صفحه اصلی > گوگل ادز : تبلیغات بیمه، بررسی 6 روش موثر برای فروش بیمه (2024)

تبلیغات بیمه، بررسی 6 روش موثر برای فروش بیمه (2024)


تبلیغات جزء جدا نشدنی شرکت‌های بیمه‌ است. اگر در زمینه بیمه فعالیت می‌کنید یا با شرکت‌های بیمه‌ای همکاری دارید، می‌توانید به صورت آفلاین یا آنلاین به تبلیغ خدمات خود بپردازید. مهم‌ترین روش‌های تبلیغات بیمه شامل تبلیغ در سوشال مدیا، تبلیغات در صفحه اول گوگل، تبلیغات بنری، تبلیغات ویدئویی و پیامکی می‌شود. در ادامه درباره هرکدام از این روش‌ها توضیحات لازم را ارائه می‌کنیم. همچنین نکاتی را برای هر روش ذکر خواهیم کرد که برای بهبود تبلیغات به کارتان خواهد آمد.

۶ روش برای تبلیغات بیمه

فعالیت‌ شرکت‌های بیمه و حتی شرکت‌هایی که با سازمان‌های بیمه‌ای همکاری می‌کنند، وابسته به جذب مشتری است. هرچقدر تعداد مشتریان این شرکت‌ها بیشتر باشد، سودآوری آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. به همین خاطر است که تبلیغات در صنعت بیمه اهمیت زیادی دارد. اغلب تبلیغات بیمه به شکلی ساده و تکراری انجام می‌شود. تبلیغ در شبکه‌های تلویزیونی، تبلیغات رادیویی، ارسال پیامک‌های انبوه یا تبلیغات بنری در سطح شهر از روش‌های متداولی است که توسط شرکت‌های بیمه‌ای استفاده می‌شود.

اما برای تبلیغات فروش بیمه می‌توان به سراغ روش‌های دیگری هم رفت. در ادامه از جدیدترین‌ شیوه‌های تبلیغاتی برای شرکت‌های بیمه صحبت می‌کنیم.

۱.ثبت اطلاعات شرکت بیمه در گوگل

تغییر نگرش مردم به دنیای اینترنت باعث شده تا اغلب افراد برای خریدهای محلی هم اول به سراغ گوگل بروند. جستجوهای لوکیشنی بخش جدایی‌ناپذیر سرچ‌های افراد است. تا جایی که حتی برای رفتن به رستوران یا خرید لباس هم ممکن است اول عبارت‌هایی مثل «بهترین رستوران غرب تهران» یا «بهترین بوتیک در کاشان» را جستجو کنند. همین مسئله در حوزه بیمه هم برقرار است.

تبلیغات بیمه در گوگل مپ

بسیاری از شرکت‌های بیمه‌ای اطلاعات خودشان را در گوگل مپ ثبت می‌کنند. این اطلاعات شامل محل شرکت، ساعات فعالیت، شماره تماس، آدرس وب‌سایت، تصاویر، توضیح خدمات و… می‌شود. نکته مهم اینکه ثبت اطلاعات هزینه‌ای هم برای شرکت‌ها ندارد؛ یا اینکه شامل هزینه بسیار ناچیزی می‌شود.

زمانی که اطلاعات شرکت بیمه را در گوگل ثبت می‌کنید، اگر کاربر عبارتی مثل «شرکت بیمه»، «شرکت خرید بیمه عمر»، «شرکت فروش بیمه» و… را در گوگل جستجو کند، گوگل فهرستی از شرکت‌های اطراف را به او نشان می‌دهد؛ که شرکت شما هم می‌تواند یکی از همین شرکت‌های اطراف باشد. به همین خاطر از ثبت کسب و کار در گوگل مپ به‌عنوان یک تبلیغات ارزان برای شرکت‌های بیمه نام برده می‌شود.

۲.تبلیغ در صفحه نتایج گوگل

اگر می‌خواهید حضور گسترده‌تری در صفحه نتایج گوگل داشته باشید و حتی برخی از خدمات خود را به‌ شکل اینترنتی ارائه دهید، می‌توانید به سراغ راه‌اندازی یک وب‌سایت بیمه‌ای کنید. در وب‌سایت‌های بیمه می‌توانید علاوه بر معرفی شرکت، خدماتی مثل مشاوره یا فروش خدمات هم داشته باشید.

نکته دیگر اینکه اگر به دنبال جدیدترین متد تبلیغات بیمه هستید، با راه‌اندازی وب‌سایت به کمک یکی از بهترین شرکت طراحی سایت می‌توانید در صفحه نتایج گوگل هم تبلیغات کنید. برای اجرای این سبک از تبلیغات باید در گوگل ادز عضو شوید. سپس فهرستی از کلمات کلیدی مورد نظرتان را لیست کنید. حالا می‌توانید یک کمپین تبلیغات در گوگل ادز بسازید. پس از این کار اگر کاربران کلمات کلیدی تعریف شده شما را جستجو کنند، با تبلیغات وب‌سایت بیمه روبرو می‌شوند.

تبلیغات بیمه در گوگل ادزتبلیغات بیمه در گوگل ادز

تبلیغ در صفحه اول گوگل با الگوریتم‌های هوشمند انجام می‌شود و فقط زمانی شامل پرداخت هزینه خواهد شد که کاربران روی لینک تبلیغ کلیک کنند. به همین خاطر اثربخشی و نرخ تبدیل بالایی هم دارد.

رعایت نکات زیر به اجرای بهتر تبلیغ در صفحه نتایج گوگل کمک می‌کند:

  • اهداف کمپین‌های گوگل ادز ممکن است افزایش بازدید از وب‌سایت، بالا بردن نرخ تبدیل، فروش خدمات بیمه‌ای، افزایش آگاهی از برند و… باشد. اینکه چه هدفی را دنبال کنید، روی لیست کلمات کلیدی شما تاثیر مستقیم دارد. پس قبل از هر چیز اهداف خود را مشخص کنید.
  • تهیه لیست کلمات کلیدی نقش مهمی در موفقیت تبلیغات گوگل دارد. برای تهیه این لیست می‌توانید از متخصصان گوگل ادز یا سئو نیز کمک بگیرید.
  • در کنار لیست کلمات کلیدی، محتوای تبلیغ هم حائز اهمیت است. داشتن عنوان جذاب و توضیحات ترغیب‌کننده مخاطب را به کلیک روی تبلیغ تشویق می‌کند.
  • در برخی از مواقع می‌توان با افزودن شماره تماس به تبلیغ، کاربر را به تماس مستقیم با شرکت بیمه تشویق کرد.
  • پلتفرم گوگل ادز امکان بهینه‌سازی لحظه‌ای کمپین‌های تبلیغاتی را نیز دارد. با رصد کردن نتایج و داده‌های تبلیغات می‌توانید کمپین خود را بهینه‌سازی کنید.
  • الگوریتم نمایش تبلیغات گوگل ادز بر اساس مزایدات لحظه‌ای است. به همین خاطر میزان بودجه کمپین و میزان Bidding هم از جزئیاتی است که باید حواستان به آن باشد.
  • اگر تجربه کمی در تبلیغات گوگل ادز دارید، می‌توانید از شرکت‌های پارتنر رسمی گوگل هم برای تبلیغات بیمه کمک بگیرید.

۳.تبلیغات بنری آنلاین

وقتی صحبت از تبلیغات بنری می‌شود، تصور اغلب شرکت‌های بیمه تبلیغات شهری است؛ اما در دنیای اینترنت هم می‌توان از تبلیغات بنری برای افزایش فروش بیمه کمک گرفت. نمونه تبلیغات بنری را احتمالاً در سایت‌های خبری یا سایت‌های دانلود فیلم و موسیقی دیده‌اید. اغلب این تبلیغات توسط پلتفرم‌های واسطه مثل یکتانت و صبا ویژن انجام می‌شوند. البته برخی از سایت‌ها نیز به طور مستقیم تبلیغات بنری آنلاین خود را می‌فروشند. هر دوی این موارد البته نقص‌های خودشان را دارند؛ اگر به دنبال راه‌حل بهتری برای تبلیغات بنری آنلاین هستید، می‌توانید مجدد از پلتفرم گوگل ادز کمک بگیرید.

گوگل با بیش از ۳۵ میلیون سایت و اپلیکیشن برای تبلیغات بنری همکاری می‌کند. گستردگی شبکه نمایش گوگل باعث شده تا تبلیغات بنری آن اثربخشی بیشتری نسبت به پلتفرم‌های داخلی داشته باشد. به‌علاوه که تبلیغات گوگل ادز به شکل هوشمند انجام می‌شود و کاملاً همسان است. به این معنا که تبلیغات شما فقط در سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی نمایش داده می‌شود که مرتبط با صنعت بیمه هستند. برای مثال ممکن است تبلیغات شما در سایت‌های فروش خودرو یا لوازم یدکی نمایش داده شود؛ زیرا کاربری که با این موارد سر و کار دارد، احتمالاً نیازمند خدمات بیمه‌ای هم هست.

نکته دیگر اینکه هزینه تبلیغات بیمه در شبکه نمایش گوگل به ازای هر کلیک یا تبدیل محاسبه می‌شود. در نتیجه کاملاً مقرون‌به‌صرفه است.

مواردی که در ادامه گفته می‌شود، به اجرای بهتر تبلیغات کلیکی در گوگل کمک می‌کند:

  • هدف از تبلیغات کلیکی می‌تواند افزایش فروش، برند آگاهی، تبلیغ خدمات و… باشد. قبل از شروع به تبلیغ بهتر است اهداف خود را مشخص کنید.
  • در تبلیغات کلیکی تولید بنرهای تصویری یا ویدئویی با کیفیت اهمیت بالایی دارد.
  • داشتن فراخوان اقدام به عمل مشخص برای تبلیغات کلیکی الزامی است. متن تبلیغات کلیکی باید کاربر را به سمتی هدایت کند که هدف اصلی شماست.
  • عنوان تبلیغات بنری باید ترغیب‌کننده و شفاف باشد. بهتر است از پیچ و تاب دادن بیهوده متن و عنوان خودداری کنید.
  • اگر در انتخاب عنوان، رنگ‌بندی، تصویر و… تردید دارید، می‌توانید از روش‌هایی مثل A/B تست کمک بگیرید.
  • داده‌های تبلیغات بنری در پلتفرم‌ گوگل ادز ذخیره می‌شود. با بررسی این داده‌ها می‌توانید کمپین خود را بهینه‌ کنید یا تغییراتی در آن به‌ وجود آورید.

۴.تبلیغات سوشال مدیا

گزینه دیگری که برای تبلیغات بیمه مطرح می‌شود، اغلب فعالیت در سوشال مدیا است. بیشتر شرکت‌ها یا دفاتر بیمه‌ای در اینستاگرام صاحب صفحه هستند. همچنین ممکن است در توییتر، تلگرام یا شبکه‌های اجتماعی داخلی هم صفحه داشته باشند. با توجه به حضور گسترده مردم در این صفحات، می‌توان با تبلیغات مشتریان خوبی را از سوشال مدیا جذب کرد.

برای تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی دو راهکار وجود دارد. راهکار اول همکاری با افراد یا صفحاتی است که فالوورهای بالایی دارند. این کار اصطلاحاً اینفلوئنسر مارکتینگ هم نامیده می‌شود. در این شیوه باید تبلیغات خود را به این صفحات بسپارید. البته اینفلوئنسر مارکتینگ بیشتر در اینستاگرام و تلگرام استفاده می‌شود.

راهکار دوم برای تبلیغات هم استفاده از خدمات تخصصی هر پلتفرم است. در حال حاضر اینستاگرام، توییتر و تلگرام امکان تبلیغات مستقیم را برای کاربران خود ایجاد کرده‌اند. به این شکل می‌توانید محتوای خودتان را اصطلاحاً پروموت کنید و باعث بیشتر دیده شدن آن شوید.

نکاتی که در ادامه می‌آوریم، به اجرای بهتر تبلیغات در سوشال مدیا به شما کمک می‌کند.

  • اگر به دنبال اینفلوئنسر مارکتینگ هستید، نیاز به لیستی هدفمند از صفحاتی دارید که برای تبلیغات بیمه مناسب باشند. در تهیه این لیست بهتر است میکرو اینفلوئنسرها و صفحات تخصصی را بیشتر مدنظر قرار دهید. تعداد فالوور این صفحات شاید پایین باشد، اما تجربه ثابت کرده تبلیغ در آن‌ها اثربخشی بالاتری دارد.
  • اهمیت تولید محتوا برای تبلیغات سوشال مدیا دوچندان است. برای تبلیغات موثرتر می‌توانید از محتوای ویدئویی استفاده کنید.
  • طراحی چالش، ایجاد یک بازی متناسب با حوزه بیمه و دخیل کردن مخاطب در فرایند تبلیغ باعث اثربخشی بیشتر آن می‌شود.
  • برای تبلیغ در سوشال مدیا به سراغ  پلتفرم‌هایی بروید که بیشترین مخاطب را در آن دارید. برای مثال اگر مخاطبان هدف‌تان مردان ۳۰ تا ۴۰ سال است، اینستاگرام و تلگرام انتخاب‌های بهتری هستند.
  • با استفاده از ترفندهایی مثل ارائه کد تخفیف یا استفاده از ابزارهای کمکی باید داده‌های تبلیغات را جمع‌آوری کنید. داشتن داده‌ها به تحلیل نتایج تبلیغات و بهینه‌سازی آن کمک می‌کند.
  • داشتن CTA مناسب در تبلیغات سوشال مدیا اهمیت زیادی دارد. در پایان تبلیغات باید کاربر را به سمتی هدایت کنید که مورد نظر شماست.

۵.تبلیغات ویدئویی

یکی از جدیدترین شیوه‌های تبلیغات بیمه، تبلیغات ویدئویی است. برای اجرای این سبک از تبلیغات می‌توانید به سراغ پلتفرم‌های پخش نمایش خانگی مثل آپارات، فیلیمو و… بروید. اغلب این پلتفرم‌ها امکان نمایش تبلیغات را نیز دارند. البته اگر در جستجوی یک پلتفرم بزرگتر هستید، یوتیوب هم در دسترس است.

تبلیغات یوتیوب از طریق گوگل ادز انجام می‌شود. این پلتفرم به شیوه‌های مختلفی امکان نمایش تبلیغات را دارد؛ که دست شرکت‌های بیمه را در اجرای کمپین‌های تبلیغاتی باز می‌گذارد. نکته دیگر اینکه هزینه تبلیغ در یوتیوب به ازای هر ۱۰۰۰ بار نمایش یا هر کلیک محاسبه می‌شود که نتیجه آن صرفه‌جویی در هزینه تبلیغات است.

این مزیت‌ها را بگذارید کنار استفاده بالایی که نسل جدید از یوتیوب دارند. اگر می‌خواهید مخاطبان جوان‌تر را هدف‌گیری کنید، یوتیوب گزینه خوبی برای اجرای تبلیغات ویدئویی است.

نکات زیر در بهتر کردن تبلیغات ویدئویی به کارتان می‌آید:

  • اهداف کمپین‌های ویدئویی می‌تواند افزایش آگاهی از برند، معرفی خدمات، افزایش فروش، نرخ تبدیل و… باشد. قبل از هر چیز لازم است اهداف کمپین‌های ویدئویی را مشخص کنید.
  • محتوای ویدئویی به سبک‌های مختلفی امکان اجرا دارد. استفاده از انیمیشن یا ترکیب واقعیت مجازی با دنیای حقیقی باعث جذاب‌تر شدن محتوای ویدئویی می‌شود.
  • کیفیت محتوای ویدئویی نقش مهمی در اثربخشی این تبلیغات دارد. توصیه می‌کنیم برای تولید محتوا وقت بگذارید و هزینه کنید.
  • استفاده از عنوان و توضیحات جذاب و ترغیب‌ کننده هم باعث بهتر دیده شدن محتوای ویدئویی می‌شود.
  • ایجاد بازی‌های هدفمند، ساخت چالش، استفاده از سوال‌های خاص، خلق یک روایت و… به جذابیت بیشتر محتوای ویدئویی کمک می‌کند.
  • تبلیغات ویدئویی نیازمند یک فراخوان اقدام به عمل هستند. به نحوی که کاربران را ترغیب به انجام کار خاصی کنند.
  • غلب پلتفرم‌های تبلیغات ویدئویی داده‌های کمپین را جمع‌آوری می‌کنند. به کمک این داده‌ها می‌توانید کمپین تبلیغاتی خود را تحلیل کرده و بهینه‌سازی کنید.

۶.تبلیغات پیامکی

 ارسال پیامک‌های تبلیغاتی معمولاً در کنار دیگر روش‌های تبلیغات بیمه مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال اگر هدفتان بازیابی مشتریان قبلی باشد، می‌توانید از تبلیغات پیامکی کمک بگیرید. همچنین اگر خدمات جدیدی ارائه داده باشید یا بخواهید یک جشنواره تخفیفی خاص را اطلاع‌رسانی کنید، ارسال پیامک کمک کننده است.

تبلیغات پیامکی بیمهتبلیغات پیامکی بیمه

برای تبلیغات پیامکی دو مسیر پیش روی شرکت‌های بیمه‌ای قرار دارد. مسیر اول سپردن تبلیغات پیامکی به پلتفرم‌های ارسال پیامک انبوه است. اغلب شرکت‌ها همین گزینه را انتخاب می‌کنند؛ چون به سادگی قابل اجرا بوده و هزینه بالایی هم ندارد؛ اما از این سبک تبلیغات نباید انتظار موفقیت بالایی هم داشت.

مسیر دوم استفاده از بانک شماره‌ای است که خود شرکت جمع‌آوری می‌کند. این بانک شماره ممکن است شامل مشتریان قبلی، فعلی یا علاقه‌مندانی باشد که به شکلی شماره خودشان را به شما داده‌اند. وقتی پیامک‌های تبلیغاتی را برای این گروه می‌فرستید، احتمال بیشتری دارد که نسبت به آن واکنش نشان دهند. همین مسئله اثربخشی تبلیغات را بالاتر می‌برد.

در اجرای تبلیغات پیامکی نکات زیر به کارتان می‌آید:

  • در نوشتن متن تبلیغات از کلمات روشن و جمله‌های کوتاه استفاده کنید.
  • خلاقیت در تبلیغات پیامکی مهم است؛ اما خلاقیت باید در جهت اهداف کمپین باشد.
  • شروع پیامک‌های تبلیغاتی نقش مهمی در جذب مخاطبان دارد. اگر جملات خود را با یک قلاب شروع کنید، میزان نرخ تبدیل را بالا می‌برید.
  • با ارائه کد تخفیف، قرار دادن لینک ثبت‌نام و… تبلیغات پیامکی را داده‌محور کنید. به شکلی که پس از اجرای کمپین امکان تحلیل داده‌های آن را داشته باشید.
  • داشتن CTA نیز در تبلیغات پیامکی الزامی است. تبلیغات باید مخاطبان را به مسیری که شما می‌خواهید هدایت کند.

سخن آخر

بیمه جزء صنایعی است که گردش مالی بالایی دارد. رقابت بالا بین شرکت‌ها و دفاتر بیمه باعث شده تا تبلیغات در این صنعت جایگاه ویژه‌ای داشته باشد. با این حال اغلب شرکت‌ها از شیوه‌های سنتی برای تبلیغات خود استفاده می‌کنند. با کمی خلاقیت و کمک گرفتن از تبلیغات جدیدتر می‌توانید در این صنعت موفق‌تر عمل کنید. تبلیغ در صفحه نتایج گوگل، سوشال مدیا مارکتینگ، تبلیغات بنری، ویدئویی و…. موثرترین روش‌ها برای تبلیغات بیمه هستند. اگر سوال دیگری درباره این روش‌های تبلیغاتی دارید، در کامنت‌ها پاسخگوی شما خواهیم بود.



منبع

پست های مرتبط

راهنمای کامل تبلیغات گوگل برای استارت آپ ها

چه مقدار بودجه برای تبلیغات گوگل برای استارت آپ ها مناسب است؟…

تبلیغات هتل، بررسی بهترین روش های 2024

دیده شدن مهم‌ترین دغدغه‌ای است که کسب و کارهای مختلف دارند. این…

اسکریپت های مدیریت هزینه کمپین و ادگروپ | آقای وب

زمان مطالعه: 6 دقیقههمواره در کلاس های سرچ ادز پلاس مجموعه HDM…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

آخرین پست ها

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب