صفحه اصلی > گوگل ادز : تبلیغات موسسات حسابداری، بررسی 0 تا 100 نکات + روش ها

تبلیغات موسسات حسابداری، بررسی 0 تا 100 نکات + روش ها


موسسات حسابداری به شکل‌های متفاوتی وارد بازار کار می‌شوند. برخی از موسسات، نرم‌افزار یا سیستم حسابداری خود را به شرکت‌های بزرگ می‌فروشند و اصطلاحاً به‌صورت B2B کار می‌کنند. برخی نیز بازار هدفشان شرکت‌های کوچک و کسب و کارهای شخصی است. اگر قصد تبلیغات موسسات حسابداری را دارید، باید در قدم اول بیزینس پلن و بازار هدف خود را مشخص کنید. سپس با این داده‌ها به سراغ تبلیغات بروید. در این مقاله ابتدا نکاتی را مطرح می‌کنیم که برای یافتن تبلیغات مناسب به آن نیاز دارید؛ بعد از آن هم درباره بهترین تبلیغات برای موسسات حسابداری صحبت خواهیم کرد.

نکات تبلیغ برای شرکت حسابداری

نکات لازم برای تبلیغات موسسات حسابداری

موسسه‌های حسابداری را باید در دسته شرکت‌هایی قرار داد که در زمینه ارائه خدمات فعالیت می‌کنند. این موسسه‌ها اغلب با شرکت‌ها و کسب و کارها همکاری دارند و متولی امور مالی، مالیاتی و حسابداری آن‌ها هستند. البته اهدافی که موسسه‌های مالی ممکن است دنبال کنند، تفاوت‌هایی با هم دارند. همچنین برخی از شرکت‌ها صرفاً در یک شهر خاص فعالیت می‌کنند و برخی بازارهای بزرگ‌تر را در نظر می‌گیرند. میزان درآمد موسسه‌های مالی و مزیت‌های دیگری که دارند هم از فاکتورهایی هستند که پیش از انجام تبلیغات باید در نظر گرفته شوند. در ادامه به مرور نکاتی می‌پردازیم که پیش از انجام تبلیغات شرکت های حسابداری، باید به آن‌ها پاسخ روشن داده باشید.

مشخص کردن بازار هدف

برای مثال موسسه «الف» ممکن است به دنبال همکاری با شرکت‌های بزرگ صنعتی باشد و بازار هدفش را نیز صرفاً در یک شهر خاص، مثل اصفهان، تعریف کرده باشد. در حالی که موسسه «ب» نرم‌افزارهایی تولید کرده که بیشتر به کار کسب و کارهای کوچک و شخصی می‌خورد. تفاوت این دو موسسه زمانی به چشم می‌آید که بخواهید برای آن‌ها بازاریابی و تبلیغات کنید.

در شرکت «الف»، هدف همکاری به‌صورت B2B است؛ شرکت‌های بزرگ معمولاً به کمک مدیران بالادستی و نظرات سهام‌داران اصلی اداره می‌شود. در نتیجه موسسه‌های حسابداری برای تبلیغات، باید روی مدیران و سهام‌داران اصلی شرکت‌ها تاثیر بگذارند.

در نقطه مقابل موسسه «ب» قرار دارد. این شرکت بیشترین تمرکزش بر روی همکاری با کسب و کارهای کوچک و شخصی است. اغلب این کسب و کارها دارای یک مدیر واحد هستند و در نتیجه تبلیغات موسسه حسابداری باید صرفاً این افراد را هدف‌گیری کند.

شناختن بازار هدف اولین نکته برای تبلیغات است؛ اما تنها نکته موجود نیست. پس از مشخص کردن بازار، باید به سراغ فاکتورهای دیگر بروید.

پیدا کردن مزیت رقابتی موسسه

 اگر یک سیستم مالی طراحی کرده‌اید یا قصد فروش یک نرم‌افزار حسابداری را دارید، باید مزیت‌های رقابتی آن را بشناسید. مزیت‌های رقابتی فاکتورهایی هستند که شما را نسبت به رقبایتان برتر می‌کند. در تبلیغات باید روی این مزیت‌ها تمرکز داشته باشید.

مشخص کردن اهداف تبلیغ

در تبلیغات می‌توان اهدافی مثل جذب مشتری، افزایش ترافیک سایت، جمع‌آوری سرنخ‌های فروش جدید و افزایش آگاهی از برند را دنبال کرد. اینکه چه هدفی داشته باشید، روی استراتژی تبلیغاتی‌تان هم تاثیر مستقیم دارد.

تعیین بودجه تبلیغات

قرار است برای تبلیغات موسسه حسابداری خود چقدر هزینه کنید؟ این هزینه قرار است فقط صرف تبلیغات آنلاین شود و یا تبلیغات آفلاین را نیز در نظر گرفته‌اید؟ میزان بودجه موسسات حسابداری روی چگونه انجام دادن تبلیغات و نتایج آن تاثیرگذار است.

داشتن استراتژی تبلیغاتی

در پایان اینکه، با توجه به بودجه، اهداف و بازاری که زیر نظر گرفته‌اید، می‌خواهید چگونه تبلیغات خود را انجام دهید؟ پیش از رفتن به سراغ تبلیغات باید یک استراتژی مشخص داشته باشید. به شکلی که در میانه راه بتوانید نتایج استراتژی را بررسی کنید و در صورت لزوم بهینه‌سازی‌های لازم را انجام دهید.

بهترین تبلیغات برای موسسه حسابداری | مرور ۵ روش برتر

از جمله بهترین روش‌های تبلیغات حسابداری می‌توان به فهرست زیر اشاره کرد:

۱. تبلیغ در صفحه نتایج گوگل

تبلیغات در صفحه اول گوگل، یکی از پلن‌های تبلیغات موسسات حسابداری است. این شرکت‌ها بر اساس بازار هدفی که دنبال می‌کنند، می‌توانند فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط با این بازار هدف را فهرست کرده و به سراغ تبلیغ موسسه حسابداری در گوگل بروند.

تبلیغات در گوگل ادز برای موسسه‌هایی که وب‌سایت دارند مناسب است. اگر در عبارت‌هایی مثل «نرم افزار حسابداری»، «استخدام حسابداری» و… در صفحه نتایج گوگل جایگاه خوبی ندارید، به کمک تبلیغات گوگل ادز می‌توانید در صدر نتایج گوگل قرار بگیرید.

تبلیغات در گوگل شرکت حسابداریتبلیغات در گوگل شرکت حسابداری

البته تبلیغ در صفحه نتایج گوگل برای شرکت‌های B2B چندان گزینه مناسبی نیست؛ زیرا در این شرکت‌ها معمولاً هیچ مدیری با جستجو در گوگل به دنبال موسسه حسابداری نمی‌گردد. اما اگر بازار هدفتان کسب و کارهای کوچک و شخصی باشد، تبلیغ در گوگل ادز گزینه خوبی برای افزایش مشتری، جذب سرنخ‌های جدید و حتی افزایش آگاهی از برند است.

نکته دیگر اینکه هزینه تبلیغات در گوگل به ازای هر کلیک محاسبه می‌شود و البته شکل مزایده‌ای دارد. درواقع اگر رقبای شما هم روی چنین کلماتی تمرکز کرده باشند، باید موفقیت در تبلیغات باید بودجه کمپین‌ها را افزایش دهید. در مقاله «هزینه هر کلیک گوگل ادز» به استراتژی‌های قیمت‌گذاری و چگونگی مدیریت بودجه کمپین‌های گوگل ادز پرداخته‌ایم.

نکات لازم برای تبلیغ موسسه حسابداری در گوگل

  • مهم‌ترین فاکتور در ساخت کمپین‌های گوگل ادز، تحقیق کلمات کلیدی است. برای این کار از ابزارهای سئویی کمک بگیرید. همچنین اگر تجربه‌ای در این زمینه ندارید، به سراغ سئوکارها و کارشناسان گوگل ادز بروید.
  • هدف تبلیغات در گوگل ادز هم روی تهیه فهرست کلمات کلیدی تاثیر مستقیمی دارد. پس از قبل اهدافی که دارید را مشخص کنید.
  • تبلیغات گوگل ادز زمانی باعث جذب مخاطب هدف می‌شود که عنوان و توضیحات متای ترغیب کننده داشته باشد.
  • برای ترغیب کردن مخاطب می‌توانید از اعداد، صفت‌های تفضیلی و علائم نگارشی کمک بگیرید. همچنین برای نوشتن توضیحات متای تبلیغات هم از جمله‌های کوتاه و ساده استفاده کنید.
  • داده‌های کمپین‌های تبلیغاتی در پلتفرم گوگل ادز ذخیره می‌شود. به کمک این داده‌ها می‌توانید تبلیغات را بهینه‌سازی کنید.
  • محتوای تبلیغ هم تاثیر زیادی روی مخاطبان موسسات حسابداری دارد. در این محتوا باید روی دغدغه‌ها و سوالات ذهنی مخاطبان هدفتان مانور دهید. به این شکل می‌توانید تبلیغات موثرتری داشته باشید.

۲. ثبت موسسه حسابداری در گوگل

اگر نحوه کارتان به شکلی است که مشتریان حضوری هم دارید، می‌توانید با ثبت لوکیشن موسسه حسابداری در گوگل، مشتریان دست به نقد و حضوری را به سمت خود بکشانید. برای مثال همین حالا عبارت «موسسه حسابداری در تهران» را گوگل کنید. در این صورت علاوه بر مشاهده لینک‌ها و مقاله‌های متعدد، خود گوگل هم فهرستی از موسسه‌های حسابداری تهران را به شما نشان می‌دهد. در این فهرست می‌توانید اطلاعاتی مثل مکان، شماره تماس، ساعت فعالیت، وب‌سایت و… این موسسه‌ها را نیز مشاهده کنید.

ثبت لوکیشن در گوگل مپثبت لوکیشن در گوگل مپ

فرقی نمی‌کند در چه شهری هستید، در هر صورت گوگل به شما اجازه می‌دهد تا مشخصات کسب و کار خودتان را در مپ ثبت کنید. این شکل از تبلیغات برای تمامی موسسه‌های حسابداری مناسب است. اگر با فرایند ثبت شرکت در گوگل آشنا نیستید، مقاله «ثبت مکان در گوگل مپ» را در ادامه بخوانید.

۳. تبلیغات بنری آنلاین برای موسسه‌های حسابداری

از دیگر شیوه‌های پرکاربرد تبلیغات موسسه حسابداری، می‌توان به تبلیغات بنری آنلاین اشاره کرد. این سبک از تبلیغات را ممکن است با نام تبلیغات کلیکی هم بشناسید. پلتفرم‌های صبا ویژن، یکتانت و تپسل در ایران امکان اجرای تبلیغات کلیکی را دارند.

برای تبلیغ حسابداری در محیط‌های شهری می‌توان از نصب بنرهای بیلبوردی و تبلیغات آفلاین هم بهره برد؛ اما اگر به دنبال بازاریابی آنلاین و بدون محدودیت مکانی هستید، تبلیغات بنری آنلاین مناسب‌تر است.

از دیگر پلتفرم‌های ایده‌آل برای تبلیغات کلیکی هم می‌توان به گوگل ادز اشاره کرد. این پلتفرم با بیش از ۳۵ میلیون سایت و اپلیکیشن در پخش بنرهای آنلاین همکاری می‌کند. به‌علاوه که تبلیغات در شبکه نمایش گوگل به‌ کمک الگوریتم‌های هوشمند انجام می‌شود که قابلیت تبلیغات همسان را دارند.

منظور از همسان در شبکه نمایش گوگل این است که تبلیغات شما را صرفاً در سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی نشان می‌دهد که مخاطبان هدف شما حضور دارند. به‌علاوه که این پلتفرم امکان فیلتر کردن مخاطبان بر اساس لوکیشن، زبان، جنسیت، سن و سال، علاقه‌مندی‌ها و… را نیز فراهم کرده است.

نکته دیگر اینکه هزینه تبلیغات بنری در گوگل به ازای هر کلیک یا هر تبدیل محاسبه می‌شود. اگر نرخ بازگشت سرمایه ۲۰۰ درصدی گوگل ادز را نیز در نظر بگیرید، این تبلیغات از نظر هزینه‌ای هم کاملاً مقرون به‌صرفه است.

نکات لازم برای تبلیغات بنری موسسه حسابداری

  • کیفیت بنرهای ساخته شده در تبلیغات کلیکی اهمیت زیادی دارد. رنگ‌بندی، فونت، طراحی و ابعاد بنر مواردی است که برای موفقیت بیشتر باید به آن‌ها توجه داشته باشید.
  • در تبلیغات بنری می‌توان اهداف متعددی را دنبال کرد. طراحی بنرهای تبلیغاتی باید متناسب با اهداف کمپین انجام شود و دارای یک فراخوان اقدام به عمل مشخص باشد.
  • در تبلیغات بنری آنلاین، می‌توان از بنر یا ویدئوهای کوتاه استفاده کرد.
  • در نوشتن عنوان و متن بنرهای تبلیغاتی، باید از کلمه‌های قدرتمند، صفت‌های تفضیلی، علائم نگارشی، اعداد و… کمک بگیرید تا ترغیب‌کنندگی بنر را افزایش دهید.
  • در نوشتن متن تبلیغات حسابداری باید کلمات را به دقت و متناسب با اهداف کمپین انتخاب کنید. به شکلی که متن کاربر را ترغیب به کلیک روی بنر کند.
  • اگر در انتخاب رنگ، عنوان، توضیحات، طراحی و… تردید دارید، می‌توانید از استراتژی A/B تست کمک بگیرید.
  • داده‌های کمپین‌های بنری در گوگل ادز ذخیره می‌شود. به کمک این داده‌ها می‌توانید نتایج کمپین و یا A/B تست انجام شده را تحلیل کرده و اقدام به بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی کنید.

۴. تبلیغ موسسه حسابداری در سوشال مدیا

اگرچه تبلیغات موسسه حسابداری در شبکه‌های اجتماعی، مثل اینستاگرام یا توییتر کمی عجیب به نظر برسد، اما چون ایرانی‌های زیادی از این شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، برای تبلیغ هر کسب و کاری می‌توان به سراغ شبکه‌های اجتماعی هم رفت.

همین حالا اگر یک تحقیقات سردستی درباره اینفلوئنسرهایی که در حوزه‌‌های مالیاتی و حسابداری فعالیت دارند انجام دهید، احتمالاً سورپرایز خواهید شد؛ زیرا تعداد این اینفلوئنسرها چندان هم کم نیست و اغلب آنها نیز دنبال‌کننده‌های زیادی دارند. همکاری با این اینفلوئنسرها می‌تواند راهکار مناسبی برای تبلیغ موسسه‌های حسابداری باشد. خصوصاً اگر بازار هدفتان کسب و کارهای شخصی و کوچک‌تر است.

نکات لازم برای تبلیغ حسابداری در سوشال مدیا

  • اگر برای تبلیغات موسسه حسابداری به سراغ اینفلوئنسرها رفته‌اید، توصیه می‌کنیم با اشخاصی کار کنید که دقیقاً در حوزه‌های مالیاتی و حسابداری فعال هستند. این افراد شاید فالوورهای کمی داشته باشند، اما چون زمینه کاری‌ آن‌ها با شما مشترک است، اثربخشی بالاتری روی مخاطبانشان دارند.
  • در تولید محتوا برای تبلیغات سوشال مدیا، کیفیت و خلاقیت حرف اول را می‌زند. برای مثال تولید یک انیمیشن با درون‌مایه طنز که روی مشکلات مالیاتی و حسابداری مانور دهد، ایده خوبی برای تبلیغات موسسه‌های حسابداری است.
  • در تولید محتوا می‌توانید از پلن‌هایی مثل ساخت تیزر، طراحی بنرهای تبلیغاتی برای پست و استوری، تولید ریلیزهای معرفی، ایجاد چالش و ساخت محتوای تعاملی هم بهره ببرید.
  • تبلیغات اینستاگرامی باید یک CTA مشخص داشته باشند و کاربر را دعوت به انجام عمل مشخصی کنند. برای مثال از آن‌ها بخواهند تا صفحه موسسه را دنبال کنند.
  • داده‌های کمپین‌های اینفلوئنسری به‌سختی قابل استخراج هستند؛ اما با تکنیک‌هایی مثل دادن کد تخفیف می‌توانید کاربران را رهگیری کنید و به تحلیل نتایج تبلیغات بپردازید.

۵. تبلیغات ویدئویی برای موسسه حسابداری

تبلیغات ویدئویی گزینه جذابی برای تبلیغات موسسه حسابداری است. این سبک از تبلیغات برای جذب مشتریان B2B و B2P می‌تواند اثرگذار باشد. برای پخش تبلیغات ویدئویی می‌توان به سراغ پلتفرم‌های داخلی مثل آپارات، فیلیمو و نماوا رفت. در این پلتفرم‌ها علاوه بر تبلیغات ویدئویی می‌توان تبلیغات بنری هم انجام داد.

از بین پلتفرم‌های خارجی هم یوتیوب گزینه مناسبی برای تبلیغات ویدئویی موسسه حسابداری است؛ زیرا نسل جدید مدیران شامل دهه شصت و هفتادی‌هایی می‌شود که تمایل زیادی به استفاده از یوتیوب دارند و این پلتفرم را یک مدرسه آنلاین رایگان می‌بینند. کسب و کارهای ایرانی می‌توانند از این فرصت برای تبلیغات خود سود ببرند؛ خصوصاً که یوتیوب بیش از ۲ میلیارد کاربر دارد و هر روز هم به محتواها و کاربران فارسی‌زبان آن افزوده می‌شود.

نکته دیگر اینکه در یوتیوب می‌توان تبلیغات را به شکل‌های متفاوتی انجام داد. در لندینگ «تبلیغات در یوتیوب» جزئیات بیشتری در این مورد آورده‌ایم. همچنین هزینه‌های این تبلیغات را نیز بررسی کرده‌ایم.

نکات لازم برای تبلیغ حسابداری در یوتیوب

  • در یوتیوب می‌توان اهداف متفاوتی را دنبال کرد و به سراغ شکل‌های متفاوتی از تبلیغات رفت. مشخص کردن هدف تبلیغات، بخش عمده‌ای از مسیر را برای کارشناسان تبلیغات یوتیوبی روشن می‌سازد.
  • مهم‌ترین فاکتور در تبلیغات یوتیوبی، توجه به کیفیت محتوای تولیدی است. این محتوا باید برای مخاطب مفید باشد؛ به سوالات ذهنی‌اش پاسخ دهد و او را به سمت درستی راهنمایی کند.
  • قالب محتوای ویدئویی می‌تواند انیمیشن، تیزر، ویدئوی کوتاه و… باشد. همه چیز بستگی به خلاقیت و بودجه شما دارد.
  • تبلیغات ویدئویی هم نیازمند عنوان و توضیحات مختصر هستند. در نوشتن متن تبلیغات حسابداری، باید از کلمات قدرتمند، اعداد و علائم نگارشی استفاده کرد تا مخاطب ترغیب شود ویدئوی تبلیغاتی را انتها دنبال کند.
  • داده‌های کمپین‌های ویدئویی در گوگل ادز ذخیره می‌شود. با تحلیل این داده‌ها می‌توانید کمپین‌های ویدئویی را بهینه‌سازی کنید. همچنین اجرای استراتژی A/B تست هم در اینجا کاربردی خواهد بود.

سخن آخر

موسسه‌های حسابداری برای جذب مشتری چاره‌ای ندارند جز اینکه به سراغ تبلیغات بروند. بهترین پلن‌ها برای تبلیغات موسسه حسابداری شامل تبلیغ در صفحه نتایج گوگل، تبلیغات بنری آنلاین، تبلیغ در سوشال مدیا و تبلیغ در یوتیوب می‌شود. اگر سوال دیگری درباره روش‌های تبلیغاتی دارید، در کامنت‌ها پاسخگوی شما هستیم.



منبع

پست های مرتبط

راهنمای کامل تبلیغات گوگل برای استارت آپ ها

چه مقدار بودجه برای تبلیغات گوگل برای استارت آپ ها مناسب است؟…

تبلیغات هتل، بررسی بهترین روش های 2024

دیده شدن مهم‌ترین دغدغه‌ای است که کسب و کارهای مختلف دارند. این…

اسکریپت های مدیریت هزینه کمپین و ادگروپ | آقای وب

زمان مطالعه: 6 دقیقههمواره در کلاس های سرچ ادز پلاس مجموعه HDM…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

آخرین پست ها

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب