صفحه اصلی > گوگل ادز : تبلیغات آژانس هواپیمایی، بررسی بهترین روش های 2024

تبلیغات آژانس هواپیمایی، بررسی بهترین روش های 2024


در حال حاضر اغلب آژانس‌های هواپیمایی بخشی از خدمات خود را به شکل آنلاین ارائه می‌کنند. همین مسئله باعث شده تا شیوه تبلیغات آژانس هواپیمایی نیز دگرگون شود. تبلیغ در صفحه نتایج گوگل، تبلیغات پیامکی، اجرای تبلیغات کلیکی، ایمیل مارکتینگ و تبلیغ در سوشال مدیا از گزینه‌های جذاب برای تبلیغ شرکت‌های هواپیمایی است. البته در کنار این موارد ممکن است از روش‌های سنتی هم برای تبلیغات استفاده شود؛ اما تبلیغات آنلاین نسخه به‌روزتر و موثرتری برای شرکت‌های هواپیمایی هستند. در ادامه به مرور بهترین شیوه‌های تبلیغاتی این حوزه می‌پردازیم.

بهترین تبلیغات برای آژانس هواپیمایی | مرور ۶ روش برتر

تا چند سال پیش آژانس‌های هواپیمایی دارای نمایندگی‌های پر تعدادی بودند و برای فروش بیشتر از تبلیغات محیطی، تلفنی و پیامکی استفاده می‌کردند. در سال‌های اخیر اما تغییر ذائقه مردم و تمایل بالای آن‌ها به خرید اینترنتی باعث شده تا آژانس‌های هواپیمایی هم به سراغ روش‌های جدیدتری برای تبلیغات و فروش بروند. برای مثال اغلب شرکت‌های هواپیمایی در حال حاضر دارای وب‌سایت هستند. همین مسئله باعث شده تا شیوه تبلیغات هم در این شرکت‌ها تغییر کند. در ادامه به مرور جدیدترین روش‌های تبلیغات آژانس هواپیمایی می‌پردازیم.

۱.تبلیغ در صفحه نتایج گوگل

اگر مراحل طراحی سایت آژانس هواپیمایی شما انجام شده و در حال حاضر صاحب سایت هستید، می‌توانید از این قابلیت برای تبلیغات هم کمک بگیرید. در حال حاضر بسیاری از کاربران برای خرید بلیط هواپیما یا رزرو هتل و اقامتگاه به سراغ جستجوی گوگل می‌روند. بر همین اساس تبلیغات آژانس هواپیمایی در صفحه نتایج جستجو فرصت خوبی برای جذب مشتری است.

برای شروع تبلیغ در صفحه اول گوگل ابتدا باید فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط با آژانس‌های هواپیمایی را جمع‌آوری کنید. این فهرست باید شامل عبارت‌هایی باشد که مشتریان آژانس هواپیمایی با استفاده از آن به دنبال خدمات شما هستند. برای مثال عبارت‌هایی مثل «خرید بلیط هواپیما»، «خرید بلیط لحظه آخری آنکارا»، «بلیط هواپیما لحظه آخری» و «خرید تور گرجستان» مواردی هستند که جستجوی بالایی در گوگل دارند. وقتی روی این فهرست تبلیغات خود را انجام می‌دهید، اگر کاربران چنین عبارتی را جستجو کنند، ابتدا لینک تبلیغ شما در صفحه اول گوگل نمایش داده می‌شود. به این شکل می‌توانید مشتریان بالقوه را جذب کنید.

تبلیغات آژانس هواپیمایی در گوگل ادز

نکته جالب درباره تبلیغ در صفحه نتایج مربوط به هزینه‌های آن است. این هزینه‌ تبلیغات گوگل ادز به ازای هر کلیک محاسبه می‌شود. مورد دیگر اینکه هزینه تبلیغات به‌‌صورت مزایده‌ای است. در واقع اگر رقبای شما در گوگل تبلیغ نکرده باشند، هزینه پایین‌تری برای تبلیغات می‌پردازید. در مقاله «قیمت کلمات در گوگل ادز» درباره نحوه محاسبه این هزینه‌ها صحبت کرده‌ایم.

نکات لازم برای تبلیغ آژانس هواپیمایی در گوگل

  • تبلیغ در صفحه نتایج با اهداف متعددی مثل افزایش ترافیک وب‌سایت، بهبود وضعیت فروش، جمع‌آوری سرنخ‌های جدید و… انجام می‌شود. نوع اهدافی که دنبال می‌کنید، روی فهرست کلمات کلیدی تاثیر مستقیم دارد.
  • تحقیق کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل ادز اهمیت ویژه‌ای دارد؛ برای این کار می‌توانید از کیورد پلنر یا ابزارهای دیگری استفاده کنید. همچنین می‌توانید از یک سئوکار یا متخصص گوگل ادز نیز کمک بگیرید.
  • نکته دیگر در تبلیغات گوگل ادز به بودجه کمپین و نرخ Bidding برمی‌گردد. اگر می‌خواهید تبلیغات موفقی داشته باشید، باید درباره استراتژی‌های قیمت‌گذاری گوگل ادز به دانش و تجربه بالایی برسید.
  • اینکه تبلیغ آژانس هواپیمایی‌تان در صفحه نتایج گوگل قرار بگیرد، بخش اول ماجرا است. بحث مهم‌تر به ترغیب کاربران برای کلیک روی تبلیغ برمی‌گردد. برای افزایش جذابیت عنوان از کلمات قدرت (مانند تخفیف، لحظه آخری، ارزان‌ترین و…)، اعداد و علائم نگارشی استفاده کنید. همچنین برای نوشتن توضیحات تبلیغ هم ساده بنویسید و از جملات کوتاه استفاده کنید. این کار باعث ترغیب مخاطبان برای افزایش کلیک می‌شود.
  • محتوای تبلیغ هم در کنار عنوان و توضیحات اولیه اهمیت دارد. مخاطبی که وارد لینک تبلیغ می‌شود، باید در ساده‌ترین حالت به خواسته‌اش برسد؛ یا اگر سوالی در ذهن دارد، محتوای تبلیغ در راستای پاسخگویی به سوالاتش باشد.
  • برای جذابیت بیشتر محتوای تبلیغ می‌توانید از فیلم، اینفوگرافی و تصاویر نیز در محتوای خود استفاده کنید.
  • پلتفرم گوگل ادز داده‌های کمپین را جمع‌آوری می‌کنند. بر اساس نرخ کلیک، نرخ تبدیل، نرخ بازگشت سرمایه و… می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی را ارزیابی کرده و آن‌ها را بهینه‌سازی کنید.

۲.تبلیغات بنری آنلاین آژانس هواپیمایی

راهکار دیگر برای تبلیغات آژانس هواپیمایی، انجام تبلیغات بنری است. این سبک از تبلیغات را در سایت‌های خبری و دانلود فیلم و موسیقی زیاد دیده‌اید. تبلیغات بنری آنلاین را ممکن است با اسم تبلیغات کلیکی هم بشناسید. در ایران پلتفرم‌هایی مثل یکتانت، صبا ویژن و تپسل در این زمینه فعالیت می‌کنند. علاوه بر این‌ها اگر به دنبال یک پلتفرم جهانی‌ برای تبلیغات کلیکی هستید، می‌توانید از خدمات گوگل ادز هم استفاده کنید.

در حال حاضر بیش از ۳۵ میلیون سایت و اپلیکیشن با شبکه نمایش گوگل همکاری دارند. گستردگی این شبکه و استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی باعث شده تا تبلیغات کلیکی گوگل ادز مورد توجه کسب و کارهای ایرانی نیز قرار بگیرد. به کمک الگوریتم‌های گوگل می‌توانید نحوه نمایش تبلیغات را بر اساس زبان، مکان، سن، جنسیت، حوزه فعالیت و… فیلتر کنید. به این شکل تبلیغ آژانس هواپیمایی صرفاً برای مخاطبان هدف شما نمایش داده می‌شود؛ این ویژگی شانس دریافت کلیک را افزایش می‌دهد.

نکته دیگر اینکه هزینه این تبلیغات نیز به شکل مزایده‌ای و به ازای دریافت هر کلیک یا تبدیل محاسبه می‌شود؛ که آن را به گزینه مناسبی برای تبلیغات تبدیل می‌کند.

نکات لازم برای تبلیغات بنری آژانس هواپیمایی

  • تبلیغات کلیکی با اهداف متعددی انجام می‌شود. قدم اول در اجرای این تبلیغات مشخص کردن اهداف کمپین است.
  • کیفیت بنرهای طراحی شده نیز نقش مهمی در ترغیب کاربران دارد. ابعاد بنر، رنگ‌بندی، عنوان، تصویر و متن توضیحات جزء مواردی است که باید روی آن‌ها وقت بگذارید.
  • عنوان بنرهای تبلیغاتی باید ترغیب کننده باشد و نظر کاربر را جذب کند. استفاده از علائم نگارشی و کلمات قدرت باعث جذابیت عنوان تبلیغات می‌شود.
  • در نوشتن توضیحات بنر نیز باید از جملات ساده و ترغیب کننده استفاده کنید. توضیحات بنر باید کاربر را تشویق به انجام کار مشخصی کند. فراخوان اقدام به عمل تبلیغات بنری باید متناسب با اهداف آن باشد.
  • اگر در انتخاب رنگ‌بندی، فونت و هر جزئی از بنرهای تبلیغاتی تردید داشتید، می‌توانید از تکنیک A/B تست استفاده کنید.
  • داده‌های کمپین‌های بنری در پلتفرم‌های تبلیغاتی، مثل گوگل ادز، ذخیره می‌شود. بر اساس این داده‌ها می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی خود را بهینه‌سازی کنید.

۳.ثبت اطلاعات دفتر آژانس هواپیمایی در گوگل

اگرچه بسیاری از کاربران برای استفاده از خدمات آژانس‌های هواپیمایی به سراغ وب‌سایت می‌روند، اما همچنان افرادی هم هستند که برای رزرو تور، خرید بلیط یا دریافت توضیحات مراجعه حضوری را ترجیح می‌دهند. این دست از کاربران اغلب برای دسترسی به اطلاعات آژانس‌های هواپیمایی به سراغ جستجوی گوگل می‌روند. بر همین اساس گوگل هم امکان ثبت اطلاعات را برای کسب و کارها ایجاد کرده است.

اگر عبارت «آژانس هواپیمایی» را در گوگل جستجو کنید، با فهرست کاملی از آژانس‌های هواپیمایی و اطلاعات آن‌ها روبرو می‌شوید. این اطلاعات شامل شماره تماس، مکان آژانس هواپیمایی، ساعات فعالیت، سابقه کاری و… می‌شود. درواقع می‌توان گفت ثبت این اطلاعات روشی کم هزینه برای تبلیغات آژانس های هواپیمایی است.

ثبت آژانس هواپیمایی در گوگل مپثبت آژانس هواپیمایی در گوگل مپ

اگرچه ایران در فهرست تحریم‌های گوگل قرار دارد؛ اما خوشبختانه برای ثبت اطلاعات آژانس هواپیمایی خود نیاز نیست کار عجیب و غریبی انجام دهید. برای آشنایی با این فرایند توصیه می‌کنیم مقاله «آموزش ثبت اطلاعات کسب و کار در گوگل مپ» را بخوانید.

۴.تبلیغ آژانس هواپیمایی در سوشال مدیا

اقبال کاربران ایرانی به شبکه‌های اجتماعی باعث شده تا تمامی کسب و کارها توجه ویژه‌ای به این پلتفرم‌ها داشته باشند. در حال حاضر اینستاگرام، تلگرام و توییتر مهم‌ترین شبکه‌هایی است که ایرانیان از آن استفاده می‌کنند. در کنار این موارد می‌توان از پلتفرم‌های داخلی، تیک تاک و… هم نام برد.

حضور همگانی کاربران در شبکه‌های اجتماعی فرصت خوبی برای تبلیغات آژانس‌های هواپیمایی است. برای مثال نمونه‌هایی از این تبلیغات را ممکن است در اینستاگرام دیده باشید. البته بیشتر این تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها و صفحات دیگر انجام می‌شود. در صورتی که علاوه بر این، برای تبلیغات می‌توان به سراغ instagram ads هم رفت؛ که شیوه تبلیغات مستقیم در اینستاگرام است.

در تلگرام و توییتر هم امکاناتی برای تبلیغات مستقیم در دسترس کاربران قرار دارد. با این حال چون این گزینه‌ها مشمول پرداخت دلاری می‌شوند، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین خاطر تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ گزینه بهتری برای آژانس‌های هواپیمایی است.

نکات لازم برای تبلیغ آژانس هواپیمایی در سوشال مدیا

  • برای تبلیغ در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی بهتر است پیج‌ها و اینفلوئنسرهایی را انتخاب کنید که متناسب با حوزه فعالیت شما تولید محتوا می‌کنند. برای مثال اینفلوئنسرهایی که اهل کمپ و مسافرت هستند، گزینه‌های خوبی محسوب می‌شوند.
  • برای اینفلوئنسر مارکتینگ انتخاب میکرو اینفلوئنسرها گزینه بهتری است. اگرچه تعداد فالوورهای کمتری نسبت به پیج‌های دیگر دارند، اما تاثیرپذیری مخاطبان آن‌ها بیشتر است. به‌علاوه که گزینه‌های ارزان‌تری هم برای تبلیغات هستند.
  • جهت رسیدن به بهترین گزینه‌ها می‌توانید نمونه تبلیغات آژانس هواپیمایی را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید و از آن‌ها نیز الگو بگیرید.
  • در تولید محتوای مناسب برای سوشال مدیا کیفیت و خلاقیت را در کنار هم لحاظ کنید. تولید محتوای با کیفیت باعث می‌شود تا تبلیغتان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
  • ایجاد چالش‌های جذاب، طراحی نظرسنجی و ساخت تبلیغات تعاملی باعث بیشتر دیده شدن تبلیغات می‌شود. در تولید محتوا برای آژانس‌های هواپیمایی می‌توان ایده‌های خلاقانه متعددی را اجرا کرد.
  • در تبلیغات سوشال مدیا باید از انواع محتوای متنی، تصویری و ویدئویی استفاده کنید. برای انتخاب نوع محتوا ظرفیت‌های هر شبکه را در نظر بگیرید و سپس به سراغ طراحی کمپین‌های تبلیغاتی بروید.
  • به کمک ابزارها یا طرح‌های خلاقانه کمپین‌های سوشال مدیا را داده‌محور کنید. به این شکل می‌توانید تبلیغات خود را ارزیابی کرده و بهینه‌سازی نمایید.

۵.تبلیغات ویدئویی برای آژانس هواپیمایی

یکی از اثربخش‌ترین شیوه‌های تبلیغات آژانس هواپیمایی، استفاده از ویدئو است. برای انجام تبلیغات ویدئویی می‌توانید به سراغ پلتفرم‌های پخش مثل آپارات، فیلیمو، نماوا و… بروید. اغلب پلتفرم‌های پخش امکان اجرای تبلیغات ویدئویی را دارند. اگر به دنبال گزینه بهتری هم برای این کار هستید، می‌توانید از تبلیغات در یوتیوب کمک بگیرید.

در حال حاضر یوتیوب بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال دارد. در ایران هم اقبال نسل جوان به یوتیوب در حال افزایش است. همین مسئله باعث شده تا تبلیغات یوتیوبی هم مورد توجه کسب و کارهای ایرانی قرار بگیرد. نکته جالب اینکه تبلیغ در یوتیوب به‌واسطه الگوریتم‌های هوشمند انجام می‌شود. این الگوریتم‌ها کمک می‌کند تا تبلیغات شما به مخاطبان هدفتان نمایش داده شود. به‌علاوه در گوگل ادز می‌توانید نمایش تبلیغات را بر اساس سن، جنسیت، لوکیشن، زبان، علاقه‌مندی‌های کاربران و… هم فیلتر کنید.

اگرچه هزینه تبلیغات در یوتیوب را باید به دلار پرداخت کنید؛ اما چون این هزینه به ازای هر کلیک یا هر ۱۰۰۰ بار نمایش تبلیغات است، گزینه مقرون به صرفه‌ای محسوب می‌شود. به‌خصوص که یوتیوب مخاطبان بالایی دارد و نرخ بازگشت سرمایه نیز در آن حدود ۲۰۰ درصد ارزیابی می‌شود.

نکات لازم برای تبلیغ آژانس هواپیمایی در یوتیوب

  • در تولید محتوای یوتیوبی کیفیت محتوا اهمیت ویژه‌ای دارد. این محتوا می‌توان در قالب انیمیشن، مستند، فیلم کوتاه و تبلیغات تعاملی تهیه شود. اگر می‌خواهید تبلیغات موثرتری داشته باشید، برای تولید محتوای آن وقت بگذارید.
  • در تبلیغات یوتیوبی می‌توان اهداف متعددی را دنبال کرد. افزایش آگاهی از برند آژانس هواپیمایی، تبلیغ خدمات جدید، تبلیغات جشنواره‌ای و تخفیفی، دریافت سرنخ‌های جدید و… از جمله این اهداف هستند. مشخص کردن هدف کمپین به محتوا و چگونگی اجرای آن سمت‌وسو می‌دهد.
  • داشتن عنوان و توضیحات جذاب هم باعث دیده شدن بهتر تبلیغات ویدئویی می‌شود. استفاده از کلمات قدرتمند و جمله‌بندی‌های کوتاه این جذابیت را افزایش می‌دهد.
  • محتوای تبلیغات ویدئویی باید برای مخاطب مفید باشد؛ به نحوی که مخاطب را درگیر کند. پاسخگویی به سوالات مخاطب، دادن وعده‌‌های خاص و معرفی خدمات ویژه می‌تواند کلید جذابیت محتوای ویدئویی باشد.
  • تبلیغات ویدئویی در پایان باید مخاطب را دعوت به انجام کار مشخصی کنند. این CTA باید متناسب با اهداف کمپین باشد.
  • اگر تبلیغات ویدئویی را در یوتیوب انجام می‌دهید، داده‌های آن در گوگل ادز قابل دسترسی است. به کمک این داده‌ها می‌توانید کمپین‌های ویدئویی خود را بهینه‌سازی کنید.

۶.تبلیغات پیامکی برای آژانس هواپیمایی

اگر در جستجوی ارزان‌ترین تبلیغات برای آژانس های هواپیمایی هستید، می‌توانید به سراغ ارسال پیامک‌ بروید. برای پیامک مارکتینگ دو راهکار پیش روی آژانس‌های هواپیمایی قرار دارد. راه اول استفاده از پلتفرم‌هایی است که امکان ارسال پیامک‌های انبوه را دارند. برخی از این پلتفرم‌ها ممکن است گزینه‌هایی نیز برای فیلتر کردن مخاطبان ارائه کنند؛ اما با این حال نرخ تبدیل در این سبک از تبلیغات چندان هم بالا نیست.

راه دوم هم استفاده از بانک شماره‌ای است که خودتان جمع‌آوری کرده‌اید. وقتی برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی از این شماره‌ها استفاده می‌کنید، اطمینان دارید که صاحبان آن‌ها مخاطبان هدف تبلیغات شما هستند. به همین خاطر هم نرخ تبدیل در این شیوه بالاتر است.

تبلیغات پیامکی آژانس هواپیماییتبلیغات پیامکی آژانس هواپیمایی

البته اینکه چه راهی را برای تبلیغات پیامکی انتخاب کنید، بستگی به اهداف تعیین شده دارد. برای مثال اگر هدف تبلیغات ریتارگتینگ باشد، باید از شماره تلفن‌های مشتریان قبلی استفاده کرد؛ اما اگر می‌خواهید تبلیغات انبوهی برای کمپین‌های جشنواره‌ای داشته باشید، استفاده از پلتفرم‌های واسطه هم گزینه خوبی است.

نکات لازم برای تبلیغات پیامکی آژانس هواپیمایی

  • در نوشتن پیامک‌های تبلیغاتی خلاق باشید. تعداد کاراکترها در تبلیغات پیامکی محدود است. به همین خاطر باید واژه‌ها را به‌درستی انتخاب کنید. استفاده از کلمات قدرتمند و علائم نگارشی باعث دیده شدن تبلیغات پیامکی می‌شود.
  • شروع پیامک‌های تبلیغاتی باید ضربه‌ای باشد و مخاطب را از همان ابتدا درگیر کند. این کار شانس دیده شدن تبلیغات را افزایش می‌دهد.
  • ارائه کد تخفیف در تبلیغات پیامکی راه‌حل خوبی برای افزایش نرخ تبدیل است.
  • در نگارش پیامک‌های تبلیغاتی بهتر است از جمله‌های کوتاه و ساده استفاده کنید. خلاقیت در نوشتن خوب است؛ اما خلاقیت نباید مانعی در رساندن پیام به مخاطب باشد.
  • با در نظر گرفتن یک کد تخفیف خاص یا استفاده از روش‌های دیگر می‌توان داده‌های کمپین‌های پیامکی را جمع‌آوری کرد. به این شکل امکان بهینه‌سازی هم برای تبلیغات پیامکی فراهم می‌شود.
  • اگر درباره اثربخشی چند متن تبلیغاتی تردید دارید، می‌توانید به کمک روش A/B تست آن‌ها را امتحان کنید.

نمونه متن تبلیغات آژانس هواپیمایی

  • تور لحظه‌ آخری آنکارا با ۱۵ درصد تخفیف! همین حالا تماس بگیرید.
  • تعطیلات عید به کجا سفر می‌کنید؟ ۱۰ درصد تخفیف عیدانه برای سفر. – آژانس هواپیمایی آذرخش –
  • می‌خوای غافلگیرش کنی؟ بهش یک تور گرجستان هدیه بده! ۵ درصد تخفیف برای سفرهای خانوادگی
  • پیش‌فروش بلیط هواپیما آغاز شد. برای خرید بلیط به  سایت آذرخش مراجعه کنید.
  • دنبال بلیط می‌گردی؟ به آذرخش سر بزن. – آژانس هواپیمایی آذرخش-
  • نمی‌دونی کجا سفر کنی؟ مشاوره رایگان برای رزرو تور هوایی.
  • جشنواره عید تا عید آژانس هواپیمایی آذرخش آغاز شد. ۵ درصد تخفیف برای سفرهای دو نفره.

سخن آخر

تعداد آژانس‌های هواپیمایی هر روز در حال افزایش است. اغلب این آژانس‌ها خدمات خود را به‌صورت آنلاین ارائه می‌کنند. به همین خاطر هم اغلب تبلیغات آژانس هواپیمایی نیز در فضای مجازی انجام می‌شود. تبلیغ در صفحه نتایج گوگل، اجرای تبلیغات بنری، تبلیغات ویدئویی و کمک گرفتن از سوشال مدیا بهترین گزینه‌ها برای تبلیغات آژانس‌های هواپیمایی است. اگر درباره جزئیات روش‌های معرفی شده سوال دیگری دارید، در کامنت‌ها پاسخگوی شما هستیم.



منبع

پست های مرتبط

راهنمای کامل تبلیغات گوگل برای استارت آپ ها

چه مقدار بودجه برای تبلیغات گوگل برای استارت آپ ها مناسب است؟…

تبلیغات هتل، بررسی بهترین روش های 2024

دیده شدن مهم‌ترین دغدغه‌ای است که کسب و کارهای مختلف دارند. این…

اسکریپت های مدیریت هزینه کمپین و ادگروپ | آقای وب

زمان مطالعه: 6 دقیقههمواره در کلاس های سرچ ادز پلاس مجموعه HDM…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

آخرین پست ها

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب