صفحه اصلی > تولید محتوا : لید چیست و چگونه ایجاد می شود؟ – آقای وب

لید چیست و چگونه ایجاد می شود؟ – آقای وب


امروزه موضوعی که از اهمیت بسیاری برخوردار است این می باشد که کسب و کار ها  برای موفقیت نیاز دارند مشتریان بیشتری جذب کنند. حالا ما در این جا می خواهیم بگوییم چگونه می توانید یک کاربر عادی یا بازدید کننده از سایت را به مشتری تبدیل کنید. آقای وب در این مقاله قصد دارد تا شما را با اصطلاح لید چیست و چگونه ایجاد می شود؟ آشنا کند.

لید Lead Generation چیست؟

در واقع لید همان پروسه ی جذب افراد است که می خواهند از خدمات یا محصولات کسب و کار شما استفاده کنند. کاری شما در این فرایند انجام می دهید این است که شما باید این افراد را جذب کنید و با برنامه ریزی آن افراد را تبدیل به مشتری کنید.

شما می توانید از طریق راه اندازی کمپین های بازاریابی که توسط  سیستم بازاریاب ها صورت می گیرد به جذب یا تولید لید بپردازید. در واقع این فرایند به این صورت انجام می شود که شما مشتریان بالقوه را جذب و به سمت کسب و کار خود می آورید و در نهایت محصولات و خدماتتان را به آن می فروشید یا ارائه می دهید.

اما نکته ای وجود دارد این است که با وجود مزیت های تجاری ای که تولید و جذب لید برای شما دارد اما این روش بازاریابی ممکن است برای شما کمی سخت باشد مخصوصا اگر تا به حال از این روش استفاده نکرده باشید. اما این روش به دلیل مزایایی که دارد، ارزش دارد که آن را یاد گرفت و از آن استفاده کرد. از مزیت های لید Lead Generation این است که به شما در پیدا کردن مشتری بسیار کمک می کند و باعث می شود که شما کسب و کار خود را در چرخه فروش، به خصوص بازاریابی اینترنتی، رشد و گسترش دهید.

لید و سئو و بازاریابی

در واقع گفتنی است که ایجاد لید و سئو یا همان بهینه سازی موتور جستجو با مفهوم بازاریابی به هم مرتبط هستند اما در حالت کلی این مفاهیم کاملا از متفاوت می باشند. اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید باید درک خوبی از تفاوت این مفاهیم داشته باشید و بدانید که از هر کدامیک  از این موارد در چه زمانی و کجا استفاده کنید.

اگر بخواهیم به صورت کلی مفهوم لید را بیان کنیم، گفته می شود که لید یک کاربر عادی و بازدید کننده سایت می باشد که فرم سایت را با اطلاعات خود پر می کند و این بازدید کننده ی سایت می تواند در آینده از کسب و کار شما استفاده کند و مشتری شما شود. منظور از فرم سایت قسمتی است که کاربر در آن اطلاعات تماس یا آدرس ایمیل خود را پر می کند. البته این فرم ها به صورت های مختلفی طراحی می شود. در برخی از این فرم ها ممکن است علاوه بر اطلاعات تماس، سوال هایی نیز پرسیده شود.

سعی کنید همیشه برای طراحی فرم سایت یک فرم استاندارد استفاده کنید. اگر به بیان دیگر بخواهم توضیح دهم سعی کنید نه از فرم های پیچیده استفاده کنید نه از فرم های ساده. فرم های پیچیده بعضی اوقات باعث اذیت شدن کاربران می شود و در نهایت ممکن است که از کاربران به فرم سایت توجه نکنند و آن را پر نکنند.

استراتژی

اهمیت استفاده از استراتژی بازاریابی جذب و تولید لید برای کسب و کار های موفق بسیار واضح و روشن است. شما برای آن که بتواند لید های خوب و کارا دریافت کنید که کیفیت خوبی داشته باشند، به جذب بازدیدکنندگانی که مناسب برای سایت هستند، و آن ها را با اطلاعات خوب درگیر کردن، نیاز دارید. بازاریابان Business-to-Business بیش از 50 درصد بودجه ی بازاریابی خود را برای جذب و تولید لید صرف می کنند. اهمیت برنامه ی جذب و تولید لید زمانی مشخص می شود که در این برنامه لید هایی که شرایط مناسب دارند به مشتری واقعی تبدیل می شود و این امر باعث فروش بیشتر کسب و کار ها می شود.

در اینجا یک نمونه از استراتژی هایی که برای تولید لید است را به شما توضیح دادیم. اگر شما هم تصمیم دارید تولید لید موثری برای کسب و کارتان داشته باشید، توسط لید های مفید و با کیفیت به این استراتژی های بازاریابی بسیار نیاز دارید. نکته ی حائز اهمیت این می باشد که بخش زیادی از تلاش شما باید جمع آوری لید باشد. ادامه ی مقاله لید چیست و چگونه ایجاد می شود را دنبال کنید تا در ادامه توضیحات بیشتری در این زمینه بپردازیم.

برای آشنایی با لید ابتدا لازم است شما از مفهوم سئو درک درستی پیدا کنید. مفهوم سئو به این صورت بیان می شود که افرادی که از طریق سرچ در موتور جستجو سایت شما را در نتایج بالا تر می بینند و وارد سایت شما می شوند و از سایت بازدید می کنند. هدف اصلی ما از سئوی سایت این است که سایت توسط افراد دیگری دیده شود و از این روش افراد مناسبی وارد وب سایت شوند و از این روش فروش سایت را افزایش دهیم.

مزایای سئو

در حالت کلی سئو یک سری مزایا برای سایت شما دارد که در ادامه به برخی از آن ها می پردازیم:

  1. بهبود رتبه بندی و دید نسبت به سایت
  2. افزایش تعداد بازدیدکنندگانی که به صورت ارگانیک وارد سایت می شوند
  3. سئو باعث اعتماد کاربر به خدمات شما می شود
  4. سئو ترافیک ورودی وب سایت را افزایش میدهد.
  5. در واقع تجربه کاربر با سئو بهینه می شود.
  6. بازاریابی کلیکی با سئو افزایش پیدا می کند.
  7. سئو به شما کمک می کند تا در کسب و کارتان برای کلمات کلیدی رتبه ی بهتری بگیرید.
  8. 8.      در واقع کل قیف بازاریابی توسط سئو مورد هدف قرار می گیرد.

حالا که با مفهوم و مزیت سئو آشنا شدید، به راحتی می توانید تولید لید را درک کنید. در واقع لید به کسی گفته می شود که به قیف فروش شما وارد شده است. در واقع اگر بخواهیم لید را با یک مثال در نظر بگیریم لید به کسی گفته می شود وارد سایت شما می شود و در سایت مثلا مقاله ای را دانلود می کند یا اینکه مثلا در وبینار شما شرکت می کند که این لید حساب می شود و این لید ویژگی مشتری مدنظر شما را دارد. لید تولید کردن یعنی توجه کاربران را به خدمات با هدف خرید، جلب کردن.

ویژگی های یک لید مناسب:

  1. لید مناسب، لیدی است که همه ی اطلاعاتی که برای برقراری ارتباط با مشتری نیاز است را در اختیار شما قرار می دهد. این اطلاعات شامل: نام،تلفن شخص، و آدرس ایمیل می باشد.
  2. ویژگی دیگر لیدی که مناسب می باشد این است که با شما تعامل دارد و پیام و نظرات مختلفی را به شما می دهد.

به طور کلی هدف نهایی هر یک از وب سایت های موجود، کمک به کاربران در پیدا کردن اطلاعات مد نظرشان می باشد. وب سایت ها به شرکت یا کسب و کارها نیز در فروش محصول یا خدمات خود کمک می کنند. لید ها نیز برای وب سایت مورد نظر، چنین نقشی را انجام می دهد.

ارتباط سئو و لید

زمانی که شما سایت خود را به درستی برای موتور جستجو بهینه کردید، اگر فردی دنبال مطلب یا هر چیز دیگری راجع به کسب و کار شما باشد، وب سایت شما می تواند در موتور جستجو دیده شود. لید و سئو دو موردی است که اگر در کنار هم قرار بگیرد باعث می شود وب سایت شما بازدید بیشتری داشته باشد. دلیل آن هم این است که زمانی که شما در نتایج جستجو صفحه ی اول باشید، کاربران بیشتری می توانند کسب و کار شما را پیدا کنند و با آن در ارتباط باشند.

اگر محتوایی که تولید می کنید متناسب با نیاز مخاطبان تان باشد، شما این شانس را خواهید داشت تا یک کاربر معمولی را تبدیل به لید کنید و به این ترتیب فروش داشته باشید. نکته ی مهم این است که سئو به گونه ای عمل می کند که باعث ورود لید به سایت شما می گردد.

لید چیست و چگونه ایجاد می شود؟

دلیل اهمیت لید جنریشن Lead Generation

واقعیتی که وجود دارد این است که تولید لید فرایندی پیچیده است و نیازمند تلاش و زمان بسیاری می باشد. اما به دلیل اهمیت لید، تمام سختی های پشت سر گذاشته شده جبران می شود.

کسب و کار ها اگر برای تولید لید، استراتژی نداشته باشند، قطعا موفق نمی شوند. اگر کسب و کاری لید نداشته باشد نمی تواند به رشد و درامد مورد نظر دست پیدا کند. پس لید به دلیل ایجاد دیده شدن، اعتماد، اعتبار و علاقه اهمیت بسیاری دارد.

9دلیل برای تولید لید

در این قسمت قصد داریم به بررسی 9 علت برای تولید لید بپردازیم.

  1. گسترش بازار خود
  2. افزایش تعداد دنبال کننده ها
  3. ایجاد اعتماد سازی
  4. افزایش درامد
  5. بهبود کیفیت مخاطبان
  6. افزایش آگاهی و ایجاد قابلیت مشاهده
  7. هدف قرار دادن مشتریان
  8. عدم نیاز به بکاربردن شیوه های سنتی بازاریابی
  9. جمع آوری اطلاعات مهم

چگونه برای وب سایت خود لید ایجاد کنیم؟

در قسمت قبلی راجع به لید چیست توضیح دادیم و در این قسمت می خواهیم بگوییم لید چگونه ایجاد می شود پس با ما همراه باشید. برای تولید لید باید مراحلی را پشت سر بگذارید که عبارت اند از:

  1. مخاطب خود را بشناسید.
  2. به صفحاتی که بیشترین بازدید را دارند، فرم اضافه کنید.
  3. اندازه گیری عملکرد هر تولید کننده ی لید
  4. بهینه کردن هر مرحله از فرایند تولید لید
  5. ارائه ی کتاب های الکترونیکی برای بارگیری در پست های وبلاگ
  6. دائما محتوا تولید کنید.

برای مطالعه بیشتر: انواع روش های بازاریابی محتوا

نوشته لید چیست و چگونه ایجاد می شود؟ اولین بار در آقای وب. پدیدار شد.



منبع

پست های مرتبط

معرفی گوگل E-A-T و سایتهای YMYL – آقای وب

در مقاله معرفی گوگل E-A-T و سایتهای YMYL قصد داریم تا شما…

نحوه ایجاد اعتبار برند از طریق محتوا – آقای وب

در این مقاله از آقای وب می خواهیم به بررسی نحوه ایجاد…

چگونه محتوای سایت را بررسی کنیم – آقای وب

شما به عنوان صاحب کسب و کار هر چقدر که با مخاطبان…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

آخرین پست ها

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب