صفحه اصلی > سئو : همه چیز درباره گوگل آنالیتیکس 4 (GA4) – آقای وب

همه چیز درباره گوگل آنالیتیکس 4 (GA4) – آقای وب


اگر با گوگل و سئو آشنایی دارید و از گوگل آنالیتیکس استفاده کرده اید، حتما درباره GA4 شنیده اید. در این مقاله همه چیز درباره گوگل آنالیتیکس 4 (GA4) را بیان میکنیم. امیدواریم که مفید باشد.ما یک راهنما برای کمک به شما در انجام این انتقال آنالیتیکس گردآوری کرده‌ایم. اینجا دقیق‌تر به Google Analytics 4 و ویژگی‌های جدید آن خواهیم پرداخت.

در سال 2023، یونیورسال آنالیتیکس دیگر داده‌ها را پردازش نمی‌کند و کاربران باید به ویژگی Google Analytics 4 سوئیچ کنند.در ماه اکتبر، گوگل مهمترین تغییر گوگل آنالیتیکس را اعلام کرد: گوگل آنالیتیکس 4. در این تغییر آپدیت های جدیدو متفاوتی اعمال شده و ممکن است این بر روی تجارت ها اثر بگذارد. پس لازم است به آن شناخت کافی داشته باشید.

گوگل آنالیتیکس 4 و تغییرات آن

GA4 از ساختار داده ها و منطق جمع آوری داده ها به طور قابل توجهی متفاوت استفاده می کند. همه چیز حول کاربران و رویدادها ساخته شده است – نه sessionها. GA4 یک مدل مبتنی بر رویداد (event-based)است که هر تعامل کاربر را به عنوان یک رویداد مستقل پردازش می کند.

Google Analytics 4 برای کمک به کسب‌وکارها در اندازه‌گیری انواع داده‌ها و در عین حال افزایش تقاضا برای حفظ حریم خصوصی کاربران طراحی شده است. صاحبان وب سایت را قادر می سازد تا رفتار و مسیر کاربر را در سایت ها و برنامه های خود مشاهده کنند. علاوه بر این، GA4 به شما کمک می کند تا بینش های جدید را با فناوری یادگیری ماشین پیش بینی کنید.

تغییر قابل توجه است زیرا از نظر تاریخی ما به یک مدل مبتنی بر session متکی بودیم که تعاملات کاربر را در یک چارچوب زمانی معین گروه بندی می کرد. انتقال تمرکز از session به event مزایای عمده ای مانند تجزیه و تحلیل بین پلتفرمی و ظرفیت افزایش یافته برای تحلیل مسیریابی را برای بازاریابان فراهم می کند. با حرکت به یک مدل مبتنی بر event، انعطاف‌پذیرتر می شود و بهتر می‌تواند رفتار کاربر را پیش‌بینی کند. این ورژن به شما کمک می کند تا بهتر و موثر تر بتوانید goalها را track کنید.

برای آشنایی بیشتر با ویژگی های آنالیتیکس 4 می توانید مقاله زیر را نیز مطالعه کنید.

ویژگی های کلیدی گوگل آنالیتیکس 4 (GA4)

5 ویژگی جدید در گوگل آنالیتیکس 4

در این ورژن تغییرات اساسی اتفاق افتاده است و ما در مقاله همه چیز درباره گوگل آنالیتیکس 4 (GA4) 5 مورد از مهم ترین این ویژگی ها و تغییرات را بررسی می کنیم.

1.پیش بینی مبتنی بر هوش مصنوعی

Google Analytics 4 می تواند به صاحبان مشاغل کمک کند تا کمپین های بازاریابی خود را به طور مؤثرتری برنامه ریزی کنند. این با بینش های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی همراه است که می تواند روندهایی مانند علاقه رو به رشد به یک محصول خاص را برجسته کند. این فناوری یادگیری ماشینی همچنین می‌تواند نتایج، از جمله نرخ ریزش و تبدیل‌ها و فروش بالقوه را پیش‌بینی کند. بازاریابان می توانند از این بینش ها برای تبلیغ محصولات مناسب و هدف قرار دادن مخاطبان مرتبط استفاده کنند.

2. پیشگیری از اسپم و هرزنامه

شاید چندین بار با افزایش ناگهانی ترافیک مواجه شده اید یا تعداد زیادی بازدید از یک منبع مشکوک دریافت کرده اید. اگر مدتی است که از Google Analytics استفاده می‌کنید، ممکن است با ارجاع‌های اسپم آشنا باشید.

این ترافیک هرزنامه می تواند کمپین بازاریابی شما را مختل کند و جمع آوری داده های دقیق را به چالش بکشد. خوشبختانه Google Analytics 4 راهی برای رفع این مشکل پیدا کرده است. پیش از این، هرزنامه‌ها می‌توانستند داده‌های جعلی را با استفاده از پروتکل اندازه‌گیری به حساب‌های Google Analytics ارسال کنند.اکنون، فقط بازدیدهایی که دارای کلید مخفی هستند می توانند داده ها را به یک ویژگی GA4 ارسال کنند. می توانید از تنظیمات جریان داده GA4 خود به این کلید دسترسی داشته باشید و به صورت عمومی در دسترس نیست.

اگر به دنبال سفارش سئو هستید یا برای مراحل انجام سئو نیاز به مشاوره دارید از طریق مشاوره رایگان ما درخواست خود را ثبت کنید تا مشاوران در اسرع وق با شما تماس بگیرند.

3. یک مدل داده جدید

یکی از تغییرات اساسی ایجاد مدل جدید جمع آوری داده هاست. یونیورسال آنالیتیکس یک مدل داده مبتنی بر session دارد و داده ها را به عنوان بازدید sessionها جمع آوری می کند. این اطلاعات شامل بازدید از صفحه و بازدید از رویداد می باشد. با این حال، GA4 از یک مدل مبتنی بر event استفاده می کند و داده ها را در قالب رویدادها جمع آوری می کند. هر رویداد یک نام منحصر به فرد دارد که آن را مشخص می کند. همچنین دارای پارامترهای اضافی برای توصیف رویداد است. این رویدادها ممکن است شامل بازدید از صفحه، تراکنش ها، تعاملات اجتماعی و موارد دیگر باشد. شما باید بتوانید معیارهای بسیار دقیقی را بدون نقض حریم خصوصی دریافت کنید.

4. کنترل بیشتر بر داده های کاربر

Google کوکی های را به تدریج حذف می کند. گوگل آنالیتیکس 4 با کنترل های داده ریز عرضه می شود. دنیای دیجیتال به سمت آینده ای بدون کوکی حرکت می کند، ابزارهای تجزیه و تحلیل اکنون بر داده های شخص اول تأکید دارند. این‌ها برای کمک به تبلیغ‌کنندگان برای پیروی از مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها (GDPR) و سایر مقررات داده‌ها، مانند قانون حفظ حریم خصوصی مصرف‌کننده کالیفرنیا (CCPA) طراحی شده‌اند. به عنوان مثال، یک حالت رضایت جدید به صاحبان وب سایت کمک می کند تا هم برای تجزیه و تحلیل و هم برای تبلیغات رضایت کسب کنند. علاوه بر این، GA4 رسیدگی به درخواست‌های حذف اطلاعات کاربر را آسان‌تر می‌کند.

5. نمای کامل از چرخه عمر مشتری

یکی از مهمترین تغییرات و ویژگی های قدرتمند Google Analytics 4، گزارش دهی در چارچوب چرخه عمر مشتری است. اکنون گزارش ها حول سفر مشتری سازماندهی می شوند.برای مثال، می‌توانید ببینید کدام کانال‌ها مشتریان را به سمت وب‌سایت شما سوق می‌دهند (Acquisition)، اقداماتی که انجام می‌دهند (Engagement)، و اینکه آیا آنها پس از تبدیل در صفحه باقی می‌مانند (Retention). به این ترتیب، دید جامع تری از نحوه تعامل کاربران با وب سایت شما در دستگاه ها و کانال های مختلف خواهید داشت.

گوگل-آنالیتیکس-4

تفاوتهای GA3 و GA4

Google Analytics 4 دارای تعداد زیادی ویژگی جدید و بهبود یافته است، از جمله گزارش‌دهی مبتنی بر هوش مصنوعی. با این حال، مدل event-based تفاوت اصلی بین این دو ورژن است. به عنوان مثال، در GA3، رویدادها به کلیک ها اشاره دارند. در GA4، یک رویداد می تواند نمای صفحه، تعامل اجتماعی یا انواع دیگر رفتار کاربر باشد.

علاوه بر این، می‌توانید چندین پارامتر برای هر رویداد ایجاد کنید تا اطلاعات بیشتری را به دست آورید، مانند جایی که آن رویداد ثبت شده است. GA3 و GA4 همچنین هنگام sessionها متفاوت هستند. GA4 sessionهارا به عنوان گروهی از رویدادهای انجام شده توسط یک کاربر ردیابی می کند. این رویدادها ممکن است شامل خرید، کلیک بر روی یک دکمه و غیره باشد.در GA3، sessionها گروهی از بازدیدها است که توسط کاربر در یک دوره انجام می شود.

نحوه کانفیگ گوگل آنالیتیکس 4

پیکربندی و کانفیگ GA4 به سادگی چند کلیک است. ویژگی تجزیه و تحلیلی که با آن آشنا هستید بدون تغییر باقی می ماند و به جمع آوری داده ها ادامه می دهد. نمای UA شما همچنان از طریق صفحه مدیریت قابل دسترسی خواهد بود.

Universal Analytics پردازش داده‌ها را از اول جولای 2023 متوقف می‌کند. بنابراین، برای ادامه ردیابی عملکرد خود، باید به GA4 ارتقا دهید. از نظر فنی مجبور نیستید، اما از 1 ژوئیه 2023 به بعد هیچ داده ای نخواهید داشت.

توصیه می کنیم در اسرع وقت این کار را انجام دهید.

GA4 حریم خصوصی کاربر را در اولویت قرار می‌دهد و با جمع‌آوری داده‌های دقیق و کنترل‌های استفاده همراه است. همچنین، آدرس های IP را ذخیره نمی کند. بنابراین، ارتقاء به GA4 می تواند به شما در پیروی از مقررات بین المللی حفاظت از داده ها کمک کند.

مراحل کانفیگ GA4 به صورت خلاصه

  • به حساب Google Analytics خود وارد شوید
  • روی Admin کلیک کنید. نماد چرخ دنده، پایین سمت چپ.
  • تأیید کنید که حساب مورد نظر شما انتخاب شده است.
  • تأیید کنید که ویژگی مورد نظر انتخاب شده است.
  • روی GA4 Setup Assistant، اولین گزینه در ستون Property کلیک کنید.

امیدواریم مقاله همه چیز درباره گوگل آنالیتیکس 4 (GA4) برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

نوشته همه چیز درباره گوگل آنالیتیکس 4 (GA4) اولین بار در آقای وب. پدیدار شد.



منبع

پست های مرتبط

راهنمای کامل انتخاب اسم برند + لیست اسامی خاص برند

دهه 60 که تعداد بچه‌ها زیاد بود، اغلب خانواده‌ها اسم‌گذاری نوزادان جدید…

چگونه بیو اینستاگرام جذاب بنویسیم؟ + 200 نمونه متن بیو!

می‌گو‌یند عشق در یک نگاه اتفاق می‌افتد!شاید این جمله در دنیای واقعی…

تغییر صدا با هوش مصنوعی: معرفی بهترین ابزارهای 2024

دوست دارید صدای خود را به صدای خواننده محبوبتان، یک گوینده معروف…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

آخرین پست ها

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب