صفحه اصلی > آموزشی : چه موقع باید هاست خود را ارتقا دهیم؟ – آقای وب

چه موقع باید هاست خود را ارتقا دهیم؟ – آقای وب


آیا تاکنون با خود فکر کرده‌اید که چه موقع باید نسبت به ارتقا هاست خود اقدام نمایید؟ همانطور که خودتان هم مطلع هستید، کیفیت سرویس میزبانی یا همان هاست وب‌سایت شما، یکی از اصلی‌ترین مسائل تعیین‌کننده سرعت و کیفیت عملکرد وب‌سایت شما می‌باشد. در این مقاله از آقای وب می‌خواهیم بررسی کنیم که چه موقع باید هاست خود را ارتقا دهید و جان تازه‌ای به وب‌سایت خودتان ببخشید.

روند رو‌به‌رشد تکنولوژی و افزایش استفاده از اینترنت در سال‌های اخیر، منجر به افزایش نیاز به داشتن یک وب‌سایت و برخورداری از یک هاستینگ قدرتمند و پایدار شده است. در ابتدا، ممکن است یک هاست اشتراکی اقتصادی برای نیازهای اولیه شما کافی باشد، اما در طول زمان و با افزایش ترافیک وب‌سایت و نیاز به امکانات بیشتر، پیشرفت و ارتقای سرویس میزبانی، تبدیل به امری ضروری شود.

ارتقای هاست یا همان ارتقای پلن میزبانی، به افزایش قابلیت‌ها، پهنای باند و منابع سرویس میزبانی تخصیص‌یافته به وب‌سایت شما اطلاق می‌شود؛ اما چگونه می‌توان فهمید که زمان مناسبی برای ارتقای هاست رسیده است؟

افزایش زمان بارگذاری وب‌سایت شما، کندی عملکرد فعالیت‌های اصلی وب‌سایت و نارضایتی بازدیدکنندگان و یا مشتریان فروشگاه اینترنتی شما، همه و همه از جمله مواردی هستند که به شما می‌گویند زمان ارتقای سرویس میزبانی وب‌سایت فرا رسیده است.

با ارتقای هاست، می‌توانید قابلیت‌ها و کارایی وبسایت خود را بهبود بخشید و تجربه بهتری را به بازدیدکنندگان ارائه دهید؛ از همین رو در این مقاله از آقای وب تصمیم داریم به موضوع بررسی زمان مناسب ارتقای سرویس میزبانی وب‌سایت بپردازیم و بررسی کنیم که دقیقا چه موقع باید نسبت به ارتقای سرویس میزبانی وب‌سایت خود اقدام نمایید، پس تا انتهای این نوشته با ما در تیم تحریریه آقای وب همراه باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

چه موقع باید هاست خود را ارتقا دهیم؟

چه در حال استفاده از یک هاست اقتصادی باشید یا چه یک سرویس میزبانی حرفه‌ای برای استفاده خود تهیه نموده باشید، دلایل ارتقای سرویس میزبانی برای شما مشترک هستند. چیزی که روشن است، این است که یک هاست اقتصادی در زمان سریع‌تری نیاز به ارتقا پیدا می‌کند، اما یک سرویس میزبانی حرفه‌ای با منابع خوب، مدت زمان بیشتری می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. در ادامه به مواردی اشاره می‌کنیم که با مشاهده‌ی هر یک از آن‌ها باید بدانید که زمان ارتقای سرویس میزبانی‌تان فرا رسیده است.

وب‌سایت شما کند شده است.

شاید بتوان اصلی‌ترین دلیل ارتقای هاست را کندشدن سرعت عملکرد آن دانست. سرعت پایین یک وب‌سایت، هم برای شما و هم برای کاربرانتان ناخوشایند است. حتما شما هم تا کنون بارها این جمله را شنیده‌اید که بیش از 90 درصد کاربران، نهایتا 3 ثانیه برای بارگذاری یک صفحه وب منتظر می‌مانند.

کند بودن سایت دلایل بسیار زیادی دارد؛ بهینه نبودن کدنویسی سایت یا بالا بودن حجم رسانه‌های موجود در یک صفحه وب می‌توانند از جمله دلایلی باشند که موجب افزایش مدت زمان بارگذاری صفحات وب می‌شوند.

قبل از انجام هرکاری برای بالا بردن سرعت، توصیه می‌کنیم ابتدا موارد زیر را بررسی کنید:

1. اطمینان حاصل کنید که مشکل از اتصال اینترنت شما نیست. سرعت اینترنت خود را چک کنید.

(می‌توانید برای تست سرعت اینترنت از speedtest و fast استفاده کنید.)

2. مرورگر خود را به‌روزرسانی کرده و حافظه پنهان (cache) آن را پاک کنید.

(برای پاک کردن کش مرورگر می‌توانید “آموزش پاک کردن کش مرورگرهای مختلف” را مطالعه کنید.)

3. وب‌سایت را در مرورگرهای مختلف امتحان کنید تا مطمئن شوید مشکل مربوط به مرورگر خاصی نیست.

4. اگر از افزونه‌های مرورگر استفاده می‌کنید، آنها را غیرفعال کرده و دوباره امتحان کنید.

اگر پس از انجام این مراحل همچنان با کندی مواجه هستید،می‌توانید با پشتیبانی آقای وب در تماس باشید. کارشناسان ما وضعیت سرور و منابع اختصاص داده شده به وب‌سایت شما را بررسی خواهند کرد.

“در صورتی که مشخص شود کندی به دلیل محدودیت منابع است، ما گزینه‌های مناسب برای ارتقاء را به شما پیشنهاد خواهیم داد. لطفاً قبل از هرگونه اقدام برای ارتقاء، با ما مشورت کنید تا بهترین راه‌حل را برای نیازهای خاص شما ارائه دهیم.”

یکی از راهکارهای مهم برای افزایش سرعت سایت، ارتقا پلن میزبانی و یا استفاده از CDN یا شبکه توزیع محتوا است. CDN شبکه‌ای است که از سرورهایی در سراسر جهان تشکیل شده است. هر سرور، فایل های استاتیک (ثابت) مورد استفاده برای ایجاد صفحات وب سایت شما را ذخیره می کند. هنگامی که از CDN استفاده می‌کنید، هر بار که یک کاربر از وب سایت شما بازدید می‌کند، فایل‌های ثابت از هر سروری که به آن‌ها نزدیکتر است به آنها ارائه می‌شود. به این ترتیب سرور میزبانی شما هم عملکرد بهتری خواهد داشت، چراکه بخشی از فشار وارده به هاست، به شبکه CDN تحمیل می‌شود.

اگر کند بودن بارگذاری صفحات وب‌سایت شما باعث شده که تصمیم به ارتقای پلن هاستینگ خود بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم که با استفاده از یکی از مقالات زیر، نسبت به فعال‌سازی CDN بر روی سایت خود اقدام نموده و عملکرد وب‌سایت خود را برای یک بازه 15 روزه در نظر بگیرید.

آموزش فعالسازی CDN کلودفلر (Cloudflare)

آموزش فعالسازی CDN ابر آروان

چنانچه مشکل کندی سرعت با این روش برطرف شد، می‌توانید به استفاده از هاست فعلی خود ادامه دهید، اما اگر همچنان شاهد کندی عملکرد وب‌سایت خود هستید، وقت آن رسیده که سرویس میزبانی خود را به پلن بعدی ا‌رتقا دهید.

استفاده از CDN خارجی برای سرورهای میزبانی شده در ایران ممکن است باعث اختلال در دسترسی شود. به دلیل محدودیت‌های موجود در شبکه بین‌الملل از سوی زیرساخت کشور، احتمال قطعی یا کندی در ارتباط با CDN خارجی وجود دارد. لطفاً این موضوع را در نظر بگیرید و در صورت امکان از راهکارهای جایگزین استفاده کنید.

با این حال پیشنهاد ما به شما این است که قبل از انجام هرکاری با کارشناسان ما در آقای وب مشورت کنید.

فضای ذخیره‌سازی هاست، پاسخگوی نیازهایتان نیست.

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های پلن‌های مختلف هاستینگ، فضای ذخیره‌سازی آن‌هاست. معمولا در سرویس‌های میزبانی اقتصادی شاهد 1 تا 5 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی هستیم که برای شروع کار کافی به نظر می‌رسد، اما با گذشت زمان و افزایش حجم رسانه‌های موجود در سایت، این فضا مسلما کافی نخواهد بود و شما ملزم به ا‌رتقای پلن هاستینگ خود هستید.

بهینه ‌سازی محتوای رسانه‌‌ای از طریق حذف فایل‌های اضافه و یا فشرده ‌سازی و استفاده از فرمت مناسب می ‌تواند تا حد زیادی باعث افزایش سرعت سایت و استفاده مناسب‌تر از فضای ذخیره‌سازی سایت گردد، اما اگر می خواهید تعداد زیادی عکس و ویدئو در وب سایت خود داشته باشید، بهتر است پلن هاست خود را ار‌تقا دهید.

همانطور که احتمالا تاکنون خودتان هم متوجه شده‌اید، یکی از مزیت‌های رقابتی شرکت آقای وب نسبت به دیگر ارائه‌دهندگان سرویس‌های میزبانی، ارائه فضای ذخیره‌سازی بیشتر نسبت به مبلغ پرداختی است. برای مثال، شما با خرید پلن نقره‌ای میزبانی وب استاندارد آقای وب، با پرداخت مبلغی کمتر از 200 هزار تومان، به 25 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دسترسی پیدا می‌کنید که این فضا حتی برای سایت‌هایی با سابقه فعالیت بیشتر از 5 سال هم کافی است!

این ویژگی باعث می‌شود که شما به دلیل محدودیت‌های حافظه ذخیره‌سازی نیاز به ار‌تقای پلن هاستینگ خود پیدا نکنید و حتی در مواردی نیاز به پرداخت هزینه اضافی برای تهیه هاست دانلود نداشته باشید! اینچنین می‌توانید علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌های نگهداری از وب‌سایت‌تان، نگرانی از بابت به اتمام رسیدن فضای ذخیره‌سازی سرویس میزبانیخود نداشته باشید.

بنابراین هر زمان که تصمیم به استفاده از رسانه‌های حجیم در وب‌سایت خود گرفتید و با خطاهای مربوط به پُر بودن فضای ذخیره‌سازی مواجه شدید، بهتر است نسبت به ار‌تقای سرویس میزبانی خود اقدام نمایید.

انتظار رشد چشمگیر بازدیدکنندگان سایت را دارید.

وظیفه شما به عنوان مدیر یک سایت، رشد روزافزون بازدیدکنندگان وب‌سایت‌تان است. فرقی نمی‌کند که مالک یک فروشگاه اینترنتی هستید یا یک رسانه آنلاین را مدیریت می‌کنید، در هر حالت بازدیدکنندگان بیشتر به معنای درآمد بیشتر است!

موارد بسیاری باعث می‌شوند که مدیر یک وب‌سایت انتظار رشد قابل توجه بازدیدکنندگان وب‌سایتش را داشته باشد. برای مثال، مسئول مارکتینگ یک فروشگاه اینترنتی، یک کمپین فروش ویژه گسترده به مناسبت شب یلدا تدارک دیده که انتظار می‌رود بازدید روزانه وب‌سایت را به سه برابر روزهای عادی برساند؛ در این شرایط قاعدتا باید مسئول مارکتینگ، موضوع را با تیم زیرساخت در میان بگذارد تا شرایط لازم برای این حجم بازدیدکننده فراهم شود و نهایتا زیرساخت لازم برای این حجم بازدیدکننده فراهم گردد.

همانطور که روشن است، عدم پیش‌بینی تمهیدات لازم در اینجور مواقع منجر می‌شود که وب‌سایت مربوطه برای حجم زیادی از کاربران در دسترس نباشد و به‌جای فروش بیشتر، نارضایتی بیشتر مشتریان را به ارمغان بیاورد!

پیشنهاد می‌کنیم که همواره پیش از برنامه‌ریزی برای کمپین‌های بزرگ خود، حتما نسبت به ار‌تقای سرویس میزبانی‌تان اقدام نمایید.

فضای دیتابیس شما رو به اتمام است.

علاوه بر فضای ذخیره‌سازی هاست، فضای ذخیره دیتابیس نیز یکی دیگر از محدودیت‌هایی است که در هر سرویس میزبانی توسط ارائه دهنده اعمال می‌شود. معمولا هاستینگ‌های حرفه‌ای فضای ذخیره‌سازی مجزایی را برای دیتابیس سایت‌های مشتریان‌شان در نظر می‌گیرند که از کیفیت، پایداری و سرعت قابل توجهی برخوردار است.

افزایش حجم دیتابیس ورسیدن به حداکثر فضای مجاز دیتابیس، می‌تواند باعث شود که سایت شما از دسترس خارج شود یا اصطلاحا کرش (Crash) کند. برای پیشگیری از این موضوع می‌توانید همواره حجم دیتابیس خود را زیر نظر داشته باشید و با استفاده از روش‌های مختلف، نسبت به بهینه‌سازی دیتابیس خود اقدام نمایید. معمولا سایت‌های محتوایی با حجم نوشته‌های بسیار بالا و همچنین سایت‌های فروشگاهی با تعداد محصولات زیاد، بیشتر در معرض رسیدن به حداکثر فضای مجاز دیتابیس هستند.

پیشنهاد می‌کنیم که همواره قبل از رسیدن به این محدودیت، نسبت به توسعه زیرساخت خود اقدام نمایید، چراکه افزایش حجم دیتابیس و در دسترس نبودن فضای کافی موجب می‌شود که عملکرد وب‌سایت شما دچار اختلال شود و سرعت وب‌سایت شما به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش یابد.

احساس می‌کنید سرویس میزبانی فعلی‌تان امنیت کافی ندارد!

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، توسعه زیرساخت، تنها به معنای ار‌تقای پلن هاستینگ نیست، گاهی شما با تغییر ارائه‌دهنده سرویس میزبانی‌تان از خدماتی برخوردار می‌شوید که خود یک پیشرفت چشمگیر محسوب می‌شود.

ما در آقای وب به راه‌اندازی سرویس‌های میزبانی اشتراکی به چشم یک مهارت نگاه می‌کنیم. پیکربندی صحیح سرویس‌های میزبانی اشتراکی و تامین امنیت آن‌ها چیزی نیست که یک مسیر ثابت و فرآیند خطی داشته باشد، بلکه نیازمند تجربه در زمینه امنیت داده، شناخت انواع حملات اینترنتی، شناخت محدودیت‌ها و مسیرهای میانبری است که منجر می‌شود نهایتا یک سرویس میزبانی ایده‌آل به دست کاربر برسد.

بسیاری از کاربران در زمان مراجعه به آقای وب اعلام می‌کنند که علی‌رغم تلاش بسیار زیاد برای حفظ امنیت وب‌سایت‌شان درگیر مشکلات امنیتی شده‌اند که حس می‌کنند ریشه در اشتراکی بودن سرویس میزبانی قبلی‌‌شان دارد و این نقص امنیتی را از چشم شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی می‌بینند. ایزوله نگاه داشتن فضای سرویس‌های میزبانی اشتراکی یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در زمان توسعه یک سرویس هاستینگ اشتراکی موردنظر قرار گیرد.

این موضوع به این معناست که اگر یکی از وب‌سایت‌های موجود در سرور، آلوده به یک بدافزار شد، این بدافزار نتواند در سطح سرور توسعه یابد و زحمات مدیران دیگر سایت‌های موجود بر روی سرور را نیز به خطر بیندازد. از همین رو پیشنهاد می‌کنیم که نه‌تنها در زمان تصمیم‌گیری برای ارتقای سرویس میزبانی، بلکه در زمان شروع به کار نیز بر روی مسئله امنیت سرویس میزبانی‌تان تحقیق کنید و از تجربه سایر توسعه‌دهندگان وب نیز کمک بگیرید.

گزینه‌های پیش رو در زمان ارتقا سرویس میزبانی

اکنون که با نشانه‌های اصلی فرا رسیدن زمان ارتقای سرویس میزبانی خود آشنا شدید، نوبت آن رسیده که بررسی کنیم در زمان ارتقای زیرساخت، چه گزینه‌هایی پیش رو دارید. در ادامه بررسی می‌کنیم که در زمان ارتقای سایت، می‌توانید وب‌سایت خود را بر روی چه بسترهایی میزبانی کنید.

پلن هاستینگ بعدی با منابع بیشتر

همانطور که احتمالا حدس می‌زدید، اولین گزینه و همینطور کم دردسر‌ترین روش پیش روی شما، ار‌تقا به پلن بعدی سرویس میزبانی فعلی‌تان است. در این روش معمولا نیازی به اقدام خاصی از سمت شما نیست و تنها کافیست که به پشتیبانی سرویس میزبانی خود تیکت بزنید تا فاکتور مربوطه را برای شما ایجاد نمایند و پس از پرداخت مبلغ مربوطه، وب‌سایت شما را به پلن بعدی ار‌تقا دهند.

استفاده از پلن بعدی سرویس میزبانی در زمانی پیشنهاد می‌شود که شما از تمامی امکانات ارائه‌شده از سرویس میزبانی فعلی‌تان راضی هستید و تنها مشکلاتی نظیر رسیدن به حداکثر فضای ذخیره‌سازی یا دیتابیس شما را وادار به ارتقا کرده‌اند.

در آقای وب تنوع کم‌نظیری از پلن‌های میزبانی مختلف برای شما در نظر گرفته شده است که به شما کمک می‌کند متناسب با نیازتان اقدام به خرید سرویس میزبانی یا ار‌تقای هاست‌ وب‌سایت‌تان نمایید و مجبور به پرداخت هزینه اضافی برای منابعی که به آن‌ها نیاز ندارید، نباشید. در ادامه می‌توانید با استفاده از آموزشی که پیش از این برای شما آماده کرده‌ایم، نسبت به ارتقای سرویس میزبانی خود به پلن بعدی اقدام نمایید.

آموزش ارتقا هاست آقای وب

انتقال سایت به سرور مجازی (VPS)

در برخی موارد ممکن است است مشاهده کنید که در حال استفاده از پیشرفته‌ترین پلن هاستینگ ارائه دهنده سرویس میزبانی خود هستید اما همچنان احساس می‌کنید که نیاز به ارتقای زیرساخت وب‌سایت خود دارید، در این شرایط بهتر است که قبل از هر کاری این موضوع را با ارائه دهندگان سرویس میزبانی خود در میان بگذارید.

بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات میزبانی، پلن‌های خاصی ویژه مشتریان پرمصرف خود دارند که تنها از طریق ارتباط با پشتیبانی قابل خریداری هستند، همچون سرویس‌های میزبانی اورانوس آقای وب، که تنها با ورود به پنل کاربری و یا ارتباط با تیم پشتیبانی قادر به خریداری آن‌ها هستید. این سرویس‌ها متناسب با نیاز شما قابل شخصی‌سازی و توسعه هستند و آخرین گزینه‌ی پیش روی شما پیش از مهاجرت به سرورهای مجازی می‌باشند.

سرورهای مجازی که به اختصار VPS نامیده می‌شوند، گزینه بعدی پیش روی مدیران وب‌سایت‌ها هستند. یک سرور مجازی، بخشی از یک سرور حقیقی است، که با استفاده از تکنیک مجازی‌سازی، بین چندین کاربر متفاوت تقسیم شده است.

مقایسه هاست اشتراکی با سرور مجازی

برای استفاده از سرورهای مجازی نیاز به برخورداری از یک نیروی متخصص دارید که با اصول شبکه و معماری سرور آشنا باشد و بتواند موارد مختلفی همچون کامپایلر، وب سرور، پنل کاربری و… را مدیریت و بازرسی نماید. هزینه خریداری و تمدید ماهیانه سرورهای مجازی به‌شکل قابل توجهی از سرویس‌های میزبانی اشتراکی بیشتر است که به این هزینه، باید هزینه استخدام نیروی ماهر شبکه و یا برون‌سپاری فعالیت‌های مربوط به مدیریت سرور مجازی را نیز اضافه کرد.

انتقال سایت به سرور اختصاصی

آخرین گزینه برای ارتقای زیرساخت وب‌سایت که بیشتر برای وب‌سایت‌های بسیار پیشرفته با حجم بازدیدکنندگان بسیار بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد، انتقال سایت به یک سرور اختصاصی یا شخصی است.

در این روش یک سرور کامل با تمامی امکانات در اختیار شما قرار می‌گیرد که مدیریت صفر تا صد آن بر عهده شما خواهد بود. شرکت میزبان سرور تنها مسئولیت نگهداری از سخت افزار سرور و تامین پایداری آن را برعهده دارد و تمامی اقدامات نرم افزاری از جمله تامین امنیت سرور، نگهداری از داده‌ها، ایجاد بستر لازم برای پیاده‌سازی وب‌سایت و… بر عهده مدیران سایت خواهد بود.

هرچند که استفاده از این روش برای نگهداری از وب‌سایت بسیار پرهزینه و تقریبا دشوار است، اما مزیتی که دارد این است که دست توسعه دهندگان برای هرگونه تغییری باز است و عملا هر استفاده و تغییری در زیرساخت وب‌سایت قابل پیاده‌سازی می‌باشد، از همین رو برخی افراد ترجیح می‌دهند که وب‌سایت خود را بر روی سرورهای اختصاصی میزبانی کنند.

سخن پایانی

در این مقاله از آقای وب، به بررسی نشانه‌هایی پرداختیم که با مشاهده‌ی هر یک از آن‌ها می‌توانید بفهمید که زمان توسعه سرویس میزبانی وب‌سایت‌تان فرا رسیده است. همچنین در انتهای مقاله بررسی کردیم که در زمان تصمیم‌گیری، می‌توانید در میان گزینه‌های مختلف، با توجه به شرایط وب‌سایت‌تان به سراغ چه زیرساخت‌هایی بروید.

در حقیقت ارتقای سرویس میزبانی کاربران در آقای وب همیشه باعث خوشحالی ما می‌شود، چراکه متوجه می‌شویم یکی دیگر از همراهانمان توانسته در توسعه وب‌سایت خود موفق شود که نشان از رشد روزافزون وب‌سایت او و افزایش بازدیدکنندگان وب‌سایتش دارد. از همین رو ما هم در تیم توسعه و تحریریه آقای وب برای شما آرزو می‌کنیم که هرچه سریع‌تر نوبت به ار‌تقای سرویس میزبانی شما برسد :‌)

در پایان امیدواریم که از این نوشته بهره کافی را برده باشید. هدف ما در تیم آقای وب، پاسخگویی به سوالات و برطرف کردن مشکلات اولیه شما در مسیر تبدیل شدن به یک کاربر حرفه‌ای ایرانی و یا یک مدیر سایت متخصص است، پس چنانچه سوالی در رابطه با این نوشته دارید، از طریق بخش ارسال نظرات در پایین این صفحه با ما در ارتباط باشید.

موفقیت همراه راهتان باد.

5
2
رای ها

امتیازدهی به مقاله




منبع

پست های مرتبط

دستورات مانیتورینگ لینوکس: 20 ابزار خط فرمان برای نظارت بر عملکرد لینوکس

مدیر سیستم یا مدیر شبکه وظیفه اشکال‌زدایی و نظارت بر مشکلات سیستم…

رفع مشکل لود stats.wp.com در سایت‌های وردپرسی و افزایش سرعت

مشکل لود شدن stats.wp.com به دلیل اسکریپت‌های خارجی است که برای جمع‌آوری…

تنظیم و تعیین زبان تبلیغات گوگل

یکی از تنظیمات مهم تبلیغات گوگل، تنظیمات مربوط به زبان است. با…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

آخرین پست ها

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب