صفحه اصلی > گوگل ادز : ۱۰ راه کاهش هزینه کلیک در گوگل ادز – آقای وب

۱۰ راه کاهش هزینه کلیک در گوگل ادز – آقای وب


در این مقاله از آقای وب می خواهیم به بررسی ۱۰ راه کاهش هزینه کلیک در گوگل ادز بپردازیم. امروزه به دلیل اهمیت تبلیغات گوگل ادز نیز بسیار پر استفاده شده است. از آن جایی که تبلیغات گوگل با دلار پرداخت می شود پس باید بسیار در مورد انجام آن وسواس به خرج داد. کوچک ترین اشتباه می تواند به قیمت از دست رفتن سرمایه و همچنین بازخورد پایین از تبلیغات انجام شده شود. با ما در ادامه مقاله ۱۰ راه کاهش هزینه کلیک در گوگل ادز همراه باشید. تا با هم این نکات مهم را بررسی کنیم.

گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز در واقع همان تبلیغات در گوگل است. این بخش از گوگل کمی بعد از شروع فعالیت گوگل در سال 2001 به آن اضافه شد. وظیفه گوگل ادز سازمان دهی کمپین های تبلیغاتی سایت های مختلف و قراردادن آن ها در تبلیغات موتور جستجو و شبکه گوگل است. گوگول ادز از یک سیستم مزایده ای با در نظر گرفتن چند معیار جانبی برای رتبه بندی سایت ها استفاده می کند.

شما بعد از این که حساب کاربردی خود در گوگل ادز را فعال کردید می توانید یک کمپین تبلیغاتی ایجاد کنید. سپس بعد از انتخاب کلمه کلیدی باید در مزایده های آنلاین شرکت کنید. اگر در این مزایده ها موفق شوید می توانید تبلیغات خود را در بالای نتایج جستجو برای یک کلمه کلیدی قرار دهید. سپس با کلیک هر بازدیدکننده بر روی لینک تبلیغات شما و ورود به سایت، هزینه آن از شارژ تبلیغ شما کسر خواهد شد. میزان موفقیت در مزایده گوگل به دو عامل اصلی بستگی دارد.

  1. حداکثر هزینه ای که حاضرید برای یک کلمه کلیدی بپردازید.
  2. نمره کیفیت تبلیغ و سایت شما عوامل اصلی تصمیم گیری گوگل هستند.

روش های کاهش هزینه

حالا که با کلیت گوگل ادز آشنا شده اید وقت آن رسیده است که به بررسی روش هایی که می توانید با آن هزینه های تبلیغات گوگل را کاهش دهید می پردازیم.

۱) محدودیت جغرافیایی

هرچند که با وجود تحریم بودن ایران ما نمی توانیم به صورت مستقیم کشور ها و شهر ها را انتخاب کنیم. اما باز هم می توان کشورهایی که می خواهیم تبلیغات ما در آن ها نمایش داده شود را انتخاب کرد. با این کار دیگر تبلیغات فقط در کشور ها و محل های موردنظر شما نمایش داده می شوند. با این روش دیگر کاربران تماشاگر را جذب نخواهید کرد. این کاربران فقط برای ارضای حس کنجکاوی خود بر روی اکثر تبلیغات کلیک می کنند. همین کلیک ساده برای شما هزینه های زیادی در پی خواهد داشت. اگر چه در این روش ممکن است بعضی از کاربران با فیلترشکن ها و یا برنامه های تغییر IP وارد سایت شما شوند. که با وجود محدودیت های اعمال شده توسط شما این کاربران تبلیغات شما را مشاهده نخواهند کرد.


آیا می دانید که چرا و چگونه باید گوگل ادروردز را با یک دیگر متصل نمود؟ جهت آشنایی با این مسئله مقاله زیر حتما مطالعه نمایید.

نحوه اتصال گوگل ادوردز و آنالیتیکس


۲) زمان بندی معقول

فرض کنید شما تبلیغات خود را در ساعاتی که قادر به ارائه خدمات و پشتیبانی نیستید قرار داده اید. با این کار شما کاربرانی را که قصد خرید از شما دارند را به باد می دهید. آن ها از این که به مقصود خود نرسیده اند بسیار از شما ناراضی می شوند. این امر سبب افزایش نرخ پرش در سایت شما نیز می شود. در واقع شما با انجام این رفتار باعث به باد دادن سرمایه خود می شوید. برای جلوگیری از این کار باید در تبلیغات ساعاتی را برای نمایش آن ها انتخاب کنید که قادر به پاسخگویی به مشتریان باشید.

۳) متن تبلیغاتی

نکته ای که بسیار مهم است متن تبلیغاتی شماست. شما باید در گروه‌های‌‌ تبلیغاتی خود حتما از چندین متن استفاده کنید. این‌‌کار علاوه بر نمایش بهتر تبلیغ درنتایج جستجو به عملکرد کمپین نیز کمک می کند. شما قادر هستید متون تبلیغاتی که شانس نمایش آن ها و کلیک بر روی آن ها کمتر است را شناسایی کنید. با این کار شما هزینه بیهوده ای بر روی تبلیغی که قرار نیست بر روی آن کیک شود را انجام نمی دهید. جالب است که بدانید میزان ارتباط کلیدواژه‌‌‌ها با متون تبلیغاتی، منجر به بهبود نرخ کلیک یا CTR که یکی دیگر از فاکتورهای موثر در کاهش هزینه کلیک‌هاست، خواهد شد.

۴) کلمات کلیدی

از اساسی ترین مسائلی که کمتر به آن توجه می شود کلمات کلیدی استفاده شده در تبلیغات است. شما باید همیشه عملکرد کلمات کلیدی را زیر نظر داشته باشید. همچنین باید به شناسایی کلمات کلیدی ای که هزینه ی بسیار بالا اما نرخ تبدیل پایینی دارند بپردازید. باید فورا آن ها را با کلمات کلیدی دیگری جایگزین کنید.

۵)  کلمات سرچ شده توسط کاربران (Search Terms)

شما پس از انجام چندین تبلیغ و پرداخت هزینه های آن می توانید در ستون Search Terms به لیست بلند بالایی از جستجو های کاربران که به نمایش تبلیغات شما منجر شده است دسترسی داشته باشید. با بررسی این بخش، لیست کلیدواژه‌هایی که مایل به نمایش تبلیغ با آن ها نیستید را یافته و سپس در قسمت Negative Keywords اضافه کنید.

۶) کلمات کلیدی منفی (Negative Keyword)

باید بدانید همان قدر که اضافه کردن کلمات کلیدی ای که به کسب و کارتان مرتبط هستند برای یک کمپین ضروری است. حذف و جایگزین کردن کلمات کلیدی ای که هیچ سودی برای شما ندارند نیز بسیار حائز اهمیت است. برای درک بهتر این موضوع به مثال زیر توجه کنید.

در صورتی که زمینه کاری شما فروش مانتو است و می‌خواهید از همین کلیدواژه‌ “فروش مانتو” در تبلیغات خود استفاده کنید. حتما حواستان به کلماتی که ممکن است قبل و بعد از کلیدواژه توسط کاربران قرار گیرد، باشد.

برای مثال گر فردی عبارت “دوخت مانتو” را در گوگل سرچ کند و حالت کلیدواژه بر روی حالتی به جز Exact قرار گرفته باشد به احتمال فراوان تبلیغات شما به آن فرد نمایش داده می شود. با توجه به اینکه حوزه کاری شما در زمینه دوخت مانتو نیست اگر فرد بر روی تبلیغ شما کلیک کند آن کلیک سودی برای شما نخواهد داشت و اصطلاحا شما یک کلیک هرز دریافت کرده‌اید.

برای پیشگیری از این کار می توان با تعریف کلمه “دوخت” در قسمت Negative Keywords از نمایش سایت در نتایج جستجو جلوگیری کرد.

۷) بهینه سازی لندینگ پیج

باید بدانید که یکی از فاکتورهای مهمی که گوگل هنگام تعیین امتیاز کیفی آگهی های شما آن را در نظر می‌گیرد، تجربه لندینگ پیجی است که وقتی بازدیدکنندگان روی آگهی شما کلیک می کنند، به آن منتقل می‌شوند. تجربه کاربری در سئو از اهمیت زیادی برخودار است. این امر در تبلیغات گوگل نیز بسیار حیاتی است. چرا که اگر شما موفق شوید کاربر را با تبلیغات به سایت خود هدایت کنید. اما نتوانید یک تجربه کاربری خوب برای آن بسازید، قطعا کاربر مورد نظر به سرعت سایت شما را ترک می کند.

اگر شما آگهی جذابی داشته باشید که بتواند نرخ کلیک را بیشتر از متوسط بالا ببرد. کلمه کلیدی با حجم جستجوی بالایی داشته باشید. ولی اگر آن را به صفحه فرودی متصل کنید که بهینه نشده باشد امتیاز کیفی شما پایین خواهد آمد و در واقع با این که برای هر کلیک مبلغ بیشتری می پردازید ترافیک کمتری دریافت می کنید. در صورتی که اگر صفحه فرود شما تجربه بهتری به کاربر ارائه کند ترافیک بیشتری کسب خواهید کرد. قبل از این که بتوانید تعیین کنید کدام آگهی و کدام کلمه کلیدی منجر به بهترین امتیاز تجربه کاربری می شود. نیاز دارید چندین نوع صفحه فرود مختلف را بررسی کنید.

۸) کلمات کلیدی طولانی

با همه گیر شدن گوگل و آشنایی بیشتر کابران با نحوه کار با آن سبب شده است که کاربران هدفمند شوند. از ابتدا بدانند به دنبال چه چیزی هستند. از این رو درصد بالایی از کاربران هدفمند عبارات جستجو را طولانی و واضح تایپ می­‌کنند. بنابراین اگر در نمایش تبلیغ خود وسواس به خرج دهید. از کلیک بی نتیجه تبلیغ جلوگیری می‌کنید. کلمات کلیدی تک کلمه‌ای قدرت چندانی برای جذب کاربر هدفمند ندارد. به بیان دیگر کاربری که کلمه سایت را جستجو می‌کند هدف مشخصی را دنبال نمی‌کند. اما کاربری که سایت وردپرسی را جستجو می­ کند دقیقا می‌داند به دنبال چه چیزی می­ گردد.


از آنجایی که امروزه روز به روز استفاده از موبایل ها بیشتر و بیشتر می شود. گوگل بستر ادموب را برای تبلیغات موبایلی ایجاد کرد. برای آشنایی بیشتر با ادموب مقاله زیر را از دست ندهید.

گوگل ادموب


۹) کمپین ریتارگتینگ

ریتارگتینگ بر اساس آنالیز کاربرانی که قبلا از سایت شما بازدید داشته اند این شانس را به شما می‌دهد تا بتوانید درک کنید یک کاربر به دنبال چه نیازی است همچنین از چه طریقی به سایت شما هدایت شده است و نیاز آن کار به چه طریقی توسط سایت شما پاسخ داده شده است. شما با بررسی تعداد محدود کاربرانی که از سایت شما خرید انجام داده اند می‌توانید کاربرانی که از سایت شما بازدید داشته‌اند اما خرید انجام نداده‌­اند را به سایت برگردانید.

۱۰) نمره کیفی (Quality Score)

گوگل ادوردز برای این که کیفیت تبلیغ شما را بسنجد از معیاری به نام نمره کیفی یا Quality Score استفاده می کند. با استفاده از این معیار است که می توانید کاهش هزینه به ازای هر کلیک CPC را انجام داده و جایگاه تبلیغتان را نسبت به رقبایتان تعیین نمایید. ایجاد تبلیغات هدفمند با انتخاب بهترین کلمه کلیدی، می تواند نرخ کلیک CTR شما را افزایش دهد که موجب بالا رفتن نمره کیفی شما می شود.

سخن پایانی

همراهان عزیز آقای وب امیدواریم که از خواندن مقاله ۱۰ راه کاهش هزینه کلیک در گوگل ادز لذت برده باشید. به یاد داشته باشید همیشه می توانید با تست ایده های جدید به رشد و پیشرفت کسب و کار خود کمک کنید. با قرار دادن نظرات و تجربیات ارزشمند خود در قسمت نظرات باعث خوشحالی ما می شوید. شاد و موفق باشید!

نوشته ۱۰ راه کاهش هزینه کلیک در گوگل ادز اولین بار در آقای وب. پدیدار شد.



منبع

پست های مرتبط

راهنمای کامل تبلیغات گوگل برای استارت آپ ها

چه مقدار بودجه برای تبلیغات گوگل برای استارت آپ ها مناسب است؟…

تبلیغات هتل، بررسی بهترین روش های 2024

دیده شدن مهم‌ترین دغدغه‌ای است که کسب و کارهای مختلف دارند. این…

اسکریپت های مدیریت هزینه کمپین و ادگروپ | آقای وب

زمان مطالعه: 6 دقیقههمواره در کلاس های سرچ ادز پلاس مجموعه HDM…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

آخرین پست ها

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب