صفحه اصلی > سئو : چگونگی تحلیل سئوی رقبا – آقای وب

چگونگی تحلیل سئوی رقبا – آقای وب


امروزه بیشتر کسب و کار ها تمایل دارند در نتیجه ی گوگل رتبه ی اول را داشته باشند. برای همین منظور چیزی که در این فرآیند به شما کمک می کند این است که در مرحله ی اول شما رقبای خود را شناسایی کنید و در مرحله ی بعد سایت آن ها را تحلیل و بررسی کنید. آقای وب در این مقاله قصد دارد شما را به منظور کسب رتبه ی در نتایج گوگل  در چگونگی تحلیل سئوی رقبا کمک کند.

سئوی سایت رقبا

بیشتر اوقات زمانی که برای  یک سایت یا برای یک کسب و کار استراتژی سئو در نظر گرفته می شود، معمولا تحلیل و بررسی سایت  رقبا یا کسب و کار آن ها، نادیده گرفته می شود. معمولا کاری که شرکت ها انجام می دهند این است که به صورت مستقیم به دنبال کلمات کلیدی می گردند و بعد از آن محتوا ایجاد می کنند و به پیوند محتوا های ایجاد شده می پردازند. گفته می شود شرکت ها با استفاده از این روش، از یکی از جنبه های اساسی اصول سئوی واقعی، غافل می شوند.

در واقع یکی از بخش های مهم و ضروری برای بهبود کسب و کار شرکت ها، بررسی و تجزیه تحلیل سایت های رقبا می باشد. مخصوصا اگر شما تازه کسب و کارتان را راه اندازی کرده اید از این طریق می توانید به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنید.

تحلیل و بررسی عملکرد رقبا بسیار ارزشمند است و دید بهتری راجع به تکنیک های مورد استفاده ی رقیبان و نحوه ی انجام آن به شما ارائه نماید. برای بررسی رقبا ابزار هایی نیز وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن به تحلیل رقبای خود بپردازید.

در کسب و کار های مختلف، رقیبان مانند یک منبع با ارزش از اطلاعات می باشند که می توانند ابعاد مختلفی که به موفقیت سئوی سایت شما کمک می کنند از جمله افزایش ترافیک ارگانیک سایت را، آشکار سازند.

تحلیل و بررسی رقبا چه کمکی به شما می کند؟

  • در واقع بررسی و تحلیل رقبا به شما کمک می کند تا اطلاعاتی اعم از:
  • پیدا کردن نقاط ضعف رقیبان و استفاده از آن ها
  • پیدا کردن نقاط قوت رقیبان و تبدیل آن ها به فرصت
  • دریابید که چه مواردی در کسب و کار شما مفید و چه مواردی در کسب و کار شما آسیب زنند است.
  • درک عملکرد و رفتار رقیبان در نتایج serp  و استفاده از تکنیک های مشابه آن

را بدست آورید.

نکته ای که از حائز اهمیت است این می باشد که تحلیل و بررسی رقبا اساس حوزه ی بازاریابی دیجیتال است. در صورتی که شما بتوانید رقبای حوزه ی خود را شناسایی کنید، می توانید دید صحیحی از آن چه که انجام می دهند را بدست آورید و برای بهبود عملکرد خود از آن استراتژی ها استفاده کنید. اغلب اوقات دانستن اطلاعاتی از نقاط ضعف و قوت رقیبان و استفاده ی صحیح از آن ها به کارایی و عملکرد بهتر شما کمک می کند. گفته می شود هر کسب و کاری در هر زمینه ای که فعالیت می کند، همیشه باید حواسش به کاری که رقبای خود انجام می دهد، باشد.

با ما همراه باشید تا در ادامه ی مطلب به نکاتی که باید زمان تحلیل و بررسی سئوی وب سایت رقیبان در نظر گرفته است، اشاره کنیم.

چگونگی تحلیل سئوی رقبا

تحلیل و بررسی رقبا به این صورت می باشد که شما در مرحله ی اول اطلاعاتی که ممکن است شامل موقعیت، محصولات و نقاط ضعف و قوت آن ها بدست می آورید که جمع آوری این اطلاعات باعث می شود شما بهتر بتوانید به سوالات که در ادامه پرسیده می شود پاسخ دهید.

  • برند سایت ما کجا قرار دارد؟
  • با انجام چه کار هایی می توانیم از رقیبان سبقت بگیریم؟
  • انجام چه کاری باعث تفاوت کسب و کار ما از رقبا می شود؟
  • چه فرصت هایی در بازار کار ما وجود دارد؟
  • با انجام چه کار هایی می توانیم بر رقبا غلبه کنیم؟
  • در کسب و کار خود باید روی چه مواردی تمرکز کنیم؟

امروزه در هر صنعت و کسب و کاری رقابت در حال رشد می باشد و برای کار آفرین ها نیز ثابت شده است که این امر همانند یک شمشیر دولبه است. در حال حاضر شغل های امروزی دسترسی بیشتری به مشتریان احتمالی دارند و این امر در صورتی است آن ها تنها در یک منطقه ی خاص و یا در کسب و کار خاصی رقابت نمی کنند، بلکه ممکن است با تعداد زیادی از تولید کنندگان جهان رقابت کنند.

در تحلیل و بررسی سئوی سایت رقبا دنبال چه چیزی باشیم؟

برای پاسخ به این سوال گفته می شود که طبق آمار های بدست آمده وب سایت رقبا منبع با ارزشی از داده و تکنیک ها می باشد.

دانستن اطلاعاتی از سایت و کسب و کار رقبا که به بهبود استراتژی شما کمک می کند عبارت است از:

  • میزان بازدید ارگانیک یا ترافیک آن ها
  • مدل تبلیغات آن ها
  • ترافیک و بازدید به دست آمده از دسک تاپ
  • پیدا کردن ایده های تازه برای مشتریان
  • اطلاعات از مشتریان مانند اطلاعات جمعیتی آن ها
  • کلمات کلیدی ای که در نتایج جستجو رتبه بندی شده اند
  • بازید روزانه ی یک سایت

بررسی سئوی سایت رقبا

 برای آنالیز و بررسی سئوی سایت رقبا باید مراحل زیر را طی کنید.

1. در قدم اول رقبایتان را شناسایی کنید.

قبل از شروع هر کاری شما باید رقیبان خود را شناسایی کنید. رقبیان شما در واقع همان سایت هایی می باشند که زمانی که شما کلمه کلیدی مورد نظرتان را سرچ می کنید. در جستجوی ارگانیک این کلمات رتبه ی بالایی کسب کرده اند. در صورتی که شما نتوانید رقبای کسب و کار خودتان را مشخص کنید، نمی توانید عملکرد کار خودتان را در مقابل رقبا بررسی و مقایسه کنید.

هر کسب و کاری بسته به نوع شغل خود ممکن است رقیب های بسیاری داشته باشد. فرآیند مقایسه کسب و کار شما با رقیبان تان ممکن است زمان بر باشد اما این کار از اهمیت بالایی برخوردار است. البته این مورد را در نظر داشته باشید که اگر تعداد رقبا در کسب و کار شما زیاد است. شما می توانید چهار الی شش مورد از آن ها را انتخاب کنید و تمرکزتان را روی آن چند مورد قرار دهید. سعی کنید در شناسایی رقبا هم رقیبانی که به صورت فیزیکی فعالیت می کنند را در نظر بگیرید هم رقبای انلاین را.

2. سایت و صفحات رقبا را بررسی و مقایسه کنید.

زمانی که رقیبان کسب و کار خود را شناسایی کردید، زمان آن رسیده است که صفحات و سایت شان را به طور کامل بررسی کنید. و ببینید سایت یا کسب و کار شما در مقابل آن ها چگونه رقابت می کند. برای بررسی صفحات بهتر است به صورت زیر عمل کنید:

  1. ابتدا صفحه ی نخست را مقایسه و بررسی کنید.
  2. در قدم بعدی صفحاتی که معادل محصول هستند را مقایسه کنید.
  3. بعد از بررسی صفحه ی محصولات، صفحات اخبار یا بلاگ که شامل محتوای آموزنده می باشد را بررسی کنید.

در حالت کلی سعی کنید در هر کسب و کاری که فعالیت می کنید، صفحاتی از سایت رقیبتان را بررسی کنید که مشابه صفحات سایت شما باشد.

3. تجزیه و تحلیل نقاط ضعف و قوت رقبا در سئو

در تجزیه و تحلیل رقبا اطلاعات زیادی می توانید به دست آورید که از آن ها به عنوان یک فرصت به نفع خود استفاده کنید.

این اطلاعات می تواند شامل موارد زیر باشد که عبارت اند از:

کلید واژه ها:

ابزار های بررسی معمولا این امکان را برای شما فراهم می کند تا سایت های رقیبان خود را اسکن کنید. و اطلاع دقیقی از کلمات کلیدی آن ها که برای بهینه سازی سایت استفاده می کنند، پیدا کنید.

کلمات کلیدی در برخی از سایت ها می تواند به عنوان نقطه ی قوت و در برخی از سایت ها می تواند به عنوان نقاط منفی سایت تلقی شود. این مسئله با توجه به کارایی سایت ها متفاوت است. در صورتی که رقبای شما در برخی کلمات کلیدی نتوانسته باشند برای خود رتبه ی خوبی کسب کنند. شما می توانید از آن ها استفاده کنید و در آن کلمات رتبه ی خوبی به دست آورید.

بک لینک:

بک لینک سازی به دو دلیل انجام می گیرد:

یک موضوع این است که کاربران را از وب سایت های مختلف به وب سایت شما هدایت کند و دیگری این است که موتور های جستجو بتوانند شما را در موقعیت بالاتری نمایش دهند. زمان بک لینک سازی شما باید از این موضوع اطمینان داشته باشید که لینک های گرفته شده برای سایت از منبع های معتبری دریافت شده است و هرزنامه نمی باشد. پیدا کردن این منبع ها اندکی دشوار است. اما شما با بررسی این موضوع که چه افرادی به سایت های رقیب شما لینک می دهند، می توانید کارتان را ساده تر کنید.

4. تحلیل و بررسی کلمات کلیدی رقبا

برای این که شما بدانید رقبایتان از چه کلماتی استفاده می کنند، ابزار های آنلاین گوناگونی وجود دارد مانند Ubbersuggest و Ahrefs  که می توانید از آن ها استفاده کنید. برای ایجاد کلمه کلیدی که به عنوان هدف شما باشد، بهتر است شما خود را جای مشتریان بگذارید و ببینید چه کلماتی از سوی کاربران بیشتر مورد سرچ قرار می گیرد.

نوشته چگونگی تحلیل سئوی رقبا اولین بار در آقای وب. پدیدار شد.



منبع

پست های مرتبط

راهنمای کامل انتخاب اسم برند + لیست اسامی خاص برند

دهه 60 که تعداد بچه‌ها زیاد بود، اغلب خانواده‌ها اسم‌گذاری نوزادان جدید…

چگونه بیو اینستاگرام جذاب بنویسیم؟ + 200 نمونه متن بیو!

می‌گو‌یند عشق در یک نگاه اتفاق می‌افتد!شاید این جمله در دنیای واقعی…

تغییر صدا با هوش مصنوعی: معرفی بهترین ابزارهای 2024

دوست دارید صدای خود را به صدای خواننده محبوبتان، یک گوینده معروف…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

آخرین پست ها

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب