صفحه اصلی > آموزشی : تنظیم زمان شروع و پایان تبلیغات گوگل

تنظیم زمان شروع و پایان تبلیغات گوگل


شرکت‌ها و برندها باتوجه‌به استراتژی ممکن است زمان کمپین‌های تبلیغاتی را از قبل تنظیم کنند. در کمپین‌های گوگل ادز این کار به‌راحتی و با تنظیم زمان شروع و پایان تبلیغات گوگل انجام می‌شود. برای آشنایی با این مهارت و تسلط بر آن، این مقاله از آقای وب را تا پایان بخوانید.

تنظیم زمان شروع و پایان تبلیغات گوگل چرا مهم است؟

ممکن است شما یک دیجیتال مارکتر باشید و مدیریت اکانت گوگل ادز را برای چند کمپین برعهده داشته باشید. انجام این کار باتوجه‌به حساسیت‌های مربوط به بودجه و بهره‌وری دشوار است. شما باید به مواردی مانند زمان شروع و پایان تبلیغات توجه زیادی کنید.

همچنین ممکن است کسب‌وکاری باشید که قصد دارد برای عید نوروز کمپین گوگل ادز اجرا کند. بعد از عید نوروز کسب‌وکارها دچار افت فروش می‌شوند. به همین دلیل تصمیم گرفته‌اید زمان شروع و پایان کمپین را از قبل به طور دقیق مشخص کنید تا نهایت استفاده را از آن ببرید.

بسته به کسب‌وکار و موقعیت، تعیین زمان شروع و پایان کمپین‌های گوگل ادز اهمیت زیادی دارد؛ از جمله:

  • افزایش بهره‌وری: با تنظیم زمان شروع و پایان کمپین می‌توانید بودجه تبلیغاتی را در بهترین زمان‌ها هزینه کنید. شما از قبل، آمارها و نمودارها را بررسی و تحلیل می‌کنید و طبق آن زمان شروع و پایان تبلیغات را تعیین می‌کنید. در نتیجه بودجه کمتری هدر می‌رود و بهره‌وری افزایش می‌یابد.
  • هماهنگی با استراتژی‌های فروش و بازاریابی: با تنظیم و تعیین قبلی زمان تبلیغات، می‌توانید کمپین‌های گوگل ادز را هم‌زمان با کمپین‌های آفلاین و… اجرا کنید. مثلاً این تبلیغات را هم‌زمان با تخفیف‌های فصلی، کمپین‌های ایمیل مارکتینگ و… برگزار کنید. این کار نتایج بهتر و بیشتری به ارمغان می‌آورد.
  • مدیریت بهتر: وقتی زمان شروع و پایان تبلیغات گوگل را مشخص کنید، مدیریت منابع و کمپین‌ها آسان‌تر می‌شود. در این وضعیت می‌توانید با تمرکز بیشتری کار مدیریت کمپین‌ها را انجام دهید. همچنین از آسیب‌هایی مثل تداخل اجرای هم‌زمان و نامناسب چند کمپین جلوگیری کنید.

این‌‌ها تعدادی از مهم‌ترین دلایل اهمیت تنظیم زمان شروع و پایان تبلیغات گوگل بود. اکنون باید با نحوه انجام این تنظیمات آشنا شویم.

مطلب مرتبط: گوگل ادز چگونه کار می کند؟

تعیین زمان شروع و پایان گوگل ادز

برای انجام تغییرات مربوط به زمان در کمپین‌های گوگل ادز طبق دستورالعمل زیر اقدام کنید:

  • وارد حساب کاربری خود در گوگل ادز شوید.
  • به بخش Campaign settings بروید و روی زیر منوی Start and end dates کلیک کنید.
  • در این قسمت، تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد.
تنظیم تاریخ شروع و پایان تبلیغات گوگل
  • در قسمت Start date تاریخ شروع کمپین و در قسمت End date تاریخ پایان تبلیغات را مشخص می‌کنید.
تنظیم تاریخ شروع و پایان تبلیغات گوگل

نکات مهم مربوط به تنظیم زمان تبلیغات گوگل

همان‌طور که می‌بینیم، تعیین زمان کمپین‌های گوگل ادز به‌سادگی و با صرف چند دقیقه زمان انجام می‌شود. بااین‌حال، توجه به چند نکته مهم ضروری است:

  • تاریخ شروع کمپین‌های گوگل ادز به طور پیش‌فرض در حالت «امروز» قرار دارد؛ مگر آنکه تنظیمات مربوط به آن را تغییر دهید.
  • در تاریخ شروع «امروز»، کمپین به‌محض تأیید آگاهی آغاز می‌شود.
  • با تعیین زمان شروع آگهی، این امکان را دارید که آن را در هر زمان قبل از آغاز کمپین ویرایش کنید. با شروع تبلیغات گوگل ادز، دیگر امکان تغییر زمان شروع را نخواهید داشت. بااین‌حال این امکان را دارید که کمپین را به حالت تعلیق درآورید، آن را حذف کنید یا از نو ادامه دهید.
  • کمپین‌های گوگل ادز به طور پیش‌فرض تاریخ پایانی ندارند و در حالت None هستند. در این حالت تبلیغات می‌تواند به طور نامحدود تا زمان تمام‌شدن بودجه ادامه پیدا کند.
  • هنگامی که برای تبلیغات گوگل زمان پایان تعیین می‌کنید، کمپین در ساعت ۲۳:۵۹ دقیقه روز موعود تمام می‌شود. این ساعت بر اساس منطقه زمانی است که در تنظیمات حساب کاربری خود مشخص کرده‌اید.

باتوجه‌به این نکات، می‌توانید کمپین‌های گوگل ادز موفق‌تری اجرا کنید. شما اکنون تنظیمات مربوط به زمان را با دقت بیشتری انجام می‌دهید، زیرا می‌دانید که بعد از شروع کمپین امکان بعضی از تغییرات وجود ندارد.

لازم است بدانید: نحوه محاسبه و تنظیم بودجه روزانه گوگل ادز

تنظیم تاریخ شروع و پایان تبلیغات گوگل

نتیجه؛ در تبلیغات گوگل ادز وقت طلاست!

در این مقاله، نحوه انجام تنظیمات زمان شروع و پایان تبلیغات گوگل را آموزش دادیم. شما با اهمیت این تنظیم و نکات مهم مربوط به آن‌ها آشنا شدید. اکنون می‌دانید باید برای تعیین زمان گوگل ادز چگونه عمل کنید. کمپین‌های گوگل ادز به بودجه‌های سنگینی احتیاج دارند و یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر آن‌ها زمان است.

اگر با تبلیغات گوگل ادز آشنایی کمی دارید و نگران ازدست‌دادن بودجه هستید، مدیریت کمپین‌های خود را به آقای وب بسپارید. متخصص‌های دیجیتال مارکتینگ آقای وب ده‌ها پروژه کوچک و بزرگ بین‌المللی را با موفقیت به سرانجام رسانده‌اند. همین‌الان با ما تماس بگیرید.

نوشته تنظیم زمان شروع و پایان تبلیغات گوگل اولین بار در آقای وب:‌ آژانس تبلیغات آنلاین. پدیدار شد.



منبع

پست های مرتبط

دستورات مانیتورینگ لینوکس: 20 ابزار خط فرمان برای نظارت بر عملکرد لینوکس

مدیر سیستم یا مدیر شبکه وظیفه اشکال‌زدایی و نظارت بر مشکلات سیستم…

رفع مشکل لود stats.wp.com در سایت‌های وردپرسی و افزایش سرعت

مشکل لود شدن stats.wp.com به دلیل اسکریپت‌های خارجی است که برای جمع‌آوری…

تنظیم و تعیین زبان تبلیغات گوگل

یکی از تنظیمات مهم تبلیغات گوگل، تنظیمات مربوط به زبان است. با…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

آخرین پست ها

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب