صفحه اصلی > گوگل ادز : تبلیغات برای جذب مشتری : معرفی 16 ایده ناب 2024

تبلیغات برای جذب مشتری : معرفی 16 ایده ناب 2024


در اقتصاد فشرده امروز نحوه خرج کردن پول برای مصرف‌ کنندگان و صاحبان مشاغل اهمیت بیشتری پیدا کرده است. به همین خاطر مصرف‌ کنندگان خیلی سخت تصمیم به خرید محصول می‌گیرند. از سمت دیگر هم برای کسب و کارها نحوه بازاریابی مهم‌تر شده است. کسب و کارها روی ریال به ریال بودجه خود فکر می‌کنند و سپس برای آن تصمیم می‌گیرند. در این مقاله قصد داریم به مسئله تبلیغات برای جذب مشتری بپردازیم. هدف اصلی این مقاله بررسی راهکارها و نکاتی است که باعث جذب بیشتر مشتریان می‌شود. پس اگر در فرایند بازاریابی خود دچار تردید هستید، ادامه متن را از دست ندهید.

۱۶ ایده عملی برای تبلیغات جذب مشتری

در حال حاضر شیوه‌ها و راهکارهای متعددی برای تبلیغات در دسترس است؛ اما برخی از این راهکارها برای افزایش بازدید از سایت، جذب لیدهای تازه، تبلیغات ریتارگتینگ، آگاهی از برند و… استفاده می‌شوند. در حالی که بسیاری از کسب و کارها در جستجوی تبلیغات برای جذب مشتری هستند. ایده‌ هایی که در ادامه بازگو می‌کنیم، با همین هدف سازگاری دارند.

۱.به آنچه مشتریان می‌گویند گوش دهید

اگر هدفتان تبلیغات برای جذب مشتری است، باید در نخستین گام مشتریان و کاربران هدف خود را درک کنید. باید بدانید که درد آن‌ها چیست؟ چرا به فکر خرید محصولات شما افتاده‌اند؟ شاید عجیب به نظر برسد؛ اما بسیاری از شرکت‌های حرفه‌ای هم حتی این کار را انجام نمی‌دهند؛ یا اینکه تعامل با مشتریان را اتلاف وقت می‌دانند. در حالی که ناآگاهی از خواسته‌ها و انتظارات مشتری مهم‌ترین عامل ناکامی کسب و کارها در افزایش فروش محصول یا خدمات است.

برای شنیدن صدای مشتریان می‌توانید به سراغ سوشال مدیا بروید؛ راه‌های ارتباطی بسازید؛ از پرسش‌نامه‌های آماده استفاده کنید و یا به دنبال راهکارهای خلاقانه‌ تری بگردید.

۲.به سراغ بازاریابی تعاملی بروید

به جای استفاده از تبلیغات سنتی برای جذب مشتری، به سراغ شیوه‌ های خلاقانه‌ تری برای تبلیغات بروید. استفاده از داستان‌ سرایی تعاملی و طراحی بازی‌ های تعاملی باعث می‌شود تا کاربران بیشتر با محصولاتتان ارتباط برقرار کنند. برای جذب مشتری باید کاری کنید که مشتریان بالقوه شما در فضای بازاریابی غوطه‌ ور شوند و نقش فعالی در آن داشته باشند. به این شکل می‌توانید با شکل دهی یک ماجراجویی تعاملی آنلاین کاربر را در قیف فروش خود پیش ببرید و راضی به خرید کنید.

داستان یا بازی طراحی شده توسط شما باید مرتبط با حوزه کاری، برند و محصول باشد. همچنین باید روایتی قانع کننده به خریدار ارائه دهد.

۳.سایت فروشگاهی داشته باشید

بسیاری از کسب و کارها ترجیح می‌دهند فروش خود را به اینستاگرام یا شبکه های اجتماعی دیگر محدود کنند. دلیلشان هم اغلب هزینه‌ های بالای طراحی سایت است. در حالی که اگر از وردپرس یا فروشگاه سازها استفاده کنید، می‌توانید با هزینه محدودی صاحب سایت شوید.

سایت فروشگاهی

داشتن سایت آپشن‌ های مختلف تبلیغات برای فروش را در اختیارتان قرار می‌دهد. برای مثال می‌توانید اطلاعات کسب و کار خود را در گوگل ثبت کنید. همچنین می‌توانید از خدمات تبلیغات گوگل ادز بهره ببرید. در حال حاضر گوگل ادز امکان تبلیغ در صفحه نتایج جستجو، تبلیغات بنری در شبکه نمایش گوگل (شامل بیش از ۳۵ میلیون سایت و اپلیکیشن)، تبلیغات ایمیلی، تبلیغات ویدئویی در یوتیوب و تبلیغات اپلیکیشنی را ارائه می‌دهد. هر کدام از این موارد در فهرست «بهترین راه های تبلیغات جذب مشتری» قرار می‌گیرند. 

۴.شرکت خود را در گوگل ثبت کنید

یکی از کم هزینه‌ های راهکارهای تبلیغاتی، ثبت اطلاعات شرکت‌ها در گوگل است. بیش از ۹۷ درصد مردم برای یافتن محصول یا خدمات محلی ابتدا به سراغ گوگل می‌روند. مثال خوب این اتفاق وقت‌هایی که دنبال یک رستوران خوب در شهرهای دیگر هستید. شاید کمی قبل‌تر از رهگذران آدرس رستورانی را می‌پرسیدید، اما این روزها با یک جستجوی ساده می‌توانید فهرستی از رستوران‌ های نزدیک را پیدا کنید. همچنین می‌توانید نظرات کاربران و امتیازی که برای رستوران در نظر گرفته‌ اند را نیز ببینید. این ویژگی تصمیم‌ گیری نهایی را برایتان راحت‌ تر می‌کند.

ثبت بیزینس در گوگل مپثبت بیزینس در گوگل مپ

فرقی نمی‌کند صاحب چه کسب و کاری هستید؛ شیرینی فروشی دارید یا قطعات یدکی ماشین می‌فروشید. در هر صورت اگر مکان و اطلاعات خود را در گوگل ثبت کرده باشید، شانس بالایی در جذب این مشتریان بالقوه خواهید داشت. گوگل اجازه ثبت اطلاعاتی مثل لوکیشن، شماره تماس، ساعات فعالیت، روزهای تعطیل و درج تصاویر را به کسب و کارها می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با این روش به مقاله ثبت کسب و کار در گوگل مپ سر بزنید.

۵.انعطاف‌ پذیر باشید و بهترین شیوه‌ ها را انتخاب کنید

نکته بعدی در تبلیغات برای جذب مشتری، میزان انعطافی است که در تعامل با کاربران باید داشته باشید. در بسیاری از مواقع کسب و کارها هدف خاصی را از حضور در شبکه‌ های اجتماعی دنبال می‌کنند؛ یا مسیر مشخصی را برای ارتباط با مشتریان می‌سازند؛ اما بر خلاف میل آن‌ها، نحوه استفاده کاربران از پلتفرم یا مسیر طراحی شده به شکل دیگری پیش می‌رود. برای مثال ممکن است ترجیح شما تعامل با کاربران در دایرکت اینستاگرام باشد؛ اما کاربران پیش بردن صحبت‌ها در کامنت‌ها را ترجیح بدهند. در این صورت منطقی است که شما هم توجه ویژه‌ تری به تعامل با مشتریان در کامنت‌ها داشته باشید. این کار به مرور نرخ تبدیل‌تان را افزایش می‌دهد.

۶.با میکرو اینفلوئنسرها همکاری کنید

بسیاری از کسب و کارها برای تبلیغات به سراغ اینفلوئنسر مارکتینگ می‌روند. سپردن تبلیغ به پیج‌ها و صفحات پربازدید کار اشتباهی نیست؛ اما به شرطی که با چشمان باز انجام شود. برای مثال اغلب موارد پیج‌های پر فالوور، مثل پیج‌های سرگرمی و… خیلی هم تبلیغات موثری ندارند. در حالی که اگر به یک پیج کوچک‌تر اعتماد کنید یا به سراغ صفحات مرتبط با کسب و کار خودتان بروید، نتیجه نهایی هم بهتر خواهد بود.

نکته دیگر اینکه میکرو اینفلوئنسرها (کاربرانی که فالوورهای کمتری دارند)، معمولاً دارای ارتباطات بیشتری با کاربران خود هستند. به همین خاطر هم میزان اثرگذاری‌شان روی کاربران بیشتر است. به‌علاوه که خلاقیت و وقت بیشتری هم برای تبلیغات شما صرف می‌کنند. در حالی که پیج‌های پر فالوور صرفاً به دنبال جذب تبلیغات هستند و کمترین ارزشی را برای برند شما قائل می‌شوند.

۷.چالش یا مسابقه‌ طراحی کنید

یکی از ایده‌های جدید برای تبلیغات، برگزاری چالش‌ یا مسابقه‌ های خلاقانه در فضای مجازی است. البته چالش‌هایی که می‌سازید، نباید پیش‌ پاافتاده و شبیه پیج‌های عمومی باشد. برای طراحی چالش خلاق‌تر باشید و از کمی ریسک بیشتر هم نترسید. از طریق این چالش‌ها می‌توانید کاربران را تشویق کنید تا بینش و تجربیات خودشان را درباره محصول یا خدمات شما بازگو کنند. این کار باعث می‌شود تا اعتماد دیگر مخاطبان راحت‌تر جلب شود و مطمئن شوند که محصول شما کاربرد مدنظرشان را دارد یا خیر. به‌علاوه، ساخت چالش‌های تعاملی و ارائه کد تخفیف یا هدایای دیگر در  قالب چالش، کمک می‌کند تا پل محکم‌تری با مخاطب خود بسازید. به شکلی که او را تبدیل به یک خریدار همیشگی و یک مبلغ اجتماعی تبدیل کنید.

۸.به سراغ تبلیغات بصری بروید

اگر در جستجوی بهترین شیوه تبلیغات برای جذب مشتری هستید، توصیه می‌کنیم از تبلیغات ویدئویی یا تصویری استفاده کنید. در گذشته اغلب از تبلیغات سنتی مثل پخش تراکت و بروشور استفاده می‌شد. این روزها اما با گسترش پلتفرم‌ها و شبکه های اجتماعی، می‌توان از متدهای دیگری هم برای بازاریابی استفاده کرد. محتوای تصویری و ویدئویی ارتباط مستقیم‌ تری با کاربر می‌سازد. همین مسئله باعث می‌شود تا مسیر تعامل با مشتریان هم پررنگ‌تر شود.

نکته دیگر اینکه عناصر بصری جذابیت بیشتری هم دارند و امکان استفاده‌ های خلاقانه‌ تری را نیز فراهم می‌کنند. برای مثال اگر بخواهید روایتی از کسب و کار یا محصول خود ارائه دهید، در قالب ویدئو یا تصویر بهتر می‌توانید این کار را جلو ببرید.

۹.چرا شرکت شما؟

اگر هدفتان تبلیغات برای جذب مشتری است، پس باید تمامی عناصر محتوایی آن یک سمت را نشانه بروند. اینکه چرا مشتریان باید از شرکت شما خرید کنند؟ یا چرا باید محصولی را بخرند که شما ارائه می‌دهید؟ با تاکید روی همین نکته ساده می‌توانید کمپین تبلیغاتی خود را به شکلی بسازید که نتیجه آن افزایش فروش باشد.

۱۰. مسیر خرید را ساده کنید

حتی اگر بهترین راه های تبلیغات جذب مشتری را هم داشته باشید، اگر مسیر خرید را برای مشتریان بالقوه ساده نکنید، تبلیغتان به فروش منجر نمی‌شود. برای مثال تصور کنید که یک کد تخفیف ۴۰ درصدی خرید پوشاک دارید. داشتن تخفیف ۴۰ درصدی وسوسه‌ کننده است؛ اما اگر سایت تخفیف دهنده دچار مشکل باشد، مثلاً هنگام وارد کردن اطلاعات پیغام خطا بدهد یا اینکه مسیر پیچ و خم‌ داری را برای خرید داشته باشد، در این صورت احتمال خیلی زیادی دارد که بیخیال کد تخفیف شوید. اگر نمی‌خواهید همین اتفاق را برای کسب و کار خود تجربه کنید، از اول حواستان به طراحی مسیر خرید باشد.

ساده‌ سازی فرایند ثبت نام، امکان استفاده از نقشه‌ های گرافیکی برای آدرس‌ دهی، استفاده از درگاه پرداخت‌های مطمئن و بالا بردن سرعت لود سایت از جمله فاکتورهایی است که باعث افزایش خرید می‌شوند.

۱۱. در شبکه‌ های اجتماعی حضور فعال داشته باشید

فرقی نمی‌کند در چه حرفه‌ ای فعال هستید، این روزها حضور در شبکه‌ های اجتماعی جزء الزامات اصلی بازاریابی است. البته لزومی ندارد در همه شبکه‌ های اجتماعی حضور داشته باشید. برای برخی از کسب و کارها اینستاگرام بهترین پلتفرم مجازی است؛ اما برای برخی دیگر لینکدین یا تلگرام ممکن است ثمربخشی بیشتری داشته باشد. به همین خاطر بگردید و مرتبط‌ ترین پلتفرم‌ها و شبکه‌ های اجتماعی را شناسایی کنید. سپس داخل آن‌ها فعالیت مستمر داشته باشید. برای شناسایی و تحقیق درباره اثربخشی هم به سراغ رقبای خود بروید و ببینید کجا فعال‌ تر هستند؟ و مخاطبان شما کجا بیشتر حضور دارند.

بسیاری از این شبکه‌ های اجتماعی امکان تبلیغات مستقیم را نیز ارائه می‌کنند. برای مثال جهت تبلیغات افزایش فروش می‌توانید به سراغ اینستاگرام ادز، فیسبوک ادز یا تلگرام ادز هم بروید.

۱۲.تولید محتوا را جدی بگیرید

بهترین تبلیغات برای افزایش فروش، تمرکز کردن روی محتوای تولیدی است. فرقی نمی‌کند در کجا فعالیت دارید. در شبکه‌ های اجتماعی، وب‌سایت یا هر جای دیگری. در هر صورت باید حواستان به تولید محتوا هم باشد. مشتریان بالقوه محصول، سوالات و نکاتی در ذهن دارد که به دنبال پاسخ روشنی برای آن‌ها می‌گردد. در تولید محتوا باید این سوالات را پوشش دهید. روی نکات محصول تمرکز کنید. درباره ویژگی‌ ها و مزیت‌ های آن صحبت کنید. چگونگی استفاده از محصول را آموزش دهید. به مقایسه این محصول با رقبای دیگر بپردازید و در یک کلام، محتوایی تولید کنید که برای مشتریان بالقوه جذاب باشد.

تبلیغات برای افزایش فروشتبلیغات برای افزایش فروش

برای پیدا کردن ایده‌ های محتوایی می‌توانید از ابزارهایی مثل گوگل، ابزارهای هوش مصنوعی و… کمک بگیرید. همچنین بررسی محتوای رقبا هم سرخط‌ های خوبی به شما می‌دهد.

نکته دیگر اینکه به سراغ انواع مختلف محتوا بروید. استفاده صرف از محتوای ویدئویی هم به مرور زمان کاربرد خود را از دست می‌دهد؛ اما اگر همین محتوا را با محتوای متنی و تصویری ترکیب کنید، اثربخشی آن بیشتر می‌شود.

۱۳.همکاری‌های چندجانبه شکل دهید

یک تکنیک افزایش فروش محصول، همکاری با کسب و کارهای مرتبط با حوزه فعالیت شما است. برای مثال اگر پرینتر می‌فروشید، می‌توانید با شرکت‌های تولید کاغذ همکاری کنید. اگر فروشنده لنز دوربین هستید، ارتباط برقرار کردن با آموزشگاه‌های عکاسی، فروشگاه‌های لوازم عکاسی و… گزینه‌ های خوبی برای شما خواهد بود. اگر یک محصول خوراکی تولید می‌کنید، باید به سراغ رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها یا کافه‌ها بروید. هرچقدر شبکه‌ سازی قوی‌تری داشته باشید، می‌توانید فروش محصول خود را نیز افزایش دهید.

نکته دیگر اینکه همکاری‌ های خود را می‌توانید به شکل گسترده‌ تری هم انجام دهید. برای مثال اگر وب‌سایت فروش لنز دارید، می‌توانید با وب‌سایت‌های آموزش عکاسی همکاری‌ های متعددی داشته باشید. از تبلیغ مستقیم گرفته تا حتی انتشار پست مهمان در بلاگ وب‌سایت‌های آنها.

۱۴.واحد پشتیبانی خود را تقویت کنید

بسیاری از کسب و کارهایی که خدمات خاصی را ارائه می‌دهند یا اینکه محصول ویژه‌ای را می‌فروشند، ضعف پشتیبانی دارند. همین مسئله هم باعث می‌شود تا خیلی راحت مشتریان خود را از دست بدهند. اگر به دنبال افزایش فروش هستید، از یاد نبرید که تکمیل‌ کننده فرایند فروش محصول، ارائه خدمات پشتیبانی مناسب است. به این شکل می‌توانید روی تبلیغات ریتارگتینگ سرمایه‌ گذاری کنید و مشتریان قبلی خود را به مبلغ خود تبدیل نمایید.

نکته دیگر اینکه بخش پشتیبانی در برخورد با مشتریان جدید هم تاثیر مهمی دارند. اگر نحوه تعامل تیم پشتیبانی قوی باشد، باعث جلب رضایت کاربران و افزایش فروش می‌شود.

۱۵.داشتن فراخوان اقدام به عمل را فراموش نکنید

بسیاری از تبلیغات برای افزایش فروش با شکست روبرو می‌شوند، چون فاقد CTA هستند یا در آن‌ها از کال تو اکشن مناسبی استفاده نشده است. کال تو اکشن یا همان فراخوان اقدام به عمل باید متناسب با محصول و اهداف کمپین باشد. باید کاربران را ترغیب کند تا عمل خاصی را انجام دهند. برای مثال فرایند خرید را تکمیل کنند؛ یا اینکه ایمیل خود را برای دریافت کدهای تخفیف ارائه دهند.

اینکه در تبلیغ روی مزایا و معایب یک محصول مانور دهید یا با ایجاد سوال در ذهن مخاطب، او را ترغیب به خرید کنید، خوب است؛ اما اگر همین تبلیغ دارای CTA نباشد، خواننده پس از تماشای تبلیغ همه چیز را رها می‌کند و می‌رود. نتیجه این کار هم کاهش فروش و هدر رفتن بودجه تبلیغات است.

۱۶.پیشنهادهای تبلیغاتی را شخصی‌ سازی کنید

اگر بتوانید تبلیغات خود را متناسب با هر مشتری شخصی‌ سازی کنید، اثربخشی آن را بالاتر می‌برید. تبلیغات شخصی‌ سازی شده هدفمندتر هستند و تاثیر بیشتری هم روی مخاطب می‌گذارند. برای مثال در تبلیغات ایمیلی می‌توانید با استفاده از بانک ایمیلی فروشگاه، تبلیغات را شخصی‌ سازی کنید. ذکر کردن نام افراد، ارائه کد تخفیف متناسب با خریدهای قبلی کاربران و با خبر کردن آن‌ها از محصولات یا خدمات جدیدی که ممکن است به آن علاقه‌مند باشند، راهکارهایی برای شخصی‌ سازی تبلیغات است.

سخن آخر

هدف اصلی کسب و کارها از تبلیغات افزایش فروش محصولات یا خدمات‌ است. البته تبلیغات ممکن است اهداف دیگری مثل افزایش آگاهی از برند، افزایش ترافیک وب‌سایت، جذب فالوور و… هم داشته باشد؛ اما زیربنای این اهداف هم در نهایت افزایش فروش قرار دارد. در این مقاله ۱۶ نکته عملی برای تبلیغات جذب مشتری را مرور کردیم. اگر سوال دیگری داشتید، در کامنت‌ها پاسخگوی شما هستیم.



منبع

پست های مرتبط

راهنمای کامل تبلیغات گوگل برای استارت آپ ها

چه مقدار بودجه برای تبلیغات گوگل برای استارت آپ ها مناسب است؟…

تبلیغات هتل، بررسی بهترین روش های 2024

دیده شدن مهم‌ترین دغدغه‌ای است که کسب و کارهای مختلف دارند. این…

اسکریپت های مدیریت هزینه کمپین و ادگروپ | آقای وب

زمان مطالعه: 6 دقیقههمواره در کلاس های سرچ ادز پلاس مجموعه HDM…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب