صفحه اصلی > گوگل ادز : نحوه ایجاد یک کمپین تبلیغاتی در گوگل – آقای وب

نحوه ایجاد یک کمپین تبلیغاتی در گوگل – آقای وب


شاید بعد از دیدن تبلیغات در گوگل، شما هم به این فکر افتاده باشید که در گوگل تبلیغ انجام دهید. نحوه ایجاد یک کمپین تبلیغاتی در گوگل راه آسانی دارد. می دانید که امروزه افراد برای یافتن پاسخ ساده ترین سوال هایشان نیز به سراغ گوگل می روند. بنابراین تبلیغ کردن در فضایی که روزانه بیشتر افراد در آن حضور دارند می تواند مفید باشد. از تبلیغ های گوگل می توانیم به کمپین های تبلیغاتی در گوگل برسیم. با ما در این مطلب از آقای وب همراه باشید تا با روند ایجاد کمپین های تبلیغاتی در گوگل آشنا شوید.

کمپین تبلیغاتی چیست؟

قبل از آن که به سراغ ایجاد کمپین های تبلیغاتی برویم؛ بهتر است که با مفهوم آن نیز آشنا شویم. کمپین تبلیغاتی، مجموعه ای از گروه های تبلیغاتی مثل تبلیغات، کلمات کلیدی و پیشنهادات است که دارای بودجه، هدف گذاری، موقعیت مکانی و سایر تنظیمات هستند. از کمپین ها اغلب برای سازماندهی دسته بندی محصولات یا خدماتی که شما ارائه می دهید استفاده می شود.

اگر که می خواهید یک سایت زیبا با بهترین کیفیت داشته باشید می توانید به صفحه سفارش طراحی سایت آقای وب مراجعه کنید.

نحوه کار کمپین تبلیغاتی

گوگل ادوردز یک سیستم پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) برای تبلیغات در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) در گوگل است. می توانید کمپین هایی ایجاد کنید که برای سازماندهی گروه های تبلیغات مشابه استفاده می شود. حساب گوگل ادوردز شما می تواند همزمان یک یا چند کمپین داشته باشد. سپس هر کمپین شامل چندین گروه تبلیغاتی است که متن تبلیغات، کلمات کلیدی شما و صفحات فرود (landing pages) را در خود جای داده است. 

مراحل ایجاد یک کمپین تبلیغاتی در گوگل

تا به این جا با مفهموم کمپین تبلیغاتی گوگل و نحوه کار آن آشنا شدیم. اکنون می خواهیم به بررسی مراحل ایجاد یک کمپین تبلیغاتی در گوگل بپردازیم.

1) یک حساب گوگل ادوردز دریافت کنید

در قدم اول شما باید یک حساب گوگل ادوردز برای خودتان ایجاد کنید. برای این کار، باید به وب سایت Google Ads مراجعه کنید و یک حساب کاربری جدید ثبت نام کنید. 

به عنوان بخشی از ثبت نام برای حساب گوگل شما، گوگل ادوردز به طور خودکار مراحل ایجاد اولین کمپین تان را به شما منتقل می کند. گوگل با هر کلیک هزینه خودش را از شما می گیرد، بنابراین در مراحل راه اندازی اعتبار بانکی شما لازم است. پس خیال نکنید که همه مراحل رایگان است! زمانی که اولین کمپین تان را راه اندازی کردید و ثبت نام انجام شد می توانید هزینه برای تبلیغات را خاموش کنید.

2)  اهداف کمپین خود را تعیین کنید

در قدم بعدی باید بدانید که چه اهدافی مد نظر شماست. رابط گوگل از شما می خواهد تا از سه گزینه زیر نوع هدفی را که می خواهید انتخاب کنید: 

  • تماس های بیشتری دریافت شود
  • فروش یا ثبت نام در وب سایت بیشتر شود
  • بازدید بیشتری از مکان فیزیکی وجود داشته باشد

3) بخش “توصیف تجارت خود” را تکمیل کنید

سپس گوگل از شما درخواست می کند نام و وب سایت کسب و کار خود را به عنوان اطلاعات مهمی که “توصیف تجارت شما” نامیده می شود را وارد کنید. این اطلاعات برای کمک به پیش بینی مخاطب شما و همچنین برای ایجاد آگهی واقعی استفاده می شود.

4) منطقه جغرافیایی خود را تعیین کنید

در قدم بعدی مکانی را که می خواهید تبلیغات شما در آن نشان داده شود تعیین می کنید. این ویژگی به طور ویژه برای مشاغل محلی بسیار مفید است. البته اگر شما یک فروشگاه آنلاین داشته باشید، دیگر مسئله جغرافیایی به چشم نمی آید. اگر از این قسمت ساده بگذرید، ممکن است که مجبور شوید هزینه زیادی برای بازدیدکنندگانی که نمی توانند از شما خرید کنند پرداخت کنید.

5) مضمون های کلمات کلیدی را تنظیم کنید

گوگل، مضامین مختلفی را براساس محتوای وب سایت شما تعیین می کند. می توانید کلمات کلیدی خودتان را بر اساس پیشنهادات آن ها به عنوان نقطه عطف برای کمپین خود تنظیم کنید. البته یادتان باشد که در هنگام انتخاب کلمات کلیدی که می خواهید تبلیغ شما برای آن ها نمایش داده شود، برای مخاطبان مشابه با بسیاری از شرکت های دیگر است و شما با آن ها رقابت دارید. بنابراین کمی وقت بگذارید و به کلمات کلیدی فکر کنید که به افرادی که آماده خرید کردن از شما هستند می رسد.

6) تبلیغ خود را بنویسید

در این بخش ، شما در حال تنظیم سرفصل ها و توضیحات متا برای اولین تبلیغ یا تبلیغ های خود هستید. باید توجه داشته باشید که می توانید چندین تبلیغ را نیز در یک کمپین تنظیم کنید، اگرچه گوگل شما را فقط با یک تبلیغ شروع می کند. 

6)-تبلیغ-خود-را-بنویسید

برای هر بخشی که ایجاد می کنید، شما سه زیر بخش دارید:

  • عنوان
  • شرح
  • URL مقصد

عنوان

شما باید با یک عنوان خوب و عالی شروع کنید که از اصطلاحات جستجو استفاده می کند و به جایگاه شما می رسد. گوگل عنوان را به سه بخش 30 حرفی تقسیم می کند، بنابراین تعداد کاراکترها را باید حساب کنید. حتی ممکن است لازم باشد از اختصارات نیز استفاده کنید، یا می توانید مترادف های کوتاه تری را در نظر بگیرید و جستجو کنید.

شرح

بعد از عنوان، 90 کاراکتر دیگر برای اولین توصیف دریافت می کنید. بهتر است که از این فضا برای برجسته کردن هر مزیتی استفاده کنید. مثلا چگونه محصول درد خریداران شما را خوب می کند. سپس، در توضیحات دوم می توانید از یک ویژگی بزرگتر استفاده کنید. نکته ای که وجود دارد این است که اگر متوجه شدید تبلیغات شما جلب توجه نمی کند، آماده تغییر این موارد باشید و از آزمایش کردن آن نترسید.

URL مقصد

اینجا جایی است که می توانید کلیک های تبلیغات خود را انتخاب کنید. فقط صفحه ای را که می خواهید در آن قرار بگیرد انتخاب کنید و URL را در قسمت زمینه جایگذاری کنید.

7) بودجه تبلیغات خود را تنظیم کنید

در این بخش شما بودجه روزانه خود را تعیین خواهید کرد. می توانید به صورت دستی پیشنهادها را برای کلیک ها تنظیم کنید که به شما امکان کنترل بیشتری را می دهد. به این معنی است که تبلیغات شما پس از صرف بودجه، دیگر متوقف می شوند. به عبارتی دیگر حساب شما مجبور نیست هزینه های زیادی را پرداخت کنید. امکان تغییر بودجه همیشه برای شما نیز وجود دارد.

8) بخش “بودجه و بررسی” را تکمیل کنید

تنظیمات کمپین خود را در این قسمت می توانید مرور کنید. بهتر است که هر یک از موارد زیر را دوباره بررسی کنید:

  • بودجه روزانه
  • بودجه ماهانه
  • میزان سود شما از تبلیغ
  • کلیک هایی که باید براساس برداشت ها انتظار داشته باشید
  • مکانی را که هدف قرار داده اید

9) مجددا همه ی تنظیمات را چک کنید

بهتر است که برای آخرین بار نیز یک بار دیگر تمام تنظیمات را چک کنید. املای کلمات، میزان بودجه و … .اینکه تمام نکات را درست انجام داده باشید خیلی مهم است. جلوی اشتباه را هر چه زودتر بگیرید بهتر است.

10) صورت حساب را تنظیم کنید

از آن جا که گوگل با هر کلیک هزینه دریافت می کند ، در هنگام راه اندازی حساب گوگل ادوردز به اطلاعات پرداخت نیاز دارید. با ارائه اطلاعات پرداخت خود به گوگل، این امکان را می دهید تا هزینه تبلیغات متعلق به کمپین خود را دریافت کنید.

11) درخواست را ارسال کنید

تبریک؛ با این کار، اولین کمپین گوگل ادوردز خود را تنظیم کرده اید. و دیگر باید منتظر دیدن نتیجه باشید.

مزایای استفاده از کمپین های تبلیغاتی

مشکل در بهینه سازی موتور جستجو یا به عبارتی سئو این است که کار زمان زیادی را می خواهد و البته هیچ تضمینی هم وجود ندارد. از طرف دیگر هم، تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) می تواند نتایج را بسیار سریعتر ارائه دهد.

برای شرکت هایی که حضور ارگانیک ندارند و به ROI احتیاج فوری دارند، گاهی اوقات یک تبلیغ پولی بهترین شرط برای هدایت ترافیک به وب سایت آن ها (و تبدیل از آن) است.

مشکلی که وجود دارد این است که رقبا از همان عبارات جستجو و کلمات کلیدی مشابه شما استفاده می کنند. بنابراین شما نه تنها باید بدانید که چگونه می توانید از طریق گوگل ادوردز کمپینی بسازید، بلکه باید بدانید که چگونه از بین مردم نیز متمایز شوید.


رپورتاژ آگهی یکی دیگر از مفاهیمی است که در حوزه تبلیغات کاربرد دارد. با استفاده از رپورتاژ آگهی شانس دیده شدن آگهی شما بیشتر می شود. اگر که با خواندن همین عبارت افزایش شانس دیده شدن، تمایل پیدا کردید که با رپورتاژ آگهی آشنا شوید، پیشنهاد می کنم که این مقاله از آقای وب را مطالعه کنید.

آیا رپورتاژ آگهی مخرب است؟


کلام پایانی

در این مقاله به نحوه ایجاد یک کمپین تبلیغاتی در گوگل پرداخته شد. دریافتیم که برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی در گوگل، باید 11 مرحله را سپری کنیم. اگر که شما هم تا به حال یک کمپین تبلیغاتی در گوگل راه اندازی کرده اید، خوشحال می شویم که تجربیات تان را با ما در میان بگذارید.

نوشته نحوه ایجاد یک کمپین تبلیغاتی در گوگل اولین بار در آقای وب. پدیدار شد.



منبع

پست های مرتبط

زمانبندی تبلیغات گوگل ادز+اهمیت ایجاد Ad Schedule در گوگل ادز | آقای وب

زمان مطالعه: 4 دقیقهیکی از جنبه‌های مهم در بهینه‌سازی کمپین‌های گوگل ادز،…

تبلیغات لباس، بررسی انواع روش های پربازده 2025

تبلیغات لباس به چه روشی بهتر است اجرا شود؟ منبع

تبلیغات عطر، معرفی 8 روش پرکاربرد تبلیغ ادکلن

اگر عبارت‌هایی مثل «خرید عطر»، «تبلیغ عطر» یا «عطر» را در گوگل…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب