صفحه اصلی > طراحی سایت : آپدیت های گوگل ادز در سال 2024

آپدیت های گوگل ادز در سال 2024


سال 2023 یک سال هیجان انگیز برای بازاریابی دیجیتال و تبلیغات آنلاین بود. اما تغییرات و آپدیت های جدید تبلیغات گوگل ادز در سال 2024 چیست؟ در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به مهم ترین به روز رسانی ها و تغییرات این پلتفرم تبلیغاتی در سال 2024.

تغییرات کلیدی گوگل ادز در سال 2024

  1. سه تغییر بزرگ هوش مصنوعی در تبلیغات گوگل ادز در سال 2024: کمپین‌های تولید تقاضا (Demand Gen)، دارایی های کمپین های حداکثر عملکرد و دارایی‌های RSA
  2. ظاهر جدید در داشبورد گوگل ادز
  3. کنترل و حفظ سختگیرانه تر حریم خصوصی
  4. مدیریت داده‌های شخص اول با Google Ads Data Manager در سال 2024
  5. گسترش مناطق برای برنامه تضمین شده گوگل
  6. تم های جستجو در کمپین های Performance Max
  7. تبلیغات زیبایی واقعیت افزوده برای برندهای لوازم آرایشی در گوگل ادز

 تغییرات هوش مصنوعی در تبلیغات گوگل ادز در سال 2024: کمپین های نوع جدید و بهره گیری از هوش مصنوعی در تبلیغات RSA و pMAX

سال 2023 سال بزرگی برای هوش مصنوعی بود، بنابراین جای تعجب نیست که گوگل هم از هوش مصنوعی در پلتفرم تبلیغاتی خود استفاده کند. بهتر است ابتدا نیم نگاهی به کمپین‌های نسل تقاضا (Demand Gen) که مبتنی بر هوش مصنوعی Google Ads هستند، داشته باشیم.

کمپین های نسل تقاضای تبلیغات گوگل در سال 2024 چگونه کار می کنند؟

تفاوت اصلی بین کمپین های Demand Gen و سایر انواع کمپین ها، تمرکز اجتماعی آنهاست. آن‌ها پلتفرم‌هایی مانند YouTube (Shorts) و Gmail را هدف قرار می‌دهند و قابلیت ‌های جدیدی را به کمپین‌های Discovery استاندارد اضافه می‌کنند (به عنوان مثال، استفاده از ویدیوهای کوتاه)

اما این فقط ظاهر کمپین نیست که تغییر خواهد کرد. تبلیغات نسل تقاضا همچنین به شما این امکان را می دهد که از داده های شخص اول برای ایجاد مخاطبین مشابه و بهینه سازی نرخ بازگشت سرمایه خود با استراتژی های پیشنهادی پیشرفته استفاده کنید.

اما این سوال پیش می آید که آیا کمپین های Demand Gen تبلیغات گوگل در سال 2024 جایگزین تبلیغات Discovery می‌شود؟

جواب این سوال مثبت است. بله، گوگل قصد دارد تا مارس 2024 کمپین های اکتشافی را به کمپین های تقاضای نسل تبدیل کند.

دستیار هوش مصنوعی در سال 2024 به کمپین های Performance Max اضافه شد

گوگل ادز دستیار هوش مصنوعی را نیز به کمپین های Performance Max اضافه کرده است. در این نوع کمپین ها هوش مصنوعی به طور خودکار سرفصل ها، تصاویر و سایر دارایی ها را پیشنهاد می کند.

سرفصل ها، تصاویر و سایر دارایی ها توسط هوش مصنوعی

در این بخش شاهد تغییرات ناچیزی خواهیم بود. تولید فیلم و تصاویر با یک کلیک بسیار هیجان انگیز به نظر می رسد. اما تعداد بسیار کمی از آن ها به سرنخ هایی که ممکن است نرخ تبدیل را افزایش دهند، نمایش داده می شود.

مانند هر تغییری دیگری در Google Ads، توصیه می‌کنیم قبل از استفاده از این ویژگی به خوبی در خصوص آن تحقیق کنید و قبل از اینکه اجازه دهید شور و شوق هوش مصنوعی بر تبدیل‌های شما تأثیر بگذارد، منتظر پیشرفت‌های بیشتر باشید.

امکان ایجاد خودکار دارایی ها در سال 2024 به گوگل ادز اضافه می شود

در نهایت، نقطه عطف تغییرات جدید گوگل ادز در بخش هوش مصنوعی، امکان ایجاد دارایی های یا automatically-created RSA assets (ACAs) است که به طور خودکار انجام می شود. تأیید تمام ترکیب‌های عنوان و توضیحات در تبلیغات جستجوی واکنش‌گرا هرگز آسان نبوده است، بنابراین گوگل برای کمک به ما از هوش مصنوعی در این قسمت استفاده می کند.

در این فرآیند جدید، گوگل به طور خودکار دارایی ها را تولید می کند. گوگل این اطلاعات را از وب سایت، URL ها، سایر تبلیغات، کلمات کلیدی و صفحات فرود شما دریافت می کند.

البته، شما می توانید ACA ها را حذف و تنظیم کنید. اگر می‌خواهید آن‌ها را با دارایی‌هایی که به صورت دستی ایجاد کرده‌اید مقایسه کنید، می توانید گزارش‌های کمپین خود را در ستون «Asset source» بررسی کنید. گوگل همچنین به طور خودکار ACA های ضعیف را حذف می کند.

 داشبورد Google Ads Manager در سال 2024 متفاوت خواهد بود

در سال 2023 تغییرات در داشبورد Google Ads Manager رخ داد. اما در سال 2024 شاهد تغییرات بیشتری در داشبورد گوگل ادز بوده ایم.

تغییر در داشبورد گوگل ادز

تغییرات کلیدی در داشبورد Google Ads Manager شامل موارد زیر است:

  • یک منوی ناوبری متفاوت – یک مکان برای همه ابزارها به جای سه نقطه مختلف که به آنها عادت کرده بودیم.
  • دسته ناوبری جدید، “اهداف” – اهداف و معیارهای تبدیل خود را در یک مکان ببینید.
  • دسته‌بندی جدید پیمایش، «مخاطبان، کلمات کلیدی و محتوا» – با همه تغییراتی که در هدف‌گیری مخاطبان گوگل ادز ایجاد شده است، منطقی است که راه‌ های مختلف برای دستیابی به سرنخ‌های ایده‌آل خود را در یک دسته ادغام کنید.

تغییرات جدیدی که در ظاهر داشبورد گوگل ادز ایجاد شده است با هدف راحتی کاربران بوده است و استفاده از داشبورد بسیار ساده تر به نظر می رسد اگر هنوز به آن عادت نکرده اید نگران نباشید. کمی زمان می برد تا با آن سازگار شوید!

 تغییرات حریم خصوصی در تبلیغات گوگل در سال 2024

حریم خصوصی یکی دیگر از حوزه های تمرکز گوگل ادوردز در سال 2024 بوده است.

  1. خط‌مشی تبلیغات شخصی‌شده گوگل ادز

خط مشی جدید تبلیغات شخصی گوگل عمدتاً بخش مالی را هدف قرار می دهد. از فوریه ۲۰۲۴، اگر در حال راه‌اندازی تبلیغات اعتباری و بانکی هستید، نمی‌توانید از اطلاعات حساسی مانند موارد زیر استفاده کنید:

  • جنسیت و سن
  • وضعیت والدین و تاهل
  • کد پستی

توصیه گوگل این است که کمپین‌های خود را قبل از فوریه ۲۰۲۴ با یک متخصص گوگل ادز مرور کنید تا با خط مشی های گوگل مطابقت داشته باشد.

  1. امکان مدیریت داده های تبلیغات شخص اول با Google Ads Data Manager

دیتا منیجر جدید گوگل ادز اتصال همه منابع مختلف داده های شما (CRM، تبلیغات، بازاریابی ایمیل، وب‌سایت و غیره) را آسان‌تر می‌کند. حتی می توانید از Zapier برای همه برنامه هایی که ادغام بومی را ارائه نمی دهند استفاده کنید!

امکان مدیریت داده های تبلیغات شخص اول پس از راه اندازی این مورد، دیتا منیجر  به شما اجازه می دهد:

  • تبدیل های خود را با دقت بالاتری نظارت کنید
  • بازاریابی مجدد با مطابقت مشتری انجام دهید
  • نتایج خود را از تبدیل های پیشرفته بهبود بخشید

در این تغییرات جدید گوگل ادز در رابطه با حریم خصوصی، هدف قرار دادن مجدد مخاطبان سودآور برای کاربران دشوار تر از قبل شده است. در طرف مقابل اما استفاده از همه داده‌های شما در حساب Google Ads چندان سخت نخواهد بود.

 مناطق بیشتری در سال 2024 به تبلیغات خدمات محلی و تضمین شده گوگل می پیوندند

هیچ چیزی مانند دریافت نشان تأیید از گوگل برای اثبات اینکه شما یک کسب و کار خدمات محلی قابل اعتماد هستید، وجود ندارد. خوشبختانه این برنامه در حال گسترش است!

تبلیغات خدمات محلی اکنون برای شرکت های حقوقی و نمایندگان املاک در منطقه لندن، بریتانیا در دسترس خواهد بود.

تبلیغات خدمات محلی و تضمین شده گوگل علاوه بر نشان تضمین شده می‌توانید تصویر و سایر اطلاعات خود را نیز در آگهی خود قرار دهید تا از سایر فهرست‌ها متمایز شوید.

قراردادن تصویر و سایر اطلاعات در تبلیغات

تم های جستجو در سال 2024 در کمپین های حداکثر عملکرد

کمپین های Performance Max در مورد هدف گیری که می توانید به صورت دستی تنظیم کنید کاملاً به خود متکی است. با این حال، افزودن تم های جستجو، ارائه ورودی شما به هوش مصنوعی گوگل را آسان‌تر می‌کند.

 تم های جستجو در تبلیغات

تم های جستجو در Performance Max چگونه کار می کنند؟

حالت ایده‌آل این است که به گوگل ادز اطلاعات بیشتری نسبت به آنچه که معمولاً پیدا می‌کند داده شود.

برای مثال:

  • کمپین های شما داده های تاریخی زیادی برای منطقه جدیدی که با تبلیغات خود هدف گذاری کرده اید ندارند. (صنعت جدید، محصولات جدید، تبلیغات جدید و غیره)
  • وب سایت و صفحات فرود شما در مورد جزئیات جدید و پیشنهادات شما کاملاً به روز نیستند.
  • شما مناطقی را مشاهده کرده اید که pMax نادیده گرفته شده است، و می خواهید مطمئن شوید که آن
  • ها گنجانده شده اند.

در عمل، گوگل با تم های جستجو همانند کلمات کلیدی با انطابق broad و phrase رفتار می کند. هنگامی که آنها را در سطح گروه تبلیغاتی اضافه کردید، الگوریتم، چگونگی قرار دادن بهترین کمپین های شما را با در نظر گرفتن اطلاعات جدید در نظر می گیرد.

با نگاهی به این موضوع، به نظر می رسد که گوگل ادز کمی عقب نشینی می کند و متوجه می شود که تبلیغ کنندگان انتظار کنترل بیشتری بر کمپین های خود دارند.

تبلیغات AR Beauty در سال 2024 به Google Ads می آیند

اگر در صنعت آرایشی و بهداشتی هستید، باید بدانید که گوگل ادز اکنون تبلیغات واقعیت افزوده (AR) را ارائه می دهد که به مشتریان بالقوه شما امکان می دهد محصولاتی مانند رژ لب و سایه چشم را امتحان کنند.

تبلیغات AR Beauty

اگر واجد شرایط این تبلیغات باشید، تجربه آزمایشی را به عنوان بخشی از تبلیغات Google Shopping یا Performance Max خود خواهید دید. پیش نیاز حیاتی برای داشتن این نوع تبلیغات داشتن یک حساب Merchant and Manufacturer Center است.

متأسفانه، این نوع تبلیغات AR را برای برند های کوچکتر در دسترس نخواهد بود، اما این موضوع گامی در مسیر درست است!

2024 یک سال هیجان انگیز (و مبتنی بر هوش مصنوعی) برای تبلیغات گوگل خواهد بود!

همانطور که داده ها موضوع تکراری سال 2023 بود، هوش مصنوعی به سنگ بنای تغییرات Google Ads در سال 2024 تبدیل خواهد شد. در حالیکه ویژگی های جدید گوگل ادز را آزمایش و اجرا می کنید، فراموش نکنید که هرچقدر هم تغییرات جدید هیجان انگیز باشند اما ، ROI تبلیغات شما همچنان در اولویت است.

تمام گزینه های جدید پیش روی خود را مرور کنید و در نظر بگیرید که چگونه آنها در استراتژی تبلیغاتی شما قرار می گیرند. سپس بهترین تصمیم را برای کسب و کار خود بگیرید. بله، هوش مصنوعی باورنکردنی است، اما هیچ کس به اندازه شما از عملکرد درونی ذهن مشتریان شما آگاه نیست.

برای اطلاعات بیشتر می توانید از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.



منبع

پست های مرتبط

طراحی سایت هولدینگ

اگر به عنوان صاحب یک شرکت هلدینگ که به طراحی سایت هلدینگ…

50 آمار تبلیغات گوگل که در سال 2024 و پس از آن باید بدانید

11 تا 0.50 دلار میانگین هزینه هر کلیک گوگل ادز برای شبکه…

8 ویژگی فوق العاده مفید هوش مصنوعی در تبلیغات گوگل

4. تجربه مکالمه در گوگل ادز با استفاده از هوش مصنوعی شما…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

آخرین پست ها

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب