صفحه اصلی > گوگل ادز : ویژگی های کمپین تبلیغاتی موفق – آقای وب

ویژگی های کمپین تبلیغاتی موفق – آقای وب


برای داشتن یک کمپین تبلیغاتی موفق، شما باید از ابتدای کارتان یک برنامه ریزی دقیق و یک استراتژی مشخص داشته باشید. بنابراین ما در این مقاله از آقای وب می خواهیم شما را راهنمایی کنیم تا علاوه بر آشنایی با اصول راه اندازی کمپین های تبلیغاتی موفق، با ویژگی های کمپین تبلیغاتی موفق نیز آشنا شوید.

کمپین تبلیغاتی چیست؟

کمپین تبلیغاتی در واقع داشتن یک استراتژی خاص است که با هدف بالا بردن سطح آگاهی از برند، و افزایش فروش و دست آوردن سهم بالاتری از بازار که توسط تبلیغات در حوزه های مختلف انجام می شود. برخی از صاحبان کسب و کار تصور می کنند که ایجاد کمپین تبلیغاتی یعنی ساختن یک تبلیغ می باشد. در رابطه با چنین تصوری باید گفته شود که کاملا اشتباه است. شما به عنوان صاحب کسب و کار اگر قصد دارید کمپین تبلیغاتی موفقی برگذار کنید. باید سعی کنید از همان ابتدای کار برنامه ریزی دقیق و استراتژی خاصی را در نظر داشته باشید. با ما همراه باشید تا در ادامه ی این مطلب شما را با راه اندازی کمپین تبلیغاتی موفق و ویژگی های کمپین تبلیغاتی موفق آشنا کنیم.

هدف از راه اندازی کمپین تبلیغاتی چیست؟

گفته می شود برای آن که بخواهید با مفهوم کمپین تبلیغاتی آشنا شوید، در ابتدا بهتر است از هدف راه اندازی کمپین تبلیغاتی به درک درستی برسید. برخی افراد تصور می کنند که تنها هدف ما از تبلیغات فقط بالا رفتن میزان فروش می باشد. اما گفته می شود در راه اندازی کمپین تبلیغاتی اهداف متعددی وجود دارد که هر کس با توجه به اهداف خود روی آن ها تمرکز می کند. هدفی به صورت معمول همه ی کمپین های تبلیغاتی را در بر می گیرد شامل موارد زیر می باشد:

  1. مشتریان بیشتری بدست آوردن است،
  2. محصول فعلی را تبلیغ کردن است،
  3. محصولات جدید را معرفی کردن است.
  4. بالا رفتن سطح آگاهی از برند
  5. افزایش ضریب نفوذ برند

تمامی مواد گفته شده در قسمت قبل نمونه ای از هدف های اصلی کمپین تبلیغاتی می باشد. نکته ی حائز اهمیت این است که اولین کاری که قبل از راه اندازی کمپین های تبلیغاتی باید انجام دهید. مشخص کردن اهداف کمپین تبلیغاتی است.

بخش های تشکیل دهنده ی کمپین تبلیغاتی

هر کدام از کمپین های تبلیغاتی شامل چهار قسمت اساسی و مهم هستند که پس از مشخص کردن اهداف حتما باید به آنها توجه شود. چهار بخش اصلی هریک از کمپین های تبلیغاتی به صورت زیر است:

  1. مشتریانی که به صورت بالقوه هستند یا مخاطبانی که هدف ما قرار دارند.
  2. بازاری که به عنوان هدف در نظر گرفته شده است.
  3. بخش سوم در کمپین های تبلیغاتی همان پلتفرم های تبلیغاتی هستند.
  4. بخش چهارم که از اهمیت بسیاری برخوردار است همان مشخص کردن شاخص های عملکردی کلیدی و پیگیری کردن نتایج است.

در پاسخ به این سوال که منظور از کمپین تبلیغاتی چیست؟

شما باید این چهار بخش اصلی را برای انواع کمپین ها شناسایی کنید. برای استفاده و بهره ی بیشتر از بودجه ای که برای کمپین های تبلیغاتی صرف می کنید. شما باید مخاطبان و بازار هدف خود را به درستی انتخاب و در نهایت شناسایی کنید. سپس از ابزارهایی که برای تبلیغات مناسب است، کمک بگیرید و استفاده کنید .

در بخش آخر نتیجه را بررسی کنید که این مراحل به بسیار به شما کمک می کند تا به بهترین نحو از بودجه ی خود استفاده کنید.

به عنوان مثال اگر شما نیز قصد دارید از تبلیغات پیامکی که یکی از تاثیر گذارترین روش ها برای تبلیغات است؛ استفاده کنید در ابتدا باید شماره تلفن همراه مخاطبانی که جزو دسته ی هدف شما قرار دارند را پیدا کنید و سپس به انتخاب بازار هدف بپردازید. بازار هدف در واقع همان بازاری است که شما قصد رقابت در آن را دارید. در نهایت شما با خرید بخش سامانه پیامکی، برای تبلیغات خود، پلتفرم مناسبی خواهید داشت.

پس از گذراندن این مراحل شما باید برای موفقیت در کمپین خود معیار هایی را در نظر بگیرید و در نهایت معیار های خود را با نتایج به دست آمده مقایسه کنید.

چه ابزار و رسانه ای برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی مناسب است؟

شما یکی از سوالات شما نیز این باشد که بعد از مشخص کردن هدف از کمپین تبلیغاتی، بهترین ابزار و رسانه برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی چیست؟

در پاسخ به سوال گفته می شود که راه ها و ابزار های مختلفی وجود دارد که به وسیله ی آن شما می توانید پیام کمپین تان را به مخاطبانی که جزو دسته ی مخاطبان هدف شما قرار دارند، برسانید.

بنابراین برای آن که بهترین ابزار را برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی خود انتخاب کنید باید به فاکتور های زیادی توجه کنید که برخی از آن ها عبارت اند از:

  1. بازاری که مورد هدف قرار داده اید.
  2. مخاطب هدف شما چه کسی است و پرسونای مخاطب
  3. برند مورد نظر
  4. هدف شما از راه اندازی کمپین تبلیغاتی

ابزار های تبلیغاتی هم می توانند به صورت آنلاین و هم می توانند به صورت آفلاین باشند. با ما همراه باشید تا در ادامه به برخی از مهم ترین ابزارهایی که برای رسانه ی تبلیغاتی استفاده می شود اشاره کنیم.

انواع تبلیغات

همان طور که گفته شد تبلیغات مدل های مختلفی دارد و هم می تواند به صورت آنلاین هم می تواند به صورت آفلاین باشد. و در این جا به برخی از آن ها اشاره می شود:

تبلیغات پیامکی

گفته می شود استفاده از پیامک برای تبلیغات، دو دهه است که انجام می گیرد. بر اساس تحقیقات بدست آمده حدود 70% افراد، پیام های تبلیغاتی خود را مشاهده می کنند. میزان موفقیت از این گونه تبلیغات تقریبا 30% می باشد

آمار های بدست آمده نشان می دهد این نوع تبلیغات نسبت به تبلیغاتی که به صورت ایمیل مارکتینگ یا تبلیغات بنری یا تبلیغات کلیکی یا تبلیغات در شبکه های اجتماعی یا حتی تبلیغات چاپی، بسیار اثر گذار بوده است. بنابراین از تبلیغات پیامکی به عنوان تاثیر گذار ترین ابزار کمپین تبلیغاتی یاد می شود. یکی از راه های تبلیغاتی که بصورت پیامکی است، آگاهی دادن برند به مردم از طریق ارسال پیامک های انبوه است.

شما می توانید در تبلیغاتی که از طریق پیامک انجام می دهید. به دسته بندی مخاطبان هدف خود از لحاظ جنسیت، شغل و سن بپردازید و برای هر کدام از آن ها پیام های تبلیغاتی اختصاصی بفرستید. این موضوع بر ارزش تبلیغات پیامکی افزوده است چرا که سایر این مورد در ابزار های تبلیغاتی دیگر، مشاهده نمی شود.

راه اندازی کمپین تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی

یکی از مزایایی که راه اندازه کمپین تبلیغاتی از طریق شبکه های مجازی دارد این است که شما می توانید به راحتی و به صورت مستقیم با مخاطب هدف خود ارتباط برقرار کنید. پلتفرم های مجازی شامل اینستاگرام، لینکدین، فیسبوک، توییتر و تلگرام می باشد که هر کدام مزیت های مختلفی دارند. در نظر داشته باشید برای استفاده از هر یک از این پلتفرم های شبکه ی اجتماعی  استراتژی های گوناگونی نیاز می باشد. شما باید با بررسی مخاطب هدف خود، از این پلتفرم ها استفاده کنید. برای مثال اگر شما فروشگاهی دارید و در آن لباس به فروش می رسانید بهتر است از شبکه اجتماعی اینستاگرام استفاده کنید.

استفاده از تبلیغات کلیکی یا بنری

بزرگ ترین پلتفرم تبلیغاتی در جهان، شرکت گوگل است. به طور کلی روزانه افراد زیادی به وسیله ی تبلیغات بنری یا کلیکی به خدمات یا محصولات مورد نظر خود دست پیدا می کنند. از آن جایی که شرکت گوگل اطلاعات بسیار زیادی از هر یک از کاربران خود در دسترس دارد، بدین وسیله شما می توانید به دسترسی بهتری نسبت به مخاطبان هدف خود داشته باشید.

نکته ای باید به آن اشاره کنیم که به دلیل برخی از مشکلات تحریمی در کشور ایران، امکان استفاده از همه ی سرویس های تبلیغاتی گوگل وجود ندارد.

ویژگی های کمپین تبلیغاتی موفق

به نظر شما چگونه می توانیم یک کمپین تبلیغاتی موفق را راه اندازی کنیم؟ برای پاسخ به سوال باید بدانید که امروزه استفاده از کمپین های تبلیغاتی فقط برای افزایش مشتری و بالا بردن فروش استفاده نمی شود. با این حال برای موفقیت کمپین تبلیغاتی بهتر است ویژگی های زیر را در نظر داشته باشید و آن ها را نیز رعایت کنید.

  1. سعی کنید اهدافی که انتخاب می کنید قابل دسترسی و مشخص شده باشند.
  2. حتما بازار هدف خود و مشتریان بالقوه را شناسایی کنید.
  3. به صورت واقع بینانه بودجه ی خود را برای راه اندازی کمپین تعیین کنید.
  4. سعی کنید ابزار های مناسب را انتخاب کنید.
  5. از زمانبندی مناسب استفاده کنید.
  6. سعی کنید در این کار از خلاقیت خود استفاده کنید.
  7. برای کمپین خود شاخص عملکرد کلیدی تعیین کنید.
  8. در نهایت نتایج بدست آمده را حتما بررسی کنید.

جمع بندی

گروه آقای وب در این مقاله سعی کرده است شما را با مفهوم کمپین تبلیغاتی آشنا کند و بگوید هدف از راه اندازی کمپین های تبلیغاتی چیست و در نهایت از ویژگی های کمپین تبلیغاتی موفق نام برده است که شما بتوانید با استفاده از آن ها یک کمپین موفق برای کسب و کار خود راه اندازی کنید.

نوشته ویژگی های کمپین تبلیغاتی موفق اولین بار در آقای وب. پدیدار شد.



منبع

پست های مرتبط

زمانبندی تبلیغات گوگل ادز+اهمیت ایجاد Ad Schedule در گوگل ادز | آقای وب

زمان مطالعه: 4 دقیقهیکی از جنبه‌های مهم در بهینه‌سازی کمپین‌های گوگل ادز،…

تبلیغات لباس، بررسی انواع روش های پربازده 2025

تبلیغات لباس به چه روشی بهتر است اجرا شود؟ منبع

تبلیغات عطر، معرفی 8 روش پرکاربرد تبلیغ ادکلن

اگر عبارت‌هایی مثل «خرید عطر»، «تبلیغ عطر» یا «عطر» را در گوگل…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب