صفحه اصلی > شبکه های اجتماعی : افزایش تعامل با UGC در اینستاگرام ؛ از محتوای تولید شده توسط کاربران کمک بگیرید

افزایش تعامل با UGC در اینستاگرام ؛ از محتوای تولید شده توسط کاربران کمک بگیرید


سلام! امروز می‌خواهیم درباره افزایش تعامل توسط محتوای تولید شده توسط کاربران در برنامه اینستاگرام با شما صحبت کنیم. این عبارت را در این مقاله با UGC در اینستاگرام بشناسید.

آیا به دنبال محتوایی جدید برای به اشتراک گذاشتن در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک هستید؟ آیا به دنبال تعامل بیشتر هستید؟ شما می‌توانید هر دو هدف را با یک کمپین محتوای تولید شده توسط کاربر در اینستاگرام یا UGC انجام دهید. UGC محتوایی است که توسط کاربران ایجاد می‌شود و می‌تواند در قالب‌های مختلفی از جمله متن، تصاویر، فیلم‌ها و صدا باشد.

در اینستاگرام، UGC که مخفف کلمهUser-Generated Content است، ایجاد شده توسط مخاطبین هدف شما می‌تواند به سایر مشتریان بالقوه کمک کند تا خود را در آن دارایی‌های خلاقانه شریک ببینند. آن‌ها می‌توانند از طریق وسایل مختلف وارد پروسه فروش شما شوند. علاوه بر این، این کار به شما کمک می‌کند که اعتماد بیشتری نسبت به نام تجاری خود ایجاد کنید، درگیری مخاطبین بیشتر می‌شود و در نهایت به اهداف شما کمک می‌کند. صرف نظر از اندازه کسب و کار شما، مشتریان خود را تشویق به اشتراک گذاری محتوا کنید.

 از اینجا بخوانید : ۶ استراتژی برای کسب و کار اینستاگرامی

در ادامه ما نکاتی را که لازم است برای استفاده موثر از محتوای تولید شده توسط کاربر در اینستاگرام بدانید با شما به اشتراک می‌گذاریم:

  • نحوه تهیه محتوای تولید شده توسط کاربر
  • نحوه استفاده از UGC اینستاگرام خودتان برای تقویت تعامل
  • نحوه ارائه تجربه مشتری با کیفیت بالا

بیایید شروع کنیم!

تهیه UGC برای اینستاگرام

از کجا شروع کنید؟ خوب، نکته مهم رسانه‌های اجتماعی این است که می‌توانید آن را اجتماعی، قابل بحث و خلاق جلوه دهید. برخی از راه‌هایی که ما به مشتریان توصیه می‌کنیم و موفقیت را در آن روش‌ها می‌بینیم، شروع یک روند هشتگ، به عنوان یک سؤال است که مشارکت در آن بسیار تأثیرگذار است. در ادامه نحوه تهیه UGC برای اینستاگرام با این روش‌ها ذکر شده است.

  1. هشتگ گذاری را شروع کنید

هواداران خود را تشویق کنید تا با استفاده از هشتگ اینستاگرام منحصر به فردی که شما ایجاد کرده‌اید، در این روند مشارکت کرده و خودنمایی کنند. اگر شما چیزی در ذهن خود دارید، با جستجوی هشتگ‌های اینستاگرام در کانال‌های مربوطه، کاربرد آن را بررسی کنید.

پست‌های شما به منظور ترغیب کاربران برای استفاده از هشتگ شما می‌تواند یک روش کاربردی باشد. برای اینکه کاربران شما نشان دهند که چگونه از یک کالایی که شما می‌فروشید استفاده می‌کنند، یا از ابزاری که از شما خریده‌اند و لوازمی که با آن ابزار ساخته‌اند یا روش‌هایی که خدمات شما باعث بهتر شدن زندگی آن‌ها شده است. یک مزیت اضافی برای انجام این کار این است که شما می‌توانید پس از آن به راحتی موارد ارسالی را پیگیری کنید، به خصوص در اینستاگرام که در آن می‌توانید یک هشتگ را جستجو کرده و آن را دنبال کنید. این حرکت همچنین به عنوان یک کار خلاق در هر زمان که بخواهید برخی از محتوای UGC را به اشتراک بگذارید، به شما کمک خواهد کرد.

این روش موثر را بررسی کنید تا باعث تشویق دیگر افرادی شود که هنوز این کار را انجام نداده‌اند.

  1. سوال طراحی کنید

یک راه ساده دیگر این است که سوالی را ارسال کنید و دنبال کنندگان خود را ترغیب کنید تا پستی را به اشتراک بگذارند و شما را تگ کنند. از این گذشته، مردم از مطرح شدن و احساس خاص بودن لذت می‌برند.

  1. با افراد تأثیرگذار همکاری کنید

UGC در اینستاگرام - با افراد تأثیرگذار همکاری کنید

در مقیاس بزرگتر، اغلب افراد مشهور را می‌بینیم که محصولات خود را در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کنند. این امر به بودجه زیادی نیاز دارد، بنابراین ممکن است برای مشاغل کوچک یا بودجه‌های محدود این کار به این سادگی امکان‌پذیر نباشد. اصلاً نگران نباشید، زیرا روش‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید با افراد تاثیرگذار در مقیاس کوچکتر همکاری داشته باشید.

برای مثال، اگر شما یک بوتیک لباس دارید، یک وبلاگ نویس آشنا به موضوعات مد را در منطقه خود جستجو کنید و در مورد یک فرصت همکاری کوچک با آن‌ها صحبت کنید. اگر شما یک شرکت حقوقی دارید، مشاغل محلی را که قبلاً با آنها کار کرده‌اید جستجو کنید و همین کار را ادامه دهید، زیرا ممکن است شما کمک بزرگی به آن‌ها کرده باشید و آن‌ها می‌توانند داستان کمک کردن شما را برای دیگران نقل کنند.  اگر شما بنگاه املاک دارید، فرصت‌های زیادی با افرادی دارید که برای خرید و فروش خانه‌هایشان به آن‌ها کمک کرده‌اید. این افراد تاثیرگذار در ایجاد محتوای منحصر به فرد و خاص برای خودشان و دنبال کنندگانشان عالی هستند و به شما محتوای جدید تولید شده توسط کاربر را ارائه می‌دهند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

کار دیگری که می‌توانید با افراد تاثیرگذار انجام دهید این است که از آن‌ها بخواهید که از حساب کاربری خودشان یک مسابقه برگزار کنند. اگر می‌توانید یکی از محصولات یا خدمات خود را به عنوان جایزه به آن‌ها بدهید. اگر هم هزینه آن‌ها زیاد است، مجبور به ارائه جایزه نیستید. هنوز هم با انجام همین کار می‌توانید موفقیت بزرگی کسب کنید. در حالی که هدیه دادن محصولات یک حرکت موفقیت آمیز است. پس کاری کنید که کاربر احساس خاص بودن به او دست بدهد.

 از اینجا بخوانید : بازار گرم اینفلوئنسر مارکتینگ

نحوه استفاده از UGC در اینستاگرام

UGC در اینستاگرام - نحوه استفاده از UGC در اینستاگرام

اکنون که تمام این محتوای عالی را در اختیار دارید، بیایید تا در مورد روش‌های مختلفی بحث کنیم که به وسیله آن‌ها نه تنها می‌توانید برای بهبود ظاهر پروفایل خود استفاده کنید، بلکه می‌توانید برای تقویت تعامل با کاربران از آن‌ها استفاده کنید. با استفاده از فیس‌بوک و اینستاگرام، می‌توانید محتوای ایجاد شده توسط کاربر را به اشتراک بگذارید، تا زمانی که کاربر حساب خود را به صورت خصوصی تنظیم نکرده باشد. اگر چه در اینستاگرام، اگر یک کاربر خصوصی شما را تگ کند، آن‌ها در قسمت آخر یک گزینه برای انتخاب دارند که آیا می‌توانند در بخش استوری اینستاگرام آن را به اشتراک بگذارند. بیشتر اوقات، کاربران در صورت تگ کردن شما معمولاً این گزینه را انتخاب می‌کنند.

در ادامه نمونه‌های بسیار خوبی از آنچه که برندها با UGC خود انجام می‌دهند آورده شده تا شاید شما بتوانید از آن الهام گرفته و آن را با علایق خود ادغام کرده و برای برند خود شخصی سازی کنید.

  1. دوباره به اشتراک گذاشتن

اگر فردی در مورد ویژگی‌های مثبت تجارت شما گفته است، به آن پاسخ دهید و آن را دوباره در کانال خود به اشتراک بگذارید. نشان دهید که افراد واقعی چگونه نظرات درخشان و سخاوتمندانه خود را با شما به اشتراک می‌گذارند. بهترین محتوا همیشه از طرفداران واقعی ارسال می‌شود. به اشتراک گذاشتن مجدد چنین پست‌هایی یا حتی پست‌هایی که همراه با محصولات شما باشد، برای کسب و کار شما یک الزام است.

  1. با دلیل پست بگذارید

یک محتوای تولید شده توسط کاربر را پیدا کنید که می‌توانید آن را در یک پست مرتبط اضافه کنید. برای مثال، در اینجا مثالی فوق العاده از Hydro Flask در فیس‌بوک وجود دارد، که شرکت یک پست آموزنده در مورد چگونگی نقش هر فرد در کاهش مقدار پلاستیک‌های یکبار مصرف را به اشتراک می‌گذارد و پست خود را با یک عکس از طبیعت زیبا همراه با کالای خود که توسط یک مشتری خریداری شده است را تکمیل می‌کند.

  1. نظرات و پیشنهادات را به اشتراک بگذارید

جمع‌آوری نظرات را فراموش نکنید. آن‌ها را در بخش پست می‌توانید کپی کنید یا حتی با آن‌ها یک عکس یا ویدیو ایجاد کنید. اگر شخصی برند شما را دوست دارد، اصلاً خجالت نکشید و از آن‌ها هم یک عکس یا ویدیو درخواست کنید. مردم معمولاً برای انجام چنین کارهایی تمایل و رغبت بیشتری دارند.

  1. یک حساب کاربری ایجاد کنید

اگر شما حجم زیادی از UGC در اینستاگرام خود دارید، سعی کنید حتماً آن را ذخیره کنید، مانند Uber با حساب Overheard Uber.

برای تشویق به ارسال، Uber از کاربران متقاضی دعوت می‌کند تا حساب کاربری را با کمک آن‌ها فعال نگه دارند. نکته دیگری که آن‌ها انجام می‌دهند این است که استوری‌های اینستاگرام خود را ذخیره و دسته بندی می‌کنند تا بیننده‌ها حتی پس از ناپدید شدن محتوای زودگذر ۲۴ ساعته، آنها را دوباره مشاهده کنند.

  1. مخاطبان خود را تحت تأثیر قرار دهید

شاید محتوای انتخابی شما تنها یک عکس باشد، این محتوا هر چقدر کم شاید باعث لبخند شخصی از دنبال کنندگان شما شود. این کار را امتحان کنید و از آن ایده بگیرید. از آن‌ها بخواهید نظرشان را درباره محتوای شما بگویند، اطلاع رسانی کنند، حتی به شما آموزش دهند یا کمک کنند. با این دسته از محتواها آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهید.

  1. با فیس بوک و تبلیغات اینستاگرام پیشرفت کنید

UGC در اینستاگرام - با فیس بوک و تبلیغات اینستاگرام پیشرفت کنید

اگر بودجه‌ای برای تبلیغات فیس بوک و اینستاگرام در نظر گرفته‌اید، تلاش‌های خود را به سطح جدیدی برسانید. دسترسی، دید، تعامل و فروش خود را با مخاطبین جدید گسترش داده و با افرادی که از قبل با شما آشنایی دارند به وسیله تبلیغ محتوای تولید شده توسط کاربر، دوباره با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. حتی اگر فقط یک بودجه ۵ دلاری در روز دارید، کارهایی که می‌توانید با آن انجام دهید شگفت‌انگیز است. البته، اگر بودجه بیشتری دارید قطعاً بهتر است، زیرا می‌توانید دامنه فعالیت خود را گسترده‌تر کنید تا افراد جدیدی را برای کشف نام تجاری خود آماده کنید.

 از اینجا بخوانید : خرید فالوور اینستاگرام ممنوع !

چگونه یک تجربه مشتری باکیفیت ارائه بدهیم

به یاد داشته باشید محتوایی که کاربران برای شما تولید می‌کنند لزوماً برای به اشتراک گذاشتن نیست. تعامل شما با مشتریان یا دنبال‌کنندگان خودتان در اینستاگرام نشانگر برند شماست و چگونگی رفتار شما با آن‌‌ها بسیار مهم است. در ادامه به مواردی اشاره شده است که هنگام استفاده از UGC اینستاگرام باید به آن‌ها توجه کنید:

  1. برای انتشار UGC در اینستاگرام اجازه بگیرید

قبل از به اشتراک گذاری متن یک شخص دیگر، حتی اگر شما را در آن تگ کرده باشد، بهتر است به منظور جلوگیری از هرگونه دلخوری حتماً از آن‌ فرد اجازه بگیرید. زیر عکس آن‌ها پیام بگذارید یا به آن‌ها پیام دایرکت بدهید و از آن‌ها برای به اشتراک گذاشتن محتوا اجازه بگیرید. از متن تایید اجازه آن‌ها یک عکس بگیرید و محض احتیاط آن را نزد خود نگه دارید. 

  1. در مواقع ضروری اعتبار خود را نشان دهید

اگر شخصی زمان خود را صرف می‌کند تا یک پست بگذارد و شما را در آن تگ کند، شما هم در مقابل با تگ کردن آن شخص در یک پست مجدد برای این کار او ارزش قایل شوید. بعضی از کسب و کارها از این متن کپی استفاده می‎‌کنند که می‌گوید: « ارائه تصویر از___»، برخی دیگر یک ایموجی دوربین به کپشن اضافه می‌کنند که به دنبال آن نام سازنده محتوا را می‌نویسند.

  1. تشکر کنید

در زیر پست اصلی کاربر یک کامنت بنویسید تا قدردانی خود را نسبت به آن‌ها نشان دهید. این کار می‌تواند با ایجاد حس ارزشمندی در آن‌ها بسیار تاثیرگذار باشد. ممکن است آن شخص را به مشتری دائمی خود تبدیل کنید.

  1. پیگیری کنید

راهی برای پیگیری UGC در اینستاگرام خود ایجاد کنید. به طور معمول، ما برای مشتریان خود از صفحات گسترده با لینک، عکس و جزئیات مربوط به افرادی که آن‌ها را به اشتراک گذاشته‌اند، زمان و سایر اطلاعات مفیدی راجع به نوع دیگر کمپین‌های اشتراکی استفاده می‌کنیم. 

UGC در اینستاگرام خود را شروع کنید!

تا به این جا ما تمام اصول اولیه و بهترین شیوه‌های تقویت تعامل با UGC را برای اینستاگرام پوشش داده‌ایم: نحوه تهیه منبع، چگونگی استفاده از آن برای وسایل ارگانیک و پرداختی در فیس بوک و اینستاگرام و چگونگی اطمینان حاصل کردن از ارائه یک تجربه عالی برای مشتری.

با محتوای تولید شده توسط کاربر، امکاناتی که بتوانید از آنها استفاده کنید تا از نتیجه تلاشهای بازاریابی تجاری خود سود ببرید، فراوان است. از آن لذت ببرید، خلاق باشید و موفقیت کسب کنید.

 

نوشته افزایش تعامل با UGC در اینستاگرام اولین بار در آقای وب | آژانس دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی. پدیدار شد.





منبع

پست های مرتبط

ترفندهای نوشتن کپشن اینستاگرام

اگر کمی در اینستاگرام بگردید، اولین چیزی که نظرتان را جلب می‌کند…

نحوه بهینه‌سازی تبلیغات لینکدین

احتمالا بیشتر افرادی که در رسانه‌های اجتماعی به تبلیغ می‌پردازند، از لینکدین…

چگونه فالوور فیک اینستاگرام را تشخیص دهیم؟

انتخاب اینفلوئنسر اهمیت زیادی در موفقیت آمیز بودن یک کمپین تبلیغاتی دارد.…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب