صفحه اصلی > طراحی سایت : طراحی سایت مارکت پلیس خدماتی – آقای وب

طراحی سایت مارکت پلیس خدماتی – آقای وب


با توجه به گسترش و اهمیت بازارهای آنلاین، تعداد مارکت پلیس‌ها در زمینه‌های مختلف در حال رشد است. طراحی سایت مارکت پلیس خدماتی یکی از انواع مارکت پلیس‌های پرمتقاضی است. یک مارکت پلیس خدماتی ، ارائه دهندگان خدمات را با مشتریانی که می خواهند خدمات را به صورت آنلاین سفارش دهند یا رزرو کنند ، متصل می کند. بازار خدمات پس از بازار کالا اکنون در حال رشد و شکوفایی است. اکنون مارکت پلیس‌های خدماتی پس از مارکت پلیس‌های فروش کالا پتانسیل خوبی برای تبدیل شدن به روند بعدی در صنعت دارند.

مارکت پلیس خدماتی چیست؟

همانطور که گفته شد، مارکت پلیس خدماتی واسط ارائه دهندگان خدمات ومشتریان است. خدمات می‌تواند در حوزه‌های مختلف مانند خدمات منزل، خدمات تخصصی، فریلنسینگ، آموزش، حمل و نقل، پزشکی و… باشد. در نمونه های خارجی می‌توان به اوبر و آپورک اشاره کرد. در نمونه‌های داخلی نیز می‌توان آچاره و اسنپ را نام برد. تعداد مارکت پلیس‌های خدماتی داخلی و خارجی قطعا بیشتر است و صرفا برای نمونه موارد فوق آورده شده است.

مزایای مارکت پلیس خدماتی

به صورت کلی استفاده از مارکت پلیس هم برای کاربران هم برای ارائه‌دهندگان مزایای بسیاری دارد. در ادامه به چند مورد می‌پردازیم:

– تجربه بهتر کاربر

قطعا خیلی ساده تر است که هنگام نیاز به یک خدمت، از سایتی که ارائه دهندگان آن خدمت در آنجا هستند، سفارش داد. به راحتی کاربر وارد سایت مارکت پلیس شده و می‌تواند ارائه دهندگان مختلف را از نظر قیمت، لوکیشن، اعتبار، میزان رضایت سایر مشتریان و… با هم مقایسه کند و به صورت آنلاین سفارش دهد.

این در حالی است که در روش سنتی باید با ارائه دهندگان مختلف را از روش‌های گوناگون پیدا کند، تماس بگیرد و سپس یکی را انتخاب کند. این کار بسیار زمان‌بر تر است و اطمینان کمتری دارد.

در روش مراجعه به یک مارکت پلیس علاوه بر اعتبار ارائه دهنده خدمت، اعتبار برند آن مارکت پلیس نیز باعث اطمینان خاطر بیشتر می‌شود. به طور مثال اگر از یک شرکت ارائه دهنده مستقل سفارش خدمت دهد و به هر دلیلی آن خدمت درست انجام نشود، امکان پیگیری و بازگشت پول بعید است. حال آنکه در یک مارکت پلیس اگر ارائه دهنده خدمت وظایفش را درست انجام ندهد، پشتیبانی مارکت پلیس پیگیری کرده و در اکثر مواقع حتی مبلغ پرداختی بازگردانده می‌شود.

– هزینه کمتر برای ارائه دهنده خدمت

به صورت کلی تاثیر طراحی سایت مستقل و شانس بازدید بیشتر است ولی به همان میزان هزینه‌ها نیز بیشتر می باشد. یک ارائه دهنده خدمت اگر بخواهد مستقل در بازار دیجیتال فعالیت کند، هزینه‌های زیادی مانند هزینه طراحی سایت، سئو، تبلیغات، مدیریت شبکه‌های اجتماعی و… خواهد داشت. اما اگر در یک مارکت پلیس فعالیت کند هزینه‌های او بسیار کمتر در حد یک کمیسیون یا  خرید پلن خواهد بود. ترک یک بازار و افتتاح یک فروشگاه آنلاین شروعی از صفر است.

– عدم وجود محدودیت

با فعالیت در یک مارکت پلیس و در یک بازار دیجیتال ارائه دهندگان و کاربران از مرزهای جغرافیایی و محدودیت زمانی جدا می‌شوند. کاربران و ارائه دهندگان می‌توانند از شهرها یا حتی کشورهای مختلف ثبت نام کرده و از این پتانسیل بهره‌مند شوند.

– تقاضای بیشتر

در یک مارکت پلیس کاربران با نیاز های مختلف عضو شده و از خدمات استفاده می‌کنند. به دلیل امکان مقایسه، اعتبار و پشتیبانی احتمال خرید آنها از یک مارکت پلیس بیشتر می باشد. پس ارائه دهندگان با فعالیت در مارکت پلیس‌های مرتبط به دلیل تقاضای بیشتر احتمال فروششان نیز بیشتر می‌شود.

مزایای مارکت پلیس خدماتی

مزایای مارکت پلیس خدماتی برای مالکان

کسی که یک مارکت پلیس را اداره می‌کند به جای تلاش برای تامین خدمت، می‌تواند بر افزایش کاربران و ارائه دهندگان خدمات، بهبود سیستم، تبلیغات، شیوه‌های درآمدزایی و… متمرکز شود. قطعا این مسئولیت بیشتری دارد ولی در نهایت سودآوری آن نیز بالاتر خواهد بود.

هم چنین آنها می توانند در یک حرکت اطلاعات ارزشمند بسیاری از بخش های مختلف را به دست آورند و بدین ترتیب فرصت های تجاری جدید را شناسایی کرده و از آنها استفاده می کنند.

قیمت طراحی سایت مارکت پلیس خدماتی

برای تعیین قیمت طراحی سایت مارکت پلیس خدماتی عوامل مختلفی مانند ویژگی‌ها، فرایندها، نوع تکنولوژی، میزان پیچیدگی و… اثرگذار است. شروع قیمت این نوع مارکت پلیس از حدود ۴۰ میلیون تومان شروع می‌شود و وابسته به جزئیات افزایش می‌یابد.اگر شما نیز در یک صنعت خدمت محور فعالیت دارید و می‌خواهید طراحی سایت مارکت پلیس خددماتی در زمینه فعالیت خود انجام دهید، با مشاوران ما در ارتباط باشید. جهت برآورد دقیق تر بهتر است یک فایل RFP یا نیازمندی تهیه نمایید. فایل شما بررسی شده و مطابق آن هزینه، زمان، پیشنهادات و اصلاحات خدمت شما اطلاع رسانی می‌شود.

چگونه مارکت پلیس خدماتی خود را راه اندازی کنید؟

ساخت یک وب سایت جدید در بازار خدمات مشابه ساخت هر سایت تجارت الکترونیک دیگر است و لازم است چند مرحله استاندارد را طی کنید:

  • در گام اول طراحی سایت مارکت پلیس خدماتی، هدف، زمینه فعالیت و بازار هدف را مشخص کنید. یک انتخاب خوب شانس موفقیت را افزایش می دهد. برای انجام درست و انتخاب مناسب آن، بازار مرتبط و رقبای بالقوه و بالفعل را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید کجا می توانید شکافی را پر کنید و راه حلی ارائه دهید. مزایا و معایب خود را مقایسه کنید.
  • جذب مخاطبان گام بعدی است. فروشندگان و خریداران را جذب کنید. اهمیت بازاریابی برای مارکت پلیس چندین برابر یک سایت فروشگاهی است. بنابر این بهتر است تبلیغات را از قبل شروع کنید، حتی اگر پلتفرم هنوز نهایی نشده باشد. بسیاری از مارکت پلیس ها سیستم عالی دارند ولی به دلیل عدم جذب و بازاریابی نادرست شکست می‌خورند.
  • روش‌های درآمدی خود را تعیین کنید و مطابق استراتژی می‌توانید بخشی از آن را در ابتدای کار و بخشی را پس از مدتی اضافه نمایید. متداول ترین روش درآمدی مارکت پلیس دریافت کمیسیون یا پورسانت است.
  • در تامین سرمایه کوشا باشید. راه اندازی مارکت پلیس هزینه‌های بیشتری دارد اگر خودتان امکان ساپورت ندارید به دنبال سرمایه گذار یا شریک تجاری باشید.
  • دقت کنید کدهای سایت شما قابل گسترش باشد تا در صورت بزرگتر شدن کسب و کار برای ایجاد ویژگی‌های جدید با مشکل مواجه نشوید.
تبلیغات مارکت پلیس خدماتی
تبلیغات مارکت پلیس خدماتی

چگونه بازار خود را تبلیغ کنید؟

با توجه به تطبیق بیشتر مشاغل با فروش دیجیتال موضوع تبلیغات چالش برانگیزتر از همیشه است. چیزی که این مشکل را چالش برانگیزتر می کند این است که شما نه تنها نیاز به جذب مشتریان، بلکه ارائه دهندگان نیز دارید. به همین دلیل، شما باید یک استراتژی بازاریابی مناسب برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

– برنامه مناسب تدوین کنید

متناسب با بودجه، نوع بازار، نیازهای مشتریان، پرسونای مخاطب و … پلن بازاریابی خود را تدوین کنید و مطابق آن بازارسازی و بازاریابی انجام دهید.

– ارزش‌های پیشنهادی شما چیست

باید ارزش‌های پیشنهادی  وجنبه های متمایز کننده سیستم خود را برجسته کنید تا مشتریان بالقوه بیشتری را خود جذب کنید. برخی از مزایایی که می‌توانید در پلتفرم خود نشان دهید، هزینه‌های کمتر، تجربه کاربری عالی و محیط امن و سادگی کاربری پلتفرم است. در همه تبلیغات خود از طریق هر کانال ممکن پیشنهاد ارزش منحصر به فرد خود را در دستور کار قرار دهید.

– سئو، راز موفقیت کسب و کار شما

باید در نتایج جستجوهای مرتبط جایگاه خوبی کسب نمایید. برای شروع سئو بهتر است از فازهای میانی توسعه سیستم شروع کنید زیرا سئو پروسه‌ای زمانبر است ولی در عین حال بسیار هدفمند و پربازده می‌باشد.

– سوشیال مدیا را فراموش نکنید

با توجه به حضور مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی، بهتر است در پلن خود بخشی را برای سوشیال مدیا مارکتینگ در نظر بگیرید. شبکه اجتماعی مناسب مخاطبان خود را انتخاب نمایید و محتوای ارزشمند تولید کنید. این بخش بازاریابی می‌تواند از فازهای اولیه توسعه سیستم آغاز شود.

– از شیوه‌های تبلیغات پولی آنلاین استفاده کنید

می توانید برای رشد سریعتر پس از تکمیل توسعه، از روش‌های پولی مانند گوگل ادز، تبلیغات بنری، تبلیغ های اسپانسری، اینفلوئنسر مارکتینگ و… استفاده کنید.

– خدمات با کالا متفاوت است

خدمات با کالاها متفاوت است و نمی توان آنها را به یک شکل فروخت. راه‌حل‌های سنتی خدمات تجارت الکترونیک یا استفاده از رو‌ش‌های تبلیغاتی بازارهای کالا محور پاسخگوی یک مارکت پلیس خدماتی نیست.  رویکرد «محصول» هنگام راه‌اندازی یک بازار خدمات ممکن است به معنای از دست دادن فرصت ها باشد.

– اعتماد سازی

اکثر ما به راحتی اقلام را بصورت آنلاین انتخاب میکنیم و آنها را درب منزل تحویل می‌گیریم، ولی در مورد خدمات کمی تردید داریم. کالا معمولا استاندارد مشخصی دارد ولی خدمات نسبی و کیفی است و استاندارد تعیین شده ای برای آن وجود ندارد. پس اهمیت اعتماد سازی در این نوع مارکت پلیس دو چندان است. با استفاده از نظرات مشتریان، روش‌های کنترل کیفیت، پشتیبانی صحیح و… در ایجاد اعتماد بکوشید.

– ایمیل مارکتینگ روش مفیدی است

بازاریابی ایمیلی برای جذب مخاطبان تخصصی و ارائه پیشنهادات و تخفیف ها نیز روش مناسب دیگر است.

شما چه روش دیگری را پیشنهاد می‌کنید؟ برای ما کامنت کنید.

نوشته طراحی سایت مارکت پلیس خدماتی اولین بار در آقای وب. پدیدار شد.



منبع

پست های مرتبط

طراحی سایت هولدینگ

اگر به عنوان صاحب یک شرکت هلدینگ که به طراحی سایت هلدینگ…

50 آمار تبلیغات گوگل که در سال 2024 و پس از آن باید بدانید

11 تا 0.50 دلار میانگین هزینه هر کلیک گوگل ادز برای شبکه…

8 ویژگی فوق العاده مفید هوش مصنوعی در تبلیغات گوگل

4. تجربه مکالمه در گوگل ادز با استفاده از هوش مصنوعی شما…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

آخرین پست ها

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب