صفحه اصلی > سئو : روش هایی برای پیدا کردن بک لینک های رقبا

روش هایی برای پیدا کردن بک لینک های رقبا


اگر به دنبال ایجاد بک لینک های بیشتری برای وب سایت خود هستید، بررسی نحوه ساخت و کسب بک لینک های رقبای شما نقطه شروع خوبی است. به این دلیل که پیدا کردن بک لینک های رقبا می تواند به تعیین استراتژی لینک بیلدینگ شما کمک کند. در این پست، یاد خواهید گرفت که چگونه بک لینک های رقبای خود را پیدا کنید، تکرار کنید و از آنها یاد بگیرید.

چگونه بک لینک رقبای خود را پیدا کنید

برای انجام این کار به یک ابزار SEO مانند Ahrefs نیاز دارید که به طور مداوم در نظرسنجی های صنعت سئو ، به عنوان بهترین ابزار سئو انتخاب میشود.

1- با این روش رایگان، 100 بک لینک رقب خود را بیابید

به وبسایت Ahref.com  قسمت Backlink Checker بروید و دامنه یا URL رقیب خود را ثبت کنید. تعداد کل بک لینک ها ، تعداد وبسایت های پیونده دهنده و قدرت بک لینک های وبسایت مورد نظر نسبت به سایر رقبا (Domain Rating) را خواهید دید. همچنین در قسمت پایین تر تعداد 100 تا از بک لینک ها و دامنه های ارجاع دهنده به وبسایت رقیب را مشاهده خواهید کرد. که قابلیت کلیک  داشته و میتوانید نحوه لینک بیلدینگ را بررسی کنید.

مشاهده همه بک لینک ها با پرداخت هزینه

برای پیدا کردن بک لینک های رقبا میتوانید در Ahrefs ثبت نام کنید و با پرداخت هزینه یک اشتراک از این سایت دریافت کنید اما با توجه به محدودیت های ما در ایران برای پرداخت هزینه در وبسایت های سایر کشورها ، بهتر است از سایت های ایرانی ارائه دهنده خدمات سئو اشتراکی استفاه کنید . پس از دریافت اکانت از این سایت میتوانید دامنه یا URL رقیب خود را به Site Explorer متصل کنید ،و گزارش کلیه بک لینک های سایت رقیب را مشاهده کنید.

اگر دقیقا نمیدانید رقبای شما چه کسانی هستند میتوانید از Ahref.com کمک بگیرید و ابتدا رقبا را شناسایی نمایید . سپس بک لینک های رقیب را بررسی کنید. برای اینکار آدرس وب سایت یا صفحه وب خود را در قسمتSite Explorer وارد کنید و به گزارش رقبای ارگانیک بروید . لیستی از وب سایت ها یا صفحات وب را خواهید دید که برای کلمات کلیدی شما در رتبه بندی های بالای گوگل قراردارند.

چگونه بک لینک های رقبای خود را تکرار کنید

غیرممکن است که تمام بک لینک های رقبای خود را تکرار کنید، اما راه هایی وجود دارد که می توانید برخی از آنها (یا موارد مشابه) را برای خود به دست آورید:

  1. پیوندهای قابل تکرار آنها را پیدا و کپی کنید
  2. تاکتیک های لینک سازی را که برای آنها کار می کند، پیدا کرده و کپی کنید
  3. با عرض شرمندگی پیوندهایی را پیدا کنید که بتوانید از آنها سرقت کنید

بیایید نگاهی دقیق تر به نحوه انجام این سه کار بیندازیم.

یافتن پیوندهای قابل تکرار رقبای خود

تکرار بک لینک های اکثر رقبای شما بسیار سخت خواهد بود، اما معمولاً امکان تکرار برخی از آنها وجود دارد.مثل پیوندهایی که از سایت های مرجع دریافت میکنند . مثلا اگر شما یک شرکت در زمینه طراحی سایت در اصفهان هستید . میتوانید مرجع هایی را بیابید که لیست بهترین شرکت های طراحی سایت در اصفهان را نشان میدهند. یا سایت معرفی مشاغل اصفهان. برای اینکار اگر اکانت Ahref را داشته باشید این امکان در ابزارهای آن وجود دارد . و اگر بصورت دستی و رایگان میخواهید پیدا کنید نیاز به بررسی بک لینک های رقبا دارد.

تکرار این پیوندها معمولاً به سادگی ثبت نام برای یک حساب کاربری و افزودن کسب و کار شما است. در سایت های نقشه های راهنما مثل گوگل مپ ، یا برنامه های داخلی مثل نشان ،بلد هم ثبت نام کنید . توجه داشته باشید که برخی دایرکتوری ها برای ثبت وبسایت و اطلاعات شما هزینه دریافت می کنند.  این پرداخت هزینه فقط در صورتی سود آور است که برای شما مشتری ارسال کند در غیر اینصورت هزینه نکنید.

لینک در سایت نشان

مورد بعدی پیدا کردن رپورتاژ یا پست مهمان سایت رقیب است. بر اساس آخرین بررسی های سئو ، پست مهمان سومین تاکتیک محبوب ایجاد لینک است ، بنابراین رقبای شما قطعا از این تاکتیک استفاده میکنند. شما باید گزارش بک لینک های رقیب را بررسی و رپورتاژها را بیابید . سپس سایت پیوند دهنده را بررسی کرده و رپورتاژ مرتبطی را در سایت مرجع ثبت کنید .

2- یافتن و کپی کردن تاکتیک های لینک سازی رقبا

کافیست شما بفهمید که رقیب شما از کدام تاکتیک لینک سازی استفاده میکند مثلن اگر پست مهمان یا رپورتاژ میدهد و از سایت های مرجع استفاده میکند شما لازم نیست خود را محدود به تکرار لینک های دقیقی که آنها دریافت کرده اند بکنید. فقط از این تاکتیک استفاده کنید و سایت های میزبان مناسب برای رپورتاژ و همچنین دایرکتوری های معتبر پیدا کنید.

3-پیدا کردن لینک هایی که می توانید از رقبا سرقت کنید

رقبای شما ممکن است پیوندهایی داشته باشند که دیگر برای آنها منطقی نباشد. اگر می‌توانید جایگزین بهتری برای پیوند دهنده‌ها ارائه کنید، اغلب می‌توانید این پیوندها را برای خود انتخاب کنید.

در اینجا چند تاکتیک وجود دارد که حول این ایده می چرخد:

لینک بیلدینگ شکسته

لینک بیلدینگ شکسته جایی است که شما یک صفحه مرده با بک لینک پیدا می کنید، منبع خود را در مورد موضوع ایجاد می کنید، سپس از لینک دهنده ها می خواهید که به جای سایت رقیب به شما لینک دهند. اما چکونه باید صفحات مرده را پیدا کنید ؟ اینکار با ابزارهای Ahref ممکن خواهد شد .

راه اول : شما رقیب خاصی در ذهن دارید .

  1. در نوار ابزار بالای Ahref به قسمت Site Explorer بروید
  2. دامنه رقیب خود را وارد کنید
  3. در منو سمت چپ روی گزینه Best by links بروید
  4. از فیلترهای بالا “404” را اضافه کنید

لیستی از صفحات مرده را در وب سایت آنها خواهید دید که بر اساس تعداد دامنه های ارجاعی که به آنها اشاره می کنند مرتب شده اند.

لینک بیلدینگ شکسته

راه دوم : اگر رقیب خاصی در ذهن ندارید، این کار را انجام دهید:

  1. در نوار ابزار بالای Ahrefs به قسمت content Explorer بروید
  2. یک موضوع یا کلمه مورد نظر را جستجو کنید
  3. در نوار فیلترها ، روی دکمه Only broken کلیک کنید
  4.  از گزینه Referring domains  هم میتوانید حداقل دامنه ارجاع دهنده را تعیین کنید . برای سایت های نه چندان معروف و بزرگ از همان فیلتر 1 استفاده کنید چرا که بعید است به یک صفحه از سایت رقیب شما مثلن 50  سایت لینک داده باشند.
بررسی لینک های شکسته

 

حال با یکی از دو روش بالا لیستی از صفحات شکسته مرتبط با موضوع را مشاهده خواهید کرد. صرف نظر از اینکه از کدام روش استفاده می کنید، ادامه فرآیند از اینجا یکسان خواهد بود:

ابتدا باید بررسی کنید کیفیت بک لینک های صفحه خوب است یا نه ؟ اگر لینک های خوبی نباشد مثلن از چند فروم یا سایتهای غیر معتبر باشد اصلن ارزش ادامه کار را ندارد. حال اگر بک لینک های با ارزشی بوند درمرحله دوم باید محتوای صفحه حذف شده را پیدا و مشابه آنرا ایجاد کنید . برای اینکار از وب آرشیو گوگل استفاده کنید. در مرحله آخر باید با سایت پیونده دهنده ارتباط برقرار کرده و پیشنهاد دهید که از صفحه سایت شما به جای لینک شکسته رقیب استفاده کنند.

سخن آخر :

 پیدا کردن بک لینک های رقبا آسان است اما پیدا کردن بک لینک های شما آسانتر . پس دریافت لینک های رقبا و تاکتیک های آن لزوما سایت شما را به رتبه بالاتری از رقیب نخواهد برد. شما باید تمامی اصول سئو را اجرا کنید . فنون تولید محتوا برای وبسایت ها را بدانید . قوانین سئو داخلی و سئو خارجی را بدانید و رعایت کنید. بک لینک سازی ارگانیک انجام دهید و رد کنار این کارها از بررسی بک لینک های رقبا غافل نشوید تا بتوانید جایگاه بهتری نسبت به آنها پیدا کنید .

نوشته روش هایی برای پیدا کردن بک لینک های رقبا اولین بار در طراحی سایت آقای وب پدیدار شد.



منبع

پست های مرتبط

چگونه بیو اینستاگرام جذاب بنویسیم؟ + 200 نمونه متن بیو!

می‌گو‌یند عشق در یک نگاه اتفاق می‌افتد!شاید این جمله در دنیای واقعی…

تغییر صدا با هوش مصنوعی: معرفی بهترین ابزارهای 2024

دوست دارید صدای خود را به صدای خواننده محبوبتان، یک گوینده معروف…

چگونه کلمات کلیدی رقبا را پیدا کنیم؟ معرفی 6 ابزار مهم | آقای وب

زمان مطالعه: 7 دقیقه کسب رتبه برتر در نتایج موتورهای جست‌وجو نیازمند…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

آخرین پست ها

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب