صفحه اصلی > طراحی سایت : تغییرات داشبورد جدید گوگل ادز در سال 2024

تغییرات داشبورد جدید گوگل ادز در سال 2024


همواره  دقیقا زمانی که حس می کنید به یکی از ابزار های گوگل عادت کرده اید و تمام جزئیات را در خصوص آن از بر شده اید گوگل با یک تغییر بزرگ در کاربری آن ابزار، تمام انتظارات شما را بهم میریزد. اتفاقی که سال گذشته و با تغییر گوگل آنالیتیکس به  GA4 افتاد، این بار با تغییر داشبورد گوگل ادز البته نه به آن اندازه، ادامه داشت.

چه از این موضوع راضی باشیم و چه ناراضی، این تغییرات اتفاق افتاده است و بهتر است به جای مقاومت در برابر آن، هرچه زودتر خودمان را با داشبورد جدید تبلیغات گوگل ادز وفق دهیم.

ظاهر جدید داشبورد تبلیغات گوگل و نحوه استفاده از آن

همانطور که در مقاله “آپدیت های گوگل ادز در سال ۲۰۲۴” به آن اشاره کردیم، یکی از تغییرات بزرگ گوگل در سال 2024 تغییرات مربوط به داشبورد این پلتفرم تبلیغاتی بوده است. تغییراتی که احتمالا برای بسیاری از کاربران خوشایند نبوده اما در هر صورت باید به این تغییرات عادت کنیم، چرا که این آخرین تغییرات گوگل نبوده و گوگل همواره در حال آپدیت و تغییرات اساسی در داشبورد ابزار های خود بوده و هست و قطعا در آینده باز هم شاهد چنین تغییراتی خواهیم بود.

قبل از هرچیزی باید بدانید که تغییرات جدید در داشبورد گوگل ادز را می توان فقط یک سری تغییرات ظاهری دانست، چرا که تغییرات اساسی و مهمی در نحوه ایجاد کمپین و یا تنظیمات اکانت به وجود نیامده است و صرفا نحوه چیدمان ابزار ها و بخش های مختلف در اکانت گوگل ادز تغییر کرده است. بدون شک عادت کردن به این تغییرات جدید زمان بر خواهد بود، اگر نمی توانید تنظیمات و بخش های مختلفی را که می خواهید در این داشبورد جدید پیدا کنید و هنوز به این ظاهر جدید گوگل ادز عادت نکرده اید، تا انتهای این مقاله با همراه باشید تا باهم مروری کلی بر قسمت های مختلف و تغییرات گوگل در داشبورد جدید گوگل ادز داشته باشیم.

چرا گوگل این تغییرات را انجام می دهد؟

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد و همچنین طبق تجربه چندین ساله از کار با ابزار های مختلف گوگل، همواره باید آماده باشیم که گوگل رابط Ads Manager را مرتباً تغییر دهد. در واقع هدف گوگل از این تغییرات این است که استفاده از آن را تا حد امکان برای همه تبلیغ‌ کنندگان، از جمله تازه‌ کارها، ساده تر کند.

به عنوان مثال، در یک پرسش متداول در مورد برگه Insights and Reports، گوگل توضیح می‌دهد:

“جستجو های کاربران نشان می‌دهد که تبلیغ ‌کنندگان هنگام تلاش برای درک عملکرد کمپین، هم از صفحه Insights و هم از صفحات گزارش‌های مختلف استفاده می‌کنند.هدف گوگل این بوده است که با گردآوری این صفحات در یک بخش تلفیقی، دریافت داده‌های مورد نیاز را برای بهینه ‌سازی تبلیغات، برای شما آسان‌تر کند.”

برداشت شخصی کارشناسان تبلیغات آقای وب از داشبورد جدید تبلیغات گوگل

در حال حاضر، رابط کاربری بسیار تمیزتر و ساده تر به نظر می رسد. گاهی پیدا کردن برخی از بخش ها در داشبورد قبلی برای تبلیغ‌ کنندگان حرفه‌ ای نیز سخت بود، و برای بسیاری از افراد تازه کار گیج کننده بود.

در حالیکه که اکنون یک منوی ناوبری متفاوت وجود دارد که در آن همه ابزارها ادغام شده اند، بنابراین همه چیزهایی که نیاز دارید در یک مکان هستند.

با این حال، این رابط کاربری جدید Google Ads به دلیل جدید بودن ممکن است برای بسیاری از افراد اذیت کننده باشد، اما به یاد داشته باشید که همواره هر تغییری در ابتدا ممکن است سخت به نظر بیاید اما در نهایت می توانید به آن عادت کنید و بهتر است بهترین استفاده را از آن داشته باشید، بنابراین بهتر است هرچه زودتر با آن سازگار شوید.

تغییرات جدید در داشبورد گوگل ادز شامل چه مواردی است؟

در نسخه قبلی گوگل ادز و همانطور که در تصویر زیر می بینید بیشتر تنظیماتی که در سطح اکانت انجام میشد در قسمت tools and setting و در یک نوار ابزار در قسمت بالای دشبور وجود داشت.

تنظیمات مربوط به پرداخت اکانت، اطلاعات اکانت، اطلاعات مربوط به کانورژن و گوگل آنالیتیکس، بخش های مختلف مربوط به اسکریپت های گوگل ادز و همچنین rules ها در گوگل ادز، اطلاعات مختلف مربوط به لیست مخاطبان، لیست کلمات کلیدی منفی، ابزار کیورد پلنر و اطلاعات مختلف دیگری به تفکیک و در ستون های مختلف در این قسمت قابل مشاهده بود.

بیشتر قسمت هایی که مربوط به تنظیمات کلی اکانت گوگل ادز می شود در نسخه جدید گوگل ادز در دسته بندی های مختلف به ستون ابتدایی این داشبورد اضافه شده است. در واقع دیگر نوار ابزاری در قسمت بالای داشبورد وجود ندارد.

قسمت جدید داشبورد گوگل ادز

بخش کمپین ها در داشبورد جدید گوگل ادز

در بخش مربوط به کمپین ها می توانید اطلاعات کامل کمپین خود را مشاهده کنید.

کمیپن در داشبورد جدید گوگل ادز

از جمله تغییرات  این بخش می توان به بخش search terms اشاره کرد که در حال حاضر زیر مجموعه بخش Insights and reports است. همچنین بخش Auction Insights که می توان اطلاعات مربوط به رقبا را در آن مشاهده کرد در این قسمت قرار گرفته است.

سرچ ترم در داشبورد جدید گوگل ادز

یکی دیگر از تغییرات جالب و بخش هایی که در حال حاضر در این قسمت قرار گرفته است بخشی است بنام “when and where ads showed” که در این قسمت می توانید زمان هایی که تبلیغات شما نمایش داده شده است و همچنین موقعیت های جغرافیایی که تبلیغات شما در آن جا نشان داده شده است را ببینید.

نمایش زمان و مکان تبلیغات

همچنین بخش Devices که در داشبورد قبلی در قسمتی جداگانه قابل رویت بود به این قسمت اضافه شده است و می توانید از این طریق ببینید که کاربران با چه دستگاهی تبلیغات شما را دیده اند.

بخش دستگاه ها در داشبورد جدید گوگل ادز

اگر هم میخواهید تنظیمات مربوط به Bid adjustment را تغییر دهید و نمایش تبلیغات خود را به دستگاه خاصی محدود کنید می توانید از این قسمت اقدام کنید.

bid-adjustment

در قسمت کمپین هم می توانید تمام موارد مهم مربوط به کمپین خود از جمله ادگروپ ها، کلمات کلیدی، افزونه های گوگل ادز یا همان assets ها، ادز ها و موارد دیگری را مشاهده کنید.

campaigns-and-assets.

اگر بیش از یک کمپین دارید ولی در این قسمت فقط یکی از کمپین های خود را مشاهده می کنید در صورتیکه می خواهید به همه کمپین های خود دسترسی داشته باشید کافیست همانند تصویر زیر و از قسمت مشخص شده بقیه کمپین های خود را نیز انتخاب کنید تا اطلاعات همه کمپین های شما نمایش داده شود.

 find-all-campaigns

همچنین اگر می خواهید به تنظیمات کلی کمپین خود نظیر زبان، لوکیشن، استراتژی قیمت گذاری و سایر موارد دیگر دسترسی داشته باشید باید بدانید که این قسمت همانطور که در تصویر زیر مشخص است به این بخش منتقل شده است، در صورتیکه در داشبورد قبلی در ستون تنظیمات کمپین بود.

google-ads-new-dashboard-campaign-setting-part.

در قسمت Audience, keywords and content هم می توانید اطلاعات مربوط به کلمات کلیدی، لوکیشن، زمانبندی تبلیغات گوگل، و همچنین اطلاعات مربوط به تاریخچه فعالیت یا همان Change history را مشاهده کنید.

keywords-part

همچنین یکی از تغییرات مهم در این قسمت این است که لیست کلمات کلیدی منفی همانند تصویر زیر در مکان جدیدی در دسترس قرار گرفته است.

google-ads-new-dashboard-negative-keywords-list

در صورتیکه در نسخه قبلی لیست کلمات کلیدی منفی در منو وسط و پایین تر از بخش Search keywords بود.

بخش Goals یا اهداف در داشبورد جدید گوگل ادز

بخش جدیدی که در داشبورد جدید به گوگل ادز اضافه شده است بخش Goals یا همان اهداف است. البته اطلاعات مربوط به این قسمت چندان هم جدید نیست. شما می توانید اطلاعات مربوط به کانورژن و تبدیل های خود را در این قسمت مشاهده کنید. این اطلاعات در داشبورد قبلی گوگل ادز هم قابل مشاهده بود منتها گوگل ادز در ظاهر جدیدش این دیتا ها را در قالب یک دسته بندی جدید بنام اهداف در اختیار کاربران خود قرار داده است.

google-ads-new-dashboard-goals-part

بخش tools یا ابزارها در داشبورد جدید گوگل ادز

بخش Tools هم همانند سایر بخش ها حاوی ابزارهایی است که در داشبورد قبلی گوگل ادز هم به آن ها دسترسی داشتیم و اکنون در این ظاهر جدید و به این شکل در اختیار کاربران قرار گرفته است. از جمله مهم ترین قسمت هایی که هم اکنون در زیر مجموعه بخش tools گوگل ادز قرار دارد می توان به ابزار keyword planner اشاره کرد.

کیورد پلنر در داشبورد جدید گوگل ادز

همچنین اسکرپت های گوگل ادز و همچنین بخش rules نیز در این قسمت و در زیر مجموعه Bulk action قرار دارند.

تمامی موارد فوق در داشبورد قبلی گوگل ادز در قسمت نوار ابزار فوقانی قرار داشتند که اکنون در این قسمت و در بخش tools قرار دارند.

بخش Billing در داشبورد جدید گوگل ادز

در قسمت Billing هم همچون قبل می توانید اطلاعات مربوط به موجودی حساب و همچنین جزئیات پرداخت های خود را ببینید. این بخش نیز در ظاهر جدید در ستون ابتدایی اکانت و در یک بخش جداگانه قابل مشاهده است.

بخش پرداخت در داشبورد جدید گوگل ادز

بخش ادمین در داشبورد جدید گوگل ادز

دسته بندی ادمین هم همانند بخش اهداف به تازگی به داشبورد جدید گوگل ادز اضافه شده است. البته اطلاعاتی که در این بخش هستند اطلاعات جدیدی نیست و در داشبورد قبلی هم این اطلاعات وجود داشت اما در این ظاهر جدید در یک دسته بندی جدید قرار گرفته اند.

از جمله اطلاعات مهمی که در این بخش قرار گرفته است، اطلاعات کلی اکانت و همچنین بخش access and security می باشد که برای ارسال دسترسی اکانت گوگل ادز مورد استفاده قرار می گیرد.

بخش دسترسی ها در داشبورد جدید گوگل ادز

سخن آخر

همانطور که متوجه شدید تغییر جدیدی در اکانت گوگل ادز به وجود نیامده است و همه چیز همانند سابق قابل انجام است، تنها تغییرات انجام شده مربوط به ظاهر داشبورد می باشد. مطمئنا مسلط شدن و عادت کردن به این ظاهر جدید کمی زمان می برد اما اگر در هر زمانی نتوانستید بخش هایی مهمی که به دنبال آن هستید را پیدا کنید می توانید بخش های مورد نظر را در قسمت Search bar  اکانت جستجو کنید.

ضمن اینکه می توانید همانند تصویر زیر داشبورد را به نسخه قدیمی بازگردانید، اما مشخص نیست که این قابلیت تا کی در دسترس خواهد بود، بنابراین هرچه زودتر خودتان را با تغییرات جدید سازگار کنید بهتر است.

استفاده از داشبورد قدیمی گوگل ادز



منبع

پست های مرتبط

طراحی سایت هولدینگ

اگر به عنوان صاحب یک شرکت هلدینگ که به طراحی سایت هلدینگ…

50 آمار تبلیغات گوگل که در سال 2024 و پس از آن باید بدانید

11 تا 0.50 دلار میانگین هزینه هر کلیک گوگل ادز برای شبکه…

8 ویژگی فوق العاده مفید هوش مصنوعی در تبلیغات گوگل

4. تجربه مکالمه در گوگل ادز با استفاده از هوش مصنوعی شما…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

آخرین پست ها

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب