صفحه اصلی > گوگل ادز : تبلیغات دندانپزشکی : 5 روش موثر برای افزایش فروش (2024)

تبلیغات دندانپزشکی : 5 روش موثر برای افزایش فروش (2024)


دندانپزشکی جزء مشاغل خدماتی محسوب می‌شود. با این تفاوت که اغلب مردم فقط وقتی به سراغ دندانپزشکی می‌روند که درد به سراغشان آمده باشد یا به دلیلی مجبور شوند. همین مسئله فرایند بازاریابی را برای دندانپزشک‌ها سخت می‌کند. اینجاست که با تبلیغات می‌توانید فرایند بازاریابی را با قدرت بیشتری انجام دهید. در این مقاله قصد داریم درباره روش‌های تبلیغات دندانپزشکی صحبت کنیم.

چرا تبلیغات دندانپزشکی با حوزه‌های دیگر متفاوت است؟

دندانپزشکی از دسته خدماتی است که باید آن‌ها را در بین خدمات غیرملموس قرار داد. در واقع تا پیش از مراجعه به دندانپزشک نمی‌توان نتیجه نهایی یا نمونه کارهای قبلی دندانپزشک‌ها را دید یا امتحان کرد. به همین خاطر فرایند بازاریابی برای این شغل کمی چالش‌برانگیزتر از مشاغل دیگر است.

نکته دیگر اینکه کمتر کسی یک روتین منظم برای سلامت دهان و دندان خود دارد. هزینه‌های نسبتاً بالای دندانپزشکی سبب شده تا اغلب مردم صرفاً در مواقع اورژانسی به دنبال دندانپزشک باشند. به همین خاطر است که جملاتی مثل «دندانپزشک خوب سراغ داری؟» را زیاد بین اغلب مردم می‌شنویم. این مسئله باعث شده تا دندانپزشک‌ها مشتریان ثابت کمتری داشته باشند.

اگر این نکته را در کنار رقابت زیاد در این حوزه قرار دهید، متوجه خواهید شد که چرا تبلیغات دندانپزشکی با حوزه‌های دیگر متفاوت است.

علاوه بر این‌ها، به خاطر حرفه‌ای بودن شغل دندانپزشکی، حساسیت در این حوزه نیز بالاتر است. همین مسئله هم باعث شده تا دندانپزشک‌ها کمتر به سراغ تبلیغات محیطی یا روش‌های سنتی تبلیغات بروند. در سال‌های اخیر اما رقابت زیاد در این حوزه سبب شده تا راه‌اندازی وب‌سایت دندانپزشکی یا فعالیت در سوشال‌مدیا به یک امر مرسوم‌تر تبدیل شود. همچنین با افزایش فعالیت کلینیک‌های دندانپزشکی در اینترنت نیز فرصت‌های بیشتری برای تبلیغات در اختیار آن‌ها قرار گرفته است. در ادامه درباره این فرصت‌ها و روش‌های مناسب برای تبلیغ دندانپزشکی صحبت می‌کنیم.

روش های تبلیغات دندانپزشکی

تبلیغات دندانپزشکی | معرفی ۵ روش موثر برای تبلیغ

۱. تبلیغات در صفحه نتایج گوگل

اگر در جستجوی بهترین تبلیغ برای دندانپزشکی هستید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ تبلیغات در صفحه اول گوگل بروید؛ البته برای این کار ابتدا نیاز به یک وب‌سایت دارید. داشتن وب‌سایت به کلینیک‌های دندانپزشکی یا مطب‌های شخصی پرستیژ بهتری می‌دهد. همچنین در قالب سایت می‌توان خدماتی مثل مشاوره یا نوبت‌دهی را نیز انجام داد که مزیت مهمی برای دندانپزشکان است.

اگر یک وب‌سایت دندانپزشکی داشته باشید، می‌توانید فهرستی از کلمات کلیدی حوزه تخصصی‌تان را استخراج کنید و سپس به سراغ تبلیغ در صفحه نتایج گوگل بروید. به این شکل اگر کاربران عبارت‌های انتخابی شما را جستجو کنند، تبلیغ شما برایشان نمایش داده می‌شود.

مزیت تبلیغ دندانپزشکی در گوگل ادز امکانات متعدد این پلتفرم است. گوگل ادز فیلترهای متعددی برای بهینه‌سازی تبلیغات دارد. برای مثال می‌توانید تبلیغات را بر اساس لوکیشن، سن، جنسیت و… محدود کنید. به این شکل مطمئن خواهید بود که تبلیغات شما به کاربران هدف‌گیری شده نمایش داده می‌شود. همچنین می‌توانید از افزونه‌ های گوگل ادز استفاده کنید و شماره تلفن و لوکیشن کلینیک را به متن تبلیغ بیفزایید.

تبلیغ در صفحه نتایج گوگل اثربخشی بالایی هم دارد. زیرا مرجع مهم کاربران فضای مجازی برای یافتن مراکز خدماتی گوگل است. به این شکل اگر در گوگل تبلیغ کرده باشید، می‌توانید روی جذب این گروه از بیماران حساب باز کنید.

تبلیغات دندانپزشکی گوگل ادزتبلیغات دندانپزشکی گوگل ادز

نکته دیگر اینکه برای اثربخشی بالاتر تبلیغات گوگل ادز، توصیه می‌کنیم مکان کلینیک‌تان را در گوگل مپ هم اضافه کنید. در مقاله «ثبت کسب و کار در گوگل مپ» به طور مفصل درباره این موضوع صحبت کرده‌ایم. اضافه کردن مکان در گوگل مپ به کاربران کمک می‌کند تا دسترسی سریع‌تری به شما داشته باشند.

نکات تبلیغ دندانپزشکی در صفحه نتایج گوگل

  • جستجوی کلمات کلیدی مناسب مهم‌ترین جزء تبلیغ در نتایج گوگل است. گروه کلماتی که انتخاب می‌کنید، باید متناسب با حوزه فعالیت‌تان باشد. برای مثال اگر در حوزه ایمپلنت دندان فعالیت دارید، تمرکزتان را روی این گروه کلمات بگذارید؛ یا اگر فعالیت‌تان در حوزه دندانپزشکی کودک است، به این گروه کلمات بپردازید.
  • از افزونه‌های تبلیغاتی گوگل مثل افزونه شماره تماس و… استفاده کنید تا تبلیغتان متمایز از رقبا باشد.
  • روی عنوان و توضیحات متن تبلیغ وقت بگذارید. سعی کنید نکات کلیدی دندانپزشکی را با زبان ساده‌ای مطرح کنید. به شکلی که چیزی در ذهن مخاطب مجهول نماند.
  • معمولاً رقابت بر سر کلمات کلیدی حوزه دندانپزشکی بسیار بالاست. به همین خاطر باید حواستان به مقدار biding و بودجه تبلیغات هم باشد. در مقاله استراتژی‌ قیمت‌گذاری گوگل ادز به طور مفصل درباره این مفهوم صحبت کرده‌ایم.
  • مزیت کمپین‌های گوگل ادز امکان بازنگری و بهینه‌سازی آن‌هاست. با تجزیه و تحلیل داده‌های کمپین همواره آن‌ها را بهینه کنید.
  • از خدمات مشاوره گوگل ادز برای بهبود نتایج تبلیغات کمک بگیرید.

 

بیشتر بخوانید : طراحی سایت پزشکی

 

۲.تبلیغات بنری

تبلیغات بنری انتخاب دیگری است که برای تبلیغ دندانپزشکی می‌توان به سراغ آن رفت. سایت‌ها و پلتفرم‌های متعددی هستند که امکان اجرای تبلیغات بنری را دارند. برای مثال در ایران، سایت یکتانت در همین حوزه فعالیت می‌کند. البته برخی از سایت‌ها و خبرنامه‌ها نیز ممکن است به طور مستقیم تبلیغات بنری را بپذیرند. برای تبلیغات اگر بتوانید با سایت‌هایی که در حوزه دندانپزشکی و پزشکی فعال هستند همکاری کنید، تاثیر تبلیغتان بیشتر خواهد شد.

راهکار دیگر برای اجرای هدفمند تبلیغات بنری استفاده از شبکه نمایش گوگل است. شرکت گوگل با بیش از ۳۵ هزار سایت و اپلیکیشن همکاری تبلیغاتی دارد. وقتی یک کمپین تبلیغات بنری را در گوگل ادز می‌سازید، الگوریتم‌های هوشمند گوگل این تبلیغ را در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مرتبط به نمایش در می‌آورد. گستردگی بانک تبلیغاتی گوگل ادز و الگوریتم‌های این پلتفرم باعث شده تا تبلیغ دندانپزشکی در شبکه نمایش گوگل گزینه مطلوبی باشد.

نکته دیگر اینکه هزینه تبلیغات بنری گوگل به ازای هر کلیک محاسبه می‌شود. در واقع شما فقط وقتی هزینه می‌دهید که کاربران روی تبلیغتان کلیک کنند. این ویژگی هم باعث صرفه‌جویی در هزینه تبلیغات خواهد شد.

نکات تبلیغ دندانپزشکی در شبکه نمایش گوگل

  • در تبلیغات کلیکی گوگل استفاده از تصویر و ویدئوی با کیفیت اهمیت ویژه‌ای دارد.
  • قبل از تبلیغ در شبکه نمایش گوگل لازم است مخاطب تبلیغ را بشناسید و اهداف کمپین را نیز مشخص کنید. این هدف می‌تواند افزایش ترافیک وب‌سایت، جذب سرنخ‌های جدید یا افزایش مشتریان کلینیک دندانپزشکی باشد.
  • در کنار ویدئو یا تصویر باید از یک عنوان جذاب و گیرا هم استفاده کنید.
  • نکته مهم در تبلیغات شبکه نمایش گوگل، اضافه کردن یک فراخوان اقدام به عمل مناسب است. این CTA باید متناسب با اهداف کمپین انتخاب شود.
  • بهینه‌ سازی کمپین‌های بنری گوگل ادز را جدی بگیرید. با استفاده از داده‌هایی مثل نرخ تبدیل، نرخ کلیک، تعداد نمایش و… می‌توانید کمپین خود را بهینه‌ کنید.
  • برای اینکه بفهمید مخاطبان به چه محتوایی واکنش بهتری نشان می‌دهند، می‌توانید از روش‌هایی مثل A/B تست کمک بگیرید.

۳.تبلیغ در اینستاگرام

بسیاری از کلینیک‌های پزشکی یا حتی دندانپزشک‌ها در اینستاگرام صاحب صفحه هستند و فعالیت می‌کنند. اینستاگرام امکان قرار دادن نمونه‌ کارهای تصویری و ویدئویی را دارد. این ویژگی اینستاگرام را به گزینه خوبی برای دندانپزشک‌ها تبدیل کرده است. برای تبلیغ دندانپزشکی در اینستا می‌توان دو مسیر را پیش گرفت.

مسیر اول استفاده از قابلیت اینستاگرام ادز است. این پلتفرم امکان تبلیغات مستقیم را برای تمامی کاربران دارد. تبلیغات اینستاگرام بر اساس الگوریتم‌های هوش مصنوعی توزیع می‌شود و به کاربران هدف نشان داده خواهد شد. به همین خاطر اثربخشی بالایی هم دارد. هدف اصلی این سبک از تبلیغات اغلب جذب فالوور بیشتر و افزایش بازدید است. البته می‌توان با ارائه کد تخفیف یا در نظر گرفتن CTA خاص، کاربران را مستقیماً به سرنخ‌های جدید هم تبدیل کرد.

تبلیغات دندانپزشکی اینستاگرامتبلیغات دندانپزشکی اینستاگرام

راهکار دیگر برای تبلیغ در اینستاگرام رفتن به سراغ اینفلوئنسر مارکتینگ است. البته این گزینه کاربرد کمتری برای دندانپزشکی دارد؛ زیرا اینفلوئنسرها بیشتر در زمینه تبلیغات محصولی فعالیت می‌کنند. با این حال می‌توانید صفحات علمی یا کاربرهای خاصی را پیدا کنید و تبلیغات دندانپزشکی را به آن‌ها بسپارید. تحقیقات بازار و شناسایی صفحاتی که تبلیغ در آن‌ها اثربخش باشد، سخت‌ترین مرحله تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ است.

علاوه بر اینستاگرام، شبکه‌های اجتماعی دیگری هم برای تبلیغ دندانپزشکی در دسترس است. برای مثال توییتر یا تلگرام هم گزینه‌های بدی برای فعالیت و تبلیغات نیستند.

نکات تبلیغ دندانپزشکی در اینستاگرام

  • تولید محتوا برای پست‌ها یا استوری‌های تبلیغاتی را جدی بگیرید. محتوایی تولید کنید که آگاهی‌بخش و سرگرم کننده باشد.
  • از عنصر قصه‌گویی در تولید محتوا استفاده کنید. تولید یک پست علمی کاربرپسند نیست. همچنین می‌توانید از نظرسنجی، ساخت چالش و ایده‌های دیگر هم برای تبلیغات کمک بگیرید.
  • برای پیدا کردن بهترین کانال‌های تبلیغاتی، رقبای خود را زیر نظر بگیرید. ببینید رقبایتان با چه صفحاتی همکاری دارند و درصد موفقیت تبلیغاتشان چقدر است.
  • در انتخاب اینفلوئنسرها دقت بالایی داشته باشید. مطمئن شوید تبلیغ با آن‌ها عملکرد و اثربخشی مناسبی داشته باشد.
  • در تبلیغات خود متناسب با اهداف تبلیغ از یک CTA استفاده کنید.
  • داده‌های کمپین تبلیغاتی را جمع‌آوری کنید و بر اساس آن درباره ادامه کمپین یا تغییرات احتمالی تصمیم بگیرید.

۴.تبلیغات ویدئویی

اگر در جستجوی یک روش مدرن و پیشرفته برای تبلیغات دندانپزشکی هستید، به سراغ تبلیغات ویدئویی بروید. در محتوای ویدئویی می‌توانید راحت‌تر با مخاطب ارتباط برقرار کنید. همچنین توضیح دادن درباره ویژگی‌های کلینیک، نقاط تمایز، مزایای روش‌های درمانی و…. در قالب ویدئو بهتر صورت می‌گیرد.

برای انتشار ویدئوهای تبلیغاتی می‌توانید از پلتفرم‌های متعددی استفاده کنید. در ایران شبکه‌های نمایش خانگی مثل آپارات گزینه‌های خوبی برای تبلیغات هستند. اگر به دنبال یک پلتفرم جهانی‌تر هم هستید، پیشنهاد ما یوتیوب است. در حال حاضر یوتیوب بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال دارد. همچنین نسل جوان یا همان نسل زد هم استفاده فراوانی از یوتیوب می‌کنند. با توجه به اینکه طیف عمده‌ای از این نسل مخاطب تبلیغات دندانپزشکی هستند، در نتیجه یوتیوب گزینه خوبی برای تبلیغات است.

مزیت دیگر یوتیوب برای تبلیغات به هزینه آن بر می‌گردد. در حال حاضر هزینه تبلیغات در یوتیوب به ازای هر ۱۰۰۰ بار بازدید یا هر کلیک موفق محاسبه می‌شود. این هزینه خیلی کمتر از تبلیغات در صفحه نتایج جستجو است. به همین دلیل گزینه خوبی برای تبلیغات محسوب می‌شود.

نکات تبلیغ دندانپزشکی در تبلیغات ویدئویی

  • محتوایی تولید کنید که عمومی بوده و مخاطب‌پسند باشد. تمرکز روی تولید محتوای آموزشی و ترکیب آن با قصه‌گویی و سرگرم کننده بودن، گزینه خوبی برای تبلیغات دندانپزشکی است. حتی برای تولید محتوا می‌توان به سراغ ساخت انیمیشن و… هم رفت.
  • برای اثربخشی بیشتر محتوا می‌توانید از یک سوال شروع کنید یا درباره یک اتفاق مهم هشدار دهید. قلقلک دادن حس ترس در مخاطب و سپس ارائه راه‌حل باعث می‌شود تا بیشتر با محتوای تبلیغاتی همراهی کند.
  • کیفیت محتوای تولیدی اهمیت ویژه‌ای دارد. پس روی کیفیت محتوا هم وقت بگذارید. استفاده از انیمیشن‌ها باعث می‌شود تا کیفیت محتوای تولیدی برای دندانپزشکی بیشتر باشد. همچنین روی انیمیشن می‌توان اطلاعات آگاهی‌بخش‌تری را ارائه داد.
  • انتخاب عنوان و ارائه یک توضیح مختصر درباره ویدئو هم باعث اثربخشی بیشتر تبلیغات می‌شود.
  • انتخاب CTA مناسب را فراموش نکنید. فراخوان اقدام به عمل باید متناسب با اهداف تبلیغات انتخاب شود.
  • بودجه کمپین را بسنجید و مطمئن شوید بودجه مناسبی را برای تبلیغات در نظر گرفته‌اید.
  • داده‌های کمپین را جمع‌آوری کنید. از روش‌هایی مثل A/B تست کمک بگیرید و تبلیغات ویدئویی خود را بهینه‌تر کنید.

۵.تبلیغات ایمیلی

گزینه بعدی برای تبلیغ دندانپزشکی رفتن به سراغ ایمیل مارکتینگ است. در حال حاضر پلتفرم‌های زیادی هستند که تبلیغات ایمیلی را برای کسب‌وکارها انجام می‌دهند. البته این پلتفرم‌ها ممکن است یک گروه ایمیلی را به شما بفروشند و الگوریتم مطمئنی برای گزینش مخاطبان تبلیغ نداشته باشند.

راهکار دیگر برای تبلیغات ایمیلی، استفاده از افزونه‌های ایمیل وردپرس است. اگر صاحب یک وب‌سایت وردپرسی باشید، می‌توانید از افزونه‌هایی مثل Mail Chimp، MailPoet و Newsletter استفاده کنید. این افزونه‌ها روی وردپرس نصب می‌شوند. سپس می‌توانید با استفاده از آن‌ها یک فرم دریافت ایمیل طراحی کنید و از مخاطبان‌تان بخواهید که خبرنامه ایمیلی وب‌سایت را دنبال کنند. این کار را می‌توانید با برگزاری یک کمپین تبلیغاتی یا ارائه کد تخفیف به ازای عضویت انجام دهید. سپس از همین گروه ایمیلی برای تبلیغات خود نیز استفاده کنید.

اگر در جستجوی روشی اثربخش‌تر هستید، می‌توانید از تبلیغات ایمیلی گوگل ادز کمک بگیرید. گوگل ادز تبلیغات ایمیلی را بر اساس الگوریتم‌های هوشمند خود انجام می‌دهد. به شکلی که فرایند توزیع تبلیغات را بر اساس سن، جنسیت، سوابق فعالیت، لوکیشن و… کاربران فیلتر می‌کند. در نتیجه تبلیغات شما به مخاطبان هدف‌مندتری نشان داده می‌شود.

نکته جذاب‌تر اینکه هزینه تبلیغات ایمیلی گوگل ادز به ازای هر کلیک یا تبدیل محاسبه خواهد شد. درواقع فقط زمانی هزینه پرداخت می‌کنید که کاربران ایمیل تبلیغاتی شما را باز کنند. این ویژگی هم باعث صرفه‌جویی در هزینه تبلیغات می‌شود.

نکات تبلیغ دندانپزشکی در تبلیغات ایمیلی

  • اگر با افزونه‌های وردپرسی تبلیغات ایمیلی را انجام می‌دهید، باید از تکنیک‌های دیگر برای جمع‌آوری و توسعه فهرست ایمیلی خود استفاده کنید. ارائه کد تخفیف یا اجرای تبلیغ در صفحه نتایج جستجو گزینه‌های خوبی برای این کار هستند.
  • اگر فهرست ایمیلی دارید، تعامل خودتان را با مخاطبان بالا ببرید. ارسال خبرنامه‌های ایمیلی، ارائه کد تخفیف یا اجرای طرح‌های تشویقی باعث افزایش تعامل مخاطبان خواهد شد.
  • در تولید محتوا از تصویر، ویدئو و متن استفاده کنید. کیفیت محتوای تولیدی هم باعث افزایش جذب مخاطبان می‌شود.
  • برای هر کمپین یک CTA مناسب در نظر بگیرید.
  • اگر خودتان فهرست ایمیلی دارید، برای اثربخشی تبلیغات آن‌ها را شخصی‌سازی کنید. برای مثال استفاده از عبارت‌هایی مثل «آقا/ خانم ….» باعث اثربخشی تبلیغات می‌شود.

سخن آخر

حوزه دندانپزشکی در سال‌های اخیر وارد فضای دیجیتال مارکتینگ شده است. هنوز رقابت در این حوزه چندان بالا نیست؛ اما برای استفاده از فرصت‌ها باید از تمامی امکانات کمک گرفت. تبلیغات دندانپزشکی باعث می‌شود تا حضور قدرتمندانه‌تری در این فضا داشته باشید. در این مقاله ۵ شیوه تبلیغی مهم برای دندانپزشکی‌ها را مرور کردیم. اگر سوال دیگری درباره روش‌های تبلیغاتی و نکات آن‌ها دارید، در کامنت‌ها پاسخگوی شما هستیم.



منبع

پست های مرتبط

راهنمای کامل تبلیغات گوگل برای استارت آپ ها

چه مقدار بودجه برای تبلیغات گوگل برای استارت آپ ها مناسب است؟…

تبلیغات هتل، بررسی بهترین روش های 2024

دیده شدن مهم‌ترین دغدغه‌ای است که کسب و کارهای مختلف دارند. این…

اسکریپت های مدیریت هزینه کمپین و ادگروپ | آقای وب

زمان مطالعه: 6 دقیقههمواره در کلاس های سرچ ادز پلاس مجموعه HDM…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

آخرین پست ها

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب