صفحه اصلی > آموزشی : نقد کردن درآمد از یوتیوب

نقد کردن درآمد از یوتیوب


کسب درآمد دلاری از یوتیوب، بسیاری از افراد را ترغیب کرده تا به فعالیت در این پلتفرم بپردازند. در صورت آگاهی از راه و روش‌های موفقیت در یوتیوب می‌شود به این هدف دست یافت. اما کار در یوتیوب با وجود امکان درآمدزایی فوق‌العاده، در ایران با مشکلات و موانعی همراه است.
به دلیل تحریم‌هایی که وجود دارد کسانی که در یوتیوب فعال هستند از نظر قانونی امکان دریافت این درآمد را ندارند. و رفع این مانع به سادگی فیلترینگ نبوده است. سایت یوتیوب هم مثل اینستاگرام و توییتر و تلگرام در ایران فیلتر است اما کلی کانال فارسی با کمک فیلترشکن در یوتیوب وجود دارند که در حال حاضر مشغول فعالیت و کسب درآمد هستند.
اما سوال اینجاست که این کانال‌ها از چه راهی موفق شده‌اند قوانین تحریم‌های مالی را دور بزنند و قانونا بتوانند درآمد حاصل از فعالیت خود را نقد کنند؟ در ادامه این نوشته قصد داریم درباره کسب درآمد از یوتیوب و شیوه نقد کردن این درآمد توضیحاتی ارائه دهیم.

شرایط و قوانین دریافت درآمد از یوتیوب

اولین شرط فعال شدن امکان درآمدزایی در یوتیوب این است که کانال شما در یک سال گذشته ۱۰۰۰ دنبال‌کننده (سابسکرایبر) و ۴۰۰۰ ساعت واچ‌تایم داشته باشد. بعد از دستیابی به این شرایط شما می‌توانید کسب درآمد دلاری از یوتیوب داشته باشید. سئو و گوگل ادز می‌توانند ابزاری باشند برای بهینه‌سازی کانال یوتیوب شما.
اما برای دریافت درآمد لازم است که کانال یوتیوب شما به یک حساب گوگل ادسنس متصل شود و کسب درآمد با گوگل ادسنس صورت بگیرد. از طریق ادسنس، یوتیوب به تبلیغ‌کنندگان و فعالین یوتیوب درآمدشان را پرداخت می‌کند. پس داشتن یک حساب ادسنس گامی ضروری است.
ولی از آنجایی که داشتن حساب ادسنس نیازمند فاکتورهایی مثل آدرس محل سکونت یا کار و همچنین حساب بانکی است، برای ساکنین ایران با محدودیت مواجه می‌شود. ضرورت این دو فاکتور به این دلیل است که ادسنس با ارسال کد به آدرس پستی از طریق نامه و همچنین ارسال یک مبلغ مشخص به حساب بانکی و گرفتن تایید از دریافت‌کننده این کد و مبلغ، اطمینان حاصل می‌کند که آدرس و حساب صحیح و واقعی است.
در هر صورت به دلیل تحریم‌ها امکان ثبت‌نام در ادسنس برای ایرانیان میسر نیست.

روش نقد کردن درآمد یوتیوب

چه راهی برای نقد کردن درآمد یوتیوب در ایران وجود دارد؟

چندین راهکار برای نقد کردن درآمد حاصل از فعالیت یوتیوب برای ایرانیان وجود دارد که هرکدام ویژگی‌ها و ریسک‌های خودشان را دارند. در ادامه قصد داریم به رایج‌ترین این راهکارها اشاره کنیم.

اقدام از طریق فردی در خارج کشور

یک راه این است که شما از دوست یا فامیلی در خارج از کشور بخواهید که حساب گوگل ادسنس را برای شما ایجاد کند. اما اگر قصد این کار را داشتید از قابل اعتماد بودن شخص انتخاب‌شده اطمینان حاصل کنید. چون اگر شخص درآمد را به شما انتقال ندهد در واقع مدرکی برای شکایت ندارید و اصلا این کار برای شما با دردسرهای زیادی همراه است.

افتتاح حساب در خارج کشور

شما می‌توانید با سفر به کشوری خارجی مثل ترکیه و کشورهای دیگر، و یا دریافت اقامت تحصیلی، در این کشورها حساب بانکی افتتاح کنید و از آن طریق درآمد خود را دریافت کنید. البته این کار هزینه‌های زیادی برای شما در پی خواهد داشت.

اقدام از طریق شرکت‌های واسطه

شرکت‌هایی در ایران وجود دارند که به MCN معروفند و دارای حساب بانکی در خارج از کشور هستند. این شرکت‌ها در ازای دریافت کارمزدی، ثبت نام حساب گوگل ادسنس و نقد کردن درآمد را برای شما انجام می‌دهند. اما فراموش نکنید که زمان همکاری، حتما در اعتبار شرکت انتخابی و مدیریتش تحقیق کرده و اطمینان حاصل کنید.
این راه یکی از رایج‌ترین روش‌های نقد کردن درآمد کانال‌های ایرانی در یوتیوب است.

هزینه کار با شرکت‌های واسطه چقدر است؟

این شرکت‌ها معمولا نه تنها در زمینه نقد کردن درآمد یوتیوب بلکه در زمینه بهینه‌سازی کانال‌های یوتیوب و همچنین حفظ کپی‌رایت هم فعالیت دارند. و همانطور که برای خدمات دیگری تعرفه دارند مثل تعرفه سئو و غیره، برای ارائه خدمات نقد کردن درآمد یوتیوب هم کارمزد و هزینه‌ای بر اساس تعرفه‌ها دریافت می‌کنند.
معمولا هزینه دریافت و نقد کردن درآمد یوتیوب از طریق این شرکت‌های واسطه شامل سه بخش می‌شود:

کارمزد شرکت

که معمولا از ده درصد تا چهل درصد متغیر است و به عوامل متعددی در آن شرکت بستگی دارد.

مالیات حساب بانکی در خارج کشور

درصد پیشنهادی شرکت‌ها ممکن است با یا بدون در نظر گرفتن این مالیات باشد. پس پیش از بستن قرارداد لازم است که حتما درباره این موضوع سوال کنید و به تفاهم برسید.

هزینه تراکنش صرافی

آخرین هزینه‌ای که از رقم خالص دریافتی شما کم می‌شود مبلغ تراکنش صرافی است.

جمع‌بندی

امروزه با افزایش تعداد کانال‌های فارسی یوتیوب، تعداد شرکت‌هایی که خدمات شرکت‌های MCN را انجام می‌دهند نیز رو به افزایش است. اما نکته مهم این است که به عنوان یوتیوبر،هنگام انتخاب شرکت واسطه و دریافت خدمات نقد کردن درآمد یوتیوب از این شرکت‌ها، از اعتبار و تجربه آنها مطمئن شوید.

نوشته نقد کردن درآمد یوتیوب اولین بار در آقای وب | آژانس دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی. پدیدار شد.



منبع

پست های مرتبط

مراحل ثبت کانال یوتیوب برای نقد‌ شدن درآمد توسط آقای وب

مجموعه آقای وب از سال ۹۶ تا به الان در زمینه نقد کردن…

آموزش خرید دامنه خارجی گام‌به‌گام با ذکر نکات راهنمای خرید دامنه خارجی

خرید یک دامنه خارجی برای وب‌سایت، یکی از اولین و مهم‌ترین گام‌ها…

نحوه مدیریت vps ( آموزش کامل مدیریت سرور مجازی رایگان)

مدیریت صحیح یک سرور مجازی خصوصی (VPS) در فضای آنلاین امروز برای…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب