صفحه اصلی > گوگل ادز : نحوه ساخت ادگروپ بهینه – آقای وب

نحوه ساخت ادگروپ بهینه – آقای وب


در این مقاله از آقای وب می خواهیم به نحوه ساخت ادگروپ بهینه بپردازیم. یکی از مهم ترین قسمت های کمپین های تبلیغاتی ادگروپ بهینه است. ادگروپ ها از مهم ترین قسمت های بازاریابی کلیکی نیز هستند. ساخت ادگروپ بهینه باعث افزایش میزان نرخ تبدیل خواهد شد. همچنین باعث افزایش ترافیک ورودی سایت شما می شود و این امر سبب می شود که کلیک هایی که روی سایت شما انجام می شوند قیمت مناسب تری داشته باشند. با آقای وب همراه باشید تا با نحوه ساخت ادگروپ بهینه آشنا شوید.

ادگروپ چیست؟

در یک کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز قطعا یک سری کلمه کلیدی وجود خواهد داشت که باید بر روی آن ها مانور دهیم. ادگروپ ها (Ad Group) محل هایی برای جمع آوری و دسته بندی این کلمات کلیدی در کمپین های تبلیغاتی ما هستند. اگر بخواهیم به ساختار کلی تبلیغات کلیکی اشاره ای داشته باشیم. باید بگوییم که در ابتدا یک اکانت می سازید. سپس در این اکانت می توانید کمپین های مختلفی بسازید. هر کمپین خودش شامل ادگروپ های مختلف خواهد بود. ادگروپ ها خودشان از سه قسمت تشکیل می شوند:

  1. لندینگ پیج ها
  2. متن تبلیغات
  3. کلمات کلیدی

در واقع ادگروپ ها یکی از مهم ترین ابزار های ساخت تبلیغات هدفمند هستند. ادگروپ های بهینه می توانند سرنخ های زیادی برای شما بسازند و این سرنخ ها در ترکیب با استراتژی های مناسب قطعا مشتری های زیادی را برای شما به وجود خواهند آورد.

اهمیت ادگروپ

ادگروپ ها کارش این است که کمپین هایی که شما ساخته اید را بهینه کنند. به شما قابلیت تمرکز بیشتر بر روی آن ها را بدهند. به یکی از تفاوت هایی که ادگروپ ها با کمپین ها دارند وجود جزئیات بیشتر نسبت به کمپین ها در آن هاست. در هر ادگروپ هدف خاصی وجود دارد. تمامی کلمات کلیدی که در آن به کار می روند باید بهینه و کاربردی باشند.

برای مثال فرض کنید یک فروشنده لوازم خانگی هستید و قصد دارید لوازم خانگی را به مردم شهر تهران و اصفهان بفروشید. شما برای این کار دو کمپین مختلف باید بسازید. شما در هرکدام از این کمپین ها برای هرکدام از مردم شهر ها یک ادگروپ جدا می سازید. با این کار شما رابطه میان ادگروپ ها و کمپین های خود را حفظ می کنید که همین امر سبب بهبود عملکرد تبلیغات شما می شود.

قطعا تا به اینجا متوجه شده اید که ادگروپ ها یکی از اصلی ترین و پایه ای ترین بخش های تبلیغات کلیکی شما هستند. حالا سوال این جاست که چرا باید انقدر به آن ها اهمیت داده شود؟ چه دلیلی وجود دارد که باعث می شود این موضوعات انقدر مهم باشند؟ در واقع ادگروپ ها شامل اطلاعات بسیار مهمی هستند. موتور های جستجو به صورت هوشمند نمی دانند که تبلیغات شما باید توسط سرچ شدن چه کلمات کلیدی ای نمایش داده شود. همچنین بعد از مشاهده تبلیغ توسط کاربر، او را به چه صفحه ای باید هدایت کنند. برای حل این مشکل شما با ساخت ادگروپ ها و بهینه سازی آن ها به موتور های جستجو موارد لازمه را می شناسانید. با این کار می توان گفت که تبلیغات شما هدفمند هستند.

هماهنگی (Relevancy)

یکی از مهم ترین بخش هایی که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما باید سیستمی را که می سازید در آن کلمات کلیدی و متن تبلیغات و لندینگ پیج ها همگی با هم دارای هماهنگی باشند. این بخش ها باید کنار هم یک ترکیب مناسب جهت تبلیغات شما را بسازند. اگر با گوگل ادوردز کار کرده باشید احتمال آن زیاد است که کلمه Relevancy را دیده باشید. دانستن معنای اصلی این کلمه نیازمند داشتن تجربه در تبلیغات کلیکی است.

Relevancy ارتباط و هماهنگی بین کلمات کلیدی موجود در Ad Group ها تبلیغات گفته می شود. از اصلی ترین نکات این است که این عوامل همگی باید با هم در ارتباط باشند تا Quality Score شما از این طریق افزایش یابد.

لازمه به ثبات رسیدن تبلیغات شما داشتن هماهنگی میان اجزای مختلف آن است. شما باید توجه داشته باشید که متن تبلیغات شما باید با مخاطبی که قرار است وارد سایت شما شود ثابت و بدون تغییر باشد. یعنی نباید چیزی که در تبلیغات ارائه شده با چیزی که کاربر در انتها با آن روبرو می شود متفاوت باشد. برای مثال اگر حرف شما در تبلیغات با چیزی که مخاطب شما در هنگام ورود به لندینگ پیج شما متفاوت باشد. باعث می شود که مخاطب شما نسبت به شما بی اعتماد شود و برند شما دچار مشکل می شود. این مخاطب در صورت مشاهده مجدد تبلیغات شما دیگر وارد سایت شما نمی شود.


خب همانطور که می دانید امروزه وب دائما در حال تکامل است. این فریم ورک های CSS هستند که توسعه پیش رو را پربارتر و لذت بخش تر می کند. پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی با بهترین فریم ورک های موجود مقاله زیر را از دست ندهید.

بهترین فریم ورک های CSS در سال 2021


بهینه سازی کلمات کلیدی 

از اولین قدم ها برای داشتن یک ادگروپ بهینه کلمات کلیدی مناسب است. همیشه باید سعی کنید در ابتدای ساخت کمپین های تبلیغاتی عباراتی که از کیورد های به دست آمده ساخته اید را حدس بزنید. شما باید با استفاده از کلمات کلیدی مثبت در برار کلماتی که برای شما بار منفی خواهند داشت ایستادگی کنید. شاید این کار کمی دشوار به نظر برسد چون شما مجبور هستید تمام کلمات کلیدی منفی را نیز حدس بزنید تا مبادا از آن ها استفاده کنید. اگر انطباق های Broad و Phrase زیادی دارید شما باید به صورت مرتب گزارش Search Terms را بررسی کنید. اگر عبارات نامرتبطی وجود داشت باید در صورت مشاهده به سرعت آنها را در سطح ادگروپ یا کمپین مشخص کنید.

شما باید عباراتی را که ارزش کمتری دارند بر اساس الگوریتم قیف فروش خود به لیست خود اضافه کنید. با این کار می توانید قیمت پیشنهادی آن ها را کاهش دهید و به نوعی بودجه خود را بهینه مصرف کنید. شما با توجه به بودجه باقی مانده می توانید در صورت نداشتن ادز مناسب برای بعضی کلمات به تلاش برای ساخت متن مناسب بپردازید. با این کار شما quality score خود را افزایش می دهید. یکی از نکات مهم بررسی گزارش search terms است. این بخش حتما باید مرتب شود و به صورت مکرر تغییرات لازمه بر روی آن اعمال شود.

تنظیم کیورد ها

یکی از مشکلاتی که ممکن است به آن دچار شویم این است که در بسیاری از موارد هنگام انطباق های کلمات کلیدی، کلمات کلیدی ادگروپ های دیگر نیز مورد هدف قرار می گیرد. یعنی به گونه ای کلمات با هم قاطی شده و تبلیغات از حالت تفکیک شده خارج می شوند. در این صورت ادزها و تنظیمات شما به درستی کار نخواهند کرد. یکی از راه هایی که می شود با آن از این قضیه جلوگیری کرد این است که از نگاتیو استفاده کرده و در سطح ادگروپ جلوی این موارد را بگیریم.


آیا تا به حال به کاهش هزینه های گوگل ادز خود فکر کردید؟ پیشنهاد می کنیم در این مورد مقاله زیر را حتما مطالعه نمایید.

۱۰ راه کاهش هزینه کلیک در گوگل ادز


نکات تکمیلی

حالا که با نحوه ساخت ادگروپ بهینه آشنا شدید بهتر است به نکات تکمیلی برای داشتن یک کمپین موفق بپردازیم. با انجام این نکات می توانید اطمینان حاصل کنید که بودجه شما به صورت صحیح مورد استفاده قرار گرفته است. پس حتما به این نکات توجه بسیار ویژه ای داشته باشید.

۱) اتصال به Google Analytics

اگر حساب google ads شما به گوگل آنالیتیکس متصل نیست سریعا باید این کار را انجام دهید. دلیل آن هم این است که با این کار شما به راحتی می توانید کمپین خود را زیر نظر بگیرید و متوجه کم و کاستی هایی که در تبلیغات شما وجود دارد بشوید. به طور کلی محیط گوگل آنالیتیکس به شما اجازه ریز شدن بر روی جزئیات را می دهد. فراموش نکنید که یک کمپین تبلیغاتی خوب باید تمام موارد آن به صورت جزئی مورد بررسی قرار بگیرند. پس زمان را از دست ندهید و سریع تر به انجام این کار بپردازید.

۲) تعیین بودجه

قبل از هرکاری باید به تعیین بودجه برای کمپین خود بپردازید. شما با دانستن مبلغ بودجه خود می توانید قدرت مانور خود را بر روی تمامی موارد بسنجید. اگر شما بدون تعیین بودجه وارد تبلیغات شوید در میانه مسیر قطعا دچار مشکل خواهید شد. به طور کلی شروع تبلیغات همیشه با کسری بودجه همراه است. شما برای رفع این مشکل می توانید بر اساس کلمات کلیدی مودرنظرتان و همچنین انتظاری که از میزان نرخ تبدیل تبلیغات دارید این موارد را بسنجید. برای شروع کار می توانید به صورت آزمایشی یک سری قیمت کلی بر اساس آمارهای قیمتی گوگل ادز را پیدا کرده و به صورت دستی به تعیین مبلغ آن بپردازید.

۳) داشتن ددلاین

پس از شروع تبلیغات شما باید برای خود یک ددلاین تعریف کنید. برای مثال به تبلیغات خود ۱۵ روز وقت بدهید. اگر در این مدت زمان به بازدهی لازم از آن نرسیده بودید. می توانید به عقب برگردید و درمورد متن تبلیغات و همچنین کلمات کلیدی که استفاده کرده اید تجدید نظر کنید. با این کار شما هم بودجه خود را به گونه ای ذخیره کردید هم وقت را از دست نمی دهید.

سخن پایانی

امیدواریم از خواندن مقاله نحوه ساخت ادگروپ بهینه لذت برده باشید. گوگل ادز همیشه می تواند به عنوان یک شمشیر دولبه عمل کند. از این رو که هزینه های آن به نوعی به دلایل دلاری بودن آن نسبتا سنگین هستند و اگر به درستی کمپین شما اجرا نشود تمام بودجه شما از دست می رود. پس باید در اجرای کمپین های تبلیغاتی خود بسیار حساس عمل کنید. شما می توانید تجربیات و نظرات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. شاد و موفق باشید!

نوشته نحوه ساخت ادگروپ بهینه اولین بار در آقای وب. پدیدار شد.



منبع

پست های مرتبط

راهنمای کامل تبلیغات گوگل برای استارت آپ ها

چه مقدار بودجه برای تبلیغات گوگل برای استارت آپ ها مناسب است؟…

تبلیغات هتل، بررسی بهترین روش های 2024

دیده شدن مهم‌ترین دغدغه‌ای است که کسب و کارهای مختلف دارند. این…

اسکریپت های مدیریت هزینه کمپین و ادگروپ | آقای وب

زمان مطالعه: 6 دقیقههمواره در کلاس های سرچ ادز پلاس مجموعه HDM…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

آخرین پست ها

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب