صفحه اصلی > آموزشی : تنظیمات لوکیشن در تبلیغات گوگل (انتخاب ایران در گوگل ادز)

تنظیمات لوکیشن در تبلیغات گوگل (انتخاب ایران در گوگل ادز)


«ایران تحریم است، چگونه می‌توانم از گوگل ادز در ایران استفاده کنم؟ چگونه می‌توانم تبلیغات گوگل را فقط برای مردم ساکن ایران نمایش دهم؟» این‌ها سؤالات مهم مربوط به تنظیم لوکیشن در تبلیغات گوگل ادز است. اگر به دنبال پیداکردن پاسخ این سؤال‌ها هستید، تنها کافی است این مقاله از آقای وب را تا پایان بخوانید.

آیا انتخاب ایران در گوگل ادز امکان‌پذیر است؟

همان‌طور که گفتیم، خیر. نام ایران در هیچ‌یک از منوها و بخش‌های پنل کاربری گوگل ادز پیدا نمی‌شود. باتوجه‌به این موضوع، شاید تصور کنید شانسی برای تبلیغات در گوگل و استفاده از تبلیغات کلیکی ندارید. اما شرکت‌ها و کاربران ایرانی زیادی این تبلیغات را انجام می‌دهند؛ سؤال این است: چگونه؟

گوگل ادز تبلیغات را بر اساس کلمات کلیدی سرچ شده کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم کاری به شناسه اینترنتی یا همان ip ندارد. به همین دلیل وقتی درباره «بلیت هواپیما»، «خانه سالمندان» و… سرچ می‌کنید، تعداد زیادی آگاهی نشان‌دار گوگل (Sponsored) را مشاهده می‌کنید.

البته موتور جستجوی گوگل یکی از راه‌های نمایش تبلیغات است. آگهی‌های فارسی گوگل ادز در YouTube، Gmail ‌ و… نیز ظاهر می‌شوند.

نکته مهم این است که همه این آگهی‌ها برای کاربران ایرانی سفارشی‌سازی شده‌اند. همچنین هیچ کار غیرقانونی صورت نگرفته و تبلیغ‌کننده با رعایت قوانین گوگل این آگهی‌ها را منتشر کرده است. اکنون باید بفهمیم کاربران و شرکت‌های ایرانی چگونه این کار را انجام می‌دهند.

مطلب مرتبط: معرفی ۹ مورد از انواع کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز

تعیین لوکیشن در تبلیغات گوگل‌ادز

اگر ساکن ایران هستید و می‌خواهید آگهی‌های گوگل ادز خود را به مردم این کشور نمایش دهید، اقدامات زیر را انجام دهید:

  • وارد پنل کاربری خود در گوگل ادز شوید.
  • در قسمت تنظیمات کمپین (Campaign settings) به بخش Locations بروید.
  • در این مرحله باید روی All countries and territories کلیک کنید.

با این کار، تبلیغات فارسی شما که با تنظیم گزینه‌ها در مرحله Languages ساخته می‌شود به ایرانیان ساکن همه کشورهای دنیا نمایش داده می‌شود. انتخاب All countries and territories از جنبه دیگری نیز اهمیت دارد.

بسیاری از کاربران در ایران از فیلترشکن استفاده می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید فیلترشکن ip کاربران را تغییر می‌دهد و به‌عنوان‌مثال ایرانی ساکن رشت را ساکن لس‌آنجلس آمریکا نشان می‌دهد. به همین دلیل، تأکید ما به کاربران، تنظیم لوکیشن گوگل ادز طبق دستور بالاست.

تنظیمات لوکیشن گوگل ادز

بااین‌حال ممکن است نخواهید ایرانیان سایر کشورها، روی تبلیغی که مختص ایرانی‌های داخل است، کلیک کنند. برای این منظور روی Enter another location کلیک کنید. نام کشور موردنظرتان را در نوار جستجو سرچ کنید و روی Exclude بزنید.

توصیه ما به شما انتخاب کشور افغانستان و حذف این کشور Exclude از گزینه نمایش است. همان‌طور که گفتیم اکثر ایرانی‌ها از فیلترشکن استفاده می‌کنند و حذف کشورهای اروپایی و… از نمایش آگهی معمولاً درست نیست. این کار می‌تواند به منزله حذف گروه بزرگی از جامعه مخاطبان داخلی باشد.

بااین‌حال برای بعضی از هدف‌ها و کمپین‌ها می‌توانید با وسواس بیشتری عمل کنید. شما می‌توانید کشورهایی مانند ترکیه را که ایرانی‌های زیادی در آن زندگی می‌کنند اما نامرتبط هستند، در لیست Excluded قرار دهید.

مطلب مرتبط: گوگل ادز چگونه کار می کند؟

تنظیمات لوکیشن گوگل ادز

تارگت کردن لوکیشن گوگل‌ادز Target

در تنظیمات لوکیشن تبلیغات گوگل، این امکان هست که نمایش تبلیغات را به کشور و منطقه خاصی محدود کنید. این ویژگی عملاً برای آگهی‌های فارسی داخل ایران کاربرد ندارد؛ اما اگر مخاطبانتان خارجی زبان‌ها و ساکنین سایر کشورها هستند، می‌تواند مفید باشد.

برای این کار، بعد از اینکه کشور موردنظرتان را در بخش Enter another location مشخص کردید به قسمت Target بروید. در اینجا دو گزینه مشاهده خواهید کرد.

انتخاب گزینه اول از بالا باعث می‌شود تبلیغ به ساکنین کشور هدف یا علاقه‌مندان به آن کشور نمایش داده شود. مثلاً اگر تبلیغ مربوط به اقامت هتل در آمریکا باشد، تبلیغ به مردم آمریکا و کسانی که قصد رزرو هتل در این کشور را دارند، نمایش داده می‌شود. گزینه دوم مشخص می‌کند که تبلیغ تنها به ساکنین کشور هدف (در اینجا ساکنین آمریکا) نشان داده شود.

تنظیمات لوکیشن گوگل ادز

انتخاب مکان در گوگل ادز چه اهمیتی دارد؟

اگر تنظیمات لوکیشن در گوگل ادز را به‌درستی و با رعایت اصول و نکات مهم این مقاله انجام دهید به این نتایج می‌رسید:

  • هدف‌گیری دقیق مخاطبان: با مشخص‌کردن لوکیشن مخاطبانتان از نمایش آگهی به کاربران نامرتبط جلوگیری می‌کنید.
  • کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری: با نمایش آگهی به مخاطبان هدف، مانع از تلف‌شدن بودجه و کاهش بهره‌وری می‌شوید.
  • شخصی‌سازی پیام‌ها: با ایجاد آگهی‌های سفارشی‌سازی شده مطابق با فرهنگ و نیازهای مردم منطقه، تبلیغات کلیک‌های بیشتری دریافت می‌کند.
  • افزایش آگاهی محلی: مردم منطقه‌ای که تبلیغات گوگل ادز برای آن‌ها ظاهر می‌شود به‌تدریج با برند آشنا می‌شوند. این ویژگی برای کسب‌وکارهای دارای شعبه فروش حضوری اهمیت زیادی دارد.
تنظیمات لوکیشن گوگل ادز

همان‌طور که می‌بینیم تنظیمات صحیح لوکیشن در تبلیغات گوگل می‌تواند تأثیرات مثبت زیادی داشته باشید. این تنظیمات هم بهره‌وری کمپین‌های گوگل ادز را افزایش می‌دهد و هم بر استراتژی تبلیغات در مناطق مختلف تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این‌ها، می‌تواند به‌صورت پنهان و با افزایش آگاهی محلی به ارتقای فروش آفلاین نیز کمک کند.

بیشتر بدانید: آموزش ساخت اکانت گوگل ادز صفر تا صد همراه با عکس

نتیجه؛ تعیین ایران در گوگل ادز، آسان و شدنی

در این مقاله تنظیمات لوکیشن در تبلیغات گوگل را به طور کامل و سفارشی برای کاربران ایرانی آموزش دادیم. اگرچه گوگل ادز در ایران فیلتر است؛ اما ایجاد و نمایش تبلیغات گوگل برای کاربران ایرانی امکان‌‌پذیر است. شما می‌توانید به نحو مؤثر و خوبی از قابلیت‌های گوگل برای پیشبرد اهداف تبلیغاتی استفاده کنید.

اگر هنوز در گرفتن تصمیم درست برای اجرای کمپین‌های گوگل ادز مردد هستید، با همکاران ما در آقای وب تماس بگیرید. تیم تبلیغات دیجیتال مارکتینگ آقای وب تجربه و تخصص زیادی در اجرای کمپین‌های بزرگ گوگل ادز دارد. از مشاوره و خدمات آن‌ها بهره‌مند شوید.

نوشته تنظیمات لوکیشن در تبلیغات گوگل (انتخاب ایران در گوگل ادز) اولین بار در آقای وب:‌ آژانس تبلیغات آنلاین. پدیدار شد.



منبع

پست های مرتبط

دستورات مانیتورینگ لینوکس: 20 ابزار خط فرمان برای نظارت بر عملکرد لینوکس

مدیر سیستم یا مدیر شبکه وظیفه اشکال‌زدایی و نظارت بر مشکلات سیستم…

رفع مشکل لود stats.wp.com در سایت‌های وردپرسی و افزایش سرعت

مشکل لود شدن stats.wp.com به دلیل اسکریپت‌های خارجی است که برای جمع‌آوری…

تنظیم و تعیین زبان تبلیغات گوگل

یکی از تنظیمات مهم تبلیغات گوگل، تنظیمات مربوط به زبان است. با…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

آخرین پست ها

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب