صفحه اصلی > گوگل ادز : تبلیغات کاشت مو، بررسی انواع روش های بهینه برای تبلیغ (2024)

تبلیغات کاشت مو، بررسی انواع روش های بهینه برای تبلیغ (2024)


تعداد کلینیک‌های کاشت مو در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است. همین عامل باعث شده تا رقابت در جذب مشتری هم در این حوزه بیشتر شود. اگر به دنبال بهترین گزینه‌ها برای تبلیغات کاشت مو هستید، می‌توانید از تبلیغات اینستاگرامی، تبلیغ در صفحه نتایج گوگل، تبلیغات بنری آنلاین و ارسال پیامک‌های تبلیغاتی استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم به بررسی این گزینه‌ها بپردازیم. همچنین درباره تکنیک‌های اجرایی این تبلیغات هم صحبت خواهیم کرد.

تبلیغات کاشت مو | معرفی ۷ شیوه تبلیغاتی برتر

کلینیک‌های کاشت مو برای جذب مشتری چاره‌ای جز تبلیغات گسترده ندارند. این تبلیغات می‌تواند به شیوه‌های متعددی انجام شود. از تبلیغات در فضای آنلاین گرفته تا اجرای تبلیغات به شکل‌های سنتی. بهترین شیوه‌های تبلیغاتی آنلاین کاشت مو شامل تبلیغ در سوشال مدیا و گوگل ادز می‌شود. برای تبلیغات آفلاین هم بهتر است از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و پخش تراکت استفاده کنید. در ادامه ۷ روش برتر برای تبلیغات خدمات کاشت مو را بررسی می‌کنیم.

۱.تبلیغات اینستاگرامی

بیشترین توجه کلینیک‌های کاشت مو برای تبلیغات متوجه اینستاگرام است. در حال حاضر بیشتر کاربران ایرانی از اینستاگرام استفاده می‌کنند. به همین خاطر اغلب کسب و کارهای خدماتی توجه ویژه‌ای به این شبکه اجتماعی دارند. راه‌اندازی صفحه اینستاگرام و تولید محتوا در این فضا می‌تواند راهی برای جذب مشتریان جدید باشد؛ اما اگر می‌خواهید بیشتر در این فضا دیده شوید، می‌توانید از امکانات تبلیغاتی آن هم کمک بگیرید.

تبلیغات کاشت مو در اینستاگرام

برای تبلیغات کاشت مو داخل اینستاگرام دو راهکار در دسترس است. سپردن تبلیغات به پیج‌های پر فالوور اینستاگرام یا اصطلاحاً اینفلوئنسر مارکتینگ بیشترین طرفدار را در تبلیغات اینستاگرامی دارد. در این شیوه می‌توانید محتوای ویدئویی یا تصویری خود را در صفحات دیگران به شکل استوری یا پست منتشر کنید. اینفلوئنسر مارکتینگ اگر با دقت بالا و هدفمند انجام شود، نتایج خوبی را به دنبال دارد.

راهکار دوم هم استفاده از خدمات Instagram Ads است. این پلتفرم امکان اجرای تبلیغات مستقیم را دارد. در این سبک از تبلیغات می‌توانید پست‌های خود را پروموت کنید تا به کاربران بیشتری نشان داده شود. البته این خدمات در ایران با محدودیت‌های متعددی روبرو است؛ به همین خاطر هم کمتر طرفدار دارد. به‌علاوه وقتی از اینستاگرام ادز استفاده می‌کنید، باید هزینه تبلیغات را با ارز دلار یا یورو پرداخت نمایید.

نکات تبلیغات کاشت مو در اینستاگرام

  • برای تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ به سراغ پیج‌های مرتبط بروید. اینفلوئنسرهای حوزه زیبایی و پیج‌هایی که مختص کلینیک‌های زیبایی هستند، گزینه‌های خوبی برای تبلیغات کلینیک زیبایی و کاشت مو و ابرو خواهند بود. نکته دیگر اینکه در این سبک از تبلیغات حواستان به لوکیشن پیج هم باشد. به‌عنوان مثال برای تبلیغات کاشت مو در تهران، نباید به سراغ پیج‌هایی رفت که حوزه فعالیت‌شان در کرج است.
  • با برخی از پیج‌های مرتبط می‌توانید تبلیغات تبادلی هم داشته باشید. به این شکل بدون پرداخت هزینه اضافه تبلیغات خود را انجام داده‌اید.
  • تولید محتوای با کیفیت و ترغیب کننده نقش مهمی در موفقیت تبلیغات اینستاگرامی دارد. (وقتی از محتوا حرف می‌زنیم، منظورمان محتوای متنی، تصویری و ویدئویی است.) در تولید محتوا با کاربران خود صادق باشید و همه چیز را همان‌طوری که هست بگویید.
  • ساخت نظرسنجی، ارائه کد تخفیف، استفاده از باکس‌های پرسش و پاسخ و رفتن  به سراغ تبلیغات تعاملی باعث جذابیت بیشتر تبلیغات اینستاگرامی می‌شود.
  • داشتن لحن صمیمی در تولید محتوای اینستاگرامی و استفاده از جمله‌های کوتاه و ساده هم باعث اثربخشی بیشتر این تبلیغات می‌شود.
  • در پایان اینکه حواستان به فراخوان اقدام به عمل تبلیغات هم باشد. در پایان تبلیغات باید کاربر را دعوت به انجام کاری کنید که متناسب با اهداف شماست.
  • میکرو اینفلوئنسرها انتخاب‌های بهتری برای تبلیغات هستند. این کاربران شاید فالوور کمتری داشته باشند، اما خدمات تبلیغاتی خود را با کیفیت بهتری ارائه می‌دهند. همچنین تاثیرگذاری بیشتری هم روی مخاطبان خود دارند.

۲.تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

با اینکه اینستاگرام پرجمعیت‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است؛ اما برای تبلیغات کاشت مو می‌توان به سراغ دیگر شبکه‌های اجتماعی هم رفت. برای مثال تلگرام، توییتر و تیک تاک هم گزینه‌های خوبی برای تبلیغات هستند. جهت تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی دیگر هم می‌توانید با پیج‌ها و اکانت‌های پر فالوور همکاری کنید. البته برخی از پلتفرم‌ها مثل تلگرام امکان اجرای تبلیغات مستقیم را نیز دارند.  اگر برای تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی دیگر استراتژی‌ مناسبی را دنبال کنید، تبلیغ در این پلتفرم‌ها می‌تواند موثرتر از اینستاگرام باشد. البته توصیه می‌کنیم برای انتخاب شبکه‌های اجتماعی دیگر طیف مخاطبان خود را در نظر بگیرید. بر اساس آمار بیشتر مردان ۳۰ سال به بالا هستند که نیاز به خدمات کاشت مو دارند. بر همین اساس باید ببینید که این مخاطبان بیشتر در چه شبکه‌هایی حضور دارند.  

۳.ثبت کلینیک کاشت مو در گوگل

اگر در جستجوی بهترین تبلیغات برای کاشت مو هستید، اما نمی‌خواهید هزینه زیادی هم انجام دهید، می‌توانید کلینیک خود را در گوگل ثبت کنید. اگر همین حالا عبارتی مثل «کاشت مو کرج» را جستجو کنید، در همان بالای صفحه اول با لیستی از کلینیک‌های کاشت مو در کرج روبرو می‌شوید. به‌علاوه که در این لیست تمامی اطلاعات هر کلینیک هم ذکر شده است. این ویژگی فرایند پیدا کردن کلینیک‌های کاشت مو در لوکیشن‌های خاص را راحت‌تر می‌کند.

ثبت کلینیک کاشت مو در گوگل مپثبت کلینیک کاشت مو در گوگل مپ

اگر می‌خواهید کلینیک شما هم در جستجوهای لوکیشن ‌محور نمایش داده شود، باید اطلاعات کسب و کارتان را در گوگل ثبت کنید. در مقاله «ثبت مکان در گوگل مپ» به طور مفصل درباره چگونگی انجام این کار صحبت کرده‌ایم. پس از اینکه لوکیشن کلینیک را در گوگل ثبت کنید، می‌توانید اطلاعات دیگری مثل ساعات فعالیت، شماره تماس و تصاویر را نیز  به لوکیشن ثبت شده خود بیفزایید. به این شکل کاربرانی که یکی از ملاک‌های انتخابشان صرفاً نزدیکی مراکز کاشت مو هست را به‌راحتی جذب خواهید کرد.

۴.تبلیغ در صفحه اول گوگل

بسیاری از کلینیک‌های کاشت مو در حال حاضر صاحب وب‌سایت هستند و توصیه میکنیم اگر صاحب سالن یا کلینیک زیبایی هستید و هنوز سایت ندارید هرچه زودتر به فکر طراحی سایت خدماتی برای خود باشید. راه‌اندازی وب‌سایت کاربردهای متعددی برای کلینیک‌ها دارد. معرفی خدمات کلینیک، ارائه مشاوره در وب‌سایت، امکان نوبت‌دهی آنلاین و ارائه توضیحات لازم درباره کاشت مو از امکاناتی است که با راه‌اندازی وب‌سایت به آن دسترسی خواهید داشت.

تبلیغ کاشت مو در گوگل ادزتبلیغ کاشت مو در گوگل ادز

نکته دیگر اینکه اگر وب‌سایت داشته باشید، می‌توانید از خدمات تبلیغ کلینیک کاشت مو در صفحه نتایج گوگل هم بهره‌مند شوید. تبلیغات گوگل ادز بر مبنای جستجوهایی است که کاربران انجام می‌دهند. در واقع شما مهم‌ترین کلمات کلیدی این حوزه را فهرست کرده و بر پایه آن‌ها تبلیغات جستجو را اجرا می‌کنید. برای مثال «کلینیک کاشت مو»، «بهترین مرکز کاشت مو»، «کاشت مو در تهران» و… گزینه‌های خوبی برای تبلیغ در صفحه نتایج هستند. سایر عبارت‌های مناسب را نیز می‌توانید به کمک کیورد پلنر یا ابزارهای جانبی سئو پیدا کنید. همچنین می‌توانید از یک متخصص گوگل ادز و سئو برای این کار کمک بگیرید.

تبلیغات صفحه اول گوگل به نحوی است که اگر کاربران عبارت‌هایی نزدیک به فهرست عبارت‌های تعیین شده را نیز جستجو کنند، با تبلیغات شما روبرو می‌شوند. البته هزینه این تبلیغات صرفاً به ازای دریافت هر کلیک محاسبه خواهد شد که مزیت بزرگی برای صرفه‌جویی در هزینه تبلیغات است.

نکات تبلیغات کاشت مو در صفحه نتایج گوگل

  • تبلیغات گوگل ادز با اهداف متفاوتی انجام می‌شود. افزایش بازدید وب‌سایت، جذب سرنخ‌های تازه، جذب مشتریان بالقوه و… از جمله مواردی است که در تبلیغات صفحه نتایج می‌توان به آن پرداخت. برای اجرای بهتر انواع کمپین در گوگل ادز باید در ابتدا هدفتان از تبلیغات را مشخص کنید.
  • پس از تعیین اهداف کمپین نوبت به فهرست کردن کلمات کلیدی کمپین می‌رسد. این فهرست باید متناسب با اهداف کمپین مشخص شود. اگر در تشخیص کلمات کلیدی مناسب تجربه لازم را ندارید، برای این کار از یک متخصص سئو یا گوگل ادز کمک بگیرید.
  • گوگل ادز امکانات متعددی برای مدیریت فهرست کلمات کلیدی دارد. استفاده از کلمات کلیدی منفی و تنظیمات مدیریتی مشخص می‌کند که چه کاربرانی با تبلیغات شما روبرو شوند.
  • اینکه تبلیغ‌تان در نتایج جستجو ظاهر شود فقط یک وجه ماجراست. اگر می‌خواهید تبلیغات اثرگذاری داشته باشید، باید برای تولید محتوای تبلیغ هم وقت بگذارید. استفاده از عنوان ترغیب کننده، تولید محتوای کاربرپسند و پاسخگویی به سوالات ذهنی کاربران باعث می‌شود تا تبلیغات اثربخش‌تری داشته باشید.
  • در تولید محتوا برای کمپین‌های گوگل ادز از انواع مختلف محتوا کمک بگیرید.
  • در نوشتن عنوان و توضیحات تبلیغ از کلمات ساده و جملات کوتاه استفاده کنید. آوردن کلمات قدرت (مثل تخفیف، مشاوره رایگان، راهنمای قدم به قدم، ایکس اشتباه مهلک و…)، استفاده از علائم نگارشی مثل علامت سوال و استفاده از اعداد هم باعث جلب توجه بیشتر تبلیغات در صفحه نتایج می‌شود.
  • برای بهبود عملکرد کمپین می‌توانید از پلاگین‌های گوگل ادز مثل پلاگین تماس و لوکیشن هم استفاده کنید.
  • تسلط و تجربه در اجرای کمپین‌های گوگل ادز نقش مهمی در موفقیت تبلیغات کاشت مو دارد. البته می‌توانید کل فرایند تبلیغات را برون‌سپاری کنید.
  • پلتفرم گوگل ادز داده‌های کمپین‌های تبلیغاتی را جمع‌آوری می‌کند. به کمک آنالیز این داده‌ها می‌توانید کمپین‌های خود را بهینه‌سازی کنید.

۵.تبلیغات ویدئویی برای کاشت مو

عمل کاشت مو جزء خدماتی است که در قالب ویدئو می‌توان خیلی بهتر درباره جزئیات آن صحبت کرد. به همین خاطر هم تبلیغات ویدئویی برای کاشت مو گزینه جذابی است. در حال حاضر پلتفرم‌های متعددی مثل فیلیمو، آپارات و نماوا امکان اجرای تبلیغات ویدئویی را دارند. البته حساسیت این پلتفرم‌ها در تولید محتوا باعث شده تا برخی از کلینیک‌های کاشت مو قید این پلتفرم‌ها را بزنند.

بهترین جایگزین برای تبلیغات ویدئویی آنلاین یوتیوب است. البته برای این کار می‌توان از اینستاگرام و تیک تاک هم به شکل محدودتری استفاده کرد. توجه کنید که یوتیوب بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال دارد. همچنین نسل جوان هم توجه ویژه‌تری به یوتیوب دارند. به همین خاطر تبلیغ در این پلتفرم گزینه جذابی به نظر می‌رسد.

تبلیغات کاشت مو در یوتیوبتبلیغات کاشت مو در یوتیوب

علاوه بر این‌ها باید نکته دیگری را نیز در نظر گرفت. اینکه پلتفرم گوگل ادز تبلیغات در یوتیوب را به‌صورت هوشمند انجام می‌دهد. به شکلی که تبلیغات کاشت مو را به مخاطبان هدف می‌رساند.

نکته دیگر اینکه هزینه تبلیغات در یوتیوب به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید یا دریافت هر کلیک محاسبه می‌شود. به همین خاطر گزینه مقرون به صرفه‌ای برای تبلیغات است. به‌علاوه که هزینه تبلیغات در گوگل ادز به شکل مزایده‌ای برآورد می‌شود؛ که توجه محدود کلینیک‌های کاشت مو به این پلتفرم موقعیت جذابی را برای تبلیغات فراهم می‌کند.

نکات تبلیغات کلینیک کاشت مو در یوتیوب

  • تبلیغات ویدئویی کاشت مو می‌تواند با اهداف متعددی اجرا شود. افزایش سابسکرایب‌های کانال یوتیوب، جذب مشتری، بالا بردن بازدید از وب‌سایت و جذب سرنخ‌های جدید از جمله این اهداف است.
  • در اجرای تبلیغات ویدئویی کیفیت و خلاقیت محتوای تولیدی اهمیت ویژه‌ای دارد. برای تولید محتوا لازم است از ایده‌های جذاب و خوبی استفاده کنید. پاسخگویی به ابهامات کاربران، ایجاد سوال در ذهن مخاطب و گفتن نکات میخکوب‌ کننده از جمله نکاتی است که در ایده‌یابی می‌توانید در نظر بگیرید.
  • در کنار محتوای ویدئویی باید از یک عنوان جذاب و توضیحات کوتاه مناسب هم برای تبلیغات ویدئویی استفاده شود. کاربر ممکن است توجهی به ویدئوی تبلیغاتی نداشته باشد، اما با دیدن عنوان نظرش جلب شود.
  • داشتن یک CTA مناسب از ملزومات تبلیغات ویدئویی است. در پایان این تبلیغات باید کاربر را دعوت به انجام کار مشخصی کنید.
  • داده‌های کمپین‌های یوتیوبی در گوگل ادز ذخیره می‌شود. با آنالیز این داده‌ها می‌توانید تبلیغات یوتیوبی را بهینه‌سازی کنید.

۶.تبلیغات بنری آنلاین

برای تبلیغات کاشت مو می‌توانید از تبلیغات بنری آنلاین هم کمک بگیرید. این سبک از تبلیغات با اسم تبلیغات کلیکی هم شناخته می‌شوند. در ایران پلتفرم‌های یکتانت و صبا ویژن خدمات تبلیغات کلیکی را ارائه می‌کنند؛ اما این پلتفرم‌ها نیز دارای محدودیت‌هایی هستند که کار را برای کلینیک‌های کاشت مو سخت کرده‌اند.

اگر برای تبلیغات کلیکی به دنبال گزینه بهتری هستید، می‌توانید به سراغ شبکه نمایش گوگل بروید. پلتفرم گوگل ادز با بیش از ۳۵ میلیون سایت و اپلیکیشن در زمینه تبلیغات کلیکی همکاری می‌کند. گستردگی شبکه نمایش گوگل را باید در کنار الگوریتم‌های هوشمند تبلیغاتی این پلتفرم قرار دهید. وقتی تبلیغات کلیکی خود را به گوگل می‌سپارید، الگوریتم‌های گوگل ادز این تبلیغات را در سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی نمایش می‌دهند که متناسب با حوزه فعالیت شما باشند. این شکل از تبلیغات باعث جذب کلیک‌های بیشتر می‌شود.

نکته دیگر اینکه اگرچه هزینه هر کلیک در گوگل ادز به‌صورت دلاری محاسبه می‌شود، اما چون بازگشت سرمایه یا همان نرخ ROI در گوگل ادز به‌ طور متوسط ۲۰۰ درصد است، این تبلیغات مقرون به صرفه خواهد بود.

نکات تبلیغات بنری کلینیک کاشت مو

  • در تبلیغات کلیکی تولید محتوای بصری با کیفیت اهمیت ویژه‌ای دارد. در تبلیغات کلیکی می‌توان از ویدئوهای کوتاه و تصاویر gif نیز استفاده کرد.
  • داشتن عنوان مناسب هم باعث جذابیت بیشتر تبلیغات کلیکی می‌شود. استفاده از کلمات قدرت، استفاده از علائم نگارشی و استفاده از اعداد باعث جذابیت بیشتر تبلیغات کلیکی خواهد شد.
  • در تبلیغات بنری باید از یک CTA مناسب هم استفاده کرد؛ به نحوی که کاربر متناسب با اهداف مدنظر شما پیش برود.
  • اگر در طراحی بنرهای تبلیغاتی، انتخاب عنوان، فونت، رنگ‌بندی و… تردید دارید، از تکنیک A/B تست کمک بگیرید.
  • داده‌های کمپین‌های تبلیغات بنری در پلتفرم‌‌ها ذخیره می‌شود. به کمک آنالیز این داده‌ها باید تبلیغات خود را بهینه‌سازی کنید.

۷.تبلیغات پیامکی

اگر به دنبال گزینه ارزانی برای تبلیغات کاشت مو هستید، به سراغ ارسال پیامک‌های انبوه بروید. در حال حاضر پلتفرم‌های متعددی برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی در دسترس هستند؛ اگرچه توصیه می‌کنیم به‌ندرت از این پلتفرم‌ها استفاده کنید. راهکار بهتر برای تبلیغات پیامکی استفاده از بانک شماره اختصاصی است. برای مثال می‌توانید با اجرای کمپین‌های تبلیغات بنری یا تبلیغ در صفحه نتایج یک بانک شماره تلفن برای خود بسازید. سپس برای تبلیغات پیامکی از همین فهرست استفاده کنید.

اگر قصد استفاده از ارسال پیامک‌های انبوه را دارید، این کار را با ارائه کدهای تخفیفی انجام دهید. این کار نرخ تبدیل پیامک‌های تبلیغاتی را بالاتر می‌برد. 

نکات تبلیغات پیامکی برای کاشت مو

  • برای نوشتن تبلیغات پیامکی از کلمه‌ها و جملات واضح استفاده کنید. داشتن لحن صمیمی هم باعث اثربخشی بیشتر تبلیغات پیامکی می‌شود.
  • در شروع پیامک‌های تبلیغاتی باید قلاب خود را بیندازید. ایجاد سوال در ذهن مخاطب و دادن یک وعده جذاب باعث اثربخشی بیشتر پیامک‌های تبلیغاتی خواهد شد.
  • ارائه کد تخفیف یکی از تکنیک‌هایی است که می‌توان در تبلیغات پیامکی به آن توجه داشت.
  • مزیت استفاده از بانک‌‌های شماره تلفن اختصاصی امکان شخصی‌سازی تبلیغات پیامکی است. برای مثال می‌توانید کاربران خود را مستقیم خطاب قرار دهید. این کار صمیمیت پیامک‌های ارسالی را بیشتر می‌کند.
  • اگر درباره متن پیامک و لحن آن تردید دارید، از تکنیک A/B تست کمک بگیرید.
  • از کمپین‌های تبلیغات پیامکی می‌توانید در کنار دیگر روش‌های تبلیغاتی هم به‌عنوان مکمل استفاده کنید.

سخن آخر

خدمات کاشت مو در سال‌های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. اگر صاحب کلینیک کاشت مو هستید و نمی‌خواهید در این بازار عقب بمانید، بهتر است به سراغ تبلیغات کاشت مو بروید. در این مقاله بهترین شیوه‌های تبلیغاتی برای کلینیک‌های کاشت مو را بررسی کردیم. اگر درباره تکنیک‌ها و روش‌های تبلیغاتی گفته شده سوالی دارید، در کامنت‌ها پاسخگوی شما خواهیم بود.





منبع

پست های مرتبط

راهنمای کامل تبلیغات گوگل برای استارت آپ ها

چه مقدار بودجه برای تبلیغات گوگل برای استارت آپ ها مناسب است؟…

تبلیغات هتل، بررسی بهترین روش های 2024

دیده شدن مهم‌ترین دغدغه‌ای است که کسب و کارهای مختلف دارند. این…

اسکریپت های مدیریت هزینه کمپین و ادگروپ | آقای وب

زمان مطالعه: 6 دقیقههمواره در کلاس های سرچ ادز پلاس مجموعه HDM…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

آخرین پست ها

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب