صفحه اصلی > آموزشی : راهنمای جامع گرفتن تیک آبی اینستاگرام (۲۰۲۴)

راهنمای جامع گرفتن تیک آبی اینستاگرام (۲۰۲۴)


گرفتن تیک آبی اینستاگرام برای بعضی از کسب‌وکارها از نان شب هم واجب‌تر است. این روزها صفحات جعلی و غیرمعتبر اینستاگرام زیاد شده و کاربران به‌سختی به هر پیجی اعتماد می‌کنند. همین موضوع باعث شده برندهای معتبر و شناخته‌شده به دنبال خرید تیک آبی باشند. این مقاله را بخوانید تا با این نشان مهم اینستاگرام، شرایط و راه دریافت آن آشنا شوید.

تیک آبی اینستاگرام چیست؟

تصور کنید به چند سال قبل برگشته‌ایم. هنوز خبری از شبکه‌های اجتماعی و فناوری‌های جدید نیست و مردم به شیوه سنتی زندگی می‌کنند. آن‌ها برای اینکه به فرد یا کسب‌وکاری اعتماد کنند، تحقیقات محلی می‌کنند یا از افراد مورد اعتمادشان سؤال می‌کنند.

اگرچه این رفتار در دوران جدید هم دیده می‌شود؛ اما شبکه‌های اجتماعی و فناوری‌های آقای وب تغییراتی ایجاد کرده‌اند. اکنون هزاران کسب‌وکار ایرانی در اینستاگرام فعالیت می‌کنند که اعتبارسنجی آن‌ها کار مشکلی است. به همین دلیل مواردی مثل تیک آبی اینستاگرام،‌ اینماد و… اهمیت یافته‌اند.

تیک آبی اینستاگرام یا Verified badges نشان تأیید اینستاگرام به کاربرانی است که یک حساب واقعی را نمایندگی می‌کنند. این حساب واقعی می‌تواند متعلق به کاربر، هنرمند، برند یا سازمان باشد.

نشان آبی اینستاگرام را می‌توان به دو روش عادی یا خریدن از متا به دست آورد. شما با دریافت این نشان به روش عادی برای همیشه صاحب آن خواهید بود؛ مگر آنکه خلاف سیاست‌ها و قوانین اینستاگرام عمل کنید.

اینستاگرام به طور دوره‌ای حساب‌های وریفای شده را بررسی می‌کند تا از صلاحیت آن‌ها برای داشتن این نشان مطمئن شود. به همین دلیل تضمینی برای دائمی بودن این نشان وجود ندارد. تیک آبی در کنار عکس پروفایلتان در اینستاگرام قرار می‌گیرد.

مطلب مرتبط: تبلیغ در اینستاگرام چیست و چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم ؟

مزایای تیک آبی اینستاگرام

گرفتن نشان آبی اینستاگرام مزایای مختلفی دارد. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلب‌اعتماد: با تیک آبی، اعتبار شما نزد کاربران افزایش می‌یابد. حساب‌های بسیار کمی هستند که این نشان را دارند. با این نشان مهم اینستاگرام از دیگران متمایز می‌شوید و می‌توانید خود را به‌عنوان یک فرد مهم مطرح کنید.
  • افزایش آگاهی از برند: با نشانی که در کنار عکس پروفایل و نام کاربری‌تان قرار می‌گیرد، توجهات زیادی را جلب می‌کنید. دیگران علاقه‌مند می‌شوند که شما را فالو کنند. همچنین طبق شنیده‌ها، الگوریتم اینستاگرام از حساب‌های دارای نشان آبی بیشتر حمایت می‌کند که این به معنای دیده‌شدن بیشتر شماست.
  • دسترسی به بعضی امکانات خاص: حساب‌های وریفای شده به ویژگی‌ها و امکاناتی دسترسی دارند که سایر اکانت‌ها از آن بی‌بهره‌اند یا دیرتر به آن می‌رسند. مثلاً ویژگی Swipe-up در استوری‌های اینستاگرام برای کاربران با بیش از ۱۰ هزار فالوور است. اکانت‌های تیک آبی برای استفاده از Swipe-up به این تعداد فالوور احتیاج ندارند.
تیک آبی اینستاگرام
  • حفظ و افزایش قیمت: کسانی که تیک آبی اینستاگرام دارند در فروش محصولات و خدمات خود موفق‌ترند. آن‌ها می‌توانند قیمت کالاها و سرویس‌هایشان را بالاتر از دیگران تعیین کنند و در فروش مشکلی نداشته باشند. این به‌خاطر تصویر معتبر و شناخته‌شده‌ای است که با تیک آبی اینستاگرام به دست آورده‌اند.

مطلب مرتبط: با برترین مزیت‌های اینستاگرام برای کسب‌وکارها آشنا شوید

شرایط لازم برای درخواست تیک آبی اینستاگرام

اگر بخواهید نشان آبی اینستاگرام را به‌صورت عادی و با کسب صلاحیت‌های لازم به دست آورید، داشتن این شرایط مهم است:

  1. معتبر بودن: اکانت باید به شخصیت حقیقی یا حقوقی واقعی و معتبری تعلق داشته باشد.
  2. منحصربه‌فرد بودن: هیچ‌کس نمی‌تواند دو حساب اینستاگرام با نشان آبی داشته باشد. اگر چند اکانت تجاری دارید، بهترین و مهم‌ترین آن‌ها را برای وریفای شدن انتخاب کنید. البته دراین‌رابطه استثناهایی نیز وجود دارد که بهتر است درباره آن‌ها اطلاع کسب کنید.
  3. پابلیک بودن: تیک آبی اینستاگرام به اکانت‌هایی تعلق می‌گیرد که عمومی باشند. نمی‌توانید برای یک پروفایل خصوصی درخواست نشان آبی دهید.
  4. کامل‌بودن حساب: اینستاگرام برای دادن تیک آبی به اکانت‌ها، وضعیت پروفایل، بیو و… آن‌ها را بررسی می‌کند. این بررسی‌ها باید ثابت کند که پیج شما، حرفه‌ای و فعال است.
  5. برجسته بودن: فرد یا کسب‌وکاری که او را نمایندگی می‌کنید، باید محبوب و شناخته شده باشد. نام او باید در اخبار و جستجوهای اینترنتی سرچ شود.
  6. پیروی از قوانین: اگر قبلاً به دلیل نقض قوانین اینستاگرام اخطار گرفته‌اید یا فعالیت‌هایتان محدود شده، بعید است که تیک آبی اینستاگرام بگیرید. اینستاگرام به سابقه فعالیت‌های شما در این شبکه اجتماعی اهمیت زیادی می‌دهد.

نکته مهمی که نباید فراموش کنید، رعایت اصل صداقت در اینستاگرام است. برای گرفتن نشان آبی این پلتفرم، باید صادق باشید و از ارائه اطلاعات گمراه‌کننده و دروغ خودداری کنید. درصورتی‌که اینستاگرام بفهمد این اصل را نقض کرده‌اید، علاوه بر ازدست‌دادن تیک آبی، ممکن است حسابتان تعلیق شود.

تیک آبی اینستاگرام

مطلب مرتبط: ۱۷ راه برای افزایش فالوور اینستاگرام (طبق الگوریتم ۲۰۲۴)

شرایط لازم برای خریدن تیک آبی اینستاگرام

با خریدن تیک آبی، از طی‌کردن مراحل سخت و دشوار درخواست نشان اینستاگرام بی‌نیاز می‌شوید. شرایطی که در این روش باید داشته باشید، عبارت‌اند از:

  • داشتن حداقل ۱۸ سال سن؛
  • داشتن یک حساب کاربری عمومی یا خصوصی که استانداردهای اینستاگرام در نام‌گذاری و تصویر پروفایل در آن رعایت شده باشد؛
  • فعال‌بودن حساب کاربری و سابقه تولید محتوا در آن؛
  • رعایت قوانین اینستاگرام و دستورالعمل‌هایش؛
  • مدرک هویتی معتبر که با نام و تصویر پروفایل تطابق داشته باشد؛
  • فعال‌بودن احراز هویت دومرحله‌ای در حساب کاربری.

چگونه در اینستاگرام تیک آبی بگیریم؟

اکنون و با اطلاعاتی که به دست آورید، باید بین دریافت تیک آبی اینستاگرام به روش عادی یا خریدن تصمیم بگیرید. قبل از هر چیز باید بدانید در حال حاضر امکان خریدن تیک آبی اینستاگرام از ایران به‌صورت مستقیم و بدون واسطه وجود ندارد.

درخواست تیک آبی اینستاگرام (روش عادی)

برای دریافت نشان مهم اینستاگرام به‌صورت عادی، مراحل زیر را باید طی کنید:

۱- ورود به بخش تنظیمات

به پروفایل اینستاگرام خود بروید و روی علامت منو در بالا گوشه سمت راست صفحه کلیک کنید. وارد بخش Settings and activity می‌شوید. به پایین صفحه اسکرول کنید. در جایی که نوشته For professionals روی گزینه Account type and tools کلیک کنید.

تیک آبی اینستاگرام

وارد صفحه جدیدی می‌شوید. از بین بخش‌های مختلف روی Request verification کلیک کنید و به صفحه بعد بروید.

تیک آبی اینستاگرام

۲- پرکردن فرم درخواست وریفای

در بالای صفحه، توضیحاتی درباره کسانی که شرایط درخواست تیک آبی اینستاگرام را دارند، آمده است. اگر شرایط درخواست وریفای را ندارید، می‌توانید از طریق لینک آبی رنگ این نشان را بخرید.

در گام اول باید از اینستاگرام بخواهید که هویت شما را تأیید کند. در اینجا باید یک یا دو مدرک معتبر که تأییدکننده هویت شما یا کسب‌وکارتان است، بارگذاری کنید. انواع مدارک و اسنادی که می‌توانید بارگذاری کنید، عبارت‌اند از:

  • گواهینامه رانندگی
  • گذرنامه
  • کارت ملی
  • پرونده مالیاتی
  • آخرین قبض آب و برق محل سکونت
تیک آبی اینستاگرام

در مرحله دوم، دلیل شهرت و اعتبار خود را مشخص می‌کنید. باید یکی از عناوین موجود در دسته‌بندی را تعیین کنید. تعیین کشور یا منطقه‌ای که در آن بیشترین شهرت را دارید، مورد دیگری است که باید انجام دهید. دو گزینه اختیاری نیز وجود دارد که در صورت تمایل می‌تواند آن‌ها را تکمیل کنید: مخاطبان و نام‌های دیگری که با آن معروف شده‌اید.

تیک آبی اینستاگرام

سومین گام، اضافه‌کردن لینک مقاله‌ها، اکانت‌ها و موارد دیگری است که نشان می‌دهد معروف و شناخته‌شده هستید. محتواهای تبلیغاتی و پولی نمی‌تواند مورد استناد قرار بگیرد. تکمیل این مرحله اختیاری است اما توصیه می‌شود آن را انجام دهید.

تیک آبی اینستاگرام

۳- ارسال فرم درخواست

اکنون و بعد از انجام کارهای قبلی می‌توانید درخواست تیک آبی اینستاگرام را ارسال کنید.

تیک آبی اینستاگرام

مطلب مرتبط: آموزش بلاگر شدن در اینستاگرام و یوتیوب؛ کسب درآمد از بلاگری

خرید تیک آبی اینستاگرام

در حال حاضر امکان خرید این نشان ارزشمند در ایران وجود ندارد. با وجود این، بعضی از شرکت‌ها با دورزدن تحریم‌ها این کار را برای کاربران انجام می‌دهند. شما می‌توانید با انجام اقدامات زیر، نام خود را به لیست افراد در حال انتظار اضافه کنید تا در آینده و با مهیاشدن شرایط، آن را بخرید:

همچون روش عادی درخواست تیک آبی اینستاگرام، مسیر زیر را طی کنید:

Profile> Setting and activity> Account type and tools> Request verification

در صفحه‌ای که به آن وارد می‌شوید روی Subscribe to Meta Verified کلیک کنید. برای رسیدن به صفحه‌ای که می‌بینید، می‌توانید از این مسیر هم استفاده کنید:

Profile> Setting and activity> Account type and tools> Sign up for Meta Verified

در صفحه بعدی، Join waitlist را بزنید.

تیک آبی اینستاگرام

مطلب مرتبط: اکسپلور اینستاگرام چیست + راه‌های ورود به اکسپلور

چند نکته مهم درباره گرفتن تیک آبی اینستاگرام

  • اگر به‌صورت عادی درخواست تیک آبی اینستاگرام داده‌اید، این پلتفرم نتیجه موافقت یا رد درخواست را به‌صورت notification می‌دهد. به علت مشکلات احتمالی، هیچ‌گونه ایمیل، تماس و پیامکی دریافت نمی‌کنید.
  • ممکن است تا ۳۰ روز طول بکشد تا اینستاگرام به درخواست شما پاسخ دهد. درعین‌حال، هیچ‌گونه بازخورد یا توضیحی درباره علت تأیید یا رد درخواست تیک آبی نمی‌گیرید.
  • اگر درخواست شما رد شد، می‌توانید بعد از ۳۰ روز دوباره درخواست دهید. اگر قبل از دریافت پاسخ، باز هم درخواست دهید، درخواست‌ها لغو می‌شود.
  • اینستاگرام می‌تواند نشان شما را به دلایلی مثل تبلیغ، انتقال و فروش تیک آبی، تبلیغ و فروش خدمات و محصولات غیرمجاز و… پاک کند.
  • اینستاگرام توصیه می‌کند از شرکت‌ها و فروشگاه‌های غیرمرتبط و متفرقه تیک آبی نخرید.
  • مراقب کلاهبرداران باشید و بدانید اینستاگرام برای درخواست تیک آبی به روش معمولی پول طلب نمی‌کند.
  • برای درخواست تیک آبی صادق باشید و از نام واقعی خود استفاده کنید. همچنین از جعل سند یا ارائه اطلاعات گمراه‌کننده خودداری کنید. نقض این اصول می‌تواند باعث بسته‌شدن حساب کاربری شود.
تیک آبی اینستاگرام

مطلب مرتبط: علت ساسپند شدن اکانت اینستاگرام و راه حل های رفع آن

نتیجه؛ درخواست تیک آبی یا خریدن آن؟! درست تصمیم بگیرید!

اگرچه داشتن تیک آبی می‌تواند باعث رونق کسب‌وکار و افزایش اعتبار برند شود؛ اما بعضی جاه‌طلبی‌ها می‌تواند دردسرساز شود. برای درخواست تیک آبی اینستاگرام به روش معمولی باید فرد شناخته‌شده‌ای باشید.

از طرفی، در حال حاضر امکان خرید این نشان ارزشمند به‌صورت مستقیم در ایران وجود ندارد. به همین دلیل ممکن است با استراتژی تبلیغاتی اشتباه یا سوءاستفاده افراد سودجو و… متحمل هزینه‌های سنگینی شوید. بنابراین بهتر است از کارشناسان متخصص و خبره آقای وب کمک بگیرید. با ما در ارتباط باشید.

نوشته راهنمای جامع گرفتن تیک آبی اینستاگرام (۲۰۲۴) اولین بار در آقای وب:‌ آژانس تبلیغات آنلاین. پدیدار شد.



منبع

پست های مرتبط

دستورات مانیتورینگ لینوکس: 20 ابزار خط فرمان برای نظارت بر عملکرد لینوکس

مدیر سیستم یا مدیر شبکه وظیفه اشکال‌زدایی و نظارت بر مشکلات سیستم…

رفع مشکل لود stats.wp.com در سایت‌های وردپرسی و افزایش سرعت

مشکل لود شدن stats.wp.com به دلیل اسکریپت‌های خارجی است که برای جمع‌آوری…

تنظیم و تعیین زبان تبلیغات گوگل

یکی از تنظیمات مهم تبلیغات گوگل، تنظیمات مربوط به زبان است. با…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

آخرین پست ها

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب