صفحه اصلی > آموزشی : چگونه از لینکدین نیرو استخدام کنیم؟ (راهنمای جذب نیرو)

چگونه از لینکدین نیرو استخدام کنیم؟ (راهنمای جذب نیرو)


چند دقیقه زمان صرف کنید و آگهی استخدامی خود را در لینکدین منتشر کنید. لینکدین آگهی را به دست بهترین متخصص‌ها می‌رساند و کمک می‌کند رزومه‌های خوبی دریافت کنید. جذب نیرو hiring در لینکدین مهارت مهمی است که با خواندن این مقاله بر آن مسلط می‌‌شوید. با ما همراه باشید.

معنی hiring در لینکدین

اگر در لینکدین حساب کاربری داشته باشید، احتمالاً کاربرانی را دیده‌اید که عکس آن‌ها هایلایت Hiring دارد. Hiring به معنای استخدام‌کردن است. کسانی که این هایلایت بنفش‌رنگ را روی عکس کاربری خود در لینکدین دارند، یعنی در حال استخدام هستند.

شما نیز می‌توانید به‌عنوان مدیر کسب‌وکار یا مسئول منابع انسانی این برچسب را روی عکس پروفایل بگذارید. نکته مهم این است که لوکیشن ایران در لینکدین تحریم است و باید نقطه دیگری از جهان را برای محل کار انتخاب کنید. برای این کار به پروفایل کاربری خود در لینکدین بروید و کارهای زیر را انجام دهید:

۱- روی گزینه Open to کلیک کنید و سپس Hiring را بزنید.

۲- در صفحه بعدی، شرکتی که قصد جذب نیرو برای آن را دارید، انتخاب کنید.

چگونه از لینکدین نیرو استخدام کنیم؟

۳- در قسمت بعدی اطلاعات مربوط به آگهی را وارد کنید. عنوان شغل، نام شرکت، نوع شغل و محل کار، اطلاعاتی هستند که باید تعیین کنید. همان‌طور که می‌بینید در این آگهی، محل کار را آمریکا در نظر گرفتیم. سپس یکی از موارد Write with Ai یا Write on my own را برگزینید.

چگونه از لینکدین نیرو استخدام کنیم؟

۴- اگر روی گزینه Write with AI بزنید، لینکدین متن آگهی را با هوش مصنوعی می‌نویسد. در صفحه بعدی می‌توانید پیش‌نمایش این آگهی را ببینید. در نهایت باید روی Post job بزنید تا آگهی منتشر شود و هایلایت Hiring روی عکس پروفایل کاربری ظاهر شود.

نکته مهم: قبل از پست شغل، توجه کنید که ما در حال حاضر یکی از قوانین لینکدین یعنی اصل صداقت را نقض کرده‌ایم. اگر لینکدین بفهمد که محل کار جایی به غیر از آمریکاست، ممکن است اکانت ما را جریمه کند و آن را ببندد. بنابراین این کار را آگاهانه و با قبول تمام خطرهایش انجام دهید یا از روش‌های دیگر استخدام که در ادامه می‌آید، استفاده کنید.

چگونه از لینکدین نیرو استخدام کنیم؟

چرا جذب نیرو از لینکدین؟

لینکدین می‌گوید: «۸۶ درصد از مشاغل کوچک ظرف ۲۴ ساعت بعد از پست شغل در این شبکه اجتماعی، یک داوطلب واجد شرایط پیدا می‌کنند.» این آمار حیرت‌انگیزی است. اگر همه مشاغل بتوانند در مدت‌زمان کوتاهی نیروی موردنظرشان را جذب کنند، هیچ‌گاه از کمبود نیروی انسانی آسیب نمی‌بینند.

hiring در لینکدین

اما مزیت‌های استخدام از طریق لینکدین بسیار بیشتر از این‌هاست. از جمله این ویژگی‌ها و مزیت‌های مهم عبارت است از:

  • دسترسی به شبکه بزرگ متخصص‌ها: لینکدین دارای پایگاه کاربری بزرگی از متخصصان صنایع مختلف است.
  • استخدام هدفمند: این شبکه اجتماعی مجهز به قابلیت سرچ پیشرفته است. با این ابزار کارفرمایان می‌توانند، داوطلبان جویای کار را بر اساس معیارهایی مثل صنعت، مهارت و… هدف قرار دهند. البته دسترسی به بعضی از قابلیت‌های سرچ پیشرفته نیاز به صرف هزینه دارد.
  • دسترسی به داوطلبان غیرفعال: افراد جویای کاری که حضور فعالی در لینکدین ندارند هم می‌توانند پیشنهاد شغلی دریافت کنند و استخدام شوند.
  • برند کارفرما: کسب‌وکارهای خوش‌آوازه از نام و اعتبار خود در لینکدین استفاده می‌کنند تا بهترین داوطلبان را جذب و استخدام کنند.
  • به‌اشتراک‌گذاری محتوا: شرکت‌ها در لینکدین با تولید محتوای تخصصی، آگاهی از برند را افزایش می‌دهند و خود را به رهبران فکری تبدیل می‌کنند. این موضوع علاقه متخصص‌ها و افراد جویای کار را برای همکاری با آن‌ها بر می‌انگیزد.
  • شبکه‌سازی: کاربران لینکدین آگهی‌های شغلی را به اشتراک می‌گذارند و با لایک و کامنت به دیده‌شدن بیشتر آن‌ها کمک می‌کنند. بدین ترتیب، افراد جویای کار بیشتری این آگهی‌ها را می‌بینند و خواهند توانست رزومه خود را برای کارفرما ارسال کنند.
  •  دسترسی جهانی: کارفرماهایی که به دنبال استخدام بین‌المللی هستند، با لینکدین می‌توانند به کشورها و مناطق مختلف جهان متصل شوند. 
  • مقرون‌‌به‌صرفه بودن: لینکدین دارای گزینه‌های رایگانی مانند ارسال شغل در صفحه شرکت یا جستجوی داوطلبان بالقوه با استفاده از فیلترهای جستجو است. این گزینه‌ها برای سازمان‌ها و شرکت‌های با بودجه استخدامی کم، بسیار مفید است.
hiring در لینکدین

روش‌های استخدام از طریق لینکدین

روش‌های مختلفی برای جذب نیرو از لینکدین وجود دارد. تعدادی از این روش‌ها رایگان است و برای بعضی از آن‌ها باید اکانت پریمیوم لینکدین داشته باشید. در ادامه انواع این روش‌ها را معرفی می‌کنیم:

۱- عضویت در گروه‌های مرتبط

گروه‌ها در لینکدین، شبکه‌هایی از افراد متخصص در یک حوزه یا صنعت هستند که با هم اجتماعی مجازی را تشکیل می‌دهند. کاربران در گروه‌ها اخبار مربوط به حوزه خود را منتشر می‌کنند. آن‌ها همچنین با انتشار مطالب مختلف از جمله آگهی‌های استخدامی به رشد یکدیگر کمک می‌کنند.

شما می‌توانید با عضویت در گروه‌های مرتبط، آگهی شغلی منتشر کنید. البته این نکته را باید در نظر بگیرید که در برخی از گروه‌ها به افراد غیرفعال و کم‌کار اجازه انتشار آگهی نمی‌دهند. همچنین ممکن است در بعضی از فضاها، انتشار آگهی خلاف قوانین باشد و نتوانید از این امکان استفاده کنید.

مطلب مرتبط: چگونه اکانت لینکدین شرکتی بسازیم؟

۲- پست شغل در صفحه شخصی یا شرکت

یکی دیگر از راه‌های رایج استخدام‌کردن hiring در لینکدین، پست شغل در صفحه کاربری است. این ویژگی رایگانی است که از طریق آن می‌توانید آگهی را به دست افراد جویای کار برسانید.

این امکان خصوصاً زمانی ارزش می‌یابد که فالوورهای زیادی داشته باشید و متخصص‌ها و افراد حرفه‌ای لینکدین شما را دنبال کنند. با حمایت‌هایی که آن‌ها و دیگر کاربران از پست استخدام می‌کنند، آگهی در معرض دید افراد زیادی قرار می‌گیرد. شما همچنین می‌توانید با تبلیغ در لینکدین و از طریق راه‌هایی نظیر اینفلوئنسر مارکتینگ و… به دیده‌شدن آگهی کمک کنید.

hiring در لینکدین

۳- جستجوی داوطلبان غیرفعال

آمارهای استخدامی لینکدین نشان می‌دهد که ۷۰ درصد از نیروی کار جهانی را متقاضیان غیرفعال تشکیل می‌دهند. این متقاضیان به طور فعال به دنبال کار نیستند. لینکدین کمک می‌کند که این داوطلبان جویای کار غیرفعال را شناسایی کنید.

با استفاده از قابلیت‌های سرچ لینکدین، شما می‌توانید استعدادهای شاغل در نقش‌های مشابه را شناسایی کنید. سپس باید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و در صورت تمایل آن‌ها، مقدمات همکاری را فراهم کنید.

۴- استفاده از کلمات کلیدی برای جستجو

کلمه‌های کلیدی حرفه و تخصص موردنیازتان را در لینکدین سرچ کنید تا لینکدین لیست افراد دارای آن تخصص را نشان دهد. با استفاده از گزینه‌های موجود می‌توانید آن‌ها را بر اساس سابقه، صنعت و… فیلتر کنید. بدین ترتیب خیلی سریع و بدون اتلاف وقت، لیست اولیه مخاطبان هدف را به دست می‌آورید.

۵- استفاده از منابع موجود

فرایند جذب و استخدام، فرایندی پیچیده و تخصصی است. بسیاری از سازمان‌ها برای استفاده حداکثری از منابع انسانی و مقابله با چالش‌های احتمالی، سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در این بخش می‌کنند.

آن‌ها از طریق راه‌های مختلف نظیر لینکدین با داوطلبان موردنظرشان ارتباطات قوی و بلندمدتی برقرار می‌کنند. بدین ترتیب، برند مطمئن خواهد بود که هیچگاه از استعفا و کنار رفتن نیروهای متخصص آسیب نمی‌بیند.

افرادی که در گذشته سابقه همکاری با سازمان را داشته‌اند نیز می‌توانند جزء منابع بالقوه قرار بگیرند. قانع‌کردن آن‌ها برای همکاری مجدد کار راحت‌تری است؛ ضمن اینکه از هزینه‌های جذب و استخدام کاسته می‌شود.

hiring در لینکدین

۶- استفاده از ویژگی LinkedIn Recruite

اکانت پریمیوم لینکدین LinkedIn Recruiter یک ابزار فوق‌العاده برای استخدام کارکنان است. با این اکانت به قابلیت‌های سرچ پیشرفته لینکدین برای جذب نیروهای متخصص و کاربلد دست پیدا می‌کنید.

اکانت عادی لینکدین دارای فیلترهای سرچ زیر است:

  • وضعیت ارتباط Connections (درجه ۱، درجه ۲، درجه ۳)
  • وضعیت ارتباط با سایر همکاران
  • لوکیشن
  • شرکت‌های فعلی
  • شرکت‌های گذشته
  • زبان پروفایل
  • محل تحصیل
  • صنایع Industries
  • خدمات Services

مطلب مرتبط: آموزش ساخت اکانت حرفه ای لینکدین (صفر تا صد با عکس)

اما LinkedIn Recruiter گزینه‌های بیشتری برای سرچ و فیلتر اطلاعات در اختیارتان می‌گذارد. از جمله این فیلترها عبارت است از:

  • فیلتر بر اساس متقاضیانی که قبلاً درخواست استخدام داده‌اند
  • کانال ارتباطی داوطلب با شرکت (ایمیل، سفارش دیگران و…)
  • فالوورهای برند
  • اندازه شرکت‌هایی که داوطلب در آن‌ها کار کرده است
  • مدرک تحصیلی
  • رشته تحصیلی
  • کد پستی
  • و…

۷- استفاده از تمپلیت

ارسال پیام شخصی‌سازی شده به افراد جویای کار در لینکدین، اقدام مثبت و ارزشمندی است. داوطلب احساس می‌کند که به او به‌عنوان یک مهره مهم نگاه شده و به آینده همکاری با سازمان امیدوار می‌شود. بااین‌حال، این کار احتیاج به صرف زمان زیادی دارد و برای بعضی از کارفرماها و مدیران به‌صرفه نیست.

به همین دلیل برای ارسال پیشنهاد همکاری و صرفه‌جویی در زمان می‌توانید از تمپلیت‌ها استفاده کنید. این کار سرعت فرایند جذب و استخدام را افزایش می‌دهد و از فشارها و استرس‌های مربوط به آن کم می‌کند.

hiring در لینکدین

۸- یکپارچه‌سازی لینکدین و ATS

نرم‌افزارهای جذب و استخدام نیروی انسانی ATS این قابلیت را دارند که با حساب‌های لینکدین یکپارچه شوند. بدین ترتیب می‌توانید به‌آسانی اطلاعات داوطلبان را از لینکدین جمع‌‌آوری کنید و آن‌ها را در ATS طبقه‌بندی و تحلیل کنید. این کار به میزان چشمگیری بهره‌وری را در فرایند جذب و استخدام افزایش می‌دهد.

۹- استفاده از شبکه لینکدین

موقعیت شغلی ایجاد شده در سازمان را به دوستان و همکارانتان در لینکدین معرفی کنید و از آن‌ها بخواهید که افراد مستعد را پیشنهاد دهند. این کار به کاهش هزینه‌های استخدام کمک می‌کند. همچنین احتمال جذب داوطلبان باکیفیت افزایش می‌یابد؛ زیرا آن‌ها را دوستان و همکاران مورداعتماد شما معرفی کرده‌اند.

راه‌های دیگر استخدام‌کردن hiring در لینکدین

علاوه بر راه‌هایی که تا اینجا به آن اشاره کردیم، دو روش دیگر نیز برای جذب نیرو از لینکدین وجود دارد. هر دو این راه‌ها رایگان است؛ اما یکی از آن‌ها به دلیل تحریم‌های بین‌المللی در ایران قابل‌اجرا نیست.

روش اول

در روش اول، شما می‌توانید یک آگهی استخدام حرفه‌ای با درج تمامی اطلاعات موردنیاز در لینکدین منتشر کنید. اجرای این روش به دلیل تحریم‌ها فعلاً در ایران ممکن نیست:

  1. برای شروع به صفحه فید در لینکدین بروید.
  2. در کادر بالای صفحه، روی Start a post, try writing with Ai کلیک کنید.
  3. در صفحه جدیدی که باز می‌شود، روی علامت + بزنید تا تمام گزینه‌ها باز شود. از بین گزینه‌ها، روی آیکون کیف (share that you are hiring) بزنید.
hiring در لینکدین
  • در صفحه بعدی، شرکتی را که قصد استخدام نیرو برای آن دارید، انتخاب کنید.
hiring در لینکدین
  • به صفحه Tell us who you are hiring وارد می‌شوید. قسمت‌های مختلف را تکمیل کنید و در نهایت روی یکی از گزینه‌های Write with AI یا Write on my own کلیک کنید.
hiring در لینکدین

روش دوم

اگر از روش اول به دلیل تحریم‌ها نتوانستید استفاده کنید، راه دوم را به کار ببرید. در این روش از ویژگی Find an expert لینکدین بهره می‌برید. برای این کار دوباره به صفحه فید لینکدین بروید:

  1. روی Start a post, try writing with Ai بزنید.
  2. روی علامت پروفایل Find an expert کلیک کنید.
hiring در لینکدین
  • در صفحه بعد باید دسته شغلی موردنظرتان، لوکیشن محل کار و توضیحات مربوط به آگهی را تعیین کنید. روی Done بزنید و به مرحله بعد بروید.
hiring در لینکدین
  • در این مرحله، متن آگهی به‌صورت پیش‌نمایش ظاهر می‌شود. با زدن دکمه Post آگهی منتشر می‌شود و لینکدین آن را به متخصص‌های مرتبط نشان می‌دهد.
hiring در لینکدین

کلام آخر؛ استخدام از طریق لینکدین، آسان و حرفه‌ای!

در این مقاله انواع روش‌های جذب نیرو با لینکدین را شرح دادیم. اکثر این روش‌ها رایگان است و با کمی مهارت می‌توانید بهترین نتایج را از آن‌ها بگیرید. همانطور که در آمارها آمده، شرکت‌ها از طریق لینکدین می‌توانند ظرف مدت‌زمان کوتاهی نیروهای موردنظرشان را جذب کنند. این ویژگی مهم و ارزشمندی است که باعث تمایز لینکدین از سایر پلتفرم‌های استخدامی می‌شود.

آیا شما تجربه کاریابی یا استخدام‌کردن hiring در لینکدین را دارید؟ نظرتان را برای ما و دیگران همراهان آقای وب بنویسید.

نوشته چگونه از لینکدین نیرو استخدام کنیم؟ (راهنمای جذب نیرو) اولین بار در آقای وب:‌ آژانس تبلیغات آنلاین. پدیدار شد.



منبع

پست های مرتبط

دستورات مانیتورینگ لینوکس: 20 ابزار خط فرمان برای نظارت بر عملکرد لینوکس

مدیر سیستم یا مدیر شبکه وظیفه اشکال‌زدایی و نظارت بر مشکلات سیستم…

رفع مشکل لود stats.wp.com در سایت‌های وردپرسی و افزایش سرعت

مشکل لود شدن stats.wp.com به دلیل اسکریپت‌های خارجی است که برای جمع‌آوری…

تنظیم و تعیین زبان تبلیغات گوگل

یکی از تنظیمات مهم تبلیغات گوگل، تنظیمات مربوط به زبان است. با…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

آخرین پست ها

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب