صفحه اصلی > طراحی سایت : نقش تایید اجتماعی در طراحی سایت – آقای وب

نقش تایید اجتماعی در طراحی سایت – آقای وب


در این مقاله آقای وب می خواهیم به نقش تایید اجتماعی در طراحی سایت بپردازیم. تایید اجتماعی از یک محصول یا شرکت به صورت کلی می تواند روی دیدگاه سایر مشتریان بالقوه اثرگذار باشد و سبب افزایش اعتماد و تمایل به خرید آنها شود. به صف های طولانی بیرون از فروشگاه اپل در هنگام عرضه محصول فکر کنید. این خطوط به ما این باور را می دهد که محصول ارزشمند و مطلوب است زیرا بسیاری از مردم آن را می خواهند. همین مفهوم در مورد وبسایت نیز صدق می کند که در آن تایید اجتماعی می تواند اشکال مختلفی داشته باشد.

تایید اجتماعی (Social Proof) چیست

مفهوم تایید اجتماعی یا به عبارتی دیگر اثبات اجتماعی شواهدی است که ادعاهای بازاریابی را پشتیبانی می کند. این مفهوم از کلمات یا اقدامات مخاطبان برای افزودن اعتبار به ارزش پیشنهادی برند استفاده می کند. این یک عنصر کلیدی برای صفحات فرود با کارایی بالا است. در واقع یک مثال از تایید اجتماعی در لندینگ پیج می تواند نظرات کاربران باشد. وقتی نظرات مثبت در یک صفحه وجود داشته باشد احتمال سفارش و خرید آن توسط سایرین نیز افزایش می یابد. اگر سایت دارید یا می خواهید سفارش طراحی سایت بدهید حتما عواملی که در ادامه آورده شده است را برای صفحات خود در نظر بگیرید.

چرا تایید اجتماعی مهم است

یک شرکت ممکن است بهترین محصول دنیا را داشته باشد، اما اگر کسی از آن اطلاعی نداشته باشد، فروش نخواهد داشت.به همین دلیل است که تایید اجتماعی برای خرده فروشان، به ویژه برای برندهای مستقیم به مصرف کننده که فقط آنلاین هستند، بسیار مهم می شود. قابل اعتمادترین نمونه تایید اجتماعی، بررسی آنلاین است.

یک بررسی درخشان از یک اینفلوئنسر مشهور می‌تواند یک محصول یا شرکت ناشناخته را یک شبه به یک حس ترند تبدیل کند. امروز تنها یک پست اینستاگرامی از افراد معروف برای تقویت حضور یک خرده فروش نوپا و قرار دادن آن مستقیماً در کانون توجه است.

تایید اجتماعی به چند دلیل اثرگذار است:

  • تایید اجتماعی با نشان دادن آشکار اینکه افراد دیگر به طور عمومی محصول، خدمات یا محتوای شما را تأیید کرده اند، کاربران را برای خرید تحریک می کند. این یک پدیده روانی است که مشتریان بالقوه شما نمی توانند به راحتی از آن چشم پوشی کنند.
  • تایید اجتماعی تمایز است. شما تنها برندی هستید که توصیفات خود را دارد.
  • آنها پیام رسان بهتری برای پیام شما هستند. این اغلب از هر چیزی که خودتان بنویسید واقعی تر و مستقیم است.

انواع تایید اجتماعی برای استفاده در وب سایت

در اینجا خلاصه‌ای از مهم‌ترین عناصر تایید اجتماعی برای افزودن به یک وب‌سایت آورده شده است.

1-نظرات مشتریان

یکی از قانع‌کننده‌ترین اشکال تایید اجتماعی از نظرات کاربران ناشی می‌شود. وقتی مشتریان بالقوه اظهارات مثبتی را از سوی کسانی که از محصول یا خدمات شما استفاده کرده‌اند می‌بینند، به تسهیل فرآیند تصمیم‌گیری آنها کمک می‌کند. این تاییدیه ها به عنوان تضمینی از ارزش محصول شما عمل می کنند.

علاوه بر توصیفات، نظرات و رتبه‌بندی‌های دیگر کاربران می‌تواند بر مشتریان احتمالی تأثیر زیادی بگذارد. بازخورد جمعی کاربر اغلب دیدگاهی بی‌طرفانه در مورد پیشنهادات شما ارائه می‌کند و باعث می‌شود مشتریان بالقوه نسبت به تصمیمات خرید خود احساس اطمینان بیشتری کنند.

نظرات مشتریان ممکن است مهم‌ترین مدرک اجتماعی باشد که یک شرکت باید از آن استفاده کند.

  • 87 درصد از خریداران آنلاین قبل از خرید، تحقیقات آنلاین انجام می دهند.
  • 61 درصد نظرات محصول را برای جمع آوری اطلاعات در مورد محصولی که می خواهند بخرند مطالعه می کنند.

2-برند بودن کافی نیست – قصه گو باشید

شکی نیست که اینستاگرام و یا سایر شبکه های اجتماعی متناسب با کسب و کار، یک عنصر حیاتی برای هر استراتژی تایید اجتماعی است.

یکی از قدرتمندترین توانایی های آن فراتر از تصاویر صرف است. این به کاربران خود امکان می دهد تا داستان ها و نکات برجسته را در مورد زندگی خود و همچنین محصولاتی که خریداری می کنند و دوست دارند ایجاد کنند.

این دو ویژگی محبوب اینستاگرام، فرصتی را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند تا استوری‌ها، نه فقط عکس‌ها، را در سایت‌هایشان به نمایش بگذارند. امکانات بی پایان هستند.

می‌توانید استوری‌ها را در کنار نظرات مشتریان اجرا کنید.

3-جامعه بسازید

جامعه ای بسازید که مشتریان بتوانند برای همیشه بمانند. موفق‌ترین برندهای امروزی ارزش‌ها، محصولات و تجربیات مشترک مشتریان را برای جذب مشتریان ایده‌آل خود ایجاد می‌کنند. آنها از مخاطبان خود برای به اشتراک گذاشتن افکار با جامعه خود استفاده می کنند. ترکیب صحیح تایید اجتماعی (بررسی ها، توصیه ها، تصاویر و موارد دیگر) می تواند پایه و اساس چیزی معنادارتر و قدرتمندتر را ایجاد کند – ایجاد یک جامعه برند.

در اینجا چند مرحله برای ایجاد جامعه وجود دارد که برندهای موفق برای ایجاد جوامع تجاری وفادار و فعال خود از آنها استفاده کرده اند.

  • فضایی ایجاد کنید که منبعی آگاهانه از بازخوردهای مرتبط و خاص ارائه دهد
  • به مشتریان مکانی یا انجمنی برای جمع آوری آنلاین بدهید. احساس تعلق به ایجاد یک پیوند عاطفی قوی با برند شما، ایجاد وفاداری و تکرار خرید کمک می کند.
  • مشتریان جدید در قالب بازاریابی شفاهی معتبر از مشتریان فعلی همفکر خود در معرض برند قرار می گیرند.

4-یک عکس ارزش هزاران فروش را دارد

آیا می دانستید که 77 درصد از مصرف کنندگان بر این باورند که عکس های مشتریان بر تصمیم آنها برای خرید بیشتر از عکس های حرفه ای از برندها تأثیر می گذارد؟ نمایش محتوای تولید شده توسط کاربران مانند عکس‌ها به خریداران می‌تواند نقش مهمی در تأثیرگذاری بر خرید محصول داشته باشد.

مشتریان معتبرترین نماد یک برند هستند، بنابراین گنجاندن عکس‌های آنها در یک وب‌سایت به ایجاد اعتماد، برای کشف محصول و تشویق به خرید کمک می‌کند.

5- نمایش تخصص با جوایز و گواهینامه ها

بخش جوایز و گواهینامه ها نقش تایید اجتماعی در طراحی سایت را پر رنگ تر می کند. تمجیدها و گواهینامه های شما نشان دهنده تعهد شما به برتری در صنعت شماست. این نشان های افتخار اطمینان بیشتری از تخصص شما را فراهم می کند.

جایزه ها و گواهینامه ها را در وب سایت خود قرار دهید. همراه با گواهینامه ها و آرم های عضویت، این تصاویر کوچک “مهر اعتماد” هستند که اعتبار ایجاد می کنند و کسب و کار شما را متمایز می کنند.

در اینجا دو مکان برای اضافه کردن آرم برای جوایز، گواهینامه ها و عضویت وجود دارد.

  • اگر به اندازه کافی جوایز و مدارک دارید، یک صفحه جوایز جداگانه ایجاد کنید. برای دیدن نمونه ای از طرح بندی ساده، به صفحه جوایز خودمان نگاهی بیندازید.
  • آنها را به فوتر وب سایت خود اضافه کنید، این در واقع یک مکان بسیار برجسته است زیرا در هر صفحه وجود دارد. آنها به یک عنصر جهانی تبدیل می شوند.

6- قرار دادن قسمت مشتریان و همکاران

افزایش اعتبار آنلاین خود با تاییدیه ها و وابستگی ها اتفاق می افتد. تایید یک چهره معتبر در صنعت شما می تواند اعتبار برند شما را به میزان قابل توجهی تقویت کند. چنین تأییدیه هایی پیشنهادهای شما را تأیید می کند و می تواند شما را در یک بازار شلوغ متمایز کند. اتحادهای شما نیز نشان دهنده اعتبار شماست. نمایش لوگوی مشتریان یا شرکای محترمی که با آنها کار کرده‌اید، می‌تواند به طرز ماهرانه‌ای و در عین حال به طور موثری باعث افزایش اعتماد برند شما شود.

7-نمایش محبوبیت در رسانه های اجتماعی

حضور شما در رسانه های اجتماعی می تواند نشان دهنده محبوبیت برند شما باشد. نمایش تعداد فالوورها، لایک‌ها یا اشتراک‌گذاری‌ها، میزان نفوذ و نفوذ برند شما را نشان می‌دهد. بازاریابی رسانه های اجتماعی همه چیز در مورد تایید اجتماعی است. همه جا هست. معیارهای رسانه های اجتماعی یکی از قابل مشاهده ترین معیارهای بازاریابی محتوا در جهان است. تعداد فالوئر ، کامنت ها و… به شدت بر سایر مشتریان اثر گذار است.

استفاده استراتژیک از تایید اجتماعی

اجرای موفقیت آمیز تایید اجتماعی مستلزم برنامه ریزی و اجرای دقیق است. هر مخاطبی متفاوت است و انواع تایید اجتماعی که طنین انداز می شود می تواند بسیار متفاوت باشد. بسیار مهم است که مشخص کنید چه چیزی بیشتر برای جمعیت هدف شما جذاب است. برای حداکثر تأثیر، عناصر تایید اجتماعی باید در مناطق با دید بالا در وب سایت شما، مانند صفحات فرود یا محصول قرار داده شوند.

همیشه محتوای واقعی را در اولویت قرار دهید، به خصوص وقتی صحبت از نظرات و نظرات کاربران می شود. اصالت نه تنها استانداردهای اخلاقی را حفظ می کند، بلکه اعتبار برند شما را نیز تقویت می کند. وابستگی به چهره ها یا سازمان های معتبر در صنعت شما گواهی بر اعتبار برند شما است و باید به طور برجسته نشان داده شود.

سخن نهایی

در این مقاله به نقش تایید اجتماعی در طراحی سایت پرداختیم. تایید اجتماعی، زمانی که به درستی مورد استفاده قرار گیرد، می تواند یک شکاک را به یک خریدار تبدیل کند. این چیزی بیش از این است که به مشتریان بالقوه نشان دهید که دیگران محصول یا خدمات شما را تأیید می کنند. این در مورد نشان دادن استراتژیک این است که پیشنهادات شما قابل اعتماد، معتبر و مطلوب هستند و از این طریق کاربران را وادار می‌کنند که از آن پیروی کنند. به یاد داشته باشید، می‌توانید از تاکتیک‌هایی مانند پیشنهادات با زمان محدود، محتوای انحصاری یا برجسته کردن سهام محدود استفاده کنید. از این گذشته، وقتی کاربران می‌بینند که دیگران از فرصتی استفاده می‌کنند، احساس می‌کنند که می‌خواهند از این فرصت استفاده کنند.

نوشته نقش تایید اجتماعی در طراحی سایت اولین بار در آقای وب. پدیدار شد.



منبع

پست های مرتبط

راهنمای جامع طراحی سایت با وردپرس – آقای وب

در دنیای دیجیتال امروز، داشتن یک وبسایت حرفه‌ای و کارآمد یکی از…

طراحی سایت هولدینگ

اگر به عنوان صاحب یک شرکت هلدینگ که به طراحی سایت هلدینگ…

50 آمار تبلیغات گوگل که در سال 2024 و پس از آن باید بدانید

11 تا 0.50 دلار میانگین هزینه هر کلیک گوگل ادز برای شبکه…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب