صفحه اصلی > آموزشی : ۱۷ راه برای افزایش فالوور اینستاگرام (طبق الگوریتم ۲۰۲۴)

۱۷ راه برای افزایش فالوور اینستاگرام (طبق الگوریتم ۲۰۲۴)


این روزها شهرت و محبوبیت را با تعداد فالوورهای اینستاگرام می‌سنجند. به همین دلیل است که برای خیلی‌ها افزایش فالوور موضوعی مهم و حیاتی است. عده‌ای به تبلیغات در اینستاگرام روی می‌آورند. در مقابل گروهی نیز هستند که از طریق روش‌های مختلف به دنبال افزایش فالوور اینستاگرام هستند. این مقاله را بخوانید تا بهترین راه برای افزایش تعداد دنبال‌کننده‌ها را پیدا کنید.

راه‌های افزایش فالوور اینستاگرام

برای افزایش تعداد فالوورهای اینستاگرام از روش‌های زیر استفاده کنید:

۱- بهینه‌کردن اکانت اینستاگرام

اولین قدمی که می‌توانید برای افزایش سریع فالوورها انجام دهید، بهینه‌کردن حساب کاربری است. برای این کار از چک‌لیست زیر استفاده کنید:

  • آیا تصویر پروفایل به اندازه کافی مناسب و باکیفیت است؟
  • آیا لینک موجود در قسمت بیو، صحیح و مرتبط است؟
  • آیا در بیو، توضیحات لازم و هشتگ‌های مفید را آورده‌اید؟

نامی که برای حساب کاربری انتخاب کرده‌اید، باید قابل‌شناسایی، کوتاه و مناسب باشد. لینک بیو نیز باید کاربران را به وب‌سایت و تبلیغات مدنظرتان وصل کند و مشکلی نداشته باشد. اگر گام اول را درست بردارید به‌عنوان یک فرد حرفه‌ای شناخته می‌شوید و دیگران شما را فالو خواهند کرد.

۲- استفاده از تقویم محتوایی

الگوریتم اینستاگرام زبانزد عام و خاص است و همه تلاش می‌کنند طبق آن محتوا تولید کنند. اگر برای حضور جدی در اینستاگرام برنامه داشته باشید، این پلتفرم شما را یک فرد حرفه‌ای می‌شناسد. نتیجه اینکه شانس بیشتری برای دیده‌شدن در اینستاگرام و جذب فالوور خواهید داشت.

باید به طور مستمر محتوا تولید کنید و اجازه ندهید اینستاگرام شما را فراموش کند. با داشتن یک تقویم محتوایی، برنامه منظمی برای تولید و انتشار پست دارید و از کارها عقب نمی‌مانید.

مطلب مرتبط: آموزش بلاگر شدن در اینستاگرام و یوتیوب؛ کسب درآمد از بلاگری

۳- استفاده از کانال‌های مختلف انتشار

محتوای تولیدی را علاوه بر اینستاگرام در شبکه‌های اجتماعی دیگر و پیام‌رسان‌ها نیز منتشر کنید. این کار باعث می‌شود افراد بیشتری به وجود شما پی ببرند و بخواهند حساب اینستاگرامتان را فالو کنند. انتشار محتوا در کانال‌های مختلف به کاهش هزینه تبلیغات و صرفه‌جویی در زمان نیز کمک می‌کند.

۴- زمان‌بندی انتشار پست‌ها

قبلاً به لزوم داشتن یک تقویم محتوایی برای تولید و انتشار پست اشاره کردیم. اکنون این نکته را گوشزد می‌کنیم که انتشار پست در زمان مناسب می‌تواند باعث افزایش فالوور شود.

در ساعت‌هایی که مخاطبانتان حضور فعالی در اینستاگرام دارند، پست‌ها لایک و کامنت بیشتری می‌گیرند. این موضوع، افزایش تعامل کاربران و افزایش بازدیدها از پست و حساب کاربری را به همراه دارد. در نتیجه کاربران بیشتری شما را فالو خواهند کرد.

ابزارهای مختلفی برای زمان‌بندی انتشار پست‌ها وجود دارد. از جمله این ابزارها می‌توان به Hootsuite، Buffer و… اشاره کرد.

افزایش فالوور اینستاگرام

۵- تعامل با مشتریان و برندها

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است و برای افزایش فالوور واقعی باید رفتاری انسانی داشته باشید. باید با پست‌های دیگران تعامل داشته باشید، برای آن‌ها لایک و کامنت بگذارید و آن‌ها را بازنشر کنید.

تلاش کنید با هشتگ‌ها و کمپین‌های اینستاگرامی جامعه خودتان را بسازید. با جلب‌توجه دیگران و گرفتن مشارکت آن‌ها، نشان می‌دهید که بیش از یک حساب اینستاگرامی صرف هستید. این‌گونه دیگران می‌فهمند که تأثیرگذار هستید و ارزش فالوکردن دارید.

افزایش فالوور اینستاگرام

۶- پرهیز از جذب فالوور فیک

در دنیای اینستاگرام نبایدهایی نیز وجود دارد که رعایت آن‌ها، می‌تواند به افزایش سریع دنبال‌کننده‌ها کمک کند. یکی از این نبایدها، افزایش دنبال‌کننده‌ها با فالوور فیک است.

فالوورها باید برای حسابتان ارزش‌افزوده ایجاد کنند. آن‌ها باید با شما تعامل برقرار کنند و در نهایت باعث افزایش درآمد از اینستاگرام شوند. این در حالی است که فالوور فیک هیچ‌گونه اینگیج و سودی به همراه ندارند که این موضوع، شک اینستاگرام را برمی‌انگیزد.

اگر اینستاگرام بفهمد که فالوور فیک جذب کرده‌اید، امتیاز منفی می‌گیرید. در این صورت ریلزها و محتواهایی که منتشر می‌کنید کمتر به فالوورهای واقعی نمایش داده می‌شود که نتیجه، افت رشد تعداد فالوورهاست.

۷- معرفی و تبلیغ اکانت

یکی دیگر از روش‌های افزایش فالوور اینستاگرام، معرفی اکانت خود در هر کجا و هر زمان است. این ترفند ساده‌ای برای جذب فالوور است؛ تنها باید از موقعیت‌ها و فرصت‌های موجود نهایت استفاده را ببرید.

درج لوگوی اینستاگرام در وب‌سایت و ایمیل، معرفی حساب کاربری در کانال‌های تلگرامی و… از جمله راه‌های معرفی و تبلیغ است. حتی می‌توانید این کار را در ارتباطات روزانه خود با دیگران نیز انجام دهید.

افزایش فالوور اینستاگرام

مطلب مرتبط: تبلیغ در اینستاگرام چیست و چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم ؟

۸- تولید محتوای جذاب

گاهی جواب بعضی از سؤالات مهم بسیار ساده است: چگونه فالوورهای اینستاگرام را زیاد کنیم؟ محتوای جذاب تولید کنید! تولید محتوای ارزشمند یکی از بهترین راه‌ها برای پیشی‌گرفتن از رقبا در اینستاگرام است.

بااین‌حال، تولید محتوای مخاطب‌پسند کار ساده‌ای نیست. انجام این کار به تخصص و تجربه زیادی احتیاج دارد و باید با تحلیل و بررسی دقیق انجام شود. حتی ممکن است محتوایی که رقیب تولید می‌کند برای شما مناسب نباشد. در نتیجه لازم است برای تولید محتوا در اینستاگرام، استراتژی خاص و منحصربه‌فردی داشته باشید.

اگر نمی‌دانید ریلز چیست، درباره این نوع محتوا تحقیق کنید و برای تولید آن برنامه داشته باشید. آمارها نشان می‌دهد محتواهای ویدئویی کوتاه طرف‌داران زیادی دارد و بیشتر از محتواهای عکس، لایک و کامنت می‌گیرند.

افزایش فالوور اینستاگرام

۹- گفتگو با مخاطبان

اکانتی را تصور کنید که به کامنت‌ها و سؤال‌های کاربران در دایرکت جواب نمی‌دهد. اگر فالوور چنین اکانتی باشید، چقدر احتمال دارد که بعد از دیدن این بی‌تفاوتی‌ها، همچنان آن را دنبال کنید؟ اگر بفهمید با چنین اکانتی سروکار دارید، چقدر احتمال دارد که آن را فالو کنید؟ پاسخ هر دو سؤال احتمالاً: خیلی کم!

برای افزایش فالوور و موفقیت در اینستاگرام باید قابل‌اعتماد باشید و به دیگران اهمیت دهید. اگر در اینستاگرام محصول یا خدمتی می‌فروشید، نشان دهید که نگرانی دیگران برای شما مهم است. این کار باعث افزایش تعداد فالوورها می‌شود.

افزایش فالوور اینستاگرام

۱۰- محتوای تولیدی کاربران UGC

برای اعتمادسازی و جلب نظر کاربران، چه راهی بهتر از استفاده از محتوای تولیدی کاربران وجود دارد؟! کاربران در ویدئوها، عکس‌ها و نظراتشان از برند و محصولاتتان نام می‌برند و شما محتوای آن‌ها را بازنشر می‌کنید. بدین ترتیب فرد و کسب‌وکار قابل‌اعتمادی شناخته می‌شوید که دیگران می‌توانند برای خرید و… به او اعتماد کنند.

برای اینکه کاربران را به تولید محتوا درباره برندتان تشویق کنید، چند راه وجود دارد. مثلاً هشتگ اختصاصی خود را بسازید تا کاربران از آن برای نام‌بردن از شما استفاده کنند. همچنین با مشتریان تماس بگیرید و بخواهید که درباره تجربه خریدشان نظر بنویسند.

کمپین‌های تبلیغاتی برگزار کنید، محصولتان را برای اینفلوئنسرها ارسال کنید و بازخوردشان را بگیرید و… . همه این کارها به بیشتر شناخته‌شدن برند و افزایش فالوورهای اینستاگرام کمک می‌کند.

۱۱- استفاده از هشتگ‌های مناسب

یکی دیگر از راه‌حل‌های افزایش فالوور، استفاده از هشتگ‌هاست. هشتگ‌ها به کاربران کمک می‌کنند محتواهای موردعلاقه خود را پیدا کنند. بدین ترتیب، هشتگ‌های مناسب و مرتبط باعث دیده‌شدن بیشتر پست و در نهایت جذب فالوور جدید می‌شوند.

برای اینکه بیشترین بهره را از هشتگ‌ها ببرید، از هشتگ‌های مرتبط با محتوای پست خود استفاده کنید. درباره اینکه چه هشتگی مناسب کسب‌وکار و مخاطبانتان است، تحقیق کنید و در استفاده از آن‌ها زیاده‌روی نکنید.

افزایش فالوور اینستاگرام

مطلب مرتبط: آموزش هشتگ گذاری ـ تکنیک‌های هشتگ گذاری در ۲۰۲۲

۱۲- هدیه‌دادن

همه آدم‌ها هدیه گرفتن را دوست دارند و شما می‌توانید از این موضوع برای افزایش فالوور استفاده کنید. برای این کار یک کمپین برگزار کنید و از مخاطبانتان بخواهید کارهایی مثل فالوکردن، تگ کردن دوستان، لایک و کامنت و… انجام دهند. آن‌ها در یک مسابقه شرکت داده می‌شوند که در نهایت افراد خوش‌شانس موفق به دریافت جایزه می‌شوند.

افزایش فالوور اینستاگرام

۱۳- مشخص‌کردن لوکیشن در نقشه

مشخص‌کردن محل یک کسب‌وکار در پست‌ها و محتواهای تولیدی، کمک می‌کند افراد محلی راحت‌تر آن را پیدا کنند. مثلاً اگر صاحب یک کافه هستید و مشتریانتان عکسی از کافه را با لوکیشن آن در اینستاگرام پست کنند، افراد علاقه‌مند در منطقه آن را می‌بینند. این کار باعث جذب فالوورهای محلی می‌شود.

افزایش فالوور اینستاگرام

۱۴- همکاری با اینفلوئنسرها

ممکن است بعضی افراد و کسب‌وکارها به دنبال افزایش سریع فالوور اینستاگرام باشند و درعین‌حال، بودجه خوبی نیز برای این کار داشته باشند. اگر شما نیز جزء این دسته افراد هستید، توصیه می‌کنیم به همکاری با اینفلوئنسرها فکر کنید.

اینفلوئنسرها کسانی هستند که با تولید محتوای جذاب و ارتباط مستمر با دنبال‌کنندگان خود توانسته‌اند نفوذ خوبی بین آن‌ها به دست آورند. اینفلوئنسرها فالوورهای زیادی دارند و با تأثیرگذاری روی آن‌ها، می‌توانند باعث افزایش فالوورهایتان شوند.

برای انتخاب اینفلوئنسر، ببینید چه افراد و برندهایی با ارزش‌های شما انطباق دارند. آیا دنبال‌کننده‌های آن‌ها واقعی هستند و آن‌ها می‌توانند روی فالوورهایشان تأثیر بگذارند یا خیر؟ در نهایت به نحوه همکاری با اینفلوئنسرها و دستمزدشان فکر کنید.

مطلب مرتبط: روش های تبلیغات موثر در اینستاگرام

۱۵- هایلایت‌ها

هایلایت‌ها در قسمت بالای صفحه اینستاگرام قرار دارند. به همین دلیل اگر هایلایت‌های خوبی طراحی کنید، کاربران با نگاه‌کردن به آن‌ها به پیج شما علاقه‌مند می‌شوند و آن را فالو می‌کنند. محتوای هایلایت‌ها می‌تواند موضوعاتی مثل سؤالات پرتکرار، درباره ما، نکته‌ها و… باشد.

افزایش فالوور اینستاگرام

۱۶- محتوای لایو

رمز موفقیت در شبکه‌های اجتماعی تعامل داشتن با مخاطبان است. Live قابلیت ارزشمند اینستاگرام است که به تقویت ارتباط‌ها کمک می‌کند. هر زمانی که رویدادی برگزار کردید یا در رویدادی شرکت کردید، هنگام پرسش و پاسخ‌ها، آموزش و… می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید.

نکته مهم درباره این نوع محتوا، امکان ذخیره‌شدن آن است. با ذخیره‌کردن لایو، کاربرانی که نتوانستند به‌صورت زنده تماشا کنند، فرصت خواهند داشت آن را ببینند.

۱۷- درخواست فالو کردن

اینکه از مخاطبانتان بخواهید که شما را فالو کنند، نه‌تنها هیچ ایرادی ندارد، بلکه بسیار مفید است. این کار یک تکنیک رایج در بازاریابی است و باعث افزایش سریع فالوورها می‌شود. می‌توانید در کپشن‌ و در تولید محتواهای مختلف از کاربران بخواهید شما را دنبال کنند.

برای اینکه در این کار موفق شوید به آن‌ها بگویید فالو کردنتان چه نفعی دارد. شما قرار است محتواهای منحصربه‌فردی بسازید و کسی نمی‌تواند جایتان را بگیرد.

افزایش فالوور اینستاگرام

نتیجه؛ افزایش فالوور اینستاگرام: زحمتی که ارزشش را دارد!

تقریباً تمام راه‌هایی که در این مقاله برای افزایش فالوور نام بردیم، احتیاج به صرف زمان و هزینه دارد. بااین‌حال، افراد زیادی توانسته‌اند با این روش‌ها فالوور جذب کنند در نهایت به پول و شهرت برسند. به همین دلیل به نظر می‌رسد افزایش تعداد فالوورها به زحمتش می‌ارزد!

نظر شما درباره تلاش برای افزایش فالوورهای اینستاگرام چیست؟ آن را برای ما و همراهان آقای وب بنویسید.

نوشته ۱۷ راه برای افزایش فالوور اینستاگرام (طبق الگوریتم ۲۰۲۴) اولین بار در آقای وب:‌ آژانس تبلیغات آنلاین. پدیدار شد.



منبع

پست های مرتبط

دستورات مانیتورینگ لینوکس: 20 ابزار خط فرمان برای نظارت بر عملکرد لینوکس

مدیر سیستم یا مدیر شبکه وظیفه اشکال‌زدایی و نظارت بر مشکلات سیستم…

رفع مشکل لود stats.wp.com در سایت‌های وردپرسی و افزایش سرعت

مشکل لود شدن stats.wp.com به دلیل اسکریپت‌های خارجی است که برای جمع‌آوری…

تنظیم و تعیین زبان تبلیغات گوگل

یکی از تنظیمات مهم تبلیغات گوگل، تنظیمات مربوط به زبان است. با…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

آخرین پست ها

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب