صفحه اصلی > هوش مصنوعی : راهنمای کامل سوالات مصاحبه Power BI: از مفاهیم پایه تا سناریوهای پیشرفته | آقای وب

راهنمای کامل سوالات مصاحبه Power BI: از مفاهیم پایه تا سناریوهای پیشرفته | آقای وب


با توجه به رشد سریع استفاده از ابزارهای هوش تجاری، تقاضا برای تخصص‌های مرتبط با Power BI نیز به‌طور چشمگیری افزایش یافته است. موفقیت و محبوبیت Power BI، به‌دلیل توانایی‌های گسترده‌ای که در تحلیل و تصویری‌سازی داده‌ها دارد، بازار کار در این حوزه را به‌شدت رقابتی کرده است. آمادگی برای مصاحبه‌های تخصصی Power BI یکی از بهترین راه‌ها برای موفقیت در این حوزه است. در این مطلب مهم‌ترین سوالات مصاحبه Power BI را بررسی می‌کنیم که می‌تواند شما را در راه رسیدن به شغلی ایده‌آل یاری کند.

Power BI و بازار کار روبه‌رشد آن

موفقیت و محبوبیت Power BI به‌معنی تقاضای بالای بازار برای استعدادهای قوی در این زمینه است؛ بااین‌حال این محبوبیت نیز به‌معنی رقابت شدید در بازار کار است. اگر می‌خواهید در شغلی که به تخصص Power BI نیاز دارد موفق باشید، بهترین راه آماده‌شدن برای مصاحبه است. اگر به مصاحبه دعوت شدید، مطمئن باشید که رزومه شما تأثیرگذار بوده است.

مهم‌ترین کاری که می‌توانید برای موفقیت در یافتن شغل انجام دهید آماده‌سازی برای مصاحبه است. بسته به ماهیت شغل، کارفرمای شما احتمالاً سوالات بسیار فنی مربوط به Power BI خواهد پرسید. کارفرمایان می‌خواهند ارزیابی کنند که چقدر خوب می‌توانید از این پلتفرم استفاده کنید.

پیشنهاد می‌کنیم درباره Power BI بیشتر بدانید.

سوالات مصاحبه Power BI برای مبتدیان

برای شغل‌های سطح ابتدایی یا جونیور Power BI باید بتوانید درباره برخی مفاهیم پایه صحبت کنید. شما باید هدف Power BI در یک سازمان، بهترین نحوه استفاده از آن برای ایجاد ارزش و برخی خطرات یا معایب احتمالی در استفاده از این پلتفرم را درک کنید؛ همچنین باید با نحوه استفاده از Power BI Desktop و Power BI Service آشنا باشید. بیایید سوالات مصاحبه Power BI در سطح مقدماتی را بررسی کنیم.

مزایای پلتفرم‌های هوش تجاری کاربرمحور مانند Power BI چیست؟

پلتفرم‌های هوش تجاری کاربرمحور به کاربران این امکان را می‌دهند که بدون نیاز به کمک بخش‌های اختصاصی، مانند آی‌تی، به‌طور مستقل داده‌ها را تحلیل کنند و به بینش‌های ارزشمندی دست یابند. این رویکرد باعث می‌شود کاربران سریع‌تر و کارآمدتر به نتایج مطلوب برسند.

آیا پلتفرم‌های هوش تجاری دیگر را می‌شناسید؟ Power BI چگونه با آن‌ها مقایسه می‌شود؟

یکی دیگر از پلتفرم‌های محبوب هوش تجاری تبلو است که می‌تواند جایگزین مناسبی برای Power BI باشد. یکی از مزایای عمده Power BI در مقایسه با تبلو، سادگی و سرعت یادگیری آن است؛ به‌ویژه اگر کاربران قبلاً با مایکروسافت اکسل کار کرده باشند، استفاده از Power BI برایشان بسیار راحت‌تر خواهد بود؛ زیرا بسیاری از عناصر و ویژگی‌های مشابه اکسل را دارد.

پیشنهاد می‌کنیم با مطالعه تبلو چیست با این پلتفرم بیشتر آشنا شوید.

چه معایب یا خطراتی در استفاده از Power BI وجود دارد؟

یکی از بزرگترین معایب Power BI این است که راه‌حل مبتنی بر ابر آن (Power BI Service) در اکوسیستم مایکروسافت قفل شده است. فقط کسانی که حساب مایکروسافت ۳۶۵ و اشتراک Power BI Pro دارند می‌توانند به گزارش‌ها و داشبوردها دسترسی داشته باشند؛ همچنین یک عیب دیگر این است که Power BI Desktop فقط روی ویندوز اجرا می‌شود و نمی‌توان آن را روی سیستم‌عامل‌های MacOS یا لینوکس نصب کرد.

سوالات مصاحبه Power BI Desktop و Power BI Service

بیایید یک مرحله جلوتر برویم و مهم‌ترین پرسش‌های مصاحبه پاور بی آی دسکتاپ و پاور بی آی سرویس را مرور کنیم:

Power Query چیست و در Power BI چه کاربردی دارد؟

Power Query یک ابزار ETL (استخراج، تبدیل، بارگذاری) در Power BI است. این ابزار به ما امکان واردکردن، تمیزکردن، تغییر، ادغام و اصلاح مجموعه داده‌ها را می‌دهد.

انواع مختلف فیلترها در گزارش‌های Power BI چیست؟

گزارش‌های Power BI می‌توانند به دو روش فیلتر شوند: استفاده از عناصر بصری slicer و پانل فیلتر جمع‌شونده در سمت راست Power BI. عناصر slicer بصری و کاربرپسند هستند. پانل فیلتر امکانات پیچیده‌تری ارائه می‌کند، ازجمله فیلترهای سطح صفحه، سطح گزارش و فیلترهای جزئیات. این پانل می‌تواند از دید کاربر مخفی بماند و به‌صورت پیش‌فرض و قفل‌شده تنظیم شود تا برای همه کاربران اعمال شود.

تفاوت میان گزارش و داشبورد در Power BI چیست؟

گزارش‌های Power BI معمولاً با استفاده از Power BI دسکتاپ طراحی و سپس به Power BI سرویس منتشر می‌شوند. از طرف دیگر، داشبوردها از tiles (کاشی‌هایی) تشکیل شده‌اند که از یک یا چند گزارش در یک فضای کاری واحد ساخته شده‌اند. داشبوردها به ما امکان می‌دهند تا بینش‌های موجود در چندین گزارش را در یک مکان فشرده و ارائه کنیم.

چگونه می‌توانیم داده‌های یک گزارش منتشرشده در Power BI سرویس را به‌روزرسانی کنیم؟

برای به‌روزرسانی داده‌هایی که از یک مکان ذخیره‌سازی محلی وارد شده‌اند، باید ازطریق دروازه (Gateway) Power BI  سرویس اقدام کنید. این روش امن امکان دسترسی گزارش‌های مبتنی بر ابر به داده‌های محلی را فراهم می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا داده‌های خود را به‌روز نگه دارید.

سوالات مصاحبه DAX در Power BI

بیشتر مصاحبه‌های شغلی Power BI شامل سوالاتی درباره DAX خواهند بود. شما باید توابع DAX، از توابع پایه مانند SUM و COUNT تا توابع پیچیده‌تری مانند RANKX و نحوه ساخت آن‌ها را به‌خوبی بشناسید؛ علاوه‌براین باید با نحوه تعامل این عبارت‌ها با یکدیگر آشنا باشید، بدانید چگونه از وابستگی‌های حلقوی جلوگیری کنید و عبارات DAX خود را بهینه‌سازی کنید تا گزارش‌های با کارایی بالا ایجاد کنید. درنهایت، باید بتوانید فرمول‌های DAX خود را دیباگ کنید، اشتباه‌ها یا تایپ‌های نادرست را پیدا و برطرف کنید. ما هر یک از این جنبه‌های DAX را در این بخش بررسی خواهیم کرد.

تفاوت میان توابع DAX، عبارت‌ها (expressions) و متغیرها (variables) چیست؟

توابع DAX تعریف‌های ازپیش‌ساخته‌ای هستند که به شما امکان انجام‌دادن محاسبات روی داده‌های‌تان را می‌دهند.

عبارت‌ها DAX از یک یا چند تابع DAX تشکیل شده‌اند.

متغیرها نتایج یک عبارت DAX را برای استفاده در یک عبارت خاص DAX ذخیره می‌کنند.

تفاوت میان یک Measure و یک ستون محاسباتی (calculated column) در Power BI چیست؟

Measures و ستون‌های محاسباتی هر دو از عبارات DAX استفاده می‌کنند؛ بااین‌حال Measures یک تجمع روی داده‌ها انجام می‌دهند و براساس فیلترهای موجود در گزارش یک مقدار بازمی‌گردانند. ستون‌های محاسباتی نتیجه یک عبارت DAX را برای هر ردیف از یک جدول بازمی‌گردانند. نتیجه یک ستون محاسباتی مانند هر ستون دیگری در نمای داده و مدل قابل مشاهده است.

وابستگی‌های حلقوی (Circular Dependencies) چیست؟ چگونه می‌توانید از ایجاد وابستگی‌های حلقوی در عبارات DAX خود جلوگیری کنید؟

وابستگی‌های حلقوی زمانی ایجاد می‌شوند که دو عبارت به یکدیگر ارجاع دهند. در این صورت ممکن است Power BI نداند که کدام‌یک را ابتدا محاسبه کند تا نتیجه را تعیین کند. معمولاً وابستگی‌های حلقوی زمانی رخ می‌دهند که از تابع CALCULATE به‌درستی استفاده نمی‌شود.

سوالات فنی Power BI

شغل‌های Power BI در سطح متوسط تا پیشرفته که حداقل چند سال تجربه نیاز دارند معمولاً شامل سوالات فنی درمورد معماری، اتصال و مدل‌سازی داده‌ها در Power BI هستند. شما باید با اجزایی که راه‌حل معماری هوش تجاری را تشکیل می‌دهند و نحوه جایگیری Power BI در این معماری آشنا باشید.

شما همچنین باید بدانید چگونه Power BI را به منابع داده متعدد متصل کنید و داده‌ها را در Power BI وارد کنید و تغییر دهید (با استفاده از Power Query)؛ علاوه‌براین باید درک خوبی از اصول مدل‌سازی داده‌ها و بهترین روش‌های آن داشته باشید. درنهایت، مصاحبه فنی ممکن است شامل سوالاتی درباره تازه‌سازی داده‌ها و دروازه Power BI برای استقرار گزارش‌ها در ابر با استفاده از Power BI سرویس نیز باشد.

معماری Power BI

در این بخش ممکن است درباره معماری راه‌حل‌های هوش تجاری در سطح بالا یا درباره یک یا چند عنصر در چارچوب معماری راه‌حل سوال شود. در اینجا خوب است که معماری راه‌حل‌های هوش تجاری را به‌طور کلی درک کنید و بدانید Power BI چگونه در هر عنصر جای می‌گیرد؛ پس بیایید به‌طور خلاصه به آن‌ها بپردازیم.

مدل‌های معنایی هوش تجاری با استفاده از پلتفرم‌هایی مانند Power BI ساخته می‌شوند. این مدل‌ها معمولاً روی مدل‌های داده ساختاریافته موجود، مانند یک انبار داده یا پایگاه داده، ساخته می‌شوند. پس از آن، این گزارش‌ها می‌توانند به یک پلتفرم ابری منتشر شوند تا با کاربران کسب‌وکار به اشتراک گذاشته شوند، همان‌طور که در Power BI سرویس منتشر می‌شوند.

مدل‌سازی داده‌ها

یکی از مهم‌ترین (و قدرتمندترین) جنبه‌های Power BI مدل‌سازی داده‌هاست. برخی از این مفاهیم می‌توانند بسیار پیچیده باشند؛ بنابراین وقت بگذارید تا آن‌ها را به‌خوبی درک کنید.

یک star schema چیست و چگونه کار می‌کند؟

مدل ستاره‌ای (star schema) از یک جدول واقعیت مرکزی و چندین جدول ابعاد که از این جدول واقعیت منشعب می‌شوند تشکیل شده است و به‌شکل یک ستاره ظاهر می‌شود. جدول واقعیت مقادیری را در بر می‌گیرد که می‌توان آن‌ها را جمع کرد و همچنین یک یا چند کلید که به جدول‌های ابعاد مرتبط می‌شوند.

جدول ابعاد (Dimension Table) جدولی در یک پایگاه داده است که اطلاعات توصیفی و ویژگی‌های مرتبط با داده‌های ذخیره‌شده در جدول واقعیت (Fact Table) را شامل است. این جداول اطلاعات جزئی‌تری را دربارهٔ ابعاد مختلف داده‌ها فراهم می‌کنند و به تحلیلگران امکان می‌دهند تا داده‌های جدول واقعیت را از جنبه‌های مختلف بررسی کنند؛ برای مثال، در یک سیستم فروش، جدول‌های ابعاد ممکن است اطلاعات مربوط به محصولات، مشتریان، زمان فروش و مکان فروش را شامل باشند. هر یک از این جدول‌ها کلیدهایی را در بر می‌گیرد که به جدول واقعیت مرتبط می‌شوند تا تحلیل‌های پیچیده‌تری انجام شود.

کاردینالیتی (cardinality) چیست؟

چهار نوع کاردینالیتی یا نوع ارتباط میان جدول‌ها وجود دارد: چند به یک، یک به یک، یک به چند، یا چند به چند. هنگام ایجاد روابط توصیه می‌شود که فیلد اتصال‌دهنده (joining field) حداقل در یکی از جداول دارای مقادیر منحصربه‌فرد باشد. این اجازه می‌دهد تا از گزینه‌های یک به چند یا چند به یک در مدل داده خود استفاده کنید.

تفاوت میان روابط یک‌طرفه و دو‌طرفه چیست؟

جهت روابط با استفاده از گزینه جهت‌گیری فیلتر متقاطع (cross-filter direction) تعریف می‌شود. روابط از جدول با مقادیر منحصربه‌فرد به جدول با مقادیر زیاد جریان می‌یابد و بر فیلتر کردن تأثیر می‌گذارد. جهت‌گیری یک‌طرفه برای اکثر موارد توصیه می‌شود.

یک مشکل رایج در روابط چند به چند در یک رابطه چیست؟

روابط چند به چند می‌توانند درصورتی‌که سطوح مختلفی از جزئیات در داده‌ها وجود داشته باشد مشکل‌ساز شوند. Power BI نمی‌تواند سطوح جزئیات بیشتر را اگر در یکی از جدول‌ها وجود نداشته باشد استنباط کند. این باعث می‌شود که نتایج محاسبات براساس فیلتری که اعمال شده است تکراری شود.

سوالات مصاحبه درمورد Data Gateways برای Power BI Service

اگر سازمانی که با آن مصاحبه می‌کنید از انبارهای داده داخلی استفاده می‌کند، احتمالاً از دروازه‌های داده (Data Gateways) استفاده می‌کند. این‌ها برخی از سوالات پیچیده‌ای هستند که می‌توانید درباره دروازه‌ها با آن‌ها روبه‌رو شوید.

تفاوت میان یک دروازه استاندارد و یک دروازه شخصی چیست؟

دروازه شخصی به حساب کاربری که آن را نصب کرده متصل است. این به‌این معناست که چندین کاربر نمی‌توانند دروازه را به اشتراک بگذارند و تنظیم کنند؛ برای مثال، اگر کاربر سازمان را ترک کند و حساب کاربری او حذف شود، دروازه از کار می‌افتد. از طرف دیگر، دروازه استاندارد به هیچ حساب کاربری متصل نیست و مدیریت مرکزی‌تر منابع داده را امکان‌پذیر می‌کند؛ علاوه‌براین دروازه استاندارد از انواع دیگر اتصالات مانند Direct Query نیز پشتیبانی می‌کند.

چه ملاحظاتی باید هنگام انتخاب سخت‌افزار برای نصب Data Gateway در نظر گرفته شود؟

بزرگ‌ترین عامل مؤثر بر عملکرد دروازه‌های داده تعداد کاربران همزمانی است که گزارش را مصرف می‌کنند. این به‌ویژه مهم است اگر هر گزارشی از اتصالات داده‌های زمان واقعی استفاده کند.

آیا یک Gateway می‌تواند هر دو نوع کوئری‌های واردکردن داده و پرس‌وجوی مستقیم را شامل باشد؟

بله. بااین‌حال استفاده از دروازه‌های جداگانه برای اتصالات وارداتی و مستقیم پرس‌وجو توصیه می‌شود. این به‌این دلیل است که اتصالات مستقیم پرس‌وجو می‌توانند بار زیادی را روی ماشینی که دروازه بر روی آن نصب شده است وارد کنند. برای جلوگیری از تأخیر یا مشکلات احتمالی با افزایش تعداد گزارش‌ها و تعداد کاربران آن گزارش‌ها بهتر است از دروازه‌های جداگانه استفاده کنید.

سوالات مصاحبه مبتنی بر سناریو در Power BI

برای شغل‌های Power BI در سطح متوسط به بالا معمول است که سوالات مصاحبه مبتنی بر سناریو دریافت کنید. این سوالات به شرکت مدنظر شما منحصر هستند و به صنعت آن‌ها و نحوه استفاده از Power BI در سازمان‌شان بستگی دارند؛ بااین‌حال برخی از موضوع‌های مشترک میان این سوالات مبتنی بر سناریو وجود دارد و می‌توانند دانش شما را در برخی از مفاهیم Power BI آزمایش کنند.

مدیریت مجموعه داده‌های بزرگ و پیچیده

ما می‌خواهیم گزارشی در Power BI درباره شکایت‌ها و پیشنهادهایی که از طریق بخش خدمات مشتریان دریافت کرده‌ایم طراحی کنیم؛ بااین‌حال این اطلاعات در یک پوشه شامل حدود ۱۰۰ فایل قرار دارد. چگونه این فایل‌ها را به Power BI وارد می‌کنید؟

می‌توانید یک پوشه کامل را به‌عنوان منبع داده در Power BI انتخاب کنید. با استفاده از فرمت یک فایل موجود در پوشه می‌توانید تمامی فایل‌ها را با توجه به همان فرمت وارد کنید؛ بااین‌حال بسیار مهم است که هر فایل از همان فرمت پیروی کند؛ در غیر این صورت، داده‌های واردشده قابل‌استفاده نخواهند بود و ممکن است به مشکلات در تحلیل داده‌ها بینجامد.

در حال حاضر گزارشی در Power BI داریم که حجم زیادی از داده‌ها را از انبار داده ما وارد می‌کند. چگونه عملکرد یک گزارش Power BI برای داده‌های بزرگ را بهینه‌سازی می‌کنید؟

سه کار اساسی وجود دارد که می‌توانید بلافاصله عملکرد گزارش‌هایی را که از حجم زیادی داده استفاده می‌کنند بهبود دهید:

  • غیرفعال‌کردن هوش زمانی: این قابلیت Power BI به‌طور خودکار سلسله‌مراتب تاریخ و زمان را هر بار که یک فیلد تاریخ به یک عنصر بصری اضافه می‌شود، ایجاد می‌کند که افزایش حجم داده‌ها و کندی گزارش را رقم می‌زند.
  • فقط ستون‌هایی که واقعاً نیاز دارید را بارگیری کنید: اگر ستونی در گزارش استفاده نمی‌شود، آن را وارد نکنید.
  • فقط ردیف‌هایی را که واقعاً نیاز دارید بارگیری کنید: بهتر است داده‌های تاریخی را فیلتر یا تجمیع کنید.

سوالات پیشرفته مصاحبه Power BI

بیشتر مشاغل سطح ارشد Power BI در مصاحبه‌های شغلی خود سعی می‌کنند مفاهیم بسیار پیشرفته Power BI را بپرسند. ممکن است با سوالات مبتنی بر سناریو مانند بخش قبل روبرو شوید، همراه با برخی از سوالات پیشرفته در این بخش.

شما باید آماده پاسخگویی به سوالاتی درمورد نحوه برخورد با مشکلات پیچیده مدل‌سازی داده‌ها با مجموعه داده‌های بزرگ و نحوه طراحی مؤثر گزارش‌های Power BI باشید.

درنهایت، این بخش ممکن است سوالاتی درباره تجزیه‌وتحلیل پیشرفته و قابلیت‌های هوش مصنوعی Power BI را نیز شامل باشد. شما باید با آخرین تحولات و نسخه‌های Power BI آشنا باشید تا بدانید چه توانایی‌هایی دارد.

تکنیک‌های پیشرفته مدل‌سازی داده‌ها و طراحی

سوالات در این بخش معمولاً بر تکنیک‌های بهینه‌سازی که در مدل‌سازی داده‌ها و طراحی به کار می‌روند تمرکز می‌کنند؛ برای مثال:

  • چه راه‌حل‌هایی برای پرهیز از استفاده از فیلترهای دوطرفه در روابط وجود دارد؟ یکی از این راه‌حل‌ها افزودن فیلترهای بصری اضافی برای گراف‌هایی است که به فیلتر یک‌طرفه نیاز دارند.
  • توضیح دهید که چگونه یک گزارش را کاربرپسندتر طراحی می‌کنید. اصل مهم در طراحی کاربرپسند گزارش‌های Power BI استفاده از بوکمارک‌ها و دکمه‌ها است؛ علاوه‌براین استفاده خوب از آیکون‌ها در گزارش می‌تواند فضای بیشتری را ذخیره کند و دسترسی را بهتر کند.

سوالات مصاحبه Power BI برای حرفه‌ای‌های باتجربه

بخش پایانی این پست وبلاگ به حرفه‌ای‌های باتجربه Power BI اختصاص دارد. هنگام مصاحبه برای مشاغل سطح بسیار بالای Power BI در یک سازمان معمولاً سوالاتی درمورد جنبه‌های فنی Power BI پرسیده نمی‌شود؛ درعوض، مصاحبه بر تجربه‌های گذشته و دانش شما در بهینه‌سازی گزارش، حاکمیت و مدیریت تمرکز خواهد کرد. در این سطح شما باید با کار با تیم‌های Power BI یا رهبری آن‌ها، انتخاب بهترین رویکرد یا راه‌حل برای یک مشکل کسب‌وکار و اجرای آن از کار با ذی‌نفعان در تعریف مشکل تا استقرار و نگهداری و بهبود آن پروژه‌ها در طول زمان آشنا باشید.

بحث درباره یک پروژه چالش‌برانگیز Power BI

این به تجربه‌های شما منحصر خواهد بود؛ بااین‌حال می‌توانید با فکرکردن به پروژه‌های قبلی خود با این دستورعمل‌ها برای این نوع سوال آماده شوید:

  • مشکل کسب‌وکار و راه‌حل مرتبط با استفاده از Power BI چه بود؟
  • چه رویکردی را هنگام استفاده از Power BI اتخاذ کردید؟
  • با چه چالش‌هایی مواجه شدید و چگونه این چالش‌ها را برطرف کردید؟

حاکمیت داده و امنیت

حاکمیت داده یک موضوع بسیار پیچیده است که معمولاً برای حرفه‌ای‌های باتجربه Power BI مهم است. شما باید با مقررات و سیاست‌هایی که یک استراتژی حاکمیت خوب را تشکیل می‌دهند آشنا باشید.؛ این امر جنبه‌هایی از این قبیل را شامل است:

  • سیاست‌ها درمورد مجوزهای کاربر و دسترسی
  • سیاست‌ها و دستورعمل‌های تصمیم‌گیری درمورد فضاهای کاری، دروازه‌ها، اشتراک‌گذاری، مدیریت، حریم خصوصی، منابع داده و غیره
  • سیاست‌ها برای برآوردن شرایط هرگونه مقررات در صنعت یا کشور شما
  • درک و کاهش خطر نشت داده‌ها

نتیجه‌گیری

برخی از مهم‌ترین سوالات مصاحبه Power BI بسیار فنی هستند، مانند سوالاتی درباره DAX و مدل‌سازی داده‌ها. برای به‌دست‌آوردن شغل و ایجاد یک تأثیر اولیه عالی در مصاحبه بسیار مهم است که به‌خوبی آماده شوید.

پرسش‌های متداول

کارفرمایان چه ویژگی‌هایی را علاوه بر مهارت‌های فنی در یک توسعه‌دهنده Power BI جست‌وجو می‌کنند؟

کارفرمایان به نامزدهایی که مهارت‌های حل مسئله، ذهنیت تحلیلی قوی و توانایی انتقال داده‌های پیچیده به‌شکلی ساده دارند ارزش قائل هستند. ارتباط مؤثر و کار تیمی نیز بسیار مهم است؛ زیرا این نقش‌ها اغلب نیاز به همکاری با دیگر بخش‌ها دارند.

چه گواهینامه‌هایی می‌توانند شانس من را برای به‌دست‌آوردن شغل Power BI افزایش دهند؟

کسب گواهینامه‌هایی مانند گواهینامه تحلیلگر داده Power BI (Power BI Data Analyst Associate) که گذراندن آزمون PL-300 را شامل است می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی اعتبار شما را افزایش دهد.

چه نکاتی برای مواجهه با آزمون‌های فنی در طول مصاحبه Power BI وجود دارد؟

وظایف و چالش‌های رایج Power BI را تمرین کنید که ممکن است با آن‌ها مواجه شوید، مانند ایجاد گزارش‌ها از ابتدا، بهینه‌سازی فرمول‌های DAX یا تغییر داده‌ها با استفاده از پاور کوئری.

چه سؤالات خوبی می‌توانم از مصاحبه‌کننده درباره نقش Power BI بپرسم؟

درباره نوع پروژه‌هایی که روی آن‌ها کار خواهید کرد، ساختار تیم و نحوه جاگیری Power BI در استراتژی داده‌های آن‌ها سوال کنید. سوال‌کردن درباره فرهنگ داده شرکت و برنامه‌های آینده می‌تواند علاقه و تفکر استراتژیک شما را نشان دهد.

چگونه می‌توانم برای یک موقعیت Power BI حقوق بالاتری را درخواست کنم؟

درباره متوسط حقوق نقش‌های Power BI در منطقه و صنعت خود تحقیق کنید. در طول مذاکره مهارت‌های منحصربه‌فرد، گواهینامه‌ها و نحوه ارزش‌آفرینی تخصص شما برای شرکت را برجسته کنید. درباره انتظارات خود واضح باشید، اما انعطاف‌پذیر باقی بمانید.

یادگیری تحلیل داده را از امروز شروع کنید!

دنیای داده‌ها جذاب است و دانستن علم داده، توانایی تحلیل داده‌ یا بازاریابی مبتنی بر داده و یادگیری ماشین شما را برای فرصت‌های شغلی بسیاری مناسب می‌کند. شما، فارغ از رشته‌ و پیش‌زمینه‌، می‌توانید حالا شروع کنید و از سطح مقدماتی تا پیشرفته بیاموزید. اگر دوست دارید به این حوزه وارد شوید، پیشنهاد می‌کنیم با کلیک روی این لینک قدم اول را همین حالا بردارید.

مشاوران آقای وب به شما کمک می‌کنند مسیر یادگیری برای ورود به این حوزه را شروع کنید:

دوره جامع دیتا ساینس و ماشین لرنینگ



منبع

پست های مرتبط

 BERT و نسل‌های بعدی مدل‌های زبانی در هوش مصنوعی | آقای وب

در دنیای پرشتاب تکنولوژی و هوش مصنوعی، مدل‌های پیش‌بینی زبانی نقش محوری…

مرز باریک بین واقعیت و خیال: با ۱۰ مدل استخراج‌شده از GANs آشنا شوید! | آقای وب

شبکه‌های عصبی مولد متخاصم (GANs) به‌دلیل ترکیب منحصربه‌فرد از یادگیری عمیق و…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

آخرین پست ها

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب