صفحه اصلی > طراحی سایت : نکات طراحی سایت مشتری محور – آقای وب

نکات طراحی سایت مشتری محور – آقای وب


با توجه به الگوریتم های جدید گوگل، طراحی مشتری محور برای سایت اهمیت زیادی پیدا کرده است. اما نحوه پیاده سازی و نکات طراحی سایت مشتری محور  چگونه است؟ در این مقاله به این موضوع می پردازیم.

 طراحی سایت مشتری محور  یا Customer-Centric Design نیاز به درک نزدیک از مخاطبان هدف شما دارد، که نیازمند تحقیقات گسترده کاربر برای دعوت مشتریان به فرآیندهای طراحی و تصمیم گیری است. طراحی مشتری محور به مخاطبان هدف شما نشان می دهد که آنها اهمیت می دهید. هدف این است که فرهنگ همکاری با مشتریان خود را ایجاد کنید، که به شما این امکان را می دهد تا تجربه ای را ارائه دهید که متناسب با نیازهای آنها ساخته شده است.

چرا طراحی سایت مشتری محور مهم است؟

طراحی مشتری محور آینده نیست، اکنون است. شرکت‌هایی بزرگ و موفق همگی یک چیز مشترک دارند: آنها مشتریان خود را در مرکز استراتژی کسب‌وکار خود قرار می‌دهند و این کار نتیجه می‌دهد. هدف شرکت های مشتری مدار ایجاد محصولات و سایت بصری و راحت است که کاربران خود را خوشحال می کند.

یک وبسایت مشتری محور با کمک به کاربران احساس شنیدن و اعتماد را ایجاد می کند. این اعتماد شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا ریسک کنند و ایده‌های جدیدی را امتحان کنند.

هم چنین روز به روز اهمیت تجربه کاربری از بعد سئویی و قرارگیری در نتایج گوگل افزایش می یابد. شما با راه اندازی سایت می خواهید تعداد مشتریان بیشتری داشته باشید. پس باید این مشتریان هدف طراحی سایت شما باشند و همه المان ها مطابق آنها طراحی گردد.

تفاوتی ندارد که سفارش طراحی سایت بدهید یا به صورت درون سازمانی قصد توسعه سایت داشته باشید. این بسیار مهم است که در هر دو صورت اهمیت موضوع طراحی مشتری محور را منتقل کنید. اگر هم به عنوان توسعه دهنده و طراح مشغول به فعالیت هستید لازم است نکات مرتبط را بدانید تا اثرات موفق تری خلق کنید.

نکات اساسی طراحی مشتری محور

طراحی سایت مشتری محور یا کاربر محور یک تغییر پارادایم در نحوه تفکر تیم ها ارائه می دهد. برای تبدیل شدن به یک شرکت واقعاً مشتری محور، باید تمام جنبه های کسب و کار خود را طوری تنظیم کنید که مشتریان خود را در اولویت قرار دهید. یکی از مهم ترین جنبه ها طراحی سایت شما است.

در اینجا چند عنصر ضروری و کلی برای نحوه پیاده سازی و نکات طراحی سایت مشتری محور آورده شده است.

مشتریان خود را درک کنید

یک مدل مشتری محور نیاز به درک اساسی از مخاطبان هدف شما دارد. شما باید اطلاعات جمعیتی آنها را بدانید، اما همچنین باید به سؤالاتی مانند:

  • از کجا خرید می کنند؟
  • به کدام برندها اعتماد دارند؟
  • آنها نظرات خود را در کجا به اشتراک می گذارند؟

پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا مشتریان خود را در جایی که هستند ملاقات کنید، که برای درک انتظارات آنها حیاتی است. اگر مشتریان شما عمدتاً به صورت آنلاین خرید می‌کنند، دریابید که کجا و برخی از تبلیغات را در آن جهت هدف قرار دهید. و اگر آنها نظرات خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند، یک تیم مدیریت جامعه برای شرکت در آن بحث ایجاد کنید.

تجربه مشتری را در اولویت قرار دهید

تجربه مشتری عالی (CX) تمرکز اصلی طراحی سایت مشتری محور است. CX تمام جنبه‌های مواجهه با مشتری در مدل کسب‌وکار شما، مانند پشتیبانی، تبلیغات، مطالب و ویترین فروشگاه‌ها را در بر می‌گیرد. شما باید هر تجربه ای را که یک مشتری با برند شما دارد تنظیم کنید تا از انتظارات آنها فراتر رود.

راه های ارتباطی در دسترس داشته باشید

کانال های ارتباطی بین برند شما و مخاطبان هدف نقش مهمی در طراحی مشتری محور دارند. این کانال ها باید قوی و دائما در جریان باشند. در سایت خود در همه جا طوری طراحی را پیاده سازی کنید که کاربر سریعا بتواند ارتباط بگیرد. بهتر است انواع روش های ارتباطی اعم از تماس، چت آنلاین، شبکه‌های اجتماعی، بخش تیکت و… را داشته باشید. همچنین بعد خرید محصول از طریق سایت، در قسمتی از سایت فرم نظر سنجی تهیه کنید و برای کاربر بفرستید.

روش های اطلاع رسانی مختلف ایجاد کنید

با اطلاعات کاربران به راحتی می‌توانید ارتباطات مداوم ایجاد کنید. مثلا با خبرنامه آخرین مطالب خود را برای آنها بفرستید. یا آخرین تخفیفات را برای آنها پیامک کنید. به کاربران پیشرفت و بهبود را به صورت مستمر نشان دهید. با در نظر گرفتن این روش ها در سایت خود می توانید ارتباطات خود با کاربر را حفظ نمایید و احتمال خرید مجدد آنها را بالا ببرید. در سطوح بالاتر این کاربران می توانند به مشتریان وفادار شما تبدیل شوند.

تجربه کاربری عالی طراحی کنید

طراحی تجربه کاربری یا UX به روشی اشاره دارد که در آن تمرکز بر تجربه کلی کاربر در ارتباط با یک محصول یا سرویس است. این شامل همه جنبه‌های ارتباط کاربر با سایت، از شروع تا پایان، می‌شود. در واقع، UX به طراحی فرآیندی اشاره دارد که برای ایجاد تجربه‌ای مثبت و مفید برای کاربران در نظر گرفته می‌شود.

ساختاردهی و سازماندهی اطلاعات در سایت یا برنامه، را طوری طراحی نمایید که به کاربر کمک ‌کند تا به آسانی به دنبال مطالب مورد نیاز خود بگردد. هم چنین سایت در همه سایز ها در انواع دستگاه ها به خوبی قابل مشاهده باشد.

به طور کلی، هدف از طراحی تجربه کاربری ارائه یک تجربه بی‌نظیر، آسان و مفید برای کاربران است که باعث افزایش رضایت، اعتماد و استفاده مکرر از محصول یا سرویس می‌شود.

اگر طراحی سایت شرکتی و بدون فروش در نظر دارید حتما اطلاعات خود را در دسترس قرار دهید. هم چنین سعی کنید که این اطلاعات بسیار کامل و شفاف باشند.

تست و بهینه‌سازی را فراموش نکنید

پس از اجرای طراحی، تست و بهینه‌سازی صفحات و عناصر سایت را بر اساس بازخوردهای مشتریان انجام دهید. این فرایند می‌تواند شامل تست A/B، تست کاربری، و تحلیل داده‌ها باشد. بهتر است از گروه کوچکی از کاربران که ارتباطات نزدیک تری دارید، بخواهید سایت را بررسی کنند و نظرات آنها را اعمال کنید.

روش‌های پشتیبانی و پیگیری سایت را در نظر بگیرید

 پس از راه‌اندازی سایت، پشتیبانی مشتریان و پیگیری نیازهای آنها ادامه دارد. باید در سایت انواع روش های پیگیری را در نظر بگیرید مثلا در قسمتی امکان پیگیری سفارش بگذارید که کاربر بتواند در آن شماره سفارش را وارد کرده و وضعیت سفارش را مشاهده کند. یا به عنوان مثالی دیگر در سایت امکان تیکت با قابلیت درج صوت و فایل در نظر بگیرید که کاربر به راحتی بتواند با پشتیبان ارتباط داشته باشد.

نوشته نکات طراحی سایت مشتری محور اولین بار در آقای وب. پدیدار شد.



منبع

پست های مرتبط

راهنمای جامع طراحی سایت با وردپرس – آقای وب

در دنیای دیجیتال امروز، داشتن یک وبسایت حرفه‌ای و کارآمد یکی از…

طراحی سایت هولدینگ

اگر به عنوان صاحب یک شرکت هلدینگ که به طراحی سایت هلدینگ…

50 آمار تبلیغات گوگل که در سال 2024 و پس از آن باید بدانید

11 تا 0.50 دلار میانگین هزینه هر کلیک گوگل ادز برای شبکه…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب