صفحه اصلی > طراحی سایت : طراحی سایت مارکت پلیس فروش کالا – آقای وب

طراحی سایت مارکت پلیس فروش کالا – آقای وب


طراحی سایت مارکت پلیس فروش کالا، پر تقاضاترین نوع مارکت پلیس است. به این نوع طراحی سایت مارکت پلیس فروشگاهی یا طراحی سایت مارکت پلیس چند فروشندگی نیز گفته می شود. مارکت پلیس در عمل یک پلتفرم واسط میان خریداران و فروشندگان است و میان آنها ارتباط ایجاد می کند. فرایند خرید می‌تواند در داخل سایت انجام شود یا سایت صرفا معرف باشد. این وابسته به استراتژی و مدل کسب و کار است.

از معروف‌ترین مارکت پلیس‌های چند فروشندگی (فروش کالا) می‌توان به آمازون (نمونه خارجی) و دیجی‌کالا (نمونه داخلی)، اشاره نمود. روال مرسوم در این سایت‌ها به این صورت است که فروشندگان پس از ثبت نام یک پروفایل و پنل اختصاصی دریافت کرده و می‌توانند محصولات خود را وارد کنند. خریداران نیز امکان انتخاب یک محصول را از چند فروشنده خواهند داشت.

انواع مدل‌های مارکت پلیس فروش کالا

مارکت پلیس فروش کالا می‌تواند مدلهای مختلفی داشته باشد. در ادامه به متداول‌ترین آنها می‌پردازیم.

مارکت پلیس فروشگاهی با فرایند خرید

در این نوع، فروشندگان ثبت نام کرده و محصولات خود را بارگذاری می‌کنند. خریداران نیز می‌توانند محصولات مورد نظر خود را سفارش داده و به درگاه پرداخت متصل شوند و خرید خود را نهایی کنند. این در نوع خود به سه دسته تقسیم می‌شود.

  • در حالت اول، هر فروشنده می‌تواند فروشگاه اختصاصی خود را داشته باشد و محصولات هر فروشنده از هم متمایز باشد. این مورد مثلا در حوزه پوشاک کاربردی است زیرا پوشاک کمی هست که بین فروشندگان مشترک باشد.
  • در حالت دوم، محصولات از سمت ادمین مارکت پلیس تعریف شده و فروشندگان فقط می‌توانند روی آنها قیمت گذاری کنند. این نوع مارکت پلیس برای حوزه های تخصصی مانند مواد شیمیایی، تجهیزات شبکه، آهن آلات و… کاربرد بیشتری دارد.
  • در حالت سوم، هر فروشنده می‌تواند فروشگاه اختصاصی خود را داشته باشد و محصولات سایر فروشندگان را نیز قیمت‌گذاری کند. همچنین در واقع وقتی شما وارد صفحه یک محصول می‌شوید لیستی از فروشندگان آن محصول را نیز مشاهده می‌کنید. این بیشتر برای محصولات لوازم خانگی یا لوازم دیجیتال که برند مشخص دارند و فروشندگان محصول یکسان ارائه می‌دهند کاربردی است.

در این حالات بر حسب نیاز این امکان وجود دارد که پروسه خرید به صورت آفلاین نیز باشد. فرایند ارسال می‌تواند توسط فروشنده یا توسط مارکت پلیس انجام شود.

مارکت پلیس معرفی

در برخی مارکت پلیس ها فرایند خرید به صورت آفلاین است و صرفا معرفی از سمت مارکت پلیس انجام می‌شود. به طور مثال فروشنده ثبت‌نام می‌کند و محصولات خود را بارگذاری میکند. خریدار موقع سفارش به جای پرداخت می‌تواند خودش با فروشنده ارتباط بگیرد ( از طریق چت درون سیستم یا اطلاعات تماس).

این مدل بیشتر می‌تواند برای کالاهای خاص، صنایع دستی و هنری یا کالاهای سفارشی کاربردی باشد. برای مثال در حوزه نقاشی، فروشنده نقاشی‌ها و تابلوهای آماده خود را بارگذاری می‌کند و کاربر می‌پسندد ولی می‌خواهد طراحی مد نظر خودش اجرا شود پس با فروشنده تماس گرفته و سفارش می‌دهد.

البته دقت بفرمایید در حالت چت درون سازمانی می‌توان با شیوه‌های پرداخت امن فرایند پرداخت نیز درون سیستم پیاده سازی شود.

مارکت پلیس آگهی

نوع دیگر مارکت پلیس فروشگاهی، مارکت پلیس آگهی می‌باشد که در آن فروشندگان می‌توانند کالاهای خود را به صورت آگهی ثبت کرده و به فروش برسانند. معروف‌ترین نمونه داخلی این سبک، دیوار می‌باشد. نحوه درآمدی این نوع بیشتر از طریق فروش پلن، امکانات و ارتقای آگهی، محدودیت تعداد آگهی وتبلیغات داخلی می‌باشد.
این آگهی‌ها می‌توانند در زمینه‌های مختلف باشند از جمله مسکن،فروش کالای دست دوم، آگهی استخدامی، آگهی پروژه و غیره. این نوع مارکت پلیس می‌تواند به نحوی زیر مجموعه مارکت پلیس فروشگاهی باشد و می‌تواند به نحوی به عنوان یک دسته‌بندی جدا تعریف شود.

مارکت پلیس فروش تخفیف

مارکت پلیس فروش تخفیف این مارکت پلیس نوع دیگری از آگهی محسوب می‌شود. در این نوع فروشندگان تخفیف‌های خود را به فروش می‌رسانند .میتوان از نمونه‌های آن به تخفیفان و نت برگ اشاره کرد.
هر کدام از این مدل‌ها می‌تواند فرایندهای منحصر به فرد خود را داشته باشد. مثلاً یک سایت فروش تخفیف امکان دریافت وچر دارد، سایت استخدامی امکان ارسال رزومه و تعیین وضعیت داشته باشد.

دراپ شیپینگ

Dropshipping یک مدل دیگر از مارکت پلیس‌های تجارت الکترونیک است که نیازی به نگهداری محصولات در انبار توسط یک کسب و کار ندارد. در عوض، فروشگاه محصول را می فروشد و سفارش فروش را به یک تامین کننده شخص ثالث منتقل می کند، و او سفارش را برای مشتری ارسال می کند. در این مدل شما می‌توانید یک سایت ایجاد کرده و از فروشگاه های مختلف، خودتان محصولات را در آن بارگذاری کنید.

نکات مهم در طراحی سایت مارکت پلیس فروش کالا

در طراحی سایت مارکت پلیس فروش کالا به نکات زیر توجه نمایید:

امکانات و فرایندها

در طراحی سایت مارکت پلیس فروش کالا لازم است، سایت بسیار کاربرپسند باشد و همه فرایندها به سادگی قابل انجام باشند. کاربر باید بتواند محصول مد نظر خود را به راحتی جستجو کند و فیلترهای مناسبی در اختیار داشته باشد. همچنین امکان مقایسه، افرودن به لیست علاقه‌مندی می‌تواند به کاربر برای انتخاب کمک کند.

در صفحه هر محصول نیز لازم است اطلاعات کاملی درباره محصول وجود داشته باشد. نظرات کاربران برای محصول نیز می‌تواند مفید باشد. هم چنین فروشندگان آن محصول به راحتی قابل مقایسه باشند. بهتر است امتیاز برای فروشندگان نیز در نظر گرفته شود. امکان فالو فروشنده نیز می‌تواند به جذابیت سیستم اضافه کند.

هم چنین پروسه خرید باید بسیار راحت و مطمئن باشد. پس از سفارش امکان پیگیری برای کاربر بسیار مهم است و نباید از آن غافل شد. سیستم تیکتینگ یا رهگیری می‌تواند برای این موضوع مناسب باشد.

می‌توان هر ویژگی برای جذابیت به سیستم اضافه نمود مانند باشگاه مشتریان، سیستم گیمیفیکیشن، قرعه‌کشی و گردونه شانس و… .

ما در آقای وب برای شما نیازسنجی انجام داده و همه فرایندها را از نظر فنی بررسی می‌کنیم. در صورت نیاز ، نقطه بهبود‌ها و پیشنهادات نیز خدمت شما ارائه می‌شود.

قابلیت گسترش پذیری

 اهمیت امکان گسترش پذیری و توسعه در آینده برای مارکت پلیس در مقابل دیگر سایت ها دو چندان است. طراحی سایت مارکت پلیس ما امکان گسترش پذیری کامل دارد و شما می‌توانید هر ویژگی و فرایندی را به سیستم خود بیفزایید. همچنین تمامی فرایند‌ها و امکانات می‌تواند به صورت کامل مطابق نظر شما پیاده‌سازی شود.

زیرساخت سئو فنی

یکی از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی برای مارکت پلیس‌ها سئو و کسب جایگاه مناسب در گوگل است. چه بازاری بهتر از حضور در نتایج گوگل سراغ دارید؟ برای این منظور لازم است سایت شما زیرساخت‌های فنی سئو را داشته باشد. یکی از بخش‌های مهم سئو، سئو تکنیکال است و باید در پروسه‌های فنی نکات آن در نظر گرفته شود.

در تمامی سایت‌های ما این زیرساخت‌ها رعایت می‌شوند.

رفع سریع مشکل

پشتیبانی فنی سایت بسیار اهمیت دارد. مارکت پلیس‌ها به نسبت سایر سایت‌ها، کاربران بیشتری دارند و به همین منظور لازم است اگر سایت با مشکلی مواجه شد سریعا برای حل آن اقدام شود. بدین منظور باید تیم فنی شما همیشه فعال باشند. ما در آقای وب در صورت بروز مشکل، حتی نیمه شب روز تعطیل پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

مشورت با متخصصان

بهتر است برای طراحی سایت مارکت پلیس از متخصصان این امر مشورت بگیرید تا سیستمی کامل‌تر داشته باشید. مشاوران ما در تمامی مراحل هم در امور فنی هم در امور بازاریابی در کنار شما هستند.

کیفیت را اولویت قرار دهید

برای مارکت پلیس، کیفیت را اولویت قرار دهید. کیفیت سیستم، سادگی کاربری، زیبایی، درستی فرایندها، سرعت مناسب و… برای رشد آن بسیار موثر است. چیزی که شما ارائه می‌دهید همین پلتفرم است و باید به قدری خوب باشد که کاربران بخواهند از آن استفاده کنند. به صورت کلی نیز برای فرایند پیاده‌سازی بهتر است ویژگی‌ها را فازبندی کنید و با استراتژی وارد بازار شوید.

با رشد تعداد مارکت پلیس‌ها و گسترش کسب و‌کارها در محیط دیجیتال، لازم است عملکرد عالی داشته باشید تا بتوانید در میان رقبای بالقوه و بالفعل کسب و کار خود را گسترش دهید. طراحی نامناسبی سایت، به تنهایی می‌تواند یک عامل اصلی در حذف کسب وکار شما از محیط رقابتی باشد. چه بسا سایت‌هایی با یک زمینه کاری که دیگری صرفا به دلیل نوع و کیفیت سایت برتری پیدا کرده است.

امکانات طراحی سایت مارکت پلیس فروشگاهی

امکاناتی که یک سایت مارکت پلیس فروشگاهی می‌تواند داشته باشد، آورده شده است که متناسب با نوع کسب و کار می‌توان از آنها استفاده نمود:

طراحی اختصاصی و ریسپانسیو تعریف برند و دسته‌بندی فروش پلن عضویت پنل اختصاصی کاربری باشگاه مشتریان
ثبت‌نام ساده کاربران گالری محصول اتصال به پنل پیامکی نظارت بر فعالیت کاربران گیمیفیکیشن
ثبت‌نام با رمز یک‌بار مصرف مقایسه، علاقه‌مندی، کامنت محصول ایجاد سامانه تبلیغاتی داخلی مدیریت سفارشات تیکتینگ
فرایند تایید فروشنده امتیاز فروشنده ایجاد حراجی سیستم گزارش‌گیری رهگیری مرسوله
امکان تعریف محصول ساده و متغیر فالو فروشنده صفحه ساز جستجو حرفه‌ای حالت‌های متنوع موجودی مانند بزودی و پیش سفارش
ایجاد فیلدهای اختصاصی امکان اجاره محصول فرمساز پروفایل فروشنده پیشنهاد کالا با هوش مصنوعی
تعریف انواع کالا (نو، دست دوم، مشترک،…) فرایند پرداخت آنلاین وبلاگ مدیریت هوشمند تصاویر استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا
سبد خرید تخفیف و جشنواره ویرایش گروهی قیمت مدیریت صفحات و تنظیمات سایت ارائه دامنه اختصاصی به فروشنده
امکان درج انواع محتوا ایمپورت و خروجی اکسل امکان ایجاد فاکتور و برچسب پستی تعریف پورسانت متنوع سیستم افیلیت مارکتینگ
و …

سیستم کاملا به صورت اختصاصی متناسب و امکانات و فرایند‌ها مطابق نیاز و خواسته شما پیاده‌سازی می‌شود. نگران مدت زمان نباشید!! ویژگی‌ها مانند وبلاگ، تعریف محصول و… توسعه داده شده اند و در سیستم شما کنارهم جمع شده و امکانات اختصاصی شما به آنها اضافه می‌شود.

قیمت طراحی سایت مارکت پلیس فروش کالا

برای تعیین قیمت طراحی سایت مارکت پلیس فروش کالا یا همان طراحی سایت چند فروشندگی عوامل مختلفی مانند تکنولوژی، پیچیدگی امکانات و… موثر است.

برای مارکت پلیس های ساده و قابل پیاده سازی با وردپرس مبلغ از ۱۴ میلیون تومان شروع می شود و حدود ۱۰ تا ۱۵ روزکاری زمان می‌برد. اما دقت بفرمایید در این روش گسترش پذیری کامل وجود ندارد.

برای مارکت پلیس‌های اختصاصی و برنامه نویسی مبلغ از ۵۱ میلیون تومان شروع می‌شود. شرایط پرداخت متناسب با پیشبرد فازها می‌باشد. معمولا مدت زمان طراحی مارکت پلیس بین ۲۰ تا ۶۰ روز‌کاری متناسب با نوع سیستم مد نظر شماست.

برای تعیین دقیق زمان و هزینه لازم است یک فایل RFP یا نیازمندی اولیه برای ما ارسال نمایید. در یک روز‌کاری کار شما بررسی شده و پروپوزالی با امکانات، هزینه، زمان و پیشنهادات خدمت شما ارسال می‌گردد.

در صورت وجود هر گونه ابهام یا سوال، برای ما کامنت کنید یا با ما تماس بگیرید.

نوشته طراحی سایت مارکت پلیس فروش کالا اولین بار در آقای وب. پدیدار شد.



منبع

پست های مرتبط

طراحی سایت هولدینگ

اگر به عنوان صاحب یک شرکت هلدینگ که به طراحی سایت هلدینگ…

50 آمار تبلیغات گوگل که در سال 2024 و پس از آن باید بدانید

11 تا 0.50 دلار میانگین هزینه هر کلیک گوگل ادز برای شبکه…

8 ویژگی فوق العاده مفید هوش مصنوعی در تبلیغات گوگل

4. تجربه مکالمه در گوگل ادز با استفاده از هوش مصنوعی شما…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

آخرین پست ها

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب