صفحه اصلی > گوگل ادز : تبلیغات هتل، بررسی بهترین روش های 2024

تبلیغات هتل، بررسی بهترین روش های 2024


دیده شدن مهم‌ترین دغدغه‌ای است که کسب و کارهای مختلف دارند. این مسئله برای هتل‌ها و مسافرخانه‌ها نیز برقرار است. به همین خاطر تبلیغات هتل‌‌ها را در شبکه‌های اجتماعی، تلویزیون، رسانه‌های خبری و… به‌وفور مشاهده می‌کنید؛ اما بهترین شیوه تبلیغات برای هتل‌ها چیست؟ چه پلنی برای آن‌ها بیشترین سودآوری را دارد؟ اگر صاحب هتل هستیم، سراغ چه تبلیغاتی برویم؟ در این مقاله قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم.

بهترین روش های تبلیغات هتل‌ 

تا چند سال پیش تعداد هتل‌های هر شهر بسیار محدود بود. همچنین خبری از مسافرخانه یا پلتفرم‌های اجاره‌ی منزل هم نبود. به همین خاطر هتل‌ها نیازی به اجرای انواع تبلیغات نداشتند؛ اما این روزها بیشتر شدن پلتفرم‌هایی که در زمینه اجاره اقامتگاه فعالیت می‌کنند و افزایش تعداد اقامتگاه‌های بومگردی و سنتی باعث شده هتل‌ها هم احساس خطر کنند. اگر صاحب هتل هستید و یا اقامتگاه توریستی دارید، می‌توانید از راهکارهای زیر برای تبلیغات آن کمک بگیرید.

۱. تبلیغ در اینستاگرام

اینستاگرام پرطرفدارترین پلتفرمی است که ایرانی‌ها از آن استفاده می‌کنند. همین ویژگی‌ باعث شده تا کسب و کارها نیز نگاه ویژه‌ای به اینستاگرام داشته باشند. اگر به دنبال یکی از بهترین شیوه های تبلیغات اینترنتی برای هتل هستید، شما هم می‌توانید روی تبلیغات اینستاگرامی حساب باز کنید. البته برای این سبک از تبلیغات راهکارهای متعددی خواهید داشت.

تبلیغات هتل در اینستاگرام

بهترین شیوه برای تبلیغ هتل‌ها در اینستاگرام، رفتن به سراغ اینفلوئنسرهایی است که در زمینه مسافرت و گردشگری فعالیت می‌کنند. اینفلوئنسرهای اینستاگرامی افرادی هستند که به‌واسطه تولید محتوای جذاب، فالوورهای زیادی جذب کرده‌اند و تاثیرگذاری بالایی هم روی آن‌ها دارند. برای مثال اگر درباره‌ی سفر به شیراز می‌نویسند و از فضای یک هتل در شیراز عکس و فیلم منتشر می‌کنند، همین کارشان باعث افزایش تعداد مسافران این هتل می‌شود. نکته اینجاست که شما به‌عنوان یک هتل یا مجموعه اقامتی می‌توانید با اینفلوئنسرها همکاری تبلیغاتی هم داشته باشید.

راهکار بعدی برای تبلیغات هتل‌ها، رفتن به سراغ تبلیغات در پیج‌ها و صفحاتی است که صرفاً بازدیدکننده‌های بالایی دارند. این پیج‌ها نیز حاضرند در ازای دریافت یک هزینه مشخص، پست یا استوری شما را منتشر کنند. اگر در انتخاب پیج‌های تبلیغاتی به‌خوبی تحقیق کنید، این گزینه هم روش خوبی برای تبلیغات است.

گزینه‌ی دیگر برای تبلیغ در اینستاگرام هم استفاده از خدمات تبلیغاتی خود این پلتفرم است. خیلی از کسب و کارها از آپشن instagram ads برای تبلیغات کمک می‌گیرند. به این شکل خود پلتفرم پست یا ریلز شما را به کاربران نشان می‌دهد و در ازای آن مبلغی را از شما دریافت می‌کند.

نکات لازم برای تبلیغ هتل در اینستاگرام

  • اگر برای تبلیغات هتل قصد استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ را دارید، توصیه می‌کنیم سراغ افرادی بروید که در حوزه‌هایی مرتبط با سفر و خدمات هتل فعالیت داشته باشند. همچنین انتخاب کسانی که دنبال‌کننده‌های کمتری دارند (به اصطلاح میکرو اینفلوئنسرها)، گزینه بهتری برای تبلیغات است؛ زیرا تجربه ثابت کرده این افراد تاثیرگذاری بیشتری روی مخاطبان‌شان دارند. همچنین وقت و انرژی بیشتری هم برای تبلیغات صرف می‌کنند.
  • تولید محتوای خلاقانه در اینستاگرام خیلی اهمیت دارد. ساخت تبلیغات تعاملی، ایجاد چالش، ارائه وعده‌های جذاب مثل کد تخفیف، خدمات رایگان و… راهکارهایی برای افزایش تاثیرگذاری تبلیغات است.
  • کیفیت محتوای ساخته شده هم بال دیگر موفقیت در تبلیغات برای هتل است. جدا از خلاقیت، برای ارائه کیفیت بهتر هم وقت بگذارید.
  • برای هتل‌ها و مجموعه‌های اقامتی اگرچه اینستاگرام ادز هم اثربخشی خوبی دارد، اما اینفلوئنسر مارکتینگ انتخاب بهتری است.
  • اگرچه تبلیغات مستقیم در پلتفرم‌ها نیز اثربخشی خوبی دارد، اما اغلب اینفلوئنسر مارکتینگ برای صرافی‌ها جذاب‌تر است.
  • برای یافتن بهترین اینفلوئنسرها یا بهترین صفحات جهت تبلیغ هتل، می‌توانید رقبای خود را بررسی کنید و ببینید عملکرد آن‌ها چگونه است.
  • در تبلیغات اینستاگرامی باید از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنید. به کمک متن، تصویر، ویدئو، انتشار استوری، پست و… است که می‌توانید مخاطبان بیشتری جذب نمایید.
  • جمع‌آوری داده‌های مربوط به کمپین‌های تبلیغاتی نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. به کمک این داده‌ها است که می‌توانید اثربخشی تبلیغات را اندازه‌گیری کنید. برای جمع‌آوری این داده‌ها از ابزارها کمک بگیرید یا مثلاً با تعریف کردن یک کد تخفیف خاص، نتایج تبلیغ را رهگیری کنید.

۲.تبلیغ در سوشال مدیا

علاوه بر اینستاگرام، دیگر شبکه‌های اجتماعی هم گزینه‌های خوبی برای تبلیغات هستند. به‌عنوان مثال خیلی از هتل‌ها برای تبلیغ سراغ توییتر، تلگرام، تیک تاک، فیسبوک یوتیوب و… نیز می‌روند. در این شبکه‌های اجتماعی هم می‌توان تبلیغات را به‌صورت مستقیم منتشر کرد. برای مثال تبلیغات Telegram ads در چند وقت اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. نمونه‌هایی از این تبلیغات را ممکن است در کانال‌های تلگرامی دیده باشید.

راهکار بعدی برای تبلیغات در این پلتفرم‌ها همکاری با کانال‌ها و پیج‌های پر بازدید است؛ البته در این شبکه‌ها نیز همچنان می‌توان به سراغ اینفلوئنسر مارکتینگ برای هتل‌ها رفت. اگرچه پیدا کردن اینفلوئنسرها در این شبکه‌های اجتماعی کمی سخت‌تر است.

تمامی نکاتی که برای تبلیغات در اینستاگرام گفتیم، برای تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی دیگر هم کاربرد دارد. البته در این شبکه‌ها باید از تمام قابلیت‌های ممکن کمک بگیرید. برای مثال در تلگرام می‌توان از طریق  ارسال بنر و ویدئو در کانال‌های پرجمعیت تبلیغ کرد. در حالی که آپشن‌های تبلیغاتی در توییتر کمتر است و الگوریتم‌های خودش را دارد.

۳.ثبت لوکیشن هتل در گوگل مپ

بسیاری از کاربران برای پیدا کردن مکان‌های مدنظرشان مستقیماً سراغ گوگل می‌روند. برای مثال اگر به دنبال بهترین هتل در شیراز باشند، همین عبارت را در گوگل جستجو می‌کنند. الگوریتم‌های گوگل هم برای سرچ‌های لوکیشن محور ارزش بالایی قائل است. به همین خاطر سعی دارد تا رضایت کاربران را در هنگام این جستجوها جلب کند.

ثبت هتل در گوگل مپثبت هتل در گوگل مپ

وقتی عبارتی مثل «بهترین هتل شیراز» را جستجو می‌کنید، گوگل لیستی از هتل‌های معروف شیراز را در همان صفحه اول نشان‌تان می‌دهد. به‌علاوه اطلاعاتی درباره آدرس و تلفن هتل، نظرات کاربران و تصاویر آن را نیز در اختیارتان می‌گذارد. این شکل از نمایش اطلاعات به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر هتل مدنظرتان را پیدا کنید؛ یا در صورت لزوم به مقایسه هتل‌های موجود در شیراز بپردازید.

نکته مهم اینجاست که شما نیز می‌توانید اطلاعات هتل و اقامت‌گاه‌تان را در گوگل مپ ثبت کنید. این کار هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد و در حقیقت یک تبلیغات رایگان برای هتل یا اقامتگاه است.

اگر با فرایند ثبت لوکیشن در گوگل آشنا نیستید، می‌توانید مقاله «ثبت لوکیشن در گوگل مپ» را در ادامه بخوانید.

۴.تبلیغات بنری آنلاین

راهکار دیگری که برای تبلیغات هتل به شما توصیه می‌کنیم، رفتن به سراغ تبلیغات بنری آنلاین است. این سبک از تبلیغات را ممکن است با نام تبلیغات کلیکی هم بشناسید. تبلیغات بنری آنلاین بیشتر در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های پرطرفدار نمایش داده می‌شوند. برای مثال سایت‌های خبری یا سایت‌های دانلود موسیقی و فیلم، بخش‌هایی را برای نمایش تبلیغات بنری در نظر می‌گیرند.

‌برای اجرای تبلیغات بنری می‌توانید مستقیماً با سایت‌ها و وبلاگ‌های شخصی وارد مذاکره شوید؛ البته سایت‌های کمی هستند که تبلیغات بنری خود را مستقیماً مدیریت کنند. به همین خاطر اعتماد به پلتفرم‌هایی که تبلیغات بنری انجام می‌دهند، گزینه بهتری است. برای مثال در ایران می‌توانید به یکتانت و تپسل مراجعه کنید. در این پلتفرم‌ها امکان ساخت کمپین‌های تبلیغات کلیکی را دارید. البته استفاده از پلتفرم‌های ایرانی معایبی هم دارد. برای مثال تبلیغات شما صرفاً به سایت‌هایی محدود می‌شود که با این پلتفرم‌ها همکاری می‌کنند. به‌علاوه تبلیغات‌تان ممکن است در سایت‌هایی منتشر شود که ارتباط چندانی با هتل و سفر ندارند.

اگر به دنبال یک پلتفرم جهانی‌تر برای تبلیغات بنری هتل هستید، به تبلیغات بنری گوگل اعتماد کنید. گوگل برای اجرای کمپین‌های تبلیغات کلیکی با بیش از ۳۵ میلیون سایت و اپلیکیشن همکاری دارد. همچنین برای بهینه‌سازی و اثرگذاری تبلیغات کلیکی از الگوریتم‌های هوشمند استفاده می‌کند؛ این الگوریتم‌ها به شکلی است که تبلیغات شما را صرفاً در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مرتبط منتشر می‌کند. این کار باعث می‌شود تا میزان جذب کلیک‌تان افزایش یابد و نرخ تبدیل‌تان بیشتر شود.

 

 

نکات لازم برای تبلیغات کلیکی هتل

  • برای تبلیغات بنری هتل، می‌توانید اهدافی مثل جذب سرنخ‌‌های جدید، معروف شدن هتل، جذب مشتریان مستقیم و حتی افزایش بازدید از وب‌سایت مجموعه اقامتی را دنبال کنید. 
  • در اجرای تبلیغات کلیکی، کیفیت بنر و ویدئوی تولید شده اهمیت زیادی دارد. توصیه می‌کنیم برای طراحی این بنرها وقت بگذارید و حتی برای آن هزینه کنید.
  • ابعاد بنر، رنگ‌بندی، عنوان تبلیغ، تصویر پس‌زمینه و متن توضیحات جزء چیزهایی است که روی دیده تبلیغات هتل‌ها تاثیر می‌گذارد. اگر در انتخاب هر کدام از این موارد تردید دارید، می‌توانید از استراتژی A/B تست کمک بگیرید.
  • عنوان و توضیحات بنرهای تبلیغاتی باید ترغیب‌کننده باشد. استفاده از کلمات قدرتمند، فونت نوشته، استفاده از علائم نگارشی و اعداد راهکارهایی برای افزایش جذابیت عنوان و توضیحات بنر هستند.
  • در نوشتن توضیحات از کلمات و جملات ساده استفاده کنید. انتخاب جملات باید متناسب با اهداف کمپین باشد و کاربر را ترغیب به کلیک کند.
  • دادن وعده‌های تخفیفی و ارائه پیشنهادهای جذاب نیز باعث افزایش کلیک روی تبلیغات هتل‌ها می‌شود.
  • اغلب پلتفرم‌های تبلیغات بنری، اطلاعات مربوط به کمپین‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و به شما ارائه می‌دهند. برای مثال گزارش‌های کمی گوگل ادز را می‌توانید در این پلتفرم مشاهده کنید. از این داده‌ها می‌توانید برای تحلیل کمپین‌ها و بهینه‌سازی‌ آن‌ها کمک بگیرید.
  • تبلیغات بنری باید یک فراخوان اقدام به عمل مشخص داشته باشند. به نحوی که کاربران را دعوت به انجام کار مشخصی کنند.

۵.تبلیغات ویدئویی برای هتل‌ها

هتل‌ها برای تبلیغات می‌توانند به سراغ تبلیغات ویدئویی هم بروند. خصوصاً که در قالب ویدئو می‌توان بهتر ویژگی‌های هتل‌ها، مشخصات و زیر و بم آن‌ها را نشان داد. نکته دیگر اینکه تجربه ثابت کرده تعامل کاربران هم با تبلیغات ویدئویی بیشتر از تبلیغات بنری و متنی است.

برای پخش تبلیغات ویدئویی می‌توانید روی پلتفرم‌های پخش ویدئو مثل آپارات، فیلیمو، فیلمیکو و… حساب باز کنید. این پلتفرم‌ها گزینه‌های متعددی برای تبلیغات ویدئویی دارند. البته متاسفانه تعداد دنبال‌کنندگان آن‌ها محدود است و برخی از کاربران این پلتفرم‌ها نیز توجهی به تبلیغات ویدئویی ندارند.

اگر در بین پلتفرم‌های جهانی به دنبال بهترین گزینه برای تبلیغات ویدئویی هستید، یوتیوب را انتخاب کنید. یوتیوب بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال دارد. در ایران هم نسل جوان به طور گسترده‌ای از یوتیوب استفاده می‌کند و حتی تمایل به انتشار محتوا در این پلتفرم ویدئویی دارد. به همین خاطر خیلی از کسب و کارهای ایرانی هم برای تبلیغات یوتیوب را انتخاب می‌کنند.

مزیت دیگر یوتیوب برای هتل‌ها، امکان سرمایه‌گذاری روی تبلیغات برای توریست‌های خارجی است. اگر به دنبال جذب مسافران خارجی هستید، می‌توانید از طریق یوتیوب تبلیغات خودتان را به دست این کاربران برسانید؛ خصوصاً که تبلیغات یوتیوبی هم بر اساس الگوریتم‌های هوشمند انجام می‌شود. به شکلی که می‌توانید مخاطب تبلیغات ویدئویی را بر اساس سن، جنس، لوکیشن، زبان، علاقه‌مندی‌ها و سابقه جستجویش فیلتر کنید.

نکته دیگر در مورد تبلیغات ویدئویی در یوتیوب این است که هزینه‌ تبلیغات در یوتیوب به ازای هر ۱۰۰۰ بار نمایش تبلیغات و یا دریافت کلیک محاسبه می‌شود. به همین خاطر از نظر هزینه‌ای هم گزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای به‌حساب می‌آید. 

نکات لازم برای تبلیغ هتل در یوتیوب

  • اهداف کمپین‌های ویدئویی می‌تواند تبلیغ خدمات، معرفی هتل و ویژگی‌های آن، افزایش آگاهی از برند و… باشد. قبل از اینکه سراغ تولید محتوای ویدئویی بروید، اهداف خودتان از تبلیغات را مشخص کنید.
  • در تبلیغات ویدئویی برای هتل‌ها، میزان زرق و برق‌ آن هم اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. به همین خاطر برای تولید محتوای با کیفیت وقت بگذارید و از تولیدکننده‌های باتجربه کمک بگیرید. در تبلیغات ویدئویی می‌توانید به سراغ تولید انیمیشن، فیلم کوتاه، تیزر و… بروید.
  • تولید محتوای تعاملی و یا ایجاد چالش هم می‌تواند جذب بیشتر تبلیغات ویدئویی شود.
  • فراموش نکنید که تبلیغات ویدئویی هم نیاز به عنوان و توضیحات دارد. در نوشتن عنوان از کلمات قدرتمند، اعداد و علائم نگارشی استفاده کنید تا تبلیغات‌تان بیشتر به چشم بیاید. توضیحات تبلیغ هم باید کوتاه، ساده و جذاب باشد.
  • تبلیغات ویدئویی بدون داشتن فراخوان اقدام به عمل مشخص ناقص است. در تبلیغ ویدئویی باید کاربران را در نهایت دعوت به کار مشخصی کرده باشید.
  • پلتفرم‌های تبلیغاتی، مثل گوگل ادز داده‌های کمپین‌های ویدئویی را جمع‌آوری می‌کنند. به کمک این داده‌ها می‌توانید تبلیغات خود را بهینه‌سازی کنید.
  • اگر در انتخاب عنوان، توضیحات و… تبلیغات ویدئویی تردید دارید، از استراتژی A/B تست کمک بگیرید.

۶.تبلیغات هتل در گوگل

 اگر می‌خواهید هتل یا اقامتگاه مدرن‌تری داشته باشید، بهتر است به طراحی یک وب‌سایت هم فکر کنید. از طریق وب‌سایت می‌توانید خدمات و ویژگی‌های هتل‌تان را معرفی کنید. همچنین می‌توانید امکان رزرو آنلاین اتاق و برقراری ارتباط مستقیم با هتل را نیز در همین وب‌سایت داشته باشید.

اگر فکر می‌کنید طراحی وب‌سایت برای هتل ضرورتی ندارد، کافی است همین حالا عبارت‌هایی مثل «هتل در تهران» یا «اقامتگاه اصفهان» را در گوگل جستجو کنید. می‌بینید که علاوه بر وب‌سایت‌های رزرو هتل و اقامتگاه، برخی از هتل‌ها نیز خودشان وب‌سایت اختصاصی دارند و ترجیح می‌دهند مستقیماً با مشتریان خودشان در ارتباط باشند.

داشتن وب‌سایت علاوه بر مزیت‌هایی که دارد، آپشن‌های جدیدی هم برای تبلیغات هتل در اختیارتان قرار می‌دهد. برای اینکه در جستجوهای گوگل به رتبه‌های برتر برسید، باید روی سئوی وب‌سایت هزینه کنید و وقت بگذارید؛ اما راهکار دیگر برای این کار رفتن به سراغ تبلیغ در گوگل است. در برخی از مواقع ممکن است لینک‌های گوگل را دیده باشید که برچسب «دارای حامی مالی» و یا «ADS» دارند. این سایت‌ها در حقیقت از طریق گوگل ادز داخل گوگل تبلیغ رفته‌اند.

تبلیغات هتل در گوگلتبلیغات هتل در گوگل

شما نیز برای تبلیغات هتل‌تان در صفحه جستجو می‌توانید فهرستی از کلمات کلیدی مدنظرتان را تهیه کنید. این فهرست باید شامل عبارت‌هایی باشد که بیشترین ورودی را برای وب‌سایت به ارمغان بیاورد و البته نرخ تبدیل آن هم بالا باشد. اگر در تشخیص این عبارت‌ها تخصص ندارید، می‌توانید از کارشناسان سئو و یا مشاور گوگل ادز کمک بگیرید. 

پس از آماده کردن این فهرست، می‌توانید در گوگل ادز یک کمپین تبلیغاتی بسازید. به این شکل وقتی کاربران عبارت‌هایی تعیین‌ شده‌‌تان را سرچ می‌کنند، تبلیغات وب‌سایت هتل شما نمایش داده می‌شود.

نکته مهم اینکه تعرفه تبلیغات گوگل به ازای دریافت کلیک و به شکل مزایده‌ای معین می‌شود. در حقیقت شما فقط وقتی هزینه می‌پردازید که کاربران روی لینک تبلیغ‌تان کلیک کنند. در ضمن اگر رقبای کمتری در حوزه تبلیغات گوگل داشته باشید، هزینه‌ی پرداختی‌تان هم کاهش می‌یابد. در مقاله «قیمت کلمات در گوگل ادز» به استراتژی‌های قیمت‌گذاری و چگونگی مدیریت بودجه کمپین‌های گوگل ادز پرداخته‌ایم.

نکات لازم برای تبلیغات هتل در گوگل

  • هدف تبلیغ هتل در گوگل می‌تواند افزایش ترافیک وب‌سایت، جمع‌آوری سرنخ‌های جدید، معرفی هتل و افزایش آگاهی از برند آن و یا جذب مستقیم مشتری باشد. قبل از تهیه فهرست کلمات کلیدی باید هدفتان از تبلیغات را مشخص کنید؛ زیرا روی لیست تهیه‌شده شما تاثیر مستقیم دارد.
  • تحقیق کلمات کلیدی در تبلیغات موتور جستجو اهمیت زیادی دارد. برای تعیین فهرست کلمات کلیدی می‌توانید از ابزارهای سئویی کمک بگیرید. اگر خودتان در این زمینه تخصص ندارید، این کار را به کارشناسان سئو و گوگل ادز بسپارید.
  • نرخ Bidding پیشنهادی و مدیریت بودجه کمپین هم اهمیت ویژه‌ای دارد. خصوصاً اگر رقابت در حوزه تبلیغات هتل بالا باشد.
  • برای افزایش جذب تبلیغات، باید از عنوان جذاب و توضیحات مختصر ترغیب‌کننده استفاده کنید. برای نوشتن عنوان از کلمات قدرتمند کمک بگیرید؛ از تخفیف و وعده‌های خاص حرف بزنید؛ و در عنوان از عدد و علائم نگارشی استفاده کنید. 
  • توضیحات مختصر تبلیغات هم باید بر پایه‌ی جملات ساده و کوتاه باشد. به نحوی که کاربر را قانع کند روی تبلیغات کلیک نماید.
  • اینکه کاربر روی لینک تبلیغاتی شما کلیک کند، فقط نیمی از قضیه است. اینکه در محتوای تبلیغات از چه چیزی حرف زده باشید و مخاطبان چه بازخوردی نسبت به محتوای شما داشته باشند هم روی امتیاز کیفیت تبلیغ و دیده شدن آن تاثیر می‌گذارد.
  • محتوای تبلیغ باید در پاسخ به سوالات ذهنی مخاطب باشد. استفاده از محتوای تصویری و ویدئویی هم می‌تواند به جذابیت بیشتر محتوای لندینگ کمک کند.
  • گوگل ادز تمامی داده‌های کمپین‌ها را جمع‌آوری می‌کند. نرخ کلیک، نرخ تبدیل، نرخ بازگشت سرمایه و… از جمله این داده‌ها هستند. برای بهینه‌سازی تبلیغات گوگل می‌توانید از این داده‌ها کمک بگیرید.

۷. تبلیغات پیامکی برای هتل‌ها و اقامتگاه‌ها

اجرای کمپین‌های تبلیغات پیامکی برای هتل‌های بزرگ شاید چندان کارساز نباشد؛ اما اگر در شهرهای کوچک‌تر هتل و اقامتگاه دارید، می‌توانید از تبلیغات پیامکی هم برای هتل‌ استفاده کنید. برای اجرای تبلیغات پیامکی می‌توانید سراغ آژانس‌های واسطه بروید. این آژانس‌ها امکان ارسال پیامک‌های انبوه را بر اساس لوکیشن و پیش‌شماره‌ها دارند. البته نرخ تبدیل تبلیغات پیامکی چندان هم بالا نیست و نباید از آن انتظار زیادی داشته باشید.

راهکار بعدی برای انتشار پیامک تبلیغاتی، ساخت بانک اطلاعاتی شخصی‌سازی شده‌تر است. برای مثال می‌توانید شماره مشتریان قبلی خود را وارد این بانک کنید و یا از طریق تبلیغ در موتورهای جستجو، تبلیغات بنری و… از مخاطبین خود بخواهید تا شماره‌هایشان را در اختیار شما قرار دهند. سپس از همین بانک اطلاعاتی برای تبلیغات پیامکی استفاده کنید. نرخ تبدیل تبلیغات پیامکی در این استراتژی بالاتر می‌رود.

نکات لازم برای تبلیغات پیامکی

  • در انتخاب کلمات برای نوشتن پیامک تبلیغاتی باید وسواس بالایی داشته باشید؛ زیرا تعداد کلمات پیامک‌های تبلیغاتی محدود است. استفاده از کلمات قدرتمند، دادن وعده‌های جذاب، ارائه تخفیف و… باعث بیشتر دیده شدن تبلیغات پیامکی می‌شود.
  • شروع پیامک‌های تبلیغاتی باید جذاب و ضربه‌زننده باشد. به شکلی که نظر کاربر را جلب کرده و ترغیب کند تا خواندن پیامک را تا انتها ادامه دهد.
  • دادن وعده‌های جذاب مثل کد تخفیف یا ارائه پیشنهادهای ویژه باعث بیشتر دیده شدن تبلیغات پیامکی می‌شود و نرخ تبدیل آن را نیز بالاتر می‌برد.
  • اگر در نوشتن متن‌های تبلیغاتی تردید دارید، از A/B تست برای قضاوت بهترین پیامک تبلیغاتی کمک بگیرید.

نمونه متن تبلیغات هتل و اقامتگاه

  • ۷ درصد تخفیف برای استفاده از اقامتگاه سام آرام در آخرین هفته‌ی تابستان. همین حالا اتاق خود را رزرو کنید.
  • اینجا حس خانه داشته باشید. اقامتگاه سنتی سام آرام بهترین گزینه برای تور تفریحی اصفهان.
  • پیشنهاد آخر هفته‌ای برای اقامت در هتل سام آرام. ۳ درصد تخفیف اقامتی + سرویس رایگان صبحانه.
  • محمد اکبری عزیز. ۱۰ درصد تخفیف برای اقامت در هتل سام آرام برای شما. امیدواریم بازهم میزبان خوبی برای شما باشیم.
  • دنبال هتل ۵ ستاره هستی؟ استخر و باشگاه رایگان در هتل- اقامتگاه سام آرام.
  • دنبال یک تجربه متفاوت هستی؟ اقامتگاه سام آرام همراه با تجربه‌ی پخت نان و غذای سنتی در آخر هفته. همین حالا اتاق خود را رزرو کنید.

سخن آخر

تعداد هتل‌ها و اقامتگاه‌ها هر روز در حال افزایش است. به همین خاطر اگر صاحب هتل یا اقامتگاه هستید، باید برای جذب مسافر بیشتر به فکر تبلیغات باشید. برای تبلیغات هتل می‌توانید سراغ شبکه‌های اجتماعی بروید؛ از تبلیغات ویدئویی و بنری کمک بگیرید؛ یا تبلیغات در موتورهای جستجو را انتخاب کنید. در این مقاله درباره روش‌های تبلیغ برای هتل‌ها صحبت کردیم و نکاتی را برای بهینه‌سازی آن‌ها ذکر کردیم. اگر سوال دیگری دارید، در کامنت‌ها پاسخگوی شما هستیم.





منبع

پست های مرتبط

راهنمای کامل تبلیغات گوگل برای استارت آپ ها

چه مقدار بودجه برای تبلیغات گوگل برای استارت آپ ها مناسب است؟…

اسکریپت های مدیریت هزینه کمپین و ادگروپ | آقای وب

زمان مطالعه: 6 دقیقههمواره در کلاس های سرچ ادز پلاس مجموعه HDM…

10 راهکار برای بهبود CTR در کمپین‌های گوگل ادز | آقای وب

زمان مطالعه: 4 دقیقهCTR یکی از معیارهای مهم‌ در شاخص‌های عملکرد (KPI)…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب