صفحه اصلی > گوگل ادز : تبلیغات باربری، بررسی بهترین روش ها (1403)

تبلیغات باربری، بررسی بهترین روش ها (1403)


باربری‌ها از جمله خدماتی است که هیچ‌وقت بازار خود را از دست نمی‌دهد. شرکت‌ها، کسب و کارها و افراد زیادی هستند که برای جابه‌جایی اقلام خود نیازمند همکاری با باربری‌ها هستند. البته در سال‌های اخیر شکل و شمایل ارائه خدمات در باربری‌ها نیز تغییر کرده است. به همین خاطر برای تبلیغ باربری دیگر نمی‌توان از روش‌های تبلیغات سنتی استفاده کرد. برای تبلیغات باربری می‌توانید به سراغ گوگل ادز، شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات پیامکی بروید. در ادامه به بررسی این روش‌های تبلیغاتی می‌پردازیم.

بهترین تبلیغ برای باربری | مرور ۶ روش برتر

قبل از اینکه به سراغ انتخاب روش برای تبلیغ باربری بروید، باید مخاطبان هدف خود را بشناسید. در واقع لازم است مشخص کنید که خدمات خود را می‌خواهید به چه گروهی ارائه دهید. برای مثال برخی از باربری‌ها فقط خدمات حمل و نقل تجاری دارند یا برخی در زمینه اسباب‌کشی و جابه‌جایی‌های درون شهری فعالیت می‌کنند.

شناختن مخاطب هدف به این خاطر اهمیت دارد که بدانید چه افرادی به خدماتتان نیازمند هستند و بیشترین سود را به شما می‌رسانند. با دانستن این فاکتور می‌توانید به بهترین راه های تبلیغات برای جذب مشتری دست پیدا کنید. در ادامه بهترین تبلیغات حمل و نقل را بررسی می‌کنیم.

۱. تبلیغ در صفحه نتایج گوگل

اگر عبارتی مثل «باربری تهران» یا «حمل بار» را در گوگل جستجو کنید، می‌بینید که در اغلب موارد سه چهار لینک اول صفحه نتایج به تبلیغات گوگل ادز اختصاص دارد. این فاکتور نشان می‌دهد که شرکت‌های باربری چقدر برای تبلیغات روی گوگل حساب باز کرده‌اند.

البته این مسئله کاملاً هم طبیعی است. اگر کاربری نیازمند خدمات باربری باشد، در اولین قدم به سراغ گوگل می‌رود تا فهرستی از باربری‌های اطرافش را بیابد. به همین خاطر با تبلیغ در صفحه اول گوگل می‌توان چنین مشتریان دست به نقدی را هدف گرفت.

تبلیغات باربری در گوگل ادز

برای تبلیغ باربری در گوگل باید به سراغ پلتفرم گوگل ادز بروید. همچنین برای ساخت کمپین به فهرستی از کلمات کلیدی‌ مرتبط با خدمات باربری هم نیاز دارید. این عبارت‌ها باید به‌درستی خدمات شما را توصیف کنند و دقیقاً همان کلماتی باشند که کاربران برای جستجوی خدمات باربری از آن‌ها کمک می‌گیرند.

برای مثال کلماتی مثل باربری تهران، باربری بین شهری، باربری شمال تهران، بسته‌بندی اثاثیه منزل و… از همین دسته عبارت‌ها هستند. اگر با جستجوی کلمات کلیدی آشنایی ندارید، توصیه می‌کنیم برای این کار از یک متخصص گوگل ادز کمک بخواهید.

‌پس از ساخت این فهرست می‌توانید کمپین تبلیغاتی خود را در گوگل ادز اجرا کنید. با این کار وقتی کاربران عبارت‌هایی نزدیک به کلمات کلیدی شما را جستجو می‌کنند، تبلیغ باربری به آن‌ها نشان داده می‌شود.

البته توجه داشته باشید که تبلیغات باربری در گوگل رقابت سنگینی دارد؛ چون تبلیغات گوگل به‌صورت مزایده‌‌های لحظه‌ای پیش می‌رود، پس تعیین نرخ Bidding پیشنهادی و مدیریت بودجه کمپین هم برای موفقیت در تبلیغات اهمیت دارد. در مقاله «هزینه هر کلیک در گوگل ادز» درباره این مسئله به طور مفصل توضیح داده‌ایم.

نکات لازم برای تبلیغ حمل و نقل در گوگل

  • افزایش ترافیک سایت، جذب مشتریان بالقوه، جمع‌آوری سرنخ‌های جدید و افزایش آگاهی از برند جزء اهدافی است که در تبلیغات گوگل می‌توانید در نظر بگیرید. مشخص کردن اهداف روی انتخاب کلمات کلیدی تاثیر مستقیم دارد. پس اول اهداف کمپین را مشخص کنید و بعد به سراغ فهرست کردن کلمات کلیدی بروید.
  • نمایش تبلیغات باربری در گوگل فقط یک بخش کار است. بخش دوم مربوط به ترغیب مخاطبان برای کلیک روی تبلیغات می‌شود. در تبلیغات گوگل به کمک عنوان و توضیحات متای تبلیغات می‌توان کاربران را به کلیک ترغیب کرد.
  • برای افزایش جذابیت عنوان باید از کلمات قدرتمند مثل رایگان، تخفیف، صفت‌های تفضیلی (سریع‌ترین، بهترین و…) استفاده کنید. کمک گرفتن از اعداد و علائم نگارشی هم باعث جذابیت بیشتر عنوان خواهد شد.
  • در نوشتن توضیحات متای تبلیغات از جمله‌های کوتاه و واضح استفاده کنید. این توضیحات باید خدمات شما را دقیق توضیح دهد و کاربر را ترغیب به کلیک کند.
  • برای اضافه کردن شماره تماس، لوکیشن و یا جزئیات بیشتر به تبلیغات می‌توانید از افزونه‌های گوگل ادز کمک بگیرید. برای مثال افزونه تماس مستقیم گزینه خوبی برای تبلیغ حمل و نقل است.
  • داده‌های تبلیغاتی صفحه نتایج در پلتفرم گوگل ادز ذخیره می‌شود. با بررسی میزان کلیک‌ها، نرخ تبدیل، نرخ بازگشت سرمایه و… می‌توانید تبلیغات خود را بهینه‌سازی کنید. 

۲. ثبت لوکیشن باربری در گوگل

اگر عبارت‌هایی مثل «باربری غرب تهران»، «باربری اصفهان» و… را در گوگل جستجو کنید، این موتور جستجو اطلاعات مربوط به چند باربری نزدیک شما را تحت عنوان «کسب و کارها» و یا «مکان‌ها» برایتان فهرست می‌کند. این اطلاعات شامل لوکیشن، شماره تماس، ساعت فعالیت، آدرس وب‌سایت و… می‌شود.

ثبت باربری در گوگل مپثبت باربری در گوگل مپ

کاربرانی که متناسب با لوکیشن‌ خود به دنبال خدمات باربری هستند اغلب از این اطلاعات استفاده می‌کنند. نکته اینجاست که شما هم می‌توانید اطلاعات باربری‌تان را در گوگل ثبت کنید و به‌راحتی چنین مشتریان دست به نقدی را به سمت خودتان بکشانید.

ثبت اطلاعات در گوگل به کمک گوگل مپ انجام می‌شود و هیچ هزینه‌ای هم ندارد. اگر با چگونگی انجام این کار آشنا نیستید، می‌توانید آموزش کامل آن را در مقاله «ثبت مکان کسب و کار در گوگل مپ» بخوانید.

۳. تبلیغات بنری آنلاین برای باربری‌ها

راهکار بعدی برای تبلیغ باربری استفاده از خدمات تبلیغات بنری آنلاین است. این سبک از تبلیغات را در سایت‌های خبری و دانلودی دیده‌اید و ممکن است آن را با اسم تبلیغات کلیکی هم بشناسید. برای اجرای تبلیغات کلیکی باید با پلتفرم‌های واسطه مثل یکتانت، تپسل و گوگل ادز همکاری کنید. نکته اینجاست که پلتفرم‌های داخلی نقاط ضعف و قوت زیادی دارند. به همین خاطر بسیاری از کسب و کارها ترجیح می‌دهند برای تبلیغات بنری به سراغ گوگل ادز بروند.

تبلیغات کلیکی در گوگل ادز در بیش از ۳۵ میلیون سایت و اپلیکیشن امکان نمایش دارد. البته این سبک از تبلیغات به‌صورت هدفمند و همسان انجام می‌شود. به شکلی که الگوریتم‌های گوگل ادز تبلیغات شما را صرفاً در سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی نمایش می‌دهند که مرتبط با کسب و کارتان باشند؛ که در نتیجه شانس بیشتری برای دریافت کلیک خواهید داشت.

نکته بعدی اینکه هزینه تبلیغات بنری در گوگل به ازای هر کلیک یا هر تبدیل محاسبه می‌شود. با توجه به اینکه متوسط بازگشت سرمایه در تبلیغات بنری گوگل ۲۰۰ درصد است، این شیوه تبلیغاتی کاملاً مقرون به صرفه خواهد بود.

نکات لازم برای تبلیغات بنری حمل و نقل

  • در تبلیغات بنری باربری می‌توانید اهدافی مثل افزایش آگاهی از برند، جذب سرنخ‌، افزایش ترافیک وب‌سایت و جذب مشتری را دنبال کنید.
  • برای تبلیغات بنری نیاز به تصویر یا ویدئوهای کوتاه دارید. در این سبک از تبلیغات، کیفیت مدیای تولید شده اهمیت بالایی پیدا می‌کند. به همین خاطر توصیه می‌کنیم از یک گرافیست متخصص کمک بگیرید.
  • پیام اصلی در بنرهای تبلیغاتی به‌واسطه عنوان و توضیحات منتقل می‌شود. به همین خاطر باید از یک عنوان ترغیب‌کننده در تبلیغات بنری استفاده کرد.
  • کلمات قدرتمند، صفت‌های تفضیلی، دادن وعده‌های تخفیفی، استفاده از اعداد و کمک گرفتن از علائم نگارشی باعث جذابیت عنوان‌های تبلیغاتی می‌شود.
  • در متن تبلیغ باید از یک فراخوان اقدام به عمل مشخص هم استفاده کنید. در واقع باید از مخاطب بخواهید تا کار مشخصی را انجام دهد. برای مثال با شما تماس بگیرد یا روی بنر کلیک کند تا وارد سایت شود.
  • اگر در انتخاب رنگ‌بندی، عنوان، متن تبلیغ و… شک دارید، می‌توانید از استراتژی A/B تست کمک بگیرید.
  • داده‌های تبلیغات بنری در گوگل ادز ذخیره می‌شود. به‌واسطه این داده‌ها می‌توانید کمپین تبلیغاتی خود را آنالیز کرده و بهینه‌سازی کنید.

۴. تبلیغات باربری در سوشال مدیا

استفاده گسترده و مستمر کاربران ایرانی از شبکه‌های اجتماعی باعث شده تا این پلتفرم‌ها نیز گزینه جذابی برای تبلیغات باشند. اینستاگرام، تلگرام و حتی پلتفرم‌های داخلی روزانه چند ساعت مورداستفاده کاربران هستند. اگر در این پلتفرم‌ها صفحه فعال داشته باشید، می‌توانید برای تبلیغ باربری هم روی آن‌ها حساب کنید.

تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی به دو شیوه انجام می‌شود. متداول‌ترین راهکار برای تبلیغ حمل و نقل در شبکه‌های اجتماعی، همکاری با اینفلوئنسرها و پیج‌های پرطرف‌دار است. برای مثال در اینستاگرام می‌توانید با پرداخت مبلغی از این پیج‌ها بخواهید تا پست یا استوری تبلیغاتی‌ شما را منتشر کنند.

راهکار دوم هم استفاده از خدمات تبلیغاتی مستقیم این شبکه‌های اجتماعی است. در حال حاضر اغلب این پلتفرم‌ها امکان انتشار مستقیم تبلیغات را نیز دارند. برای مثال در تلگرام می‌توانید تبلیغاتتان را مستقیم منتشر کنید و هزینه آن را در خود پلتفرم بپردازید. البته چون هزینه تبلیغات مستقیم به‌صورت دلاری محاسبه می‌شود و دردسرهای پرداختی هم دارد، کمتر مورد توجه کسب و کارهای ایرانی قرار می‌گیرد.

در ادامه نکات تبلیغات باربری در شیوه اینفلوئنسر مارکتینگ را ذکر می‌کنیم.

نکات لازم برای تبلیغ باربری در سوشال مدیا

  • برای انتخاب اینفلوئنسرها یا پیج‌های پرطرفدار ملاکتان صرفاً تعداد فالوورها نباشد؛ زیرا انتخاب اینفلوئنسرهایی که در زمینه‌های کاری شما فعالیت می‌کنند، گزینه‌های بهتری برای تبلیغات هستند و تاثیر بیشتری روی مخاطبان می‌گذارند.
  • هدف از تبلیغ در سوشال مدیا می‌تواند جذب فالوور، معرفی خدمات یا طرح‌های تخفیفی، افزایش آگاهی از برند و… باشد. مشخص کردن اهداف تبلیغ برای تولید محتوا اهمیت زیادی دارد.
  • برای تبلیغ در سوشال مدیا می‌توانید از انواع محتواهای متنی، صوتی، تصویری و… استفاده کنید. ترکیب انواع محتوا باعث جذابیت بیشتر تبلیغات می‌شود.
  • برای افزایش اثرگذاری تبلیغات می‌توانید به سراغ تبلیغات تعاملی، ساخت چالش‌، نظرسنجی و… بروید. داشتن خلاقیت و تولید محتوای جذاب است که تبلیغات سوشال مدیا را تاثیرگذار می‌کند.
  • تبلیغات در سوشال مدیا نیاز به یک CTA مشخص دارد. فراخوان اقدام به عمل باید متناسب با اهداف کمپین باشد.
  • داده‌های تبلیغاتی کمپین‌ها را باید با استفاده از ابزارها یا ترفندهای دیگری جمع‌آوری کنید. به این شکل می‌توانید تبلیغات خود را بهبود دهید.

۵. تبلیغات ویدئویی برای باربری

یکی دیگر از استراتژی‌های تبلیغاتی برای حمل و نقل می‌تواند استفاده از پلتفرم‌های پخش ویدئو باشد. برای مثال در ایران گزینه‌هایی مثل آپارات، نماوا و فیلیمو در همین زمینه فعالیت می‌کنند و امکان پخش تبلیغات را دارند. در بین پلتفرم‌های خارجی هم یوتیوب بهترین گزینه برای تبلیغات ویدئویی است.

در حال حاضر بیش از ۲ میلیارد کاربر از یوتیوب استفاده می‌کنند. اغلب این کاربران هم در رده سنی ۱۸ تا ۴۵ سال قرار دارند. بین ایرانی‌ها نیز یوتیوب اخیراً به یک پلتفرم محبوب تبدیل شده است. به همین خاطر برای تبلیغات ویدئویی می‌توان به سراغ یوتیوب هم رفت. به‌خصوص که تبلیغات یوتیوب هوشمند است و کاربران را بر اساس سن، جنسیت، لوکیشن، علاقه‌مندی‌ها، سابقه جستجو و… هدف قرار می‌دهد. این شیوه باعث شده تا اثربخشی تبلیغات ویدئویی در یوتیوب بیشتر از پلتفرم‌های داخلی باشد.

نکته دیگر اینکه هزینه تبلیغ باربری در یوتیوب بسیار پایین خواهد بود؛ زیرا برای خدمات باربری رقابت کمی در این پلتفرم وجود دارد. به همین خاطر در یوتیوب با پرداخت مبلغ پایینی می‌توان برنده مزایدات لحظه‌ای گوگل ادز شد. هزینه تبلیغات در یوتیوب به ازای هر کلیک یا هر ۱۰۰۰ بار نمایش تبلیغات محاسبه می‌شود.

نکات لازم برای تبلیغات باربری در یوتیوب

  • در یوتیوب می‌توان اهدافی مثل تبلیغ خدمات، افزایش آگاهی از برند، جذب کاربر جدید و اطلاع‌رسانی درباره تخفیف‌های مناسبتی را دنبال کرد. دانستن اهداف نقش مهمی در تولید محتوا برای تبلیغات ویدئویی دارد.
  • کیفیت محتوای ویدئویی در این شیوه تبلیغاتی حرف اول را می‌زند. قالب ویدئوی تولید شده می‌تواند تیزر، فیلم کوتاه، انیمیشن و… باشد.
  • داشتن خلاقیت و استفاده از کمی طنزپردازی باعث جذابیت بیشتر تبلیغات ویدئویی می‌شود. تبلیغات یوتیوب نباید بیش از اندازه طولانی باشند؛ زیرا کاربران اغلب بین ۵ تا ۱۰ ثانیه ابتدایی تبلیغات را می‌بینند.
  • داشتن عنوان مناسب و توضیحات ترغیب‌کننده هم برای تبلیغات ویدئویی لازم است.
  • در تبلیغات ویدئویی هم باید یک CTA مشخص داشته باشید و کاربر را دعوت به انجام کار خاصی بکنید.
  • داده‌های کمپین‌های تبلیغاتی یوتیوب در گوگل ادز ذخیره می‌شود. با آنالیز این داده‌ها می‌توانید کمپین‌های خود را بهینه‌سازی کنید.

۶. تبلیغات پیامکی برای باربری

یکی از ارزان‌ترین استراتژی‌های تبلیغاتی برای باربری‌ها، ارسال پیامک‌های انبوه است. پلتفرم‌های  زیادی هستند که امکان ارسال پیامک به سرشماره‌های مختلف، لوکیشن‌های خاص و… را دارند. در تبلیغات پیامکی می‌توان با یک هزینه محدود کمپین خوبی را اجرایی کرد.

تبلیغات پیامکی باربریتبلیغات پیامکی باربری

پیامک‌های تبلیغاتی اغلب برای اطلاع‌رسانی طرح‌های تخفیفی، معرفی خدمات جدید و افزایش آگاهی از برند مورداستفاده قرار می‌گیرند. برای مثال اگر در زمینه اسباب‌کشی فعالیت می‌کنید، به مناسبت عید یا شروع فصل پاییز می‌توانید به سراغ ارسال پیامک تبلیغاتی بروید؛ زیرا اغلب مستاجرها در این فصل‌ها جابه‌جا می‌شوند.

نکته دیگر اینکه اگر یک بانک شماره‌ای شخصی‌سازی شده داشته باشید، می‌توانید به‌واسطه آن تبلیغات موثرتری را انجام دهید. برای مثال می‌توانید سرنخ‌های جدیدی را به کمک تبلیغات آنلاین جمع‌آوری کنید و سپس برای آن‌ها پیامک‌های تبلیغاتی بفرستید. این سبک از تبلیغات برای اطلاع‌رسانی درباره تخفیف‌های مناسبتی گزینه مناسبی است.

نکات لازم برای تبلیغات پیامکی

  • در نوشتن پیامک‌های تبلیغاتی باید وسواس زیادی داشته باشید. استفاده از کلمات قدرتمند، اعداد و علائم نگارشی هم باعث افزایش جذابیت پیامک‌های تبلیغاتی می‌شود.
  • شروع پیامک‌های تبلیغاتی حکم قلاب اصلی را دارد. اگر در شروع بتوانید نظر مخاطب را جلب کنید، شانس زیادی برای افزایش نرخ تبدیل خواهید داشت.
  • جمله‌بندی‌های پیامکی باید کوتاه و ساده باشد. هر جمله پیام مشخصی را به کاربر منتقل کند و خدمات شما را توضیح دهد.
  • دادن کد تخفیف، اطلاع رسانی درباره طرح‌های مناسبتی و… می‌تواند باعث جذابیت بیشتر پیامک‌های تبلیغاتی شود.
  • به کمک ابزارها باید داده‌های کمپین‌های پیامکی را جمع‌آوری کنید. به این شکل می‌توانید تبلیغات خود را بهینه‌سازی کنید. 
  • اگر در نوشتن متن‌های تبلیغاتی تردید دارید، از A/B تست برای قضاوت بهترین پیامک تبلیغاتی کمک بگیرید.

متن تبلیغاتی برای باربری

اگر در جستجوی متن تبلیغات باربری هستید، می‌توانید از جمله‌های زیر استفاده کنید:

  • اگر نگران اسباب‌کشی منزل خود هستید، با ما تماس بگیرید. باربری الهی، شرق تهران.
  • ارائه خدمات اسباب‌کشی از غرب تا شرق تهران. ۱۰ درصد تخفیف به مناسبت عید. همین حالا تماس بگیرید.
  • ارزان‌ترین خدمات حمل و نقلی در غرب تهران همراه با بیمه. باربری الهی.
  • ۰ تا ۱۰۰ خدمات گمرکی و باربری را با ما تجربه کنید. باربری قدوسی
  • حمل بار دریایی، هوایی، زمینی به خارج از کشور. انجام تمام امور گمرکی. با کمترین هزینه و سریع‌ترین زمان.
  • ۷ درصد تخفیف برای اسباب‌کشی. اگه قصد اسباب‌کشی داری، همین حالا تماس بگیر.

سخن آخر

تعداد باربری‌ها در تهران و دیگر شهرستان‌ها هر روز در حال افزایش است. اگر می‌خواهید در این بازار پر رقابت زنده بمانید و از رقبای خود عقب نباشید، باید به سراغ تبلیغ باربری بروید. ارسال پیامک، تبلیغ در سوشال مدیا، اجرای تبلیغات ویدئویی و تبلیغ در گوگل موثرترین شیوه‌ها برای تبلیغات باربری هستند. اگر نکته‌ای درباره راهکارهای تبلیغاتی گفته شده دارید، برایمان کامنت کنید. 



منبع

پست های مرتبط

راهنمای کامل تبلیغات گوگل برای استارت آپ ها

چه مقدار بودجه برای تبلیغات گوگل برای استارت آپ ها مناسب است؟…

تبلیغات هتل، بررسی بهترین روش های 2024

دیده شدن مهم‌ترین دغدغه‌ای است که کسب و کارهای مختلف دارند. این…

اسکریپت های مدیریت هزینه کمپین و ادگروپ | آقای وب

زمان مطالعه: 6 دقیقههمواره در کلاس های سرچ ادز پلاس مجموعه HDM…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

آخرین پست ها

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب