صفحه اصلی > سئو : تحقیق کلمات کلیدی: راز پیدا کردن کلمات جادویی برای سایتتان!

تحقیق کلمات کلیدی: راز پیدا کردن کلمات جادویی برای سایتتان!


همه چیز با تایپ کردن چند کلمه در نوار جستجو آغاز می‌شود. بیشتر عبارت‌هایی که تایپ می‌شوند همان کلمات کلیدی هستند که همه دنبالشان می‌گردند تا بهترینشان را سوا کنند؛ چرا؟ اصلاً این کلمه‌ها چه هستند که اینقدر طرفدار دارند؟ به چه درد می‌خورند و چگونه می‌توان آن‌ها را یافت؟ در این مقاله قرار است وارد دنیای کلمات کلیدی شویم، ببینیم تحقیق کلمات کلیدی چیست و به همه این سوالات پاسخ دهیم.

کلمه کلیدی چیست؟

بیایید از صفر شروع کنیم و ببینیم اصلا کلمه کلیدی چیست! کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی همان کلماتی هستند که ما در موتورهای جستجو مثل گوگل تایپ می‌کنیم تا اطلاعات مورد نظرمان را پیدا کنیم.

برای مثال وقتی می‌خواهیم یک دستور پخت جدید یاد بگیریم، توی گوگل «دستور پخت کیک شکلاتی» را جستجو می‌کنیم. حالا شما به من بگویید! کلمه کلیدی در این جا چیست؟ دقیقا! عبارت «دستور پخت کیک شکلاتی» کلمه کلیدی است.

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ (Keyword Research) به معنی بررسی تعداد جستجوهای هر کلمه یا عبارت در گوگل است؛ به کمک این تحقیق شما می‌توانید بفهمید که کاربران در حوزه کاری شما به دنبال چه چیزی هستند؛ حتی می‌فهمید که کدام یک از این موضوعات برای آن‌ها بیشتر اهمیت دارد؟ چه کلماتی برای کسب و کار شما مهم‌تر است و ارزش بیشتری دارد. چه تعدادی از آدم‌ها به موضوع کسب و کار شما علاقه‌مند هستند و محصولات و خدمات شما را جستجو می‌کنند. حتی می‌توانید بررسی کنید که آیا روند تعداد جستجو در حال افزایش هست یا نه (که یعنی بازار شما چقدر رشد دارد.)

این اطلاعات ارزشمند به شما کمک می‌کند تا محتوایی تولید کنید که دقیقا به نیازهای مخاطب پاسخ می‌دهد و در آخر باعث می‌شود که رتبه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل و بقیه موتورهای جستجو خیلی بهتر شود.

آیا می‌شود بیخیال تحقیق شویم و این کلمات کلیدی را حدس بزنیم؟!

بله می‌شود! اما ممکن است مناسب‌ترین و ارزشمندترین کلمات کلیدی را پیدا نکنیم؛ پس به‌نظرم بی‌گدار به آب نزنید و اصولی پیش بروید؛ چون استفاده از کلمات کلیدی مناسب، می‌تواند و‌بسایت شما را به سقف نتایج گوگل بچسباند و در مقابل، استفاده از کیوردهای نامناسب، سایت شما را از عرش به فرش برساند.

سه عنصر اصلی کیورد ریسرچ

در تحقیق کلمات کلیدی سه عنصر اصلی وجود دارد که حتما باید به آن‌ها توجه کنید:

  • Relevance یا ارتباط: گوگل محتواهایی را رتبه بندی می‌کند که با جستجوی کاربر مرتبط هستند. پس کلمات کلیدی‌ای را انتخاب کنید که مستقیما به موضوع محتوای شما ربط دارند.
  • Authority یا اعتبار: منابع معتبر در گوگل، وزن بیشتری دارند و تولید محتوای با کیفیت به سایت شما اعتبار می‌دهد.
  • Volume یا حجم: ممکن است بتوانید برای یک کلمه کلیدی خاص در صفحه اول رتبه بگیرید؛ اما اگر هیچ کس آن کلمه را سرچ نکند چه فایده‌ای دارد؟ پس به تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی در ماه جستجو می‌شود، توجه کنید.

این سه عنصر اصلی را در ذهنتان نگه دارید؛ چون در بخش روش‌های تحقیق کلمات کلیدی قرار است حسابی از آن‌ها استفاده کنیم.

اهمیت مرتبط بودن کلمه کلیدی با موضوع کسب و کار

چرا تحقیق کلمات کلیدی این قدر در سئو اهمیت دارد؟

تحقیق کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین و سودآورترین فعالیت‌ها در بازاریابی موتورهای جستجو است.

این تحقیق فقط برای جذب بازدیدکننده در سایت انجام نمی‌شود، بلکه هدفش، جذب آن دسته بازدیدکنندگانی است که محتوای سایت شما برایشان مفید است و دقیقاً به دنبال محتوا یا محصول شما هستند.

در واقع شما نه تنها خواهید فهمید کدام عبارات‌ و کلمات کلیدی، سئوی سایت شما را بهبود می‌دهد، بلکه جامعه مشتریان خود را نیز بهتر خواهید شناخت.

در نگاه کلی‌تر با تحقیق درباره کلمات کلیدی می‌توانید تغییرات در تقاضای بازار را پیش‌بینی کنید، به این تغییرات واکنش مناسب نشان دهید، و کالاها، خدمات و محتوایی تولید کنید که مردم به دنبالشان می‌گردند. پس در یک نگاه:

  • کیورد ریسرچ باعث می‌شود که مخاطبان هدف خود را بهتر بشناسید.
  • با تحقیق کلمه کلیدی می‌توانید محتوای خود را بهینه کنید و ترافیک ارگانیک سایتتان را افزایش دهید.
  • در موتورهای جستجو رتبه بهتری کسب کنید.
  • می‌توانید نرخ تبدیل کاربران را افزایش دهید.
  • با شناسایی کلمات کلیدی‌ای که رقبای شما از آن‌ها استفاده نمی‌کنند، می‌توانید مزیت رقابتی ایجاد کنید.
  • به عنوان مزیت آخر هم این که در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید.

چه موقع باید به سراغ کیورد ریسرچ برویم؟

می‌‎خواهم خیلی ساده و راحت به این سوال پاسخ دهم:

  • وقتی می‌خواهید سایت جدیدی را راه اندازی کنید.
  • اگر ایده جدیدی برای تولید محتوا پیدا کرده‌اید.
  • وقتی می‌خواهید محتوای قبلی خودتان را بهینه کنید.
  • زمانی که قصد دارید، محصول یا خدمت جدیدی را معرفی کنید.
  • اگر قصد دارید یک کمپین تبلیغاتی در گوگل اجرا کنید.

فکر کنم تا الان فهمیدید که پیدا کردن کلمات کلیدی درست، چقدر در موفقیت آنلاین مهم است. نه؟ پس بیایید دست به کار شویم و به سراغ آموزش تحقیق کلمات کلیدی برویم. آماده‌اید؟

اهمیت حجم جستجوی کلمه کلیدی در کیورد ریسرچ

روش‌های تحقیق کلمه کلیدی

تو این بخش می‌خواهیم روش‌های ساده و کاربردی برای پیدا کردن بهترین کیوردها را یاد بگیریم.

  • از موضوعات مهم و مرتبط یک لیست تهیه کنید

اولین قدمی که در تحقیق کلمات کلیدی می‌توانید بردارید، این است که از موضوع‌های مهم و مرتبط با کسب و کارتان یک لیست تهیه کنید. این لیست باید شامل چه موضوع‌هایی باشد؟

    1. محصولات و یا خدماتی که ارائه می‌دهید.
    2. موضوع‌هایی که در آن‌ها تخصص دارید.

بیایید فرض کنیم شما در زمینه فروش محصولات آرایشی فعالیت می‌کنید. موضوع‌هایی مثل «مراقبت از پوست»، «لوازم آرایشی گیاهی»، «تکنیک‌های آرایشی» و… می‌توانند در لیست شما قرار بگیرند.

این روش تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند تا بتوانید کلمات کلیدی مناسبی را پیدا کنید که به صورت مستقیم به کسب و کار شما ربط دارد.

  • دسته‌های موضوعی درست کنید

در مرحله دوم برای هر موضوعی که در قدم اول پیدا کردید، یک سری کلمات کلیدی مرتبط پیدا کنید. با این کار شما می‌توانید بفهمید کاربران برای جستجو کردن اطلاعاتی که به این موضوع‌ها ربط دارد، از چه کلماتی استفاده می‌کنند.

بگذارید با یک مثال بیشتر برایتان توضیح دهم. فرض کنید یکی از موضوع‌هایی که در مرحله اول پیدا کردید «مراقبت از پوست» باشد.

کلمات کلیدی طولانی یا کلمات کلیدی Long Tail چه هستند؟حتما بخوانید: کلمات کلیدی طولانی یا کلمات کلیدی Long Tail چه هستند؟

“روتین مراقبت از پوست”، “بهترین کرم ضد آفتاب”، یا “محصولات طبیعی مراقبت از پوست” می‌توانند در این دسته قرار بگیرند.

برای این که دسته‌های موضوعی بهتری بسازید، می‌توانید از پیشنهادهای گوگل هم استفاده کنید.

وقتی یک کلمه کلیدی را در نوار جستجوی گوگل تایپ می‌کنید، گوگل به صورت خودکار پیشنهادهایی را بر اساس جستجوهای رایج کاربران به شما نمایش می‌دهد. این پیشنهادها یک منبع خیلی خوب برای پیدا کردن دسته‌های موضوعی هستند.

علاوه بر این از جستجوهای مرتبط که در پایین صفحه نتایج گوگل هستند هم می‌توانید ایده‌های بیشتری بگیرید.

  • به نیت کاربران هنگام جستجو توجه کنید

نیت کاربر یکی از آن نکات مهمی است که اصلا نباید نادیده‌اش بگیرید! یعنی باید بدانید که کاربر زمان جستجوی یک کلمه کلیدی خاص چه هدفی دارد. ممکن است به دنبال کسب اطلاعات عمومی باشد و یا قصد خرید محصولی را داشته باشد و…

برای این که نیت کاربر را بهتر درک کنید، می‌توانید به صفحات نتایج جستجو نگاه کنید و ببینید سایت‌هایی که در لینک‌های اول قرار گرفته‌اند چه نوع محتوایی دارند.

این تحلیل به شما کمک می‌کند تا کیوردهای مناسب‌تری را انتخاب کنید و محتوایی تولید کنید که نیاز کاربر را برآورده می‌کند.

  • از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید

در نهایت برای این که بتوانید بهترین و پرجستجوترین کلمات را پیدا کنید، لازم است که از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید.

این ابزارها می‌توانند حجم جستجو، میزان رقابت، ارزش کلمات کلیدی و حتی پیشنهادات بیشتری به شما ارائه دهند.

بعضی از ابزارهای مهم برای رسیدن به این هدف،  Keyword Planner ،Google Trends ،Microsoft Bing Ads Intelligence هستند. هرچند، ابزارهای دیگری مانند ،kwfinder ،Moz Keyword Explorer یا Wordtracker نیز وجود دارند که این ابزارها نیز میزان جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر را به همراه میزان ترند شدن این کلمات را در اختیار کاربران قرار می‌دهند (البته این ابزارها رایگان نیستند!). نظرتان چیست که برویم و با بعضی از این ابزارها بیشتر آشنا شویم؟

بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

رسیدیم به یکی از مهم‌ترین بخش‌های تحقیق کلمات کلیدی! اگر فرایند تحقیق کلمات کلیدی را بدون استفاده از ابزارها پیش ببرید، ممکن است انرژی زیادی بگذارید اما در نهایت به چیزی که می‌خواستید نرسید.

با این اوصاف، کیورد پلنر (Google Keyword Planner) یکی از معمول‌ترین نقاط شروع کار است. این ابزار نه تنها میزان جستجوی کلمات کلیدی پیشنهادی را تخمین می‌زند، بلکه هزینه راه‌اندازی کمپین‌های پولی را نیز برای این عبارات محاسبه می‌کند (منظور کمپین‌های مرتبط با تبلیغات گوگل است).
حتماً ویدیو زیر را نگاه کنید تا با فرایند تحقیق کلمات کلیدی بیشتر آشنا شوید:

اگر می‌خواهید درباره کلمات کلیدی و کار با ابزارها، همه چیز را یاد بگیرید ما در دوره آموزش تحقیق کلمات کلیدی به صورت عملی به شما آموزش خواهیم داد.

تحقیق کلمات کلیدی با ابزار کیورد پلنر

همانطور که گفتیم یکی از ابزارهای عالی برای جستجو و تحقیق کلمات کلیدی، ابزار کیورد پلنر (keywordplanner) گوگل است که کار با آن خیلی ساده است. برای استفاده از این ابزار در قدم اول شما باید یک اکانت گوگل ادز داشته باشید؛ یعنی از تبلیغات گوگل (google ads) استفاده کرده باشید.

حالا وارد اکانت شوید و از منوی Tools گزینه Keyword planner را انتخاب کنید.

آموزش ابزار Keyword planner

در صفحۀ بعدی ابتدا روی Discover new keywords کلیک و بعد کلمات کلیدی مرتبطی را که فکر می‌کنید مهم هستند وارد کنید. فکر کنید ببینید کاربران با چه عبارت‌های ممکن است کسب و کار شما را جستجو ‌کنند؛ همه آن‌ها را در این قسمت وارد کنید.

نکته: همه کاربران مثل هم فکر نمی‌کنند. مثلاً برای یکی کلمه «گوشی» جا افتاده است برای دیگری کلمه «موبایل». اگر کسب و کار شما خرید و فروش تلفن همراه است، در تحقیق کلمات کلید هر دوی این‌ها را بررسی کنید.

ما در اینجا فروش عسل را در نظر گرفتیم و چند کلمه مربوط به آن را در کیورد پلنر وارد کردیم.

تحقیق کلمات کلیدی در keyword planner

با کلیک بر روی get result، در صفحۀ بعدی، تعداد دفعاتی که هر کدام از عبارت‌ها در ماه جستجو می‌شوند به شما نشان داده می‌شود.

آموزش تحقیق کلمات کلیدی در کیود پلنر

یک نکته کوچک: دقت کنید که حتماً Location را روی All locations و زبان را روی persian تنظیم کرده باشید.

همانطور که می‌بینید این سه عبارت زیاد جستجو می‌شوند. علاوه‌بر ایده‌هایی که خودتان به کیورد پلنر داده‌اید، یک سری کلمات کلیدی مرتبط دیگر را هم می‌بینید. حالا شما لیستی از کلمات کلیدی مرتبط دارید که تعداد جستجوی آنها در ماه توسط کاربران مشخص است. گزینه‌هایی را که فکر می‌کنید مهم هستند و در آینده از آن‌ها استفاده خواهید کرد را تیک بزنید.

بعد از اینکه کلمه‌های مورد نظر را انتخاب کردید، Add keywords را بزنید و از منوی سمت چپ صفحه، به قسمت Keywords بروید.

سیو کردن کلمه های کلیدی در کیورد پلنر

ابزار Kwfinder

یکی دیگر ابزارهای تحقیق درباره کلمه کلیدی، ابزار KWFinder است. این ابزار هم مانند کیورد پلنر هم میانگین جستجو کلمه کلیدی در ماه، ترند بودن کلمه، سختی کلمه کلیدی و کلمات مرتبط را به شما نشان می‌دهد . ولی همان‌طور که گفتیم این ابزار رایگان نیست و شما باید با تثبت نام و پرداخت هزینه برای خود اکانت تهیه کنید.

تراکم یا چگالی کلمات کلیدی چیست؟حتما بخوانید: تراکم یا چگالی کلمات کلیدی چیست؟

کار با kwfinder بسیار ساده است، کافی است وارد اکانت خود شده و زبان متن را به فارسی تغییر دهید تا فقط کلمات فارسی را جستجو کند؛ سپس  کلمه کلیدی را در قسمت جستجو وارد کنید؛

KWfinder از زبان فارسی پشتیبانی می کند.

امکان انتخاب کلمه کلیدی و زبان فارسی در KWFinder

ابزار KWfinder یکی از ابزارهای کیورد ریسرچ

سایر اطلاعاتی که ابزار KWFinder در تحقیق کلمات کلیدی در اختیار شما قرار می‌دهد. در تصویر زیر سمت راست روند جستجوی کلمه در ماه‌های مختلف نشان داده شده است. در سمت چپ سختی سئو کلمه را می‌بینید. هر چه سختی سئو بالاتر باشد، یعنی کسب رتبه در کلمه مورد نظر سخت‌تر است.

کیورد ریسرچ در سایت KWfinder

معرفی ابزار SEMrush

یکی دیگر از ابزارهای جامع و قدرتمند برای کیورد ریسرچ، SEMrush است. این ابزار به شما کمک می‌کند تا بفهمید مخاطبان شما در گوگل چه عباراتی را جستجو می‌کنند و کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را شناسایی کنید.

یکی از ویژگی‌های جذاب SEMrush این است که می‌توانید کلمات کلیدی رقبا را هم بررسی کنید. با این قابلیت، می‌توانید ببینید که رقبای شما از چه کلمات کلیدی استفاده می‌کنند و چه کلمات کلیدی برای آنها بیشترین ترافیک را داشته است.

علاوه بر تمام این‌ها SEMrush به شما کمک می‌کند تا بک‌لینک‌ها را بررسی کنید، رتبه سایت در موتورهای جستجو را ببینید و سئو سایتتان را تحلیل کنید. پس اگر دوست دارید دید کاملی از وضعیت سئوی سایتتان داشته باشید، SEMrush گزینه مناسبی است.

معرفی ابزار SEMrush برای تحقیق کلمات کلیدی

ابزار Ahrefs

Ahrefs در سال 2011 برای اولین بار برای تحلیل بک‌لینک‌ها معرفی شد؛ اما از آن زمان تا حالا قابلیت‌های خیلی زیادی به آن اضافه شده است.

Ahrefs الان به عنوان یکی از محبوب‌ترین ابزارهای SEO در بین صاحبان کسب و کارهای کوچک، آژانس‌های سئو، بازاریابان داخلی و مشاوران سئو شناخته می‌شود.

یکی از ویژگی‌های جالب Ahrefs امکان تحلیل محتواهای موفق است. با این قابلیت می‌توانید ببینید که در شبکه‌های اجتماعی چه محتواهایی بیشترین اشتراک گذاری و یا لینک‌دهی را داشته‌اند و در آخر از آن‌ها ایده بگیرید.

معرفی ابزار Ahrefs برای تحقیق کلمات کلیدی

ابزار Ubersuggest

اگر به دنبال یک ابزار ساده و کاربردی برای تحقیق کلمات کلیدی هستید،Ubersuggest  می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما باشد.

۴۰ ایده پولساز برای کسب درآمد اینترنتیحتما بخوانید: ۴۰ ایده پولساز برای کسب درآمد اینترنتی

در ابتدا Ubersuggest کار خودش را برای استخراج عبارت‌های پیشنهادی از Google suggest شروع کرد. اما بعد از این که کارآفرین معروف، نیل پاتل Ubersuggest را خرید قابلیت‌های خیلی جذابی به آن اضافه شد.

برای مثال یکی از جذاب‌ترین کاربردهای Ubersuggest برای من که همیشه هم از آن استفاده می‌کنم، بخش Keyword Ideas است. این بخش به شما ایده‌های جدید و مرتبطی با کلمات کلیدی می‌دهد.

علاوه بر این اطلاعات دیگری مثل حجم جستجوی ماهانه، هزینه به ازای هر کلیک (CPC)، میزان رقابت در تبلیغات و رقابت سئو را هم به شما نشان می‌دهد. در نهایت تمام این اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا تصمیم بهتری در انتخاب کیوردهای خود بگیرید.

معرفی ابزار Ubersuggest برای کیورد ریسرچ

بیایید با همدیگر کلمات کلیدی را اولویت بندی کنیم!

تا این جای کار ما یک لیست بلند بالا از کلماتی داریم که ممکن است مردم برای پیدا کردن سایت ما، آن را سرچ کنند. حالا وقت آن رسیده است که ببینیم کدام یک از این کلمات مهم‌تر هستند و باید بیشتر بر روی آن‌ها تمرکز کنیم.

اما چرا اولویت‌بندی کلمات کلیدی مهم است؟

  • وقت و انرژی‌مان را هدر نمی‌دهیم: اگر بدون برنامه‌ریزی روی تمام کلمات کار کنیم، در آخر خسته می‌شویم و به نتیجه دلخواهمان نمی‌رسیم.
  • بهتر می‌توانیم مخاطبمان را هدف قرار دهیم: وقتی بدانیم مردم دنبال چه چیزی می‌گردند، می‌توانیم محتوای بهتری تولید کنیم و آن‌ها را جذب کنیم.
  • نتیجه بهتری می‌گیریم: وقتی روی کلمات مهم‌تر تمرکز کنیم، سریع‌تر در نتایج جستجو بالا می‌آییم و ترافیک بیشتری جذب می‌کنیم.

حالا چطوری کلمات کلیدی را اولویت‌بندی کنیم؟

  • سختی آن‌ها را بسنجیم: بعضی کلمات خیلی رقابتی هستند و خیلی سخت می‌توان در نتایج جستجو برای آن‌ها بالا بیاییم. بعضی کلمات هم خیلی راحت‌تر هستند.
  • حجم جستجوی آن‌ها را چک کنیم: ببینیم مردم چقدر این کلمه را سرچ می‌کنند. اگر کسی دنبال آن کلمه نباشد، بهتر است که روی آن وقت نگذاریم.
  • مناسب بودن برای کسب و کارمان را بررسی کنیم: کلمه‌ای که خیلی سرچ می‌شود اما به کسب و کار ما ربطی ندارد، به درد ما نمی‌خورد!
  • مراحل قیف فروش را در نظر بگیریم: باید ببینید مخاطب شما کجای این قیف قرار دارد! تازه دارد راجع به موضوع شما سرچ می‌کند و یا همه چی را می‌داند و آماده خرید کردن است. با این اطلاعات می‌توانید کلمات کلیدی مناسب را در اولویت قرار دهید.

مثال می‌زنم تا بهتر متوجه شوید:

فرض کنید یک آنلاین شاپ لوازم آرایشی دارید. کلمه «لوازم آرایشی» خیلی سرچ می‌شود، اما خیلی کلی است! کلمه «بهترین آنلاین شاپ لوازم آرایشی» خاص‌تر است. کلمه «آموزش کانتورینگ صورت» هم خیلی سرچ می‌شود و نشان می‌دهد که مردم دنبال به دست آوردن اطلاعات هستند.

خلاصه این‌که:

اولویت بندی کلمات کلیدی مثل این است که بخواهید یک مسیر را انتخاب کنید؛ پس باید ببینید کدام مسیر  به مقصد نزدیک‌تر است.

آیا کلمات کلیدی طولانی هم لازم است؟

برمی‌گردیم به مثال آنلاین شاپ لوازم آرایشی. آیا خوب است که برای کلمه کلیدی «لوازم آرایشی» رتبه اول را داشته باشیم یا خیر؟

پرداختن به کلمات کلیدی که روزی 5000 بار یا حتی 500 بار جستجو می‌شوند به نظر فوق‌العاده می‌آید اما در واقعیت، این جستجوها حداکثر 30% جستجوهای انجام شده در فضای وب را تشکیل می‌دهند. 70% باقیمانده در واقع چیزی هستند که به آن‌ها کلمات کلیدی طولانی یا Long Tail Keywords می‌گوییم. این دنباله شامل صدها میلیون جستجوی یکتا است که شاید روزانه تنها به تعدادی انگشتان شمار جستجو شوند اما در مجموع، اکثر جستجوهای آنلاین در اینترنت را تشکیل می‌دهند.

درس دیگری که بازاریابان جستجو آموخته‌اند این است که کلمات کلیدی طولانی معمولاً نرخ تبدیل بهتری دارند زیرا در چرخه‌های تبدیل یا خرید، بیشتر دیده‌ می‌شوند. شخصی که عبارت «لوازم آرایشی» را جستجو می‌کند، معمولاً در حال وبگردی بوده و قصد خرید ندارد، اما اگر عبارت جستجو شده چیزی مثل «آنلاین شاپ برای خرید رژگونه شیگلم» باشد، این فرد احتمالاً به دنبال خرید رژگونه است.

فهمِ منحنی تقاضای جستجو بسیار مهم است. در تصویر زیر، یک نمودار تقاضای جستجو را آورده‌ایم که تعدادی کوئری را در حال فرستادن ترافیک، در کنار حجم عبارات و کلماتی که در طول یک ماه جستجو می‌شوند، نشان می‌دهد.

منجنی نمایش جستجوی کلمات کلیدی

نتیجه‌گیری

می‌توان گفت که کل آنچه درباره فرآیند تحقیق کلمات کلیدی گفتیم به صورت خلاصه شامل شش مرحله است:

آیا با انواع کلمات کلیدی سئو آشنایی دارید؟حتما بخوانید: آیا با انواع کلمات کلیدی سئو آشنایی دارید؟

مرحله اول: فهرستی از موضوعات مهم و مرتبط به آنچه از کسب و کارتان می‌دانید تهیه کنید.

مرحله دوم: این موضوعات کلی را با کلمات کلیدی مناسب تغذیه کنید.

 برای مثال، اگر یکی از موضوعات مورد نظر شما «بازاریابی دیجیتال» است، ممکن است در این مرحله به چنین فهرستی برسید:

  • ابزارهای بازاریابی دیجیتال
  • چگونه واحد بازاریابی دیجیتال خود را راه‌اندازی کنیم؟
  • بازاریابی دیجیتال یعنی چه؟
  • تفاوت‌های بازاریابی سنتی و دیجیتال
  • نرم‌افزارهای بازاریابی دیجیتال
  • بازاریابی ایمیلی

توجه داشته باشید که فهرست به دست آمده در این مرحله، هنوز نهایی نیست و نیاز به بررسی‌ و دستکاری دارد.

مرحله سوم: درباره عبارات جستجوی مرتبط تحقیق کنید. 

اگر هنوز احساس می‌کنید کلمات بیشتری باقی‌مانده‌اند که باید وارد فهرست خود کنید، از امکان Auto Complete گوگل کمک بگیرید تا دریابید مردم به دنبا چه کلمات کلیدی دیگری می‌گردند که هنوز به فکر شما نرسیده است. در پایین صفحه نتایج جستجو هم می‌توانید پیشنهادهای گوگل را برای کلمات کلیدی مرتبط دیگر مشاهده کنید.

مرحله چهارم: مطمئن شوید که فهرست شما، ترکیبی از کلمات کلیدی اصلی و کلمات کلیدی طولانی است.

مرحله پنجم: کار رقبایی را که از کلمات کلیدی شما استفاده می‌کنند زیر نظر بگیرید.

مرحله ششم: از گوگل ادز یا ابزارهای مشابه برای رسیدن به کلمات کلیدی بهتر استفاده کنید.

درباره این یکی هم در بالا توضیح دادیم؛ ابزار Keyword Planner گوگل فرصتی عالی برای بررسی وضعیت کلمات کلیدی و انتخاب بهترین‌ها در میان آنهاست. گوگل ترندز نیز می‌تواند برای رصد روندها و حتی پیش‌‌بینی وضعیت این کلمات در آینده به شما کمک فراوانی کند.

ما در دوره تحقیق کلمات کلیدی، تمام این مراحل را قدم به قدم و با جزئیات کامل برایتان توضیح می‌دهیم. حتماً ویدیو زیر را ببنید تا واقعیت  را از زبان مدرس دوره بشنوید.

آماده حرکت به مرحله بعدی هستید؟ در فصل آینده درباره تاثیرات کیفیت کار و محتوای شما بر رتبه وبسایت‌تان به به بحث خواهیم پرداخت.



منبع

پست های مرتبط

چگونه بیو اینستاگرام جذاب بنویسیم؟ + 200 نمونه متن بیو!

می‌گو‌یند عشق در یک نگاه اتفاق می‌افتد!شاید این جمله در دنیای واقعی…

تغییر صدا با هوش مصنوعی: معرفی بهترین ابزارهای 2024

دوست دارید صدای خود را به صدای خواننده محبوبتان، یک گوینده معروف…

چگونه کلمات کلیدی رقبا را پیدا کنیم؟ معرفی 6 ابزار مهم | آقای وب

زمان مطالعه: 7 دقیقه کسب رتبه برتر در نتایج موتورهای جست‌وجو نیازمند…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

آخرین پست ها

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب