صفحه اصلی > دیجیتال مارکتینگ : تامبلر (Tumblr) چیست – آقای وب

تامبلر (Tumblr) چیست – آقای وب


تامبلر (Tumblr) چیست. تامبلر یک برنامه شبکه اجتماعی میکروبلاگینگ رایگان است. وبلاگ ها اغلب کوتاه هستند و اغلب تصاویر بصری بیشتری به جای نوشته های متنی طولانی دارند. در آن کاربران می توانند درباره ایده ها و علایق خود از طریق متن، عکس، نقل قول، پیوند، موسیقی و ویدیو وبلاگ بنویسند در این مقاله آقای وب به معرفی تامبلر می پردازیم.

کاربران می‌توانند متن، عکس، ویدیو و فایل‌های GIF ارسال کنند تا افکار، احساسات و علایق خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. تامبلر یک پلت فرم عالی برای افراد است تا بتوانند خود را خلاقانه بیان کنند. Tumblr همچنین یک پلتفرم محبوب برای ابراز وجود از طریق فن آرت، فن تخیلی و سایر محتوای ایجاد شده توسط طرفداران است.

تامبلر (Tumblr) چیست

تامبلر (Tumblr) یک پلتفرم رسانه اجتماعی است که به اشتراک گذاری محتوا و ایجاد وبلاگ های شخصی را تسهیل می‌دهد. این وبسایت در سال 2007 تأسیس شد و در سال 2013 توسط یاهو به قیمت 1.1 میلیارد دلار خریداری شد. در سال 2018 -2019 مالکیت آن به Verizon Media رسید. در حال حاضر نیز مالک آن Automatic است.

کاربران آن می‌توانند مطالب چون تصاویر، ویدئوها، متن‌ها، لینک‌ها و سایر انواع محتوا را در وبلاگ‌های شخصی خود به اشتراک بگذارند. وبلاگ ها در تامبلر می توانند کمی متفاوت از وبلاگ های میزبانی شده در وب سایت های دیگر به نظر برسند. برای یک چیز، حاوی تصاویر زیادی است. تیم آن می گوید که نیمی از پست های منتشر شده در سایت عکس هستند.

همچنین می‌توانند با دنبال کردن دیگر کاربران، محتوای آنها را مشاهده کنند و با آنها ارتباط برقرار کنند. تامبلر با امکاناتی مانند “ریبلاگ” (Reblog)  که به کاربران این امکان را می‌دهد که محتوای دیگران را به سرعت به وبلاگ خود منتقل کنند، مشهور شده است.

چرا تامبلر (Tumblr)؟

کاربران می‌توانند هویت و خلاقیت خود را به وسیله وبلاگ‌هایی منحصر به فرد بیان کنند و با جامعه‌ی گسترده‌ای از کاربران با اهتمامات مشترک در ارتباط باشند. این پلتفرم فراهم‌کننده‌ای است که افراد را به دنیای گسترده‌ای از محتواهای متنوع و خلاقیت‌های هنری هدایت می‌کند.

به صورت کلی تامبلر پلتفرم جذابی است. وبلاگ آقای وب به صورت کوتاه در تامبلر ایجاد شده است. برای مشاهده ساختار بلاگ می توانید تامبلر آقای وب را مشاهده کنید.

در زیر به مهم ترین امکانات تامبلر اشاره شده است:

Tumblr قابل شخصی سازی است

در حال حاضر، بیش از 1000 تم را ارائه می دهد که می توانید از آنها برای سفارشی کردن ظاهر وبلاگ خود استفاده کنید. پس از انتخاب موضوع، می‌توانید با تغییر رنگ‌های زمینه یا افزودن صفحات اضافی، وبلاگ خود را بیشتر سفارشی کنید. مهم نیست که می‌خواهید وبلاگتان چگونه باشد، احتمالاً می‌توانید تم را پیدا کنید که مناسب آن باشد.

تامبلر ظریف است

بسیاری از تم های آن برای نمایش تصاویر و ویدیوها به روشی ساده و زیبا طراحی شده اند. در حالی که این مضامین برای ارسال تعداد زیادی متن ایده‌آل نیستند، اما برای برجسته کردن چند تصویر معنادار عالی هستند.

Tumblr آسان است

به شما امکان می دهد پست های زیبا را به سرعت و به راحتی منتشر کنید. به سادگی نوع پستی را که می خواهید ایجاد کنید انتخاب کنید و Tumblr آن را برای شما قالب بندی می کند. همچنین می توانید به راحتی از طریق ایمیل یا هر تلفن همراه به تامبلر پست کنید.

Tumblr به شما امکان می دهد به اشتراک بگذارید

یکی از دلایلی که تصاویر زیادی را میزبانی می کند که «وایرال می شوند» و به سرعت در سراسر وب پخش می شوند، ابزار Reblog آن است. به سادگی روی یک پست که دوست دارید روی Reblog کلیک کنید و پست در بلاگ خودتان منتشر می شود تا خوانندگان شما آن را ببینند.

Tumblr برای چه مواردی استفاده می شود

تامبلر برای موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان یک پلتفرم رسانه اجتماعی چندوجهی شناخته می‌شود. در زیر، تعدادی از موارد استفاده اصلی Tumblr ذکر شده است:

وبلاگ نویسی شخصی

کاربران می‌توانند وبلاگ شخصی خود را ایجاد کرده و مطالب خود را در آن منتشر کنند. این مطالب می‌توانند شامل متن، عکس، ویدئو، صوت و لینک‌هایی به وبسایت‌های دیگر باشند.

قابلیت استفاده از قالب‌های گوناگون جهت طراحی زیبایی و شخصی‌سازی وبلاگ هم موجود است.

اگر قبلا طراحی سایت شرکتی یا فروشگاهی انجام دادید و می خواهید پست های وبلاگتان را در سایر وبلاگ ها نیز منتشر کنید تامبلر می تواند گزینه مناسبی باشد.

اشتراک‌گذاری تصاویر و گالری

Tumblr به کاربران این امکان را می‌دهد تا تصاویر، نقاشی‌ها، عکس‌ها، و انواع تصاویر دیگر را به اشتراک بگذارند و گالری آنلاین شخصی خود را ایجاد کنند. کاربران می‌توانند تصاویر و گالری‌های خود را ایجاد کرده و با دنیای دیگر به اشتراک بگذارند. امکان افزودن توضیحات، تگ‌ها، و نظرات به تصاویر هم وجود دارد.

ویدئوگرافی

کاربران می‌توانند ویدئوهای کوتاه یا طولانی را بارگذاری و با دیگران به اشتراک بگذارند. از طریق ویژگی‌های پیشرفته مانند autoplay، ویدئوها به صورت خودکار پخش می‌شوند. اتوپلی (autoplay) ویدئوها که به صورت خودکار شروع به پخش می‌شوند.

میکروبلاگینگ

با استفاده از ویژگی Reblog، کاربران می‌توانند محتوای دیگران را به سرعت به وبلاگ خود منتقل کنند و در این راستا به اشتراک‌گذاری محتوا و تبادل نظر با دیگران بپردازند. این ویژگی باعث تبادل و انتشار سریع محتوا و افزایش تعاملات بین کاربران می‌شود.

شخصی سازی

برخی از کاربران از تامبلر به عنوان یک پلتفرم برنامه‌نویسی یا طراحی وبسایت استفاده می‌کنند و از ابزارهای مختلف این سرویس برای شخصی سازی وبلاگ‌های خود بهره می‌برند. امکان اضافه کردن افزونه‌ها و ابزارهای جانبی برای افزایش قابلیت‌های وبسایت نیز موجود است.

جامعه و ارتباطات اجتماعی

کاربران می‌توانند با دنیایی از افراد با اهتمامات مشترک در ارتباط باشند، نظرات و بازخوردها را بررسی کنند و در جمع‌بندی به ارتباطات اجتماعی بپردازند. کاربران می‌توانند با دیگران در جهان با اهتمامات مشترک ارتباط برقرار کنند. امکان دنبال کردن و دنبال شدن، لایک و کامنت گذاری بر روی مطالب دیگران نیز وجود دارد.

در پاسخ به تامبلر (Tumblr) چیست می توان گفت به عنوان یک پلتفرم چندوجهی گسترده است و کاربران می‌توانند آن را بر اساس نیازها و سلیقه‌های خود به طور خلاقانه برای اشتراک‌گذاری و تعاملات آنلاین استفاده کنند. هر یک از این ویژگی‌ها، کاربران را قادر می‌سازد تا به شکل زیبا و خلاقانه با دیگران در ارتباط باشند و محتوای متنوعی را ایجاد و به اشتراک بگذارند.

آیا تامبلر کاملا رایگان است؟

به طور کلی، تامبلر رایگان است. شما می توانید وبلاگ خود را ایجاد کنید، پست های دیگران را بخوانید و به طور کلی از تمام ویژگی های کلیدی پلتفرم بدون پرداخت هزینه استفاده کنید. در بیشتر موارد، Tumblr توسط تبلیغات پشتیبانی می شود، اما چند ویژگی پولی وجود دارد. کاربران می توانند برای حذف تبلیغات از بلاگ خود هزینه پرداخت کنند.

به همراه اینکه اکثر ویژگی‌ها رایگان هستند، تامبلر یک نسخه پرداختی به نام “Tumblr Pro” نیز ارائه می‌دهد. که امکانات اضافی را برای کاربران ارتقا داده و امکاناتی همچون سفارشی‌سازی بیشتر و آمار بازدید را فراهم می‌کند. اما اغلب کاربران برای استفاده روزمره، می‌توانند به صورت رایگان از تامبلر استفاده کنند.



منبع

پست های مرتبط

نقد کردن درآمد بروکر ها در ایران

فرصت‌های جذابی برای درآمدزایی کسب درآمد دلاری در بازارهای مالی بین‌المللی مثل…

بهترین سایت های کسب درآمد اینترنتی ایرانی! واقعی و پولساز

این‌روزها، کسب درآمد از اینترنت به شیوه‌ای معمول و محبوب برای درآمدزایی…

معتبرترین اپلیکیشن های ایرانی برای کسب درامد به تومان

یکی از شیوه‌های کسب درآمد از اینترنت، استفاده از برنامه‌ و بازی‌های…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب