و تنوع در نگارش دارایی ها ( assets) ها در آگهی های گوگل ادز بر عملکرد تبلیغات شما تأثیر منفی می گذارد؟

برای جواب دادن به این سوال در ابتدا نگاهی خواهیم داشت به تعریفی که خود گوگل از فاکتور Ad  Strength داشته است:

”  Ad Strength با ارائه بازخورد های مختلف کاربران به شما به شما کمک کند روی ارائه پیام های مناسب به مشتریان خود تمرکز کنید.”

“این معیار به شکل «ناقص»، «ضعیف»، «متوسط»، «خوب» و «عالی»، ارتباط کیفیت و تنوع آگهی تبلیغاتی شما را اندازه‌گیری می‌کند. قدرت تبلیغات به شما نشان می‌دهد که یک آگهی تبلیغاتی تا چه حد از بهترین شیوه‌های Google برای عملکرد بهینه پیروی می‌کند. قدرت تبلیغات بالاتر به شما کمک می کند تا عملکرد تبلیغ خود را به حداکثر برسانید. همراه با بازخورد عملی، قدرت تبلیغات، بهبود اثربخشی تبلیغات را برای شما آسان‌تر می‌کند.”

با توجه به تعاریف گوگل به نظر می رسد که نداشتن دارایی های متنوع و مختلف تأثیر منفی بر تبلیغات شما خواهد داشت. به طور خاص، دو جمله آخر که به حداکثر رساندن عملکرد و اثربخشی تبلیغات شما اشاره می کند.

اما تعداد بی‌شماری از تبلیغ‌کنندگان تجربیات متفاوتی داشته‌اند، بسیاری از آنها ادعا می‌کنند که تبلیغات ضعیف آنها از تبلیغات عالی یا خوب در حساب‌هایشان بهتر عمل کرده اند.

در طرف مقابل، ممکن است متوجه شوید که تبلیغات با قدرت ضعیف یا متوسط ​​به اندازه تبلیغات با رتبه‌بندی خوب یا عالی نمایش داده نمی‌شوند.

بنابراین، آیا قدرت تبلیغات کم به این معنی است که تبلیغات شما نمایش کمتری خواهد داشت؟

پاسخ کوتاه به این سوال “نه” می باشد:

  1. قدرت تبلیغات بر عملکرد تبلیغات شما در گوگل تاثیری نخواهد داشت.
  2. قدرت تبلیغات ضعیف مانع از نمایش تبلیغات شما در گوگل نمی شود.

اما نکته اینجاست که اگر قدرت تبلیغاتی پایینی داشته باشید، هر دوی این موارد ممکن است اتفاق بیفتد.

اگر قدرت تبلیغات شما کم باشد، می توانید عملکرد بدتری را برای آن تبلیغات مشاهده کنید. همچنین اگر تبلیغات شما دارای قدرت تبلیغات ضعیفی باشد، ممکن است در بسیاری از مزایده ها برنده نشود.

گوگل بارها تاکید کرده است که قدرت تبلیغات تنها شاخصی از نحوه ساخت تبلیغ شما بر اساس بهترین شیوه های داخلی آنهاست.

پس از انتشار مقالات مختلف در این خصوص، جینی ماروین، رابط تبلیغات گوگل، این شکل در خصوص ابهامات این معیار گوگل ادز پاسخ داد:

 google-ads-liason-tweet-ad-strength

همانطور که در تصویر میبینید جینی ماروین اعلام کرده است که قدرت تبلیغات به شکل مستقیم در مزایده گوگل تاثیری نخواهد داشت و صرفا یک ابزاریست که می توانید با کمک آن تبلیغاتی اصولی و مناسب برای کاربر ایجاد کنید. در واقع این ابزار به شما کمک می کند تبلیغاتی متنوع و مرتبط با کلمات کلیدی خود ایجاد کنید. همچنین در ادامه گفته است که تبلیغات با قدرت ضعیف می تواند باعث از دست دادن بخشی از سهم نمایش در تبلیغات شما شود اما به هیچ عنوان نمی تواند مانع نمایش تبلیغات شما شود.

به روز رسانی های اخیر که بر قدرت تبلیغات تأثیر می گذارد.

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم، گوگل اخیراً به‌روزرسانی‌هایی را برای پلتفرم Google Ads منتشر کرده است که بر قدرت تبلیغات تمرکز کرده است. بیشتر این تغییرات به به‌روزرسانی‌های کمپین هایPerformance Max تمرکز داشته است.

اما یک پاراگراف توجه بسیاری از تبلیغ‌کنندگان را به خود جلب کرد و کل بحث پیرامون قدرت تبلیغات از اینجا آغاز شد:

ad-strength-update-performance-max

گوگل می‌گوید که در حال حاضر، کمیت و تنوع دارایی‌ها نقش بیشتری در امتیازات قدرت تبلیغات شما خواهد داشت و تبلیغ کنندگان نگران این هستند که آیا قدرت تبلیغات در عملکرد تبلیغات تاثیر خواهد داشت یا خیر!

آیا باید به قدرت تبلیغات توجه کرد؟

آیا باید به قدرت تبلیغات توجه کرد یا خیر؟ اگر چنین است، چگونه باید به آن توجه کرد؟

هدف شما به عنوان یک بازاریاب همیشه باید ایجاد تبلیغاتی باشد که تا حد امکان برای مشتریان مربوطه، مرتبط و معنادار باشد. اگر این کار را به خوبی انجام می‌دهید، احتمالاً به راحتی به بسیاری از معیارها برای ایجاد قدرت تبلیغاتی بالا دست خواهید یافت. و این برای همه فرمت های تبلیغاتی صدق می کند.

چگونه می توانید قدرت تبلیغات را بهبود بخشید؟

در اینجا چند پیشنهاد برای ایجاد تبلیغات با قدرت بالاتر وجود دارد:

  1. پیام های قانع کننده ای ایجاد کنید که نقاط قوت کسب و کارتان را برجسته می کند.
  2. به درخواست مشتری پاسخ دهید، به عنوان مثال، کلمات کلیدی یا چیزی مرتبط با سرچ کاربر را در تبلیغات خود وارد کنید.
  3. انواع مختلفی از پیغام های خود را آزمایش کنید. شما هرگز نمی دانید چه چیزی بهترین عملکرد را خواهد داشت.
  4. از همه انواع مختلف افزونه های گوگل ادز که می‌توانید از جمله تصاویر، ویدیوها، لوگوها، مکان‌ها، دارایی‌های تبلیغاتی و غیره استفاده کنید.

علاوه بر این نکات، گوگل هم به شکل مستقیم اعلام کرده است که به چه شکل می توانید قدرت تبلیغات خود را بالا ببرید.

responsive-search-ads-ad-strength

یا رتبه بندی های مختلفی که می توانید با Performance Max به دست آورید:

google-ad-strength-principles

اگر عملکرد خوبی از تبلیغات خود می بینید و از همه چیز راضی هستید، ممکن است اهمیتی به قدرت تبلیغ خود نداشته باشید. اما اگر نتایج مورد نیاز خود را دریافت نمی کنید، شاید بهتر است به ستون بهبود قدرت تبلیغات نگاه کنید و ببینید گوگل چه راهنمایی هایی ارائه می دهد

حتی می توانید یک قدم جلوتر بروید. برای ویرایش آگهی کلیک کنید و ببینید گوگل چه پیشنهاداتی برای شما در مورد هر یک از زمینه های پیشنهادی برای بهبود دارد. برای مثال در تصویر زیر می بینید که گوگل تعدادی عنوان جدید برای این نوع تبلیغ پیشنهاد داده است که فکر می کند می تواند بهتر باشد. شاید آنها کار کنند، شاید هم نه، اما حداقل ایده های جدیدی به شما می دهد که مجبور نیستید به تنهایی به آنها فکر کنید.

headline-suggestions-google-ads

برای Performance Max، نیز می توانید انواع دارایی های جدید را مستقیماً و بدون زحمت زیاد در قسمت ویرایشگر ایجاد کنید. تقریباً هیچ بهانه‌ای برای نداشتن دارایی‌های تبلیغاتی بیشتر وجود نخواهد داشت.

ai-asset-generation-google-ads

قدرت تبلیغات را به نقطه ضعف کمپین خود تبدیل نکنید.

به عنوان یادآوری برای پایان دادن به این موضوع، فقط به این دلیل که گوگل اخیرا به فاکتور قدرت تبلیغات بیش از پیش پرداخته است، فراموش نکنید، قدرت تبلیغات KPI کمپین گوگل ادز شما نیست. روی KPI های کسب و کار خود تمرکز کنید و از قدرت تبلیغات برای بهبود وضعیت آگهی های تبلیغاتی خود استفاده کنید.



منبع

پست های مرتبط

طراحی سایت هولدینگ

اگر به عنوان صاحب یک شرکت هلدینگ که به طراحی سایت هلدینگ…

50 آمار تبلیغات گوگل که در سال 2024 و پس از آن باید بدانید

11 تا 0.50 دلار میانگین هزینه هر کلیک گوگل ادز برای شبکه…

8 ویژگی فوق العاده مفید هوش مصنوعی در تبلیغات گوگل

4. تجربه مکالمه در گوگل ادز با استفاده از هوش مصنوعی شما…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب