صفحه اصلی > تولید محتوا : مقایسه آپارات و یوتیوب – آقای وب

مقایسه آپارات و یوتیوب – آقای وب


ما در این مطلب از آقای وب به مقایسه آپارات و یوتیوب پرداختیم تا به این نتیجه برسیم که کدام یک برای دیده شدن کسب و کار شما گزینه بهتری هستند. همراه ما باشید.

آپارات یا یوتیوب؟ کدام بهتر است؟

امروزه زمینه های گسترده ای برای ارائه خدمات کسب و کار ما و افزایش مشتری به وجود آمده است. انواع پلتفرم های مختلف داخلی و خارجی، دست به دست هم داده اند تا ما بتوانیم رویی دیگر از شغل خود را ارائه داده و نه تنها در شهر، بلکه در کل کشور و جهان مطرح شویم. آپارات، پلتفرم ایرانی و یوتیوب، مشابه خارجی آن امروزه موضوع اصلی مطلب ما هستند. با ما همراه باشید تا به مقایسه آپارات و یوتیوب بپردازیم تا به این نتیجه برسیم که کدام یک برای درآمد زایی و ارائه خدمات ما بهترین گزینه است.

معرفی مختصر آپارات و یوتیوب

قبل از این که به سراغ مقایسه آپارات و یوتیوب برویم، بهتر است ابتدا هر دو پلتفرم را به شما معرفی کنیم. احتمالا درصد بیشتری از نوجوانان و جوانان امروزی با یوتیوب، بزرگ ترین شبکه ویدیویی جهان آشنا هستند. این شبکه به شما اجازه می دهد تا علاوه بر این که بتوانید کسب و کار خود را به تمامی مردن دنیا معرفی کنید، از این همین پلتفرم نیز درآمد داشته باشیم.

از طرفی دیگر، آپارات نیز به عنوان نسخه ایرانی یوتیوب شناخته می شود. فعالیت در آپارات عینا شبیه به یوتیوب بوده و همچنین این زمینه را نیز برای کاربران خود ایجاد می کند تا علاوه بر مطرح کردن کسب و کار خود، کسب درآمد از همین پلتفرم را نیز به همراه داشته باشند. پس تا این جا می توانیم به این نتیجه برسیم که هم آپارات و هم یوتیوب برای دیده شدن ما، بهترین انتخاب هستند؛ اما چه کسانی باید یوتیوب را انتخاب کنند و چه کسانی باید به سراغ آپارات بروند؟

یوتیوب برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

اولین مرحله برای مقایسه آپارات و یوتیوب این است که بدانیم یوتیوب برای چه کسب و کارهای ایرانی مناسب است. برای این که متوجه شوید که آیا یوتیوب برای شما مناسب است یا خیر، باید این موضوع را مشخص کنید که مخاطب هدف شما یا همان مشتریان شما چه کسانی هستند؟

شما زمانی که یوتیوب را انتخاب می کنید، اساسا کسب و کار خود را وارد پلتفرمی کرده اید که با فیلترینگ مواجه است. این یعنی بخش خاصی از افراد جامعه می توانند به آن دسترسی داشته باشند. حال باید ابتدا مشخص کنید که مشتریان شما چه کسانی هستند.

 به طبع، اگر لوازم خانگی مانند انواع ظروف آشپزخانه را به فروش می رسانید و عمده مشتریان شما، زنان خانه دار در تمامی سنین می باشند، یوتیوب نمی تواند گزینه خوبی برای کسب و کار شما و درآمد زایی باشد؛ زیرا شاید تنها 20 الی 30 درصد از مشتریان شما نحوه کار کردن با انواع فیلترشکن را بدانند.

لیست کسب و کارهای زیر می توانند درصد موفقیت بیشتری در یوتیوب را با خود به همراه داشته باشند:

  • ارائه دهنده انواع بازی های مخصوص کنسول ها مانند ps4، ps5 و غیره.
  • ارائه دهنده انواع لوازم و قطعات خودرو
  • ارائه دهنده انواع لوازم و قطعات الکترونیکی مانند لوازم جانبی لپ تاپ، کنسول های بازی و غیره.
  • انواع استودیو های عکاسی، ضبط موسیقی و ضبط فیلم.

فراموش نکنید که کسب درآمد از یوتیوب، به نحوه تولید محتوا در این پلتفرم وابسته است، نه صرفا اینکه کسب و کار شما مناسب آنجاست.

آپارات مناسب چه کسب کارهایی است؟

حال در دومین مرحله از مقایسه آپارات و یوتیوب، به سراغ این می رویم که آپارات برای چه کسب و کارهایی مناسب است. آپارات، یک پلتفرم ایرانی بوده که تمامی افراد تنها با یک جستجوی ساده می توانند وارد آن شوند. پس اگر بخواهیم از این طریق به آپارات نگاه کنیم، می توانیم بگوییم که برتری بیشتری نسبت به یوتیوب دارد، اما مانند یوتیوب یک پلتفرم جهانی نیست و شاید بسیاری از افراد حتی آن را معتبر ندانند!

به هر حال، شما با هر مخاطب هدفی که برای کسب و کار خود رو به رو هستید، می توانید وارد آپارات شده و شروع به تبلیغات خود کنید. البته در نظر داشته باشید که این کار مانند یوتیوب نیز به نحوه تولید محتوا در این پلتفرم وابسته است.

اما موضوعی که در این بین بیشتر به چشم می خورد، دسترسی آسان به آپارت می باشد. این یعنی تا حد زیادی کودکان و دانش آموزان نیز می توانند وارد این پلتفرم شده و به مشاهده ویدیوهای شما بپردازند. پس اگر کسب و کاری حول محور موارد زیر دارید، آپارات بهترین انتخاب برای شما است:

  • ارائه دهنده انواع کتب کمک تحصیلی
  • تدریس آنلاین
  • ارائه دهنده انواع لوازم و تحریر
  • ارائه دهنده انواع اسباب بازی ها
  • آموزشگاه های زبان خارجه
  • آموزشگاه های کنکور
  • معلم هایی که به ارائه پکیج های آموزشی می پردازند.

مقایسه آپارات و یوتیوب در یک نگاه

یوتیوب
مزایا معایب
پلتفرم جهانی است. فیلتر است.
تعداد بیشتری از افراد با شما آشنا می شوند. بخشی از جامعه نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند.
امکان کسب درآمد دلاری از طریق بازدید ویدیو شما وجود دارد. قوانین سختی داشته که گاهی اوقات از آپلود ویدیوهای شما جلوگیری می کند.
با آخرین متد تکنولوژی برنامه ریزی شده است. ممکن است روزی دسترسی به آن غیر ممکن شود.
آپارات
مزایا معایب
پلتفرمی صد در صد ایرانی است. جهانیان کمتر با آن آشنا هستند.
ارائه کسب و کارتان به راحتی در آن انجام می شود. باگ هایی دارد که گاهی اوقات دردسر ساز می شود.
حجم اینترنت شما به هنگام ورود به آن به صورت ملی محاسبه می شود. هر فرد می تواند وارد آن شود که این موضوع ممکن است روی وجه کاری شما تاثیر گذار باشد.
سرعت بالایی در آپلود و دانلود ویدیوها دارد. امکانات کمتری نسبت به یوتیوب برای خود دارد.

در این بخش یک جمع بندی کلی از این دو پلتفرم انجام داده ایم تا بتوانید تصمیم نهایی خود را با توجه به اطلاعات، بگیرید.

سخن پایانی

امروزه ویدیومارکتینگ یکی از روش های با بازدهی بالا در صنعت دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود. اگر می خواهید محتوای ویدیویی تولید کنید دو تا از بهترین پلتفرم ها یوتیوب و آپارات هستند که می توانید همزمان در هر دو فعال باشید یا یکی را انتخاب کنید. هم چنین می توانید سایر پلتفرم ها را انتخاب کنید.
جدا از انتخاب پلتفرم نوع محتوای ویدیویی ایجادشده در بازدید شما موثر خواهد بود. برای این موضوع می توانید مقاله 9 نوع محتوای ویدئویی عالی برای جذب کاربر را نیز مطالعه نمایید.

در این مطلب ما سعی بر این داشتیم تا به مقایسه آپارات و یوتیوب به شکل تخصصی بپردازیم. امیدواریم که اطلاعات مناسبی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

نوشته مقایسه آپارات و یوتیوب اولین بار در آقای وب. پدیدار شد.



منبع

پست های مرتبط

معرفی گوگل E-A-T و سایتهای YMYL – آقای وب

در مقاله معرفی گوگل E-A-T و سایتهای YMYL قصد داریم تا شما…

نحوه ایجاد اعتبار برند از طریق محتوا – آقای وب

در این مقاله از آقای وب می خواهیم به بررسی نحوه ایجاد…

لید چیست و چگونه ایجاد می شود؟ – آقای وب

امروزه موضوعی که از اهمیت بسیاری برخوردار است این می باشد که…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

آخرین پست ها

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب