صفحه اصلی > گوگل ادز : انواع کیورد در گوگل ادز ( keyword match types) – آکادمی آقای وب

انواع کیورد در گوگل ادز ( keyword match types) – آکادمی آقای وب


در این مقاله از آکادمی آقای وب میخواهیم درباره انواع کیورد در گوگل ادز ( keyword match types) صحبت کنیم ؛ Google Ads (که قبلاً AdWords نامیده می شد) می تواند یک ابزار ارزشمند برای جلب توجه افراد به تمرین شما و در مناسب ترین زمان باشد کلمات کلیدی مهمترین ابزار موجود در جعبه ابزار بازاریاب دیجیتال هستند.اما داشتن ابزار مناسب مهمترین چیز نیست – دانستن نحوه استفاده از آن چیزی است که تفاوت بین یک کمپین تبلیغاتی موفق و آن کمپانی که پتانسیل بالایی دارد اما از دست رفته است تفاوت می کند.

شما بخشی از پول را برای بهترین ابزارها (کلمات کلیدی) صرف می کنید ، بنابراین آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که کمپین خود را با نوار چسب به پایان برسانید.

انواع Match کلمات کلیدی چیست؟

انواع Match کلمات کلیدی پارامترها هستند. شما از آنها برای تعیین محدودیت استفاده می کنید.انواع Match کنترل می کند که عبارات جستجو باعث تبلیغات شما شوند.شما فقط می خواهید تبلیغات شما در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) نمایش داده شود ، هنگامی که بهترین مشتری شما عبارت جستجو برای کلمه کلیدی مورد نظر شما را وارد می کند.استفاده از انواع مختلف Match ، شانس ایجاد تبلیغ شما را به دلیل یک کلمه تابع یا عبارت جستجوی مرتبط به حداقل می رساند.

این را در نظر داشته باشید: برخی از اصطلاحات ممکن است به کلمه کلیدی شما مرتبط باشند ، اما این اصطلاحات لزوماً مخاطبان آماده تبدیل را هدف قرار نمی دهند.

شما به دنبال خریدار قیف هستید

استراتژی نوع مطابقت کلمات کلیدی برای برند شما چه می کند؟

آیا تا به حال در Tinder بوده اید؟

ضربه تند وشدید زدن به این معنی است که شما شخص دیگری را می پذیرید و کشیدن به چپ به این معنی است که شما قبول ندارید. اما گاهی اوقات شما تصادفاً به سمت چپ می کشید وقتی می خواهید راست بکشید.

انواع مطابقت کلمات کلیدی را به عنوان فیلتر کش رفتن برای Google Ads در نظر بگیرید.

توجه: Google Ads قبلاً Google Adwords نامیده می شد.

شما نوع مطابقت کلمه کلیدی PPC خود را طوری تنظیم کرده اید که به Google اطلاع دهد چگونه می خواهید تبلیغات شما با جستجوهای کاربران مطابقت داشته باشد. شما نمی خواهید چیزی را به کشیدن های تصادفی بسپارید.

مسابقه گسترده یک کش رفتن راست است (بله). اما شما نمی خواهید مکرراً راست بکشید. بسیاری از جستجوهای کاربر وجود دارد که به آنها علاقه ای ندارید.

تطابق دقیق ، هر چند ، می تواند بیش از حد انتخابی باشد.

با استفاده از همه گزینه های تطبیق موجود ، ساده (و دقیق) عمل کنید تا بازده سرمایه گذاری بیشتری برای کمپین های تبلیغاتی پرداخت به ازای هر کلیک ایجاد کنید.


در این مقاله از آقای وب می خواهیم به 6 روش تقویت سئو با استفاده از گوگل ادوردز بپردازیم. بهینه سازی موتور جستجو مهمترین جنبه بازاریابی دیجیتال در زمان امروز است. به این دلیل که کاربران اینترنت در درجه اول موتورهای جستجو را برای به دست آوردن اطلاعات باز می کنند. موتورهای جستجو به یک ضرورت در زندگی روزمره افراد تبدیل شده اند. با شروع از خرید تا جستجوی مطالب تحقیقاتی ، موتور جستجو مقصد نهایی ما برای همه راه حل ها است.

6 روش تقویت سئو با استفاده از گوگل ادوردز


انواع کیورد در گوگل ادز ( keyword match types)

سه نوع مطابقت کلمات کلیدی وجود دارد

Broad Match.1

Phrase Match.2

Exact Match.3

کلمات کلیدی PPC مطابقت نوع Broad Match.1

اگر نوع را تنظیم نکنید ، این نوع پیش فرض است.

یک نوع Broad Match یک تور بزرگ پرتاب می کند. در این تنظیم تبلیغ شما اغلب فعال می شود. موتورهای جستجو تبلیغات شما را برای واژه های جستجو که شامل غلط املایی ، مترادف ، فرم های مفرد/جمع ، جستجوهای مرتبط و تغییرات مربوطه است ، نمایش می دهند.

مطابق تعریف ، Broad Match کلمات کلیدی انتخابی شما را با گسترده ترین جستجوهای ممکن مطابقت می دهد.

وقتی تغییرات نامربوط کلمه کلیدی شما در نوار جستجو وارد می شوند ، ممکن است بودجه PPC ارزشمندی را با نمایش تبلیغات خود هدر دهید.

Broad Match (کنترل کمتر) شما را از دانه بندی (کنترل بیشتر) دور می کند.

بگویید شما یک بوتیک پوشاک دارید که انواع شگفت انگیز شلوار جین آبی را در مغازه ای در اورنج کانتی به فروش می رساند. اگر کلمه کلیدی انتخابی شما “Blue Jeans Orange County” است ، ممکن است Google آگهی شما را برای این جستارهای جستجو با Broad Matchنشان دهد:

“شهرستان اورنج شلوار جین آبی Levi را پاره کرد”

“شلوار جین آبی LA County”

“نارنجی شلوار جین آبی شهرستان”

پیراهن آبی شهرستان نارنجی

این عبارات جستجو با نرخ کلید واژه ای که پیشنهاد می دهید تبدیل نمی شود: “شلوار جین آبی اورنج کانتی”. آنها برای کمپین شما بی اهمیت هستند ، اما اگر کسی روی آنها کلیک کند ، هزینه آنها را پرداخت خواهید کرد.

این می تواند با مسابقه گسترده اتفاق بیفتد. این چیزی است که ما آن را اثر کوه یخ می نامیم.

اثر کوه یخ

اثر کوه یخ
اثر کوه یخ

تنظیم نوع Broad Match می تواند باعث ایجاد اثر Iceberg شود: هنگامی که برای عبارات جستجو که با کلمات کلیدی پیشنهادی شما مطابقت ندارند ، هزینه اضافی پرداخت کنید.

هدف شما این نیست که مقدار زیادی کوه یخ در زیر سطح (عبارات جستجوی نامربوط) داشته باشید. شما می خواهید با ایجاد کوه های یخی کوچکتر و مرتبط با زمینه ، آن شکاف سنگین را تمیز کنید تا به عملکرد قوی تر ، سازگارتر و قابل پیش بینی تری برسید.

شما این کار را با یک ترکیب ترکیبی از گروه های تبلیغاتی کلمه کلیدی (SKAG) ، انواع مطابقت کلمات کلیدی ، رویکرد تغذیه پایین و کلمه کلیدی (که در انتها به آنها می پردازیم) انجام می دهید.

اما (می دانم که از خودتان می پرسید) … آیا نمی خواهید یک تن ماهی با تور بزرگ خود صید کنید؟

جواب منفی.

ماهی بیشتر همیشه بهتر نیست

یک روز خوب ماهیگیری ، وقتی بازاریاب هستید ، به معنی یک تور کامل نیست. اگر می خواهید یک ماهی بسیار خاص را در سواحل کالیفرنیا صید کنید ، صید بیشترین ماهی بیهوده است. در این صورت ، بهتر است از ماهیگیری نیزه استفاده کنید – معروف به استفاده از تطبیق دقیق (در این باره کمی بیشتر).

بسیاری از ماهی ها می توانند هزینه های بالایی را در زمینه جستجوی نامربوط به همراه داشته باشند.

شما می خواهید کنترل بیشتری بر روی عبارت جستجوی تبلیغات خود داشته باشید زیرا برای هر کلمه کلیدی که پیشنهاد می دهید ، صدها (یا حتی هزاران) عبارت جستجو وجود دارد که با آن مطابقت داشته باشد.

کلمات کلیدی PPC نوع شماره 2: phrase match

phrase match یک شبکه کوچکتر از Broad Match اما بزرگتر از Exact Match می اندازد. این شامل کلمه کلیدی شما و تغییرات نزدیک کلمه کلیدی شما است. phrase match تنها زمانی تبلیغ شما را فعال می کند که عبارتهای کلیدی شما به ترتیب صحیح در عبارتهای جستجو وجود داشته باشد. همچنین آگهی شما را برای جستجوهایی که کلمات اضافی قبل یا بعد از کلمه کلیدی شما دارند نمایش می دهد.

این تمایز مهمی بین phrase match و Broad Match است: اگر عبارت جستجو حاوی کلمات در وسط عبارت کلمه کلیدی شما باشد ، تبلیغ شما را فعال نمی کند. مسابقه گسترده تبعیض قائل نمی شود.

عبارت کلیدی خود را در علامت نقل قول وارد کنید تا از گزینه phrase match در Google Ads استفاده کنید ، مانند این: “match match”.

هنگامی که معنی کلمه کلیدی شما بر اساس ترتیب اصطلاحات (مانند “شلوار جین آبی” و “شلوار نارنجی شهرستان آبی”) از عبارت مطابقت استفاده کنید. کلمه کلیدی شما باید به ترتیبی که با عبارت match مشخص کرده اید ظاهر شود.


با شما همراه هستیم با مقاله سئو یا گوگل ادوردز؟ کدام بهتر است؟. سئو و گوگل ادوردز دو راه اصلی برای بالا آمدن در نتایج گوگل است برای همین هر دو بسیار مهم هستند و شما باید متناسب با هدف و سایر شرایطتان از بین این دو انتخاب نمایید. راستی می توانید برای کسب اطلاعات و آموزش های بیشتر درمورد سئو به این بخش از سایت مراجعه کنید.

سئو یا گوگل ادوردز؟ کدام بهتر است؟


کلمات کلیدی PPC مطابقت نوع 3: exact match

یک نوع exact match یک تور کوچک می اندازد. در واقع نیزه می اندازد.

تبلیغ شما فقط در صورتی فعال می شود که عبارت جستجو دقیقاً با یک کلمه کلیدی در حساب Google Ads شما مطابقت داشته باشد.

محدودیت های شدیدی را در مورد زمان نمایش تبلیغ شما قرار می دهد. این نوع مسابقه بیشترین ارتباط را دارد ، اما کمترین دسترسی را به شما می دهد.

ممکن است یک تن ماهی صید نکنید ، اما ماهی هایی که صید می کنید ماهی هایی هستند که بدنبال آنها هستید.

اگر می خواهید تبلیغ خود را فقط برای یک کلمه کلیدی خاص ارائه دهید ، از exact match استفاده کنید. آگهی شما فقط به مشتریانی نشان داده می شود که کلمه کلیدی دقیق شما را جستجو می کنند ، یا یک نوع نزدیک.

انواع مختلف کلمه کلیدی مورد نظر شما

  • اشکال مفرد یا جمع (شلوار جین آبی ، شلوار جین آبی)
  • غلط املایی (شلوار جین آبی)
  • اختصارات
  • لهجه ها
  • ساقه ها (به عنوان مثال آبی جین)
  • حروف اضافه (روی شلوار جین بپوشید)
  • پیوندها
  • کلمات مرتب شده با معنی مشابه (آبی شلوار جین)

آنچه در اینجا باید به آن توجه کرد این است که انواع نزدیک آن مترادف را شامل نمی شود (برای مثال شلوار جین را نمی توان با جین جایگزین کرد).

برای تعیین نوع exact match ، براکت را مانند کلمه کلیدی خود به این شکل اضافه کنید: [شلوار جین آبی].

کدام نوع match برای شما مناسب است؟

کدام نوع match برای شما مناسب است؟
کدام نوع match برای شما مناسب است؟

الگوریتم های گوگل و یادگیری ماشینی هر روز پیشرفت می کنند. ادامه کار نیاز به پیچیدگی کمپین دارد.

ممکن است دیری نگذرد که پیشنهادات هوشمند و بهینه سازی خودکار کلمات کلیدی کلمات کلیدی دقیقی را که جستجوگران ما استفاده می کنند مورد هدف قرار دهد.

دیر یا زود هدف یافتن کوچکترین و متمرکزترین مخاطب جستجو نخواهد بود. این یافتن گسترده ترین مخاطبان و هدف قرار دادن آنها با دقت کشنده خواهد بود.

در هر صورت ، منطق ثابت می ماند: از انواع match کلمات کلیدی برای قرار دادن تبلیغات خود مستقیماً در وسط حلقه برندگان استفاده کنید.

ما حلقه برندگان را دوست داریم. و ما همچنین عاشق بازخورد هستیم.

امیدواریم مقاله انواع کیورد در گوگل ادز ( keyword match types) برای شما مفید باشد. حال نوبت شماست. چه نوع تطبیقی ​​کمپین های Google Ads شما را موفق می کند؟ نظرتون رو در مورد تجربه خود در زیر بنویسید.

نوشته انواع کیورد در گوگل ادز ( keyword match types) اولین بار در آکادمی آقای وب. پدیدار شد.



منبع

پست های مرتبط

راهنمای کامل تبلیغات گوگل برای استارت آپ ها

چه مقدار بودجه برای تبلیغات گوگل برای استارت آپ ها مناسب است؟…

تبلیغات هتل، بررسی بهترین روش های 2024

دیده شدن مهم‌ترین دغدغه‌ای است که کسب و کارهای مختلف دارند. این…

اسکریپت های مدیریت هزینه کمپین و ادگروپ | آقای وب

زمان مطالعه: 6 دقیقههمواره در کلاس های سرچ ادز پلاس مجموعه HDM…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

آخرین پست ها

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب