صفحه اصلی > سئو : همه چیز درباره گوگل ترندز و کاربرد آن – آقای وب

همه چیز درباره گوگل ترندز و کاربرد آن – آقای وب


ما در این مبحث میخواهیم به موضوع گوگل ترندز بپردازیم و همه چیز درباره گوگل ترندز و کاربرد آن را بیان کنیم. پس اگر این سوال شما نیز می باشد با ما همراه باشید. تا در ادامه کامل برای شما توضیح می دهیم که گوگل ترندز چه کاربردی دارد و چگونه کار میکند.

گوگل ترندز چیست؟

اگر تا به حال در مورد گوگل ترندز چیزی نشنیده اید یا از آن استفاده نکرده اید ، می توانید ابتدا روی لینک بالا کلیک کنید. گوگل ترندز ابزاری است که به شما این امکان را می دهد که برتری اصطلاحات و موضوعات جستجو را مقایسه کنید. با بعضی از این ویژگی ها ، شما این امکان را پیدا میکنید تا از برترین موضوع های قابل جستجو به همراه مواردی که در طول زمان برتری پیدا کرده اند ، دسترسی پیدا کنید. در واقع می توانید کیورد های پر جستجوتر را بیابید.

چگونه از گوگل ترندز استفاده کنیم؟

گوگل ترندز رایگان است! این ابزار برای هر کسی باز است و هر زمان که دوست داشتید می توانید از آن استفاده کنید. کار با آن نیز خیلی ساده است شما گوگل ترندز را سرچ می کنید و کادر جستجو را مشاهده خواهید کرد. از اینجا می توانید کیوردهای پرطرفدار را مرور کنید یا موضوعات را در کادر جستجو وارد کنید.

به راحتی داخل فیلد کیورد مد نظر خود را وارد کنید. مثلا می خواهید ببینید خرید کفش دخترانه بیشتر سرچ می شود یا خرید کفش زنانه. یک را داخل فیلد وارد میکنید بعد تصویر زیر را خواهید دید.

نحوه-استفاده-از-گوگل-ترندز2

در قسمت compare کیورد بعدی را وارد می کنید. یعنی خرید کفش زنانه. پس از آن می توانید نمودار هر دو را مقایسه کنید و تصمیم بگیرید با توجه به میزان سرچ و سایر موارد سئویی مانند سختی رقبا و … روی کدام کیورد تمرکز کنید. مشاهده خواهید کرد کیورد خرید کفش زنانه جستجوی بیشتری داشته است. اما این به تنهایی برای تصمیم گیری برای کیورد اصلی کافی نیست و باید سایر المانها مانند سختی کیورد، شرایط فعلی سایت، میزان بودجه و… را نیز در نظر بگیرید.

تاثیر کرونا بر گوگل ترندز

قبل از اینکه به برخی از برنامه های سنتی تر گوگل ترندز، بپردازیم ، بدانید که تاثیر کرونا روی وبلاگ ها خیلی بالا بود. با به وجود آمدن کرونا اکثر افراد به فکر بازاریابی های آنلاین افتادند و به علت قرنطینه و از طرفی راهی برای کسب در آمد پیگیر این دسته از کسب در آمد شدند .به همین دلیل بازاریابان باید به فکر یک استراتژی می افتادندو دنبال یک ابزار کاربردی و مفید تری باشند. گوگل ترندز همان ابزار مفید و کاربردی است.

اگر در دسته ی تناسب اندام مشغول به کار هستید ، نمونه ای از این امر می تواند باشد. بیایید “ورزش دوچرخه ” را به عنوان یک عبارت جستجو در نظر بگیریم. 

حجم جستجویی که در یک ابزار شخصی مشاهده می کنید ممکن است نشان دهنده یک حجم جستجوی قدیمی باشد. در صورتی که ، در گوگل ترندز می توانید رشد علاقه را ببینید.

گوگل ترندز در واقع اون حجم داده های جستجو نیستند بلکه محبوبیت نسبی یک کیورد در مورد عبارت جستجو شده است.

زیرا که اگر فقط نیت شما حجم داده های جستجو شده باشد در آن صورت نمیتوانید متوجه شوید که کاربر کدام موضوع برایش اهمیت دارد و یا علاقه دارد. اما اگر شما همچنان رو حجم داده مسر هستید باید با تبلیغات و سرمایه گذاری به آن ها فشار وارد کنید تا در اون بازه ای که شما در نظر دارید قرار بگیرند.و یا راه دوم را انتخاب کنید که با خواسته ی مخاطب خود همگام شوید.

Untitled-1
گوگل ترندز

برای چی از گوگل ترندز استفاده کنیم؟

  1. درک مخاطبین خود
  2. تحقیق درباره کلید واژه محصول تجارت الکترونیک
  3. فصل بهتر
  4. یافتن کیورد های پر طرفدار

استفاده از گوگل ترندز برای درک مخاطبین

به عنوان محبوب ترین موتور جستجو ، گوگل بیشتر به یک موسسه تبدیل شده است تا یک موتور جستجو. شما با فهمیدن اینکه مخاطب در چه زمینه ای جستجو میکند و علاقه دارد میتوانید از آن کیورد به عنوان کلمه ی کلیدی خود استفاده کنید. با گوگل ترندز با فکر کاربر و مدل جستجو، کیوردهای اصلی و ذهن او بیشتر آشنا خواهید شد و این می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند.

تحقیق درباره کلید واژه محصول تجارت الکترونیک

شما می توانید از گوگل ترندز برای کمک در پیدا کردن ایده هایی برای فروش محصولات خود در سایت های تجارت الکترونیکی خودتان استفاده کنید ، یا شاید حتی برای کمک به شما در بوجود آوردن یک ایده تجاری جدید وکسب و کار سنتی.

فرض کنید من می خواهم یک وب سایت راه اندازی مارکت پلیس در ایران راه اندازی کنم. من تعدادی از اصطلاحات محصول را در گوگل وارد می کنم .و گزینه ای را برای نمایش داده ها از سال 1399در ایران انتخاب می کنم. در اینجا من مارکت پلیس را جستجو کردم وگزینه هایی را برای من بالا آورد بررسی کردم که به طور مثال 6 ماهه اول سال نمودار نزولی بوده اما در 6ماهه دوم نمودار به صورت صعودی افزایش پیدا کرده که نشان دهنده این است ک میتوانم رو این کیورد سرمایه گذاری کنم.

جستجو
تجارت الکترونیک

چه فصلی بهتره؟

همچنین می توانید از گوگل ترندز برای شناسایی قله های فصلی در صنعت خود استفاده کنید. به عنوان مثال بگویید که می خواهید مواد غذایی را بفروشید،به شما نشان می دهد که در ماه مهر نسبت به ماه بهمن افزایش نداشتیم یا بالعکس افزایش چشگیری داشتیم.

5.انتخاب کیوردهای پرطرفدار

همانطور که در ابتدا گفته شد برای فهمیدن این که چه کیوردی بیشتر مورد علاقه مخاطب است و جستجو می شود در کادر جستجو عبارت مورد نظر خود را وارد میکنیم و در مورد اون اطلاعاتی را بدست می آوریم .اینطوری راحت تر می توانیم هدف خود را انتخاب کنیم.

در این مقاله سعی کردیم همه چیز درباره گوگل ترندز و کاربرد آن را بیان کنیم. اما گوگل ترندز از سه ابزار اصلی سئو نیست. به نظر شما مفید ترین ابزار سئو کدام است؟ سه ابزار خیلی مهم سئو کدام است؟

نوشته همه چیز درباره گوگل ترندز و کاربرد آن اولین بار در آقای وب. پدیدار شد.



منبع

پست های مرتبط

راهنمای کامل انتخاب اسم برند + لیست اسامی خاص برند

دهه 60 که تعداد بچه‌ها زیاد بود، اغلب خانواده‌ها اسم‌گذاری نوزادان جدید…

چگونه بیو اینستاگرام جذاب بنویسیم؟ + 200 نمونه متن بیو!

می‌گو‌یند عشق در یک نگاه اتفاق می‌افتد!شاید این جمله در دنیای واقعی…

تغییر صدا با هوش مصنوعی: معرفی بهترین ابزارهای 2024

دوست دارید صدای خود را به صدای خواننده محبوبتان، یک گوینده معروف…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

آخرین پست ها

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب