صفحه اصلی > سئو : 15علت کاهش ترافیک سایت – آقای وب

15علت کاهش ترافیک سایت – آقای وب


گفته می شود هدف هر کسب و کاری بعد از راه اندازی یک وب سایت، بالا بردن میزان بازدیدکنندگان وب سایت و افزایش ترافیک ارگانیک کاربران می باشد. در این حین نیز ممکن است بعضی از سایت ها با کاهش بازدید و افت ترافیک کاربران مواجه شوند که ما در این مقاله از آقای وب قصد داریم به 15علت کاهش ترافیک سایت بپردازیم.

کاهش بازید سایت

برای هر وب سایت یا به عبارت دیگر، برای سایت ها با زمینه ی فعالیت مختلف، بازدید معنای متفاوتی دارد. به طوری که مثلا در سایت هایی که قالب رسانه ای دارند، ورودی یا ترافیک می تواند باعث ایجاد درآمد از طریق تبلیغات باشد. برای صاحبان تجارت الکترونیکی و یا فروشندگان، بازدید یا ترافیک می تواند به معنای فروش مستقیم خدمات را داشته باشد. در این میان ممکن است سایت هایی نیز وجود داشته باشد که برای فروش هیچ محصولی نداشته باشند اما افزایش میزان ترافیک یا بازدید محتوای سایت برای آن ها یک برد و امتیاز مثبت محسوب شود.

به صورت کلی فرقی ندارد که شما از راه اندازی یک وب سایت چه هدفی را دنبال می کنید، اما در همه ی این موارد بازید یا ترافیک وب سایت با مشتری برابر است و هر چقدر میزان بازدید بیشتر باشد یعنی تعداد افرادی که مشتری شده اند بیشتر می شود و در نهایت باعث افزایش فروش ما می گردد. موتورهای جستجو نیز معیار رتبه بندی یک وب سایت را ترافیک و بازدید سایت می دانند پس در نتیجه با افزایش ترافیک و بازید یک سایت، رتبه ی سایت نیز افزایش می یابد.

پس اگر بازدید یا ترافیک سایت تان کاهش یابد، در نتیجه رتبه ی سایت شما نیز کاهش می یابد. در این صورت شما باید به عنوان یک متخصص سئو، بازاریاب دیجیتال، یا مدیر و پشتیبان وب سایت بتوانید مشکلات پیش آمده را بررسی کنید و متوجه شوید که با استفاده از چه روشی می توانید بازدید سایت را به حالت قبل بازگردانید. با ما همراه باشید تا در ادامه 22علت کاهش ترافیک سایت را بررسی کنیم و در جهت بهبود رتبه ی سایت از آن ها استفاده کنیم.

15علت کاهش ترافیک سایت چیست؟

برخی عواملی که به کاهش ترافیک سایت شما کمک می کند عبارت اند از:

1. استفاده ی نامناسب از کلمات کلیدی در سایت

در صورتی که شما سال های زیادی است که وب سایت خود را راه اندازی کرده اید اما میزان بازدید کننده ی سایت تان کم شده باشد، دلیل این امر عدم استفاده ی مناسب از کلمات کلیدی است. سعی کنید همیشه رفتار بازدیدکنندگان سایت تان را بررسی و به آن فکر کنید، سپس هدف بازدیدکنندگان سایت تان را با کلمات کلیدی انتخاب شده و در نتایج موتور های جستجو نمایش داده می شود را، مقایسه کنید.

سوالی که باید از خودتان بپرسید این است که آیا از اصطلاح های کسب و کار خود یا کلماتی که مخاطبان آن ها را جستجو می کنند استفاده کرده اید؟

2. امکان وجود مشکلاتی در لینک وب سایت

یکی از عوامل دیگری که باعث کاهش ترافیک سایت شما می شود، از دست دادن لینک های سایت است.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چگونه متوجه شویم که لینکی از سایت را از دست داده ایم یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال گفته می شود ابزار های مختلفی وجود دارد مثل Majestic ، Ahrefs،    CognitiveSEO   وجود دارد که توسط آن ها می توان لینک های که طی نود روز از دست رفته اند را بررسی کرد. ممکن است شما با از دست دادن لینک ها دچار کاهش ترافیک شده اید. بعضی اوقات زمانی که شما در حال بروز رسانی سایت خود هستید ممکن است لینک های تان خراب یا تغییر پیدا کند.

3. جریمه ی سایت از طرف گوگل

یکی از دلایلی که باعث کاهش ناگهانی میزان بازدیدکنندگان شما می شود، جریمه ی گوگل است. اگر میزان ترافیک شما کاهش پیدا کرد شما می توانید در موتور های جستجوی دیگر مانند بینگ و یاهو سایت خود را جستجو کنید، در صورتی که شما در این موتور جستجو ها رتبه پیدا کردید این علامت نشان دهنده ی آن است که از طرف گوگل جریمه شده اید. این جریمه ها می تواند به صورت دستی یا اوتاتیک باشد. برای برطرف کردن جریمه ی گوگل شما می توانید با استفاده از ابزار سرچ کنسول مشکلات را برطرف کنید.

4.کاهش ترافیک سایت با تغییرات الگوریتم گوگل

به یاد داشته باشید که گوگل دائم در حال پیدا کردن روش هایی برای بهبود نتایج و استراتژی هاست و این موارد را با تغییرات در الگوریتم خود ایجاد می کند. به طور کلی سایت های زیادی وجود دارد که با تغییرات الگوریتم ها، رتبه ی خود را از دست می دهند. سعی کنید با استفاده از ترافیک موثر و استراتژی های بازاریابی برای جلوگیری از کاهش ترافیک سایت که با تغییرات الگوریتم های گوگل صورت می گیرد، اقدام نمایید.

5. ایجاد تغییرات در جستجوی موارد مختلف

معمولا گوگل برا اساس نوع رفتار کاربر نتایج را تغییر می دهد. اگر شما در موضوع خاصی کاهش رتبه داشته باشید، ممکن است گوگل نتایج جدیدتری را به نشان دهند.

6. تفاوت در مکان های جغرافیایی

زمانی که فرد یک مطلبی را در گوگل جستجو می کند، نتایج نشان داده شده به او با افرادی که در مکان های جغرافیای دیگری هستند متفاوت است. در برخی از این موارد افراد فکر می کنند دچار افت ترافیک سایت شده اند.

7. عملکرد بهتر رقبا نسبت به شما

ممکن است شما تمام کارها را در سایت خود به درستی انجام داده باشید اما هنوز بازدید خوبی به دست نیاورده باشید. دلیلی باعث افت رتبه ی شما است این می باشد که رقبای شما عملکرد بهتری در مقایسه با شما داشته اند. سعی کنید با تحلیل و بررسی تمام فعالیت های رقبا، آن ها را زیر نظر داشته باشید. شما می توانید از ابزار هایی نظیر Wayback Machine و یا Versionista برای تحلیل و بررسی رقبا استفاده کنید.

8. پایین بودن سرعت سایت

یکی از عوامل مهمی که در رتبه بندی و ترافیک سایت شما اثر گذار است پایین بودن سرعت صفحات شما می باشد. زمانی که سرعت بارگیری صفحات شما پایین باشد، بانس ریت بیشتر می شود و افراد منتظر باز شدن صفحات نمی مانند. شما می توانید از ابزار PageSpeed استفاده کنید و سرعت سایت و صفحات خود را بهینه سازی کنید.

9. به وجود آمدن مشکلات سروری

به وجود آمدن برخی مشکلات در سرور سایت شما باعث می شود ترافیک سایت شما کاهش بیابد. شما باید در صورت مشاهده ی هر گونه مشکل در سرور سایت تان، به سرعت جهت بر طرف کردن آن اقدام نمایید.

10. استفاده ی نادرست از تجربه ی کاربری

یکی از 15علت کاهش ترافیک سایت استفاده ی نادرست از ux می باشد.ممکن است استفاده ی نادرست از برخی موارد باعث شود شما کاربران و مشتریان خود را از دست بدهید.  برای آن که شما دچار این مشکل نشوید بهتر است در قدم اول این گونه سوال ها را از خودتان بپرسید:

  • آیا تجربه ی کاربری در سایت صحیح است؟
  • آیا شکل سایت شما دائما در حال تغییر است؟
  • آیا در سایت تان از تبلیغات زیادی استفاده می کنید؟

شما با پاسخ به هریک از این سوال ها می توانید ایرادات به وجود آمده در سایت خود را برطرف کنید و از کاهش ترافیک سایت تان جلوگیری نمایید.

11. پیمایش سخت کابران داخل سایت

بازدیدکنندگان با پیمایش در سایت شما، به دنبال اطلاعات مورد نظر می باشند. در صورتی که شما مسیر سختی برای یافتن اطلاعات مورد نظر بازدیدکنندگان ایجاد کنید، احتمال ترک سایت شما از طرف کاربران بسیار افزایش پیدا می کند. سعی کنید تا حد امکان لینک های داخلی را ساده سازی کنید و بر معیار های دیگری که باعث حفظ مشتری در سایت می شود تمرکز کنید.

12. عدم استفاده از لینک های بی کیفیت

ممکن است گوگل شما را به دلیل استفاده از لینک های اسپم جریمه کند و از این طریق شما با مشکل ترافیک سایت مواجه شوید. همیشه برای لینک سازی وقت بگذارید و تا جایی که امکان دارد از لینک های با کیفیت بالا استفاده کنید و جایگزین لینک های خراب، لینک های ارزشمند قرار دهید.

13. تغییرات در طراحی سایت

یکی از عوامل کاهش ترافیک سایت تغییر در ظاهر سایت می باشد. اگر تصمیم به طراحی دوباره ی سایت خود دارید باید در نظر داشته باشید که ممکن است این کار باعث از دست دادن بازدید کننده ها و بالا رفتن رتبه ی سایت شما شود. حتما قبل از آن که سایت جدیدی راه اندازی کنید، یک گزارش از ترافیک سایت و url های آن برای خود تهیه کنید.

14. استفاده ی نامناسب از متای اطلاعات

سعی کنید از تگ های متای مناسب برای شناساندن مطالب به موتور های جستجو استفاده کنید.

15. عدم تولید محتوای تکراری

تولید کردن محتوای کپی شده یا تکراری باعث می شود کاربران به سرعت از صفحه ی سایت شما خارج شوند . این موضوع باعث به وجود آمدن بانس ریت و کاهش رتبه و ترافیک شما می گردد. سعی کنید همیشه برای وب سایت خود از محتوای یونیک استفاده کنید.

سخن پایانی

برای افزایش ترافیک سایت هیچ گونه راه میانبری وجود ندارد. شما باید با رعایت این 15علت کاهش ترافیک سایت در این مقاله ترافیک و بازدید سایت تان را از دست ندهید.

نوشته 15علت کاهش ترافیک سایت اولین بار در آقای وب. پدیدار شد.



منبع

پست های مرتبط

راهنمای کامل انتخاب اسم برند + لیست اسامی خاص برند

دهه 60 که تعداد بچه‌ها زیاد بود، اغلب خانواده‌ها اسم‌گذاری نوزادان جدید…

چگونه بیو اینستاگرام جذاب بنویسیم؟ + 200 نمونه متن بیو!

می‌گو‌یند عشق در یک نگاه اتفاق می‌افتد!شاید این جمله در دنیای واقعی…

تغییر صدا با هوش مصنوعی: معرفی بهترین ابزارهای 2024

دوست دارید صدای خود را به صدای خواننده محبوبتان، یک گوینده معروف…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

آخرین پست ها

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب