صفحه اصلی > آموزشی : سرور مجازی کدام کشور بهتر است؟ (مقایسه ویژگی های کلیدی هر یک)

سرور مجازی کدام کشور بهتر است؟ (مقایسه ویژگی های کلیدی هر یک)


اگر جز کاربرانی هستید که برای پردازش پرسرعت وب‌سایت‎های خود به یک سرور مجازی خارجی احتیاج دارید؛ می‌توانید از سرورهای مجازی کانادا یا آمریکا برای استفاده از منابع پرقدرت استفاده کنید. توجه داشته باشید که به عنوان یک کاربر ایرانی، لازم است به امکاناتی نظیر قابلیت‌های شبکه، تجهیزات زیرساختی و … در انتخاب سرور مجازی کشورهای متفاوت توجه داشته باشید. برای پاسخ دقیق به سوال «سرور مجازی کدام کشور بهتر است» همراه ما باشید. 

بررسی ویژگی‌های و امکانات سرورهای مجازی در کشورهای متفاوت

از آن‌جا که سرورهای مجازی یا VPS یکی از سرویس‌های میزبانی به‌صرفه برای راه‌اندازی وب‌سایت‌های پرقدرت محسوب می‌شود؛ لازم است با ویژگی‌های پرمخاطب‌ترین کشورهایی که سرورهای مجازی ارائه می‌کنند آشنا شوید. برای بررسی این کشورها کافی‌ست اسکرول کنید. 

سرورهای مجازی کشور آلمان 

آلمان به دلیل قوانین سخت‌گیرانه حفاظت از داده‌ها و زیرساخت‌های پرقدرت اینترنتی، یکی از بهترین کشورها برای میزبانی سرور مجازی محسوب می‎شود. مزیت انتخاب سرورهای مجازی این کشور در امنیت بالای داده‌ها و دسترسی پایدار و سریع به شبکه اینترنتی نهفته است. اگر بخواهیم چالش‌های استفاده از سرورهای مجازی از کشور آلمان را مورد بررسی قرار دهیم؛ لازم است به هزینه بالا در نگهداری زیرساخت اشاره کنیم. برای کاربران ایرانی این هزینه با ارز یورو محاسبه می‎شود و ممکن است هزینه‌های سنگینی را به کاربران ایرانی تحمیل کند. 

سرورهای مجازی کشور کانادا

حفاظت از اطلاعات شخصی و اسناد الکترونیکی (PIPEDA) در کشور کانادا از قوانین سخت‎گیرانه‎ای پیروی می‎کنند. مباحث قانونی، روی محافظت از داده‌های سرور مجازی، به محافظت از داده‌های شخصی کاربران و اسناد محرمانه کسب‌و‌کارهای مربوط به تجارت الکترونیک مجهز شده است. تمامی سازوکارهای قانونی باعث شده‌اند که کاربران با اعتماد بالا بتوانند سرورهای مجازی این کشور را مورد استفاده قرار دهند. فراموش نکنید که سرورهای مجازی کانادا به دلیل نزدیکی به تکنولوژی‌های کشور آمریکا هم از امکانات و تکنولوژی‌های روز برخوردارند و هم امنیت فوق‌العاده بیشتری را نسبت به سرورهای مجازی آمریکا در راستای محافظت از داده‎ها برعهده می‌‎گیرند.

سرورهای مجازی کشور آمریکا 

سرورهای مجازی آمریکایی با میزبانی شدن در دیتاسنترهای این کشور از منابع و تکنولوژی‌های به‌روز در صنعت وب‎هاستینگ برخوردار می‎شوند. این کشور به دلیل فعالیت بالای وب‌هاستینگ‌های متعدد و پرشمار امکان ارائه به‎روز ترین تکنولوژی‎ها را به کاربران دارند اما اگر بخواهیم به چالش‌های استفاده از سرورهای مجازی آمریکا بپردازیم، لازم است بدانید که به دلیل نبود قوانین سخت‌گیرانه در محافظت از داده‎های کاربران در سرورهای مجازی، امنیت این سرویس از سرورهای مجازی کانادا و اروپا کم‎تر است.

به چه نکاتی در خرید سرورهای مجازی دقت کنیم؟

همان‌طور که همیشه اشاره کردیم، مجددا می‌گوییم انتخاب شرکت وب‌هاستینگ معتبر ایرانی، به خرید بهترین سرور مجازی خارجی هم منتهی می‎شود. توجه داشته باشید که با توجه به امکانات و معایب هر کشور در راستای میزبانی از سرورهای مجازی شامل چه مواردی می‎شوند تا بعد از خرید و پرداخت هزینه با عواقب انتخاب ناآگاهانه دچار چالش نشوید. برای بررسی دیگر فاکتورهایی که لازم است در انتخاب سرور مجازی در نظر بگیرید اشاره خواهیم کرد. 

به چه نکاتی در خرید سرورهای مجازی دقت کنیم؟

دقت به امکانات دیتاسنترهای مورد استفاده 

در مرحله بعد لازم است به امکاناتی دیتاسنترهای میزبان از سرورهای مجازی دقت کنید. برخی از دیتاسنترهای خارجی با وجود تکنولوژی و ایمنی بالا هم به مهم‎ترین پروتکل‌ها در نگهداری از سرورها توجه نمی‎کنند. یکی از کشورهایی که دیتاسنترهای آن خود را ملزم به رعایت قوانین دیتاسنتری می‎داند؛ کشور کاناداست، چرا که با قوانین سخت‌گیرانه دولت در راستای محافظت از داده‌‎ها، حفظ محیط زیست و … از تمامی شروط استاندارد برای محافظت از داده‌ها برخوردار است. 

امکانات دیتاسنتری شامل موارد زیر می‌‌شود:

  • مجهز به برق اضطراری با به روز ترین تکنولوژی تامین برق
  • امکانات اتصال به شبکه‌های اینترنتی پرقدرت در راستای تامین نیاز سرورها
  • استفاده از فایروال‌های پرقدرت سخت‌افزاری برای جلوگیری از حملات سایبری
  • مجهز به زیرساخت لازم برای استفاده از رایانش ابری در راستای افزایش پایداری 
  • استفاده از سیستم اطفاء حریق، تهویه هوا، خنک‌سازی هوای دیتاسنتر با انرژی پایدار

امکان ارتقاءپذیری منابع سرور مجازی

امکان ارتقاء‌پذیری منابع یا پلن‌های سرورهای مجازی، تحت شرایطی به کمک شما خواهد آمد که در یک موقعیت غیرقابل پیش‌بینی به منابعی بیش از منابع خود احتیاج پیدا می‎کنید. از زمانی که سایت راه‌اندازی می‌شود تا زمانی که داده‌های متنوعی را مورد پردازش قرار می‎دهد و به وب‌سایت پرمخاطب‌تری تبدیل می‎شود؛ هم‌زمان به ظرفیت بیشتری از توان پردازشی CPU، رم یا پهنای باند نیاز پیدا می‎کند. بنابراین حین خرید سرورهای مجازی خارجی، بهتر است به قابلیت ارتقاء‌پذیری منابع و پلن‌های این سرویس دقت کافی داشته باشید. 

امکان ارتقاءپذیری منابع سرور مجازی

نحوه تقسیم ظرفیت پردازشی میان کاربران

در برخی از شرکت‌های هاستینگ و ارائه‌دهنده خدمات میزبانی، منابع سرورهای میزبان از سرویس مجازی، به‌صورت مشترک در اختیار کاربران قرار می‎گیرد که به آن VPS یا Virtual Private Server گفته می‌شود. در صورتی که برخی دیگر از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات میزبانی، منابع سرورهای پرقدرت را تنها به یک کاربر اختصاص می‎دهند که به آن Virtual Dedicated Server گته می‎شود. در این سرورهای مجازی، توان پردازشی بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌‎گیرد. بنابراین اگر جزء کاربرانی هستید که به اختصاصی یا پرقدرت بودن منابع اهمیت می‌دهند، لازم است به این فاکتور مهم در خرید سرور مجازی توجه داشته باشید.

راه و روش خرید سرور مجازی

در ابتدا باید بگوییم که توجه به نیازهای وب‌‎سایتی که دارید یا می‎خواهید راه‌اندازی کنید، از اهمیت فوق‌العاده زیادی برخوردار است. با توجه به نوع برنامه‌نویسی سایت، حجم داده‌ها، نوع دسترسی‌هایی که لازم دارید و … می‌توانید سرور مجازی مناسب خود را خریداری کنید. خدمات مربوط به فروش اولین مرحله‌ برای برقراری ارتباط با شرکت وب‌هاستینگ محسوب می‎شود؛ پشتیبانی و همراهی شما در انتخاب مناسب‌ترین سرور مجازی خارجی، امکان تست سرویس یا بازگشت وجه پرداخت شده بدون درگیری‌های اداری، از جمله مزایای خرید این سرویس از وب‌هاستینگ‌های ایرانی محسوب می‎شود.

راه و روش خرید سرور مجازی

از کجا بهترین سرور مجازی رو خریداری کنیم؟

با توجه به ملاک‌هایی که بالاتر برای خرید سرور مجازی پرقدرت در اختیار شما قرار دادیم، می‎توانید در میان گزینه‌های متنوع سرور مجازی خارجی یا ایرانی خود را تهیه کنید. اما اگر به دنبال بهترین شرکت در ارائه سرورهای مجازی هستید، لازم است اشاره کنیم که ایران‌هاست به عنوانی یکی از وب‌هاستینگ‌های معتبر، سرورهای مجازی را، با میزبانی دیتاسنترهای متفاوت ارائه می‎کند که با دسترسی‌هایی متفاوت در اختیار مشتریان قرار می‌‎گیرد. یکی از ویژگی‌های جالب در خرید سرور مجازی از ایران‌هاست، امکان تست سرویس و استفاده از گارانتی بازگشت وجه پس از خرید قطعی‎ست. اما چه ویژگی‌هایی خرید سرور مجازی از ایران‌هاست را با دیگر هاستینگ‌ها متفاوت می‌کند؟

از کجا بهترین سرور مجازی رو خریداری کنیم؟

دیتاسنترهای مجهز

دیتاسنترهای کانادایی ایران‌هاست، با رعایت استاندارد‌های حرفه‌ای به تکنولوژی رایانش ابری مجهز شده است. علاوه‌بر رایانش ابری، استفاده از سیستم‌های به روز برای تهویه هوای دیتاسنتر، خنک‎سازی سرورها و استفاده از شبکه‌های اینترنتی پرقدرت، بخشی از اولویت‌های ایران‌هاست در نگهداری از سرورها را تشکیل داده است.

ارائه سرور مجازی خارجی در حالت مدیریت شده

کارشناسان و متخصصان ایران‌هاستی با کانفیگ و نگهداری از سرورهای مجازی کانادا، به استفاده راحت‌تر از این سرویس به کمک شما می‌آیند. ایمن‌سازی سرور، ارائه فضای بک‌آپ تا ۵۰ گیگ و … از جمله فعالیت‌هایی‌ست که متخصصان ایران‌هاست برعهده می‎گیرند. در صورت تهیه این سرور، درنظر داشته باشید که تمام مسئولیت پیاده‌سازی تنظیمات برعهده ایران‌هاست است.

پیاده‌سازی تنظیمات با Root Access

کاربران فنی و افرادی که سابقه مدیریت سرور را در کارنامه تجربیات خود دارند، می‌توانند سرورهای مجازی کانادا را با دسترسی به Root خریداری کنند. ایران‌هاست برای تسهیل پیاده‌سازی تنظیمات، نصب نرم‌افزارهای دلخواه و … پنلی مجهز به طرفداران Root Access ارائه کرده است تا بدون استفاده از SSH یا RDP بتوانند مدیریت سرور خود را به‌صورت ریموت پیاده‌سازی کنند.

تقسیم منابع به‌صورت اختصاصی

سرور مجازی ایران‌هاست یک پیشنهاد مناسب برای کاربرانی‌ست که تمایل دارند با هزینه‌ای کمتر به ظرفیت واقعی یک سرور اختصاصی دست پیدا کنند؛ چرا که تمامی منابع ارائه شده در سرورهای مجازی ایران‌هاست به صورت اختصاصی در اختیار کاربران قرار می‎گیرد و قابلیت سایت‌های فوق پرحجم و سنگین را هم فراهم می‌کند.

امنیت فوق‎العاده بالا

لازم به ذکر است که سرورهای مجازی کانادا در ایران‌هاست به فایروال‌های به‌‎روز و پرقدرتی مجهز شده‎اند، که توان سرور مجازی شما را در برابر حملات سایبری، بدافزاری و هک افزایش می‌دهد. فایروال‌های UTM Fortigate با عملکردی فوق‌العاده تمامی حملات مذکور را (بدون تاثیر در عملکرد سرور) خنثی می‌کند.

پشتیبانی فنی ۲۴ ساعته در تمام سال

ایران‌هاست با پشتیبانی ۲۴ ساعته، به حل و پیگیری چالش‌های ایجاد شده شما می‌پردازد و با پیگیری فوری هر مسئله به استفاده بهتر کاربران از سرور مجازی خارجی کمک می‎کند. فراموش نکنید در صورتی که تصمیم داشته باشید سرور مجازی خود را با دسترسی به Root Server پیاده‌سازی کنید؛ می‎توانید روی کمک و همراهی پشتیبانی ۲۴ ساعته ایران‌هاست در تمام سال (حتی تعطیلات) حساب کنید.

نتیجه‌گیری

با توجه به نکاتی که در این مطلب از آقای وب گفته شد، می‌توانید با آگاهی بیشتری در خرید سرورهای مجازی خارجی اقدام کنید. به یاد داشته باشید که خرید این سرویس در ایران، تنها با انتخاب یک شرکت‌ هاستینگ مناسب، کاربرد زیادی پیدا خواهد کرد. انتخاب هاستینگ مناسب یک راه میانبر برای کاربرانی محسوب می‎شود که می‎خواهند از بهترین سرورهای مجازی خارجی استفاده کنند.

سوالات متداول

خرید سرور مجازی از کدام کشور بهتر است؟ 

با بررسی امکانات کشورهای متفاوت در این بلاگ، به نتیجه رسیدیم که کشور کانادا بهترین سرور مجازی را با کیفیت و قیمت مناسب ارائه می‎کند.

چطور بهترین پلن رو برای خرید سرور مجازی خارجی انتخاب کنم؟

با توجه به نوع نیاز، زبان برنامه‌نویسی و توسعه احتمالی سایت، به شما پیشنهاد می‌‎کنیم یک پلن بیش از نیاز‌های خود را انتخاب کنید.

آیا امکان خرید سرور مجازی خارجی به صورت مدیریت‌شده از ایران‌هاست امکان‌پذیر است؟

بله. ایران‌هاست با ارائه سرورهای مدیریت شده به شما در نگهداری از سرورهای مجازی همراه شماست و مسئولیت مدیریت سرور شما را می‎پذیرد. 



منبع

پست های مرتبط

دستورات مانیتورینگ لینوکس: 20 ابزار خط فرمان برای نظارت بر عملکرد لینوکس

مدیر سیستم یا مدیر شبکه وظیفه اشکال‌زدایی و نظارت بر مشکلات سیستم…

رفع مشکل لود stats.wp.com در سایت‌های وردپرسی و افزایش سرعت

مشکل لود شدن stats.wp.com به دلیل اسکریپت‌های خارجی است که برای جمع‌آوری…

تنظیم و تعیین زبان تبلیغات گوگل

یکی از تنظیمات مهم تبلیغات گوگل، تنظیمات مربوط به زبان است. با…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

آخرین پست ها

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب