صفحه اصلی > تولید محتوا : چگونه محتوای سایت را بررسی کنیم – آقای وب

چگونه محتوای سایت را بررسی کنیم – آقای وب


شما به عنوان صاحب کسب و کار هر چقدر که با مخاطبان مورد هدف خود آشنایی داشته باشید. همیشه باید در راستای بهبود بازاریابی محتوا تلاش هایی انجام دهید. واقعیت این است که برخی از محتوا های تولیدی ای که شما تصور می کنید بسیار مورد استقبال قرار می گیرند پس از مدتی محبوبیت خود را از دست می دهند . برخی دیگر از محتواهایی که چندان محبوبیت و اهمیتی نداشته اند، چنان مورد استقبال قرار می گیرند که هرگز شما چنین انتظاری نداشته اید. شما باید در تولید محتوا شکست ها و موفقیت ها را دنبال کنید . بتوانید توضیح دهید که چگونه بازاریابی محتوا شما را به اهداف سازمان یا شرکت تان نزدیک می کند. در این میان سوال برخی افراد این بوده است که چگونه محتوای سایت را بررسی کنیم؟ آقای وب در این مقاله قصد دارد شما را راهنمایی کند و به شما بگوید چگونه محتوای سایت را بررسی کنیم؟ پس با ما همراه باشید.

چگونه محتوای سایت را بررسی کنیم؟

در واقع برای بهینه سازی سایت چیزی که اهمیت دارد این است که شما اگر ندانید در حال حاضر کجا قرار گرفته اید. هرگز نمی توانید مسیر پیش رویتان را پیش بینی کنید و از این موضوع آگاه نخواهید شد که قرار است به کجا برسید. شما می توانید با بررسی محتوای سایت خود دریابید که در حال حاضر در چه موقعیتی قرار دارید و قرار است به در آینده به کجا به برسید.

گفته می شود اساس استراتژی محتوا از بررسی محتوا تشکیل می شود . در واقع بررسی محتوا سنگ بنای استراتژی محتوا است و استراتژی محتوا نیز اساس بازاریابی محتوا محسوب می شود. هدف ما از بررسی محتوا این است که یک تحلیل از تمام محتوای سایت خود داشته باشیم.

شاید شما نیز با خود بگویید که به چه علت نیاز است وقت بگذاریم تا محتوای سایت را بررسی کنیم. در پاسخ گفته می شود دلایل متعددی وجود دارد که نیاز است شما محتوای سایت را بررسی کنید. در ادامه همراه ما باشید تا به برخی از دلایل بپردازیم.

مهم ترین علتی که شما با بررسی محتوای سایت می توانید متوجه آن شوید این است که آیا محتوای تولید شده برای وب سایت شما به اهداف سازمان یا شرکت و مشتری مرتبط است یا خیر. در واقع شما با بررسی محتوا می توانید نیاز ها را ارزیابی کنید . محدوده ای که باید در قالب آن، محتوا را شکل دهید، تعیین می کنید.

بررسی محتوای سایت

برای بررسی محتوای سایت شما می توانید با رعایت نکات گفته شده در ادامه ی این مطلب، این کار را به خوبی انجام دهید.

نکات بررسی محتوا

  • از محتوای موجود در وب سایت یک فهرست تهیه کنید. برای بررسی محتوای وب سایت ابتدا باید یک فایل اکسل درست کنید و در این نوع فایل برای هر محتوا عنوان و url  که در سایت قرار دارد را مشخص کنید. زمانی که همه ی مطالب را به صورت فهرستی درست کرده باشید به راحتی می توانید کار بررسی محتوای سایت را شروع کنید. این را در نظر داشته باشید بررسی محتوا را هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی انجام دهید.
  • بعد از درست کردن فهرست مطالب سعی کنید محتوایی را که مورد بررسی قرار داده اید را با نمره ای مشخص کنید که خوب بود است یا خیر. مثلا از اعداد 1 تا 5 را برای رتبه بندی به محتوای سایت خود قرار دهید . بگویید عدد 5 برای محتوا های بسیار خوب و عدد 1 برای محتوا هایی است که چندان جالب نبوده است.
  • حتما محتوا را بررسی کنید که در آن اطلاعات نامربوط و منسوخ شده وجود نداشته باشد. در برخی مقاله های معمولا لینک هایی قرار داده می شود تا محتوا های مربوط به آن مقاله نیز دیده و خوانده شود. سعی کنید شما حتما این لینک ها را چک کنید که به صورت صحیح قرار داده شده باشند و لینک ها خراب نباشد.
  • در محتوا جستجو کنید و ببنید که آیا محتوا با اهداف شرکت هم سو می باشد؟ نیاز مشتری یا سازمان و شرکت را برطرف می کند یا خیر. در واقع شرکت ها با تولید محتوا قصد دارند بیشتر دیده شوند و کاربران بیشتری را به حوزه ی کاری خود دعوت نمایند.
  • در بررسی محتوا به این نکته توجه داشته باشید که آیا کاربران می توانند این محتوا ها را پیدا کنند.
  • نکته ای که در بررسی سایت بسیار حائز اهمیت است، این می باشد که کاربران شما از طریق چه کلماتی وارد سایت شما شده اند؟
  • شما می توانید با ابزار هایی مانند هاتجر سایت خود را بررسی کنید و متوجه شوید کاربران در سایت شما چه اقداماتی انجام داده اند.
  • در بررسی محتوا باید این نکته را در نظر داشته باشید که آیا قوانین دستوری و نگارش در وب سایت تان رعایت شده است یا خیر؟
  • بررسی محتوای سایت به شما کمک می کند تا شما دریابید که جای چه عناصری در وب سایت شما خالی است؟ مثلا آن که استفاده ی صحیحی از تگ های عنوان در سایت خود داشته اید یا خیر؟ برخی اوقات در بررسی محتوای سایت، تمرکز ما فقط روی محتوا های موجود در سایت می باشد اما شما با بررسی محتوای وب سایت تان باید به نکاتی که از رعایت آن ها در وب سایت خود غافل شده اید، توجه کنید.

سوالاتی که هنگام بررسی محتوای سایت باید پاسخ دهید

زمانی که در حال بررسی محتوا وب سایت می باشید سعی کنید این سوال ها را نیز از خود بپرسید:

  1. این محتوا راجع به چه موضوعی نوشته شده است و به چه عنوان هایی اشاره کرده است؟
  2. آیا عنوان های داخلی این مطلب یا صفحاتی که برای این نوشته انتخاب شده است، متناسب با عنوان اصلی است یا خیر؟
  3. آیا در محتوا ها بین خدمات یا اطلاعاتی که بهشون اشاره شده است تناسب وجود دارد یا خیر؟
  4. آیا محتوای تولید شده درست و صحیح است؟ و اینکه آیا بروز شده است؟
  5. به بیان دیگر این سوال را از خودتان بپرسید که آیا محتوای تولید شده متناسب با نیاز های روز مخاطب هست یا خیر؟
  6. اگر از آمار هایی در محتوا استفاده شده است سعی کنید آن ها را به آمار های بدست آمده ی روز مقایسه کنید . در صورت قدیمی بودن اطلاعات، آن ها را بازنویسی کنید و مجدد انتشار دهید. به طور کلی اگر در بررسی محتوا، با محتوایی مواجه شدید . که اطلاعات آن قدیمی یا منسوخ شده بود سعی کنید آن را بروز رسانی کنید.
  7. آیا مشتریان می توانند این مطلب را پیدا کنند؟ شما می توانید توسط ابزار گوگل آنالیتیکس صفحات سایت را بررسی کنید. ببینید به طور متوسط چه صفحاتی بیشترین بازید و محبوبیت را دارند و چه صفحاتی از محبوبیت کم تری برخوردار هستند. کاربران از چه صفحاتی بازدید نمی کنند و به سرعت خارج می شوند و در عوض در چه صفحاتی بیشتر وقت خود را می گذرانند. این نکته را در نظر داشته باشید که شما فقط محتوایی را بنویسید و آن را برای بازدید روی وب سایت تان بارگذاری کنید، کفایت نمی کند. شما این محتوا ها را باید با اهدافی تولید کنید . باید بتوانید با استفاده از برخی ابزار ها مانند گوگل آنالیتیکس بررسی کنید که چه محتوا هایی اثر گذار و نتیجه بخش بوده اند.
  8. آیا لحن محتوا در تمام سایت یکسان است؟ همه ی موارد نگارشی در محتوا رعایت شده است؟ کلمات به کار برده شده معنای صحیحی دارند یا خیر؟
  9. آیا تصاویر استفاده شده در متن محتوا، با موضوع محتوا مرتبط است یا خیر؟ و نکته ی دیگر آن است که برای تصاویر از تگ alt  استفاده شده است یا خیر؟
  10. سوال دیگری که هنگام بررسی سایت باید از خود بپرسید این است که نقاط قوت و نقاط ضعف وب سایت چه چیزی است؟ ممکن است در وب سایت شما تولید محتوای متنی، خیلی کامل و عالی انجام گرفته باشد. ولی در وب سایت شما از عکس های نا مناسب استفاده شده باشد. که در نهایت شما با بررسی محتوای سایت باید به اصلاح آن ها بپردازید.
  11. زمانی که شما در حال بررسی محتوای سایت می باشید. باید این سوال را از خودتان بپرسید آیا عناصر اصلی سئو در وب سایت شما رعایت شده است یا خیر؟ عناصر اصلی سئو مانند تگ ها عنوان و تگ تصاویر می باشد.

در حالت کلی شما با توجه به اطلاعاتی که به دست آورده اید باید نظر بگیرید که چه قسمت هایی از وب سایت شما نیاز به تغییر دارد . برای هر یک از آن قسمت ها چه اقداماتی لازم است انجام شود.

جمع بندی مطالب

در مقاله چگونه محتوای سایت را بررسی کنیم نکاتی را بررسی کرده ایم. که به شما برای بهبود وضعیت و رتبه ی وب سایت تان کمک می کند. شما می توانید با استفاده از مطالب گفته شده در این مقاله از گروه آقای وب محتوای وب سایت رقیبان تان را بررسی کنید. از آن ها برای بهبود موقعیت و جایگاه وب سایت خود استفاده نمایید. شما با بررسی محتوای وب سایت خود می توانید نقاط قوت و نقاط ضعف وب سایت خود را پیدا کنید . در نهایت آن ها را اصلاح نمایید.

نوشته چگونه محتوای سایت را بررسی کنیم اولین بار در آقای وب. پدیدار شد.



منبع

پست های مرتبط

معرفی گوگل E-A-T و سایتهای YMYL – آقای وب

در مقاله معرفی گوگل E-A-T و سایتهای YMYL قصد داریم تا شما…

نحوه ایجاد اعتبار برند از طریق محتوا – آقای وب

در این مقاله از آقای وب می خواهیم به بررسی نحوه ایجاد…

لید چیست و چگونه ایجاد می شود؟ – آقای وب

امروزه موضوعی که از اهمیت بسیاری برخوردار است این می باشد که…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

آخرین پست ها

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب