صفحه اصلی > گوگل ادز : قوانین کپی رایت در یوتیوب چیست؟

قوانین کپی رایت در یوتیوب چیست؟


اگر شما یک یوتیوبر هستید یا قصد دارید یک یوتیوبر شوید، بهتر است قبل از شروع هر کاری این نکته را به خاطر بسپارید که یوتیوب سخت‌ترین قوانین مربوط به کپی رایت را در زمینه تولید محتوا دارد. علاوه بر این هر کسی که وارد تولید محتوا شده باشد، می‌داند که تولید محتوای ویدئویی به یک موسیقی خوب و جذاب نیاز دارد و یک آهنگ در پس زمینه ویدئو می‌تواند جذابیت آن را چند برابر کند. در صورتی که در زمان انتخاب موسیقی حق کپی رایت را رعایت نکنید، با پیام «با عرض پوزش، محتوای منتشر شده به دلیل نقض قوانین کپی رایت، حذف شد» مواجه می‌شوید. این که قوانین کپی رایت یا ادعای حق نشر یوتیوب چیست و چگونه می‌توانیم در یوتیوب حق کپی رایت بگیریم موضوعی است که در این مقاله مورد بررسی قرار می‌گیرد.

قوانین کپی رایت یوتیوب چیست؟

منظور از قانون کپی رایت حق منحصر به فرد هرشخص در تولید، انتشار و فروش اصل آثارش می‌باشد. هدف یوتیوب هم برای ایجاد قانون کپی رایت، حفاظت از زمان و تلاش صاحب اثر می‌باشد. به هر حال تصور کنید که خود شما زحمت زیادی برای تولید یک ویدئو، موسیقی، دوره آنلاین آموزشی و … کشیده‌اید و این حق شماست که آن را متعلق به خود بدانید. در این صورت کسی نمی‌تواند بدون اجازه و رضایت شما از اثر استفاده و آن را کپی کند. این قانونی است که در پلتفرم یوتیوب استفاده می‌شود.

بسیاری از فیلم و موسیقی‌های موجود در اینترنت توسط Content ID محافظت می‌شوند و به خصوص آهنگ بیشترین موردی است که فرد با آن به مشکل برمی‌خورد. چرا که قوانین سختگیرانه‌تری دارد.

قانون fair use یوتیوب

قانون فریوز (fair use) یعنی استفاده درست از آثاری که دارای حق کپی رایت هستند و 4 عامل استفاده منصفانه از این آثار وجود دارد که به شرح زیر می‌باشد:

  1. ویدئو نباید کپی اثر شخص دیگری باشد، بلکه باید محتوای جدیدی را به آن اضافه کرد. اگر سعی دارید از محتوای تولیدی خود پول درآورید، اخطار کپی رایت را دریافت می‌کنید.
  2. تایم کوتاهی از محتوای دیگران را انتخاب کنید و از یک بخش عمده‌ محتوای ویدئویی دیگران استفاده نکنید. مثلا فقط 10 تا 15 ثانیه از یک محتوا را در ویدئوی خود استفاده کنید. سپس تغییرات خود نسبت به این ویدئو را انجام داده و به همین صورت ویدئو را ادامه دهید.
  3. استفاده از محتوای فرد دیگر باید به گونه‌ای باشد که به درآمد وی لطمه‌ای وارد نکند.

چگونه در یوتیوب حق کپی رایت بگیریم

استفاده از موزیک دارای حق کپی رایت در YouTube

استفاده از موزیک‌های دارای حق کپی رایت در یوتیوب امکان پذیر است، به این شرط که قوانین را درک کرده و از آن‌ها پیروی کنید. این بستگی به صاحب اثر دارد که اقدام شما را چگونه بررسی کند و چه تصمیمی برای آن بگیرد. با وجود این که بسیاری از صاحبان موسیقی امکان استفاده از اثر خود را می‌دهند، ولی ممکن است شما در هنگام استفاده از موزیک با مواردی مثل مسدود شدن ویدئو در سراسر جهان یا برخی کشورها، بی صدا شدن ویدئو، درآمدزا نشدن آن و یا نمایش تبلیغات در ویدئو مواجه شوید.

استفاده از مرکز داده آهنگ‌های یوتیوب یا YouTube Audio Library

بهترین مرجع برای استفاده از موزیک‌های رایگان و بدون رعایت حق تقدم، یوتیوب و گوگل می‌باشد. برای این کار کافی است که از آهنگ‌های یوتیوب استودیو در پروژه و فیلم‌های خود استفاده کنید. یوتیوب استودیو، آهنگ‌های رایگان زیادی برای پروژه‌‌ها و فیلم‌های خود دارد. در این کتابخانه بزرگ صوتی، هیچ اخطار کپی رایتی برای موسیقی‌ها وجود ندارد و شما می‌توانید با خیال راحت از آن‌ها در ویدئوهای خود استفاده کنید. این روش با وجود این که به هر یوتیوبر معرفی می‌شود ولی دارای محدودیت‌های زیر است:

  1. اگر موزیک در قالب 24 بیت یا 48 کیلوهرتز ترجیح می‌دهید، در یوتیوب استودیو فقط آهنگ‌های قالب mp3 را پیدا خواهید کرد.
  2. برای بعضی از آهنگ‌ها باید نام هنرمند اصلی را نیز ارائه دهید.
  3. چون این آثار به صورت رایگان در اختیار شما گذاشته می‌شود، نباید توقع زیادی از هنرمندان آن آثار داشته باشید و ممکن است آن موسیقی از کیفیت دلخواه شما برخوردار نباشد.
  4. یوتیوب پشتیبانی حقوقی خاصی برای استفاده از موسیقی مورد نظر شما نخواهد داشت و فقط برای حق کپی رایت می‌توانید روی آن‌ها حساب باز کنید.

نحوه استفاده از آهنگ‌های  Youtube audio library

در صورتی که می‌خواهید از آهنگ‌های بدون کپی رایت برای استفاده در یوتیوب استفاده کنید، بهتر است به سراغ موزیک‌های YouTube Audio Library یا Sound Collection  بروید. با استفاده از این دو گزینه می‌توانید آهنگ مورد نظر خود را جستجو کنید و فقط کافی است مراحل زیر را پیش ببرید.

  1. وارد اکانت یوتیوب خود شوید.
  2. در منوی بالا روی پروفایل خود کلیک کنید.
  3. از قسمت youtube studio گزینه Audio Library را انتخاب نمایید.

در قسمت فیلترها گزینه attribution required را انتخاب کنید. در این صورت موزیک‌هایی را مشاهده خواهید کرد که در زمان انتشار باید نام سازنده آن‌ها ذکر شود. اگر این گزینه فیلتر را فعال کنید، بدون هیچ مشکلی می‌توانید از آهنگ‌هایی که آنجا هست استفاده نمایید. جدا از این آهنگ‌های بدون کپی رایت در کانال‌ها و سایت‌های زیادی مشخص شده که می‌توانید بدون کپی رایت آن‌ها را دانلود کرده و در ویدئوهای خود استفاده کنید. ربات‌های تلگرامی زیادی هم برای دانلود آهنگ وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید موزیک مورد نظر خود را بدون کپی رایت دانلود و از آن‌ها استفاده نمایید.

برای نقد کردن درآمد یوتیوب، می‌توانید از خدمات آقای وب استفاده و در خواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید. نقد کردن درآمد یوتیوب

سخن نهایی

با خواندن این مقاله آموختید که قانون کپی رایت یوتیوب یا ادعای حق نشر در یوتیوب چیست و چگونه در یوتیوب حق کپی رایت بگیریم. با رعایت موارد گفته شده و استفاده از موزیک‌هایی که دارای حق کپی رایت هستند، می‌توانید به تولید محتوای جذاب و موثر، بدون ترس از محدودیت‌های یوتیوب اقدام نمایید. شما برای استفاده از آهنگ‌های مختلف در کلیپ‌های یوتیوب، از چه روش‌های دیگری استفاده می‌کنید؟ نظرات و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

نوشته قوانین کپی رایت در یوتیوب چیست؟ اولین بار در آقای وب. پدیدار شد.



منبع

پست های مرتبط

راهنمای کامل تبلیغات گوگل برای استارت آپ ها

چه مقدار بودجه برای تبلیغات گوگل برای استارت آپ ها مناسب است؟…

تبلیغات هتل، بررسی بهترین روش های 2024

دیده شدن مهم‌ترین دغدغه‌ای است که کسب و کارهای مختلف دارند. این…

اسکریپت های مدیریت هزینه کمپین و ادگروپ | آقای وب

زمان مطالعه: 6 دقیقههمواره در کلاس های سرچ ادز پلاس مجموعه HDM…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

آخرین پست ها

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب