صفحه اصلی > گوگل ادز : تبلیغات پزشکان : 0 تا 100 بهترین روش با بیشترین بازخورد

تبلیغات پزشکان : 0 تا 100 بهترین روش با بیشترین بازخورد


اگر تا چند سال پیش کسی از تبلیغ برای کلینیک‌های پزشکی حرف می‌زد، کمی عجیب بود؛ اما امروزه به قدری رقابت در حوزه‌های تخصصی و عمومی پزشکی زیاد شده که پزشکان هم نیاز به تبلیغات دارند. بهترین شیوه‌ها برای تبلیغات پزشکان رفتن به سراغ تبلیغات آنلاین و مدرن است. این سبک از تبلیغات شامل تبلیغ در صفحه نتایج جستجو، ثبت اطلاعات کلینیک در گوگل، تبلیغات یوتیوبی، تبلیغات ایمیلی، پیامکی و حتی اینفلوئنسر مارکتینگ می‌شود. در ادامه به معرفی بهترین شیوه‌های تبلیغات پزشکی می‌پردازیم.

تبلیغات پزشکان | معرفی ۷ روش موثر

پزشکان برای تبلیغات می‌توانند به سراغ دو دسته متفاوت از انواع تبلیغات بروند. بهترین شیوه‌های آفلاین برای تبلیغات پزشکان استفاده از پیامک و طراحی بنرهای شهری است. البته بنرهای شهری بیشتر برای مراکز پزشکی تخصصی و زیبایی پیشنهاد می‌شود.

در کنار این روش‌ها، تبلیغات آنلاین قرار دارند که کارایی آن‌ها بیشتر است. اگر صاحب یک سایت پزشکی باشید، می‌توانید به‌واسطه آن به سراغ تبلیغات در گوگل ادز هم بروید. علاوه بر این با داشتن سایت می‌توانید خدمات متنوعی نیز به مراجعه‌کنندگان خود ارائه کنید. این خدمات شامل نوبت‌دهی آنلاین، مشاوره پزشکی، معرفی خدمات کلینیک و… می‌شود.

در ادامه تمامی این شیوه‌های تبلیغات برای مطب‌ را بررسی می‌کنیم.

۱.تبلیغات در صفحه نتایج گوگل

در بین تبلیغات آنلاین برای پزشکان، تبلیغ در صفحه اول گوگل بهترین انتخاب است. برای این کار البته نیاز به یک وب‌سایت دارید و چه بهتر که طراحی سایت پزشکی شما به صورت کامل انجام شده باشد. سپس می‌توانید با ثبت‌نام در گوگل ادز از خدمات تبلیغاتی این پلتفرم استفاده کنید.

برای تبلیغ در صفحه نتایج باید متناسب با حوزه فعالیتتان فهرستی از کلمات کلیدی تهیه کنید. برای مثال اگر در حوزه عمل لیزر چشم فعالیت دارید، مواردی مثل لیزر چشم، لیزر چشم آستیگمات، فواید لیزر چشم، سن مناسب برای لیزر چشم و… را می‌توانید فهرست کنید. البته برای تکمیل فهرست کلمات کلیدی بهتر است از یک متخصص گوگل ادز کمک بگیرید.

تبلیغات پزشکی گوگل ادز

سپس بر مبنای همین فهرست می‌توانید یک کمپین تبلیغاتی بسازید. به شکلی که اگر کاربران عبارت‌های مدنظرتان را جستجو کردند، لینک تبلیغات شما به آن‌ها نمایش داده شود.

بسیاری از مردم برای پیدا کردن پزشک متخصص یا تحقیقات اولیه به سراغ گوگل می‌روند. با اجرای کمپین تبلیغاتی در صفحه نتایج می‌توانید این کاربران را جذب کنید. مزیت دیگر تبلیغ در صفحه نتایج جستجو هزینه منصفانه آن است. در این سبک از تبلیغات فقط وقتی هزینه می‌پردازید که کاربران روی لینک تبلیغ کلیک کنند. به این شکل می‌توانید در هزینه‌های تبلیغاتی خود صرفه‌جویی کنید.

نکته دیگر اینکه تبلیغات نتایج جستجو به شکل هوشمندی انجام می‌شود. برای این کار گوگل ادز از فیلترهای متعددی مثل لوکیشن، سن، جنسیت، علاقه‌مندی‌ها، جستجوهای اخیر و… استفاده می‌کند. این ویژگی باعث شده تا اثربخشی تبلیغات افزایش یابد.

با استفاده از نکات زیر می‌توانید تبلیغات بهتری برای مطب خود داشته باشید:

  • جستجوی کلمات کلیدی را جدی بگیرید. تبلیغ در صفحه نتایج جستجو به‌واسطه همین کلمات کلیدی انجام می‌شود. در نتیجه باید از فهرستی استفاده کنید که مرتبط با حوزه شما باشد و البته توسط کاربران سرچ شود.
  • اهداف کمپین را مشخص کنید. هدفتان افزایش بازدید از سایت است یا جذب سرنخ‌های جدید؟ می‌خواهید مشتریان بالقوه را هدف‌گیری کنید یا قرار است به سراغ کاربران علاقه‌مند بروید؟
  • برای جذابیت بیشتر تبلیغ از عنوان و توضیحات متای جذاب استفاده کنید. یک عنوان جذاب باید از همان ابتدا کاربر را به کلیک کردن روی تبلیغ ترغیب کند.
  • محتوا نیز برای تبلیغ سایت‌های پزشکی اهمیت دارد. مطالب پزشکی را در ساده‌ترین شکل بیان کنید. به مواردی بپردازید که جواب سوال کاربر است. رفتن به سراغ ریزه‌کاری‌ها نیز باعث جلب اعتماد کاربران می‌شود.
  • داشتن یک فراخوان اقدام به عمل هم الزامی است. CTA در نظر گرفته شده باید متناسب با اهداف کمپین باشد.
  • در اجرای کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز باید حواستان به مقدار BIDDING و بودجه کمپین هم باشد.
  • نکته پایانی اینکه هیچ کمپینی با موفقیت ۱۰۰ درصد همراه نیست. در نتیجه به طور مرتب باید کمپین خود را بازبینی کرده و بهینه‌ کنید.

 

۲.ثبت اطلاعات کلینیک در گوگل

یک شیوه ساده و کاربردی برای تبلیغات پزشکان، ثبت اطلاعات مطب در گوگل است. در آپدیت‌های اخیر گوگل به مکان‌های ثبت شده توجه ویژه‌ای می‌شود. برای مثال اگر همین الان عبارت «کلینیک زیبایی در کرج» را جستجو کنید، در همان صدر صفحه نتایج می‌توانید آدرس سه چهار مکان ثبت شده را مشاهده نمایید. این شیوه نمایش مکان‌ها در گوگل برای این است که کاربران سریع‌تر به خواسته خود برسند.

نکته جالب اینکه برای تبلیغ مطب هم می‌توان از این ویژگی ساده استفاده کرد. کافی است وارد گوگل مپ شوید و اطلاعات مطب را ثبت کنید. این اطلاعات شامل آدرس، شماره تماس، خدمات ارائه شده، ساعات فعالیت مطب، تصاویر و… می‌شود. جذاب‌تر اینکه کاربران هم می‌توانند در همین صفحه درباره کلینیک شما نظر بدهند یا تصاویری را به آرشیو آن اضافه کنند.

اگر نمی‌دانید چگونه کلینیک خود را در گوگل ثبت کنید، توصیه می‌کنیم مقاله «ثبت کسب‌وکار در گوگل مپ» را بخوانید.

۳تبلیغات کلیکی آنلاین

مسلماً در گشت و گذارهای خود در اینترنت بارها با تبلیغات بنری و تصاویر تبلیغاتی روبرو شده‌اید. نکته جذاب اینکه برای تبلیغات پزشکی هم می‌توانید به سراغ تبلیغات بنری یا همان کلیکی بروید. بسیاری از کلینیک‌های معروف از این سبک تبلیغات استفاده می‌کنند؛ زیرا هزینه نسبتاً پایینی دارد و اثربخشی آن هم بسیار بالاست.

برای اجرای تبلیغات بنری می‌توانید از پلتفرم‌های مختلفی استفاده کنید. برای مثال در ایران یکتانت جزء پلتفرم‌های معروف این حوزه است. در بین پلتفرم‌های خارجی هم می‌توانید به سراغ تبلیغات بنری گوگل بروید. سرویس گوگل ادز با بیش از ۳۵ میلیون سایت و اپلیکیشن برای اجرای تبلیغات بنری همکاری می‌کند. علاوه بر این، تبلیغات گوگل ادز بر اساس الگوریتم‌های هوشمند انجام می‌شود و به معنای واقعی کلمه از نوع همسان است.

وقتی تبلیغات بنری خود را در شبکه نمایش گوگل انجام می‌دهید، الگوریتم‌های گوگل ادز بنرهای تبلیغاتی شما را در سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی نمایش می‌دهد که بیشترین ارتباط را با حوزه کاری شما دارند. علاوه بر این، نمایش تبلیغات بنری برای هر کاربر منحصر‌به‌فرد است. به شکلی که اگر کاربر اخیراً در این حوزه جستجویی انجام داده، پس با تبلیغ شما نیز روبرو می‌شود. این شیوه تبلیغاتی باعث افزایش نرخ کلیک تبلیغات بنری خواهد شد.

برای اجرای موفقیت‌آمیز تبلیغات بنری برای مطب، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • اهداف کمپین تبلیغاتی را مشخص کنید. همچنین گروه مخاطبین خود را نیز به خوبی بشناسید. این شناخت به شما در اجرای کمپین‌های تبلیغاتی کمک بزرگی می‌کند.
  • در تبلیغات بنری از تصاویر و ویدئوهای با کیفیت استفاده کنید. محتوای تولیدی باید متناسب با اهداف شما باشد و روی مزیت‌های رقابتی کلینیک‌تان تاکید کند.
  • برای پیدا کردن بهترین طراحی می‌توانید از روش‌هایی مثل A/B تست کمک بگیرید.
  • داشتن یک عنوان جذاب و گیرا هم در کنار تصاویر یا ویدئوهای تولیدی اهمیت دارد.
  • نکته مهم‌تر نیز اضافه کردن یک CTA مناسب به تبلیغات بنری است. فراخوان اقدام به عمل باید متناسب با اهداف کمپین باشد.
  • قدم نهایی نیز جمع‌آوری اطلاعات کمپین و بهینه‌سازی آن به مرور زمان است.

۴.تبلیغات اینستاگرامی

کلینیک‌های پزشکی بسیاری در اینستاگرام صفحه فعال دارند. اینستاگرام امکان اشتراک‌گذاری فیلم و عکس را به کاربران می‌دهد. به همین خاطر هم گزینه خوبی برای نشان دادن کیفیت خدمات پزشکی است. خصوصاً در حوزه‌های زیبایی به‌وفور از اینستاگرام و خدمات آن استفاده می‌شود. اگر در اینستاگرام صفحه فعال دارید، برای تبلیغات مطب خود می‌توانید به دو شکل اقدام کنید.

شیوه اول برای تبلیغات پزشکان در اینستاگرام رفتن به سراغ اینفلوئنسرها و پیج‌های معروف است. اینفلوئنسرهای زیادی هستند که در حوزه‌های مرتبط با کلینیک شما فعالیت می‌کنند و اثرگذاری بالایی روی مخاطبین خود دارند. در نتیجه می‌توانید به‌واسطه آن‌ها کلینیک خود را تبلیغ کنید.

تبلیغات پزشکی در اینستاگرامتبلیغات پزشکی در اینستاگرام

راهکار دیگر هم استفاده از اینستاگرام ادز است. خود این پلتفرم هم امکانات خوبی برای تبلیغات مستقیم دارد. به این شکل می‌توانید محتوایی که در پیج خود منتشر کرده‌اید را به واسطه اینستاگرام ادز پروموت کنید تا بیشتر دیده شود.

رعایت نکات زیر در اینستاگرام مارکتینگ الزامی است:

  • اهداف کمپین تبلیغاتی خود را مشخص کنید. می‌خواهید صرفاً فالوورهای پیج را بالا ببرید یا به دنبال جذب سرنخ‌های جدید هستید؟ یا اینکه می‌خواهید درباره خدمات جدید و… خود اطلاع‌رسانی کنید؟
  • نکته دوم تولید محتوای مناسب است. محتوایی تولید کنید که مفید، جذاب و البته سرگرم‌ کننده باشد. برای این کار می‌توانید از نظرسنجی، روایتگری و ایده‌های دیگری استفاده کنید.
  • اگر به دنبال اینفلوئنسر مارکتینگ هستید، از قبل درباره کانال‌ها و اینفلوئنسرها تحقیق کنید. می‌توانین رقبای خود را نیز زیر نظر بگیرید و ببینید با چه صفحاتی همکاری دارند.
  • نکته بعدی داشتن CTA مناسب با هدف کمپین است. اگر فراخوان اقدام به عمل نداشته باشید، عملاً تبلیغتان کارایی نخواهد داشت.
  • در نهایت نیز داده‌های کمپین را جمع‌آوری و تحلیل کنید. به‌واسطه این داده‌ها می‌توانید کمپین‌های خود را بهینه‌سازی نمایید.

۵.تبلیغات ویدئویی

پلتفرم‌های زیادی هستند که امکان تبلیغات ویدئویی را دارند. برای مثال شبکه‌های نمایش خانگی مثل آپارات هم چنین خدماتی را ارائه می‌کنند. البته برای تبلیغات پزشکان، خصوصاً در حوزه زیبایی نمی‌توان خیلی به سراغ این پلتفرم‌ها رفت؛ زیرا حساسیت‌های بالایی در قوانین اجرایی دارند. با این حال چون در محتوای ویدئویی می‌توان راحت‌تر با مخاطب ارتباط گرفت و درباره کلینیک، خدمات، مزایا و… صحبت کرد، این شیوه از تبلیغات هم مورد توجه کلینیک‌ها قرار دارد.

یکی دیگر از پلتفرم‌های مناسب برای تبلیغات ویدئویی، رفتن به سراغ یوتیوب است. اگر در حوزه‌ای فعالیت می‌کنید که بخشی از مخاطبان‌تان را نسل جوان‌تر و اصطلاحاً نسل زد تشکیل می‌دهند، یوتیوب انتخاب بهینه‌ای برای شماست. زیرا استفاده از یوتیوب در این نسل بسیار زیادتر از رسانه‌های داخلی است.

برای اجرای تبلیغ در یوتیوب باید به سراغ گوگل ادز بروید. در حال حاضر هزینه تبلیغات در یوتیوب به ازای هر ۱۰۰۰ نمایش یا هر کلیک محاسبه می‌شود. البته این هزینه بسیار کمتر از تبلیغ در صفحه نتایج گوگل است.

نکات زیر هم به شما کمک می‌کند تا تبلیغات بهتری داشته باشید:

  • اهداف کمپین را مشخص کنید. افزایش فالوور صفحه یوتیوب، جذب سرنخ‌های جدید، هدایت مخاطبان به سایت و… اهداف متفاوتی است که می‌توانید دنبال کنید.
  • در تولید محتوای ویدئویی خلاق باشید. به سراغ موضوعات چالشی و خاص بروید. البته محتوایی که تولید می‌کنید باید عمومی بوده و قابل فهم باشد.
  • استفاده از روایت، ساخت انیمیشن، اضافه کردن سوالات چالشی و تحریک مخاطب با حس ترس یا طمع هم راهکارهایی برای جذاب‌تر کردن محتوای ویدئویی است.
  • کیفیت محتوایی که تولید می‌کنید هم اهمیت دارد. در نتیجه برای تبلیغات ویدئویی وقت بگذارید و هزینه لازم را بپردازید.
  • داشتن عنوان جذاب و استفاده از یک توضیح مختصر هم باعث خواهد شد تا ویدئوی شما بیشتر دیده شود.
  • انتخاب CTA مناسب هم برای تبلیغات ویدئویی الزامی است.
  • اگر از یوتیوب استفاده می‌کنید، حواستان به BIDDING و بودجه کمپین هم باشد.
  • در نهایت اینکه داده‌های کمپین را ذخیره و تحلیل کنید. با بهینه‌تر کردن کمپین می‌توانید عملکردتان را بهتر نمایید.

۶.تبلیغات پیامکی

اگر در جستجوی روشی هستید که بینابین تبلیغات آفلاین و آنلاین قرار بگیرد، می‌توانید به سراغ ارسال پیامک بروید. بسیاری از کلینیک‌ها برای بازاریابی مجدد یا تبلیغ خدمات جدید خود از تبلیغات پیامکی استفاده می‌کنند. مزیت پیامک دسترسی ساده‌تر به آن است. همچنین هزینه ارسال پیامک هم چندان بالا نیست. در نتیجه می‌توان به‌راحتی آن را پیگیری کرد.

تبلیغات پیامکی پزشکیتبلیغات پیامکی پزشکی

نکته دیگر اینکه تبلیغات پیامکی را می‌توان به شکل محلی هم انجام داد. پلتفرم‌هایی که در زمینه ارسال پیامک انبوه فعالیت دارند، می‌توانند پیامک شما را برای یک محدوده خاص ارسال کنند. البته اگر می‌خواهید اثربخشی تبلیغات پیامکی را بالاتر ببرید، بهتر است از لیست‌های اختصاصی خود استفاده کنید.

نکات زیر هم در ساخت یک کمپین تبلیغاتی موثر به شما کمک می‌کند:

  • در نوشتن پیامک تبلیغاتی از کلمات ساده و روشن استفاده کنید. جمله‌های کوتاه هم اثربخشی بیشتری دارند.
  • پیامک تبلیغاتی باید هم‌جهت با اهداف کمپین باشد و منظور مشخصی را به کاربر منتقل کند.
  • در نوشتن متن پیامک باید کاربر را ترغیب کنید تا پیامک را باز کرده و بخواند. پس تا جای ممکن خلاقانه عمل کنید.
  • ارائه کد تخفیف، خبررسانی و داشتن CTA ترغیب کننده هم باعث می‌شود تا کاربران اهداف شما را دنبال کنند.
  • برای بهبود تبلیغات پیامکی از لیست‌هایی که خودتان جمع‌آوری کرده‌اید استفاده کنید؛ مگر اینکه هدفتان جذب سرنخ‌های جدید باشد.
  • از ارسال پیامک می‌توانید در کنار کمپین‌های تبلیغاتی دیگر هم استفاده کنید.

۷.تبلیغات ایمیلی

آخرین موردی که می‌خواهیم در حوزه تبلیغات پزشکان به آن بپردازیم، ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی است. اغلب سایت‌های پزشکی با وردپرس طراحی شده‌اند. این CMS دارای افزونه‌های مختلفی برای ایمیل مارکتینگ است. با استفاده از این افزونه‌ها می‌توانید یک قالب برای دریافت ایمیل کاربران طراحی کنید. همچنین می‌توانید خبرنامه‌های ایمیلی منظمی را برای کاربران بفرستید.

راهکار دیگر برای تبلیغات ایمیلی هم رفتن به سراغ پلتفرم‌های واسطه است. برای مثال گوگل ادز امکان تبلیغ در جیمیل را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند. به شکلی که می‌توانید ایمیل تبلیغاتی خود را برای مخاطبان گسترده جیمیل ارسال کنید. نکته مهم اینکه هزینه تبلیغات ایمیلی گوگل ادز به ازای هر کلیک یا تبدیل محاسبه می‌شود.

 الگوریتم‌های گوگل ادز به‌صورت هوشمند بر اساس سن، جنسیت، علاقه‌مندی‌ها، زبان، لوکیشن و… ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی را شخصی‌سازی می‌کند. به این شکل شانس بیشتر دیده شدن تبلیغات هم افزایش می‌یابد.

برای اثربخشی بهتر تبلیغات ایمیلی نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • در تبلیغات ایمیلی باید حواستان به جذابیت پیشنهادها هم باشد. ارائه کد تخفیف، خبررسانی از خدمات جدید یا تبلیغ جشنواره‌های مناسبتی گزینه‌های خوبی برای تبلیغات ایمیلی هستند.
  • در تولید محتوای تبلیغات ایمیلی می‌توانید از تصاویر جذاب، ویدئو و متن استفاده کنید. کیفیت محتوا نیز باعث جذب بیشتر مخاطب می‌شود.
  • از تبلیغات ایمیلی می‌توانید برای بازاریابی مجدد یا ریتارگتینگ هم کمک بگیرید.
  • داشتن CTA متناسب با اهداف کمپین نیز اثربخشی تبلیغ را بالاتر می‌برد.
  • اگر از گوگل ادز استفاده می‌کنید، می‌توانید از داده‌های آن برای بهینه‌سازی کمپین‌های ایمیلی خود کمک بگیرید.
  • در صورتی که اطلاعات مخاطبان را دارید، برای افزایش اثربخشی ایمیل‌های ارسالی را شخصی‌سازی کنید.

سخن آخر

رقابت در حوزه‌های مختلف پزشکی هر ساله در حال افزایش است. به همین دلیل هم تبلیغات پزشکان و کلینیک‌ها نیز مورد توجه قرار دارد. اگر در جستجوی بهترین روش تبلیغات برای مطب خود هستید، می‌توانید به سراغ تبلیغ در صفحه نتایج گوگل، تبلیغات بنری، تبلیغات ویدئویی، شبکه‌های اجتماعی و ارسال پیامک یا ایمیل بروید. در این مقاله موثرترین روش‌های تبلیغ برای پزشکان را بررسی کردیم. اگر سوال دیگری دارید، در کامنت‌ها پاسخگوی شما خواهیم بود.



منبع

پست های مرتبط

زمانبندی تبلیغات گوگل ادز+اهمیت ایجاد Ad Schedule در گوگل ادز | آقای وب

زمان مطالعه: 4 دقیقهیکی از جنبه‌های مهم در بهینه‌سازی کمپین‌های گوگل ادز،…

تبلیغات لباس، بررسی انواع روش های پربازده 2025

تبلیغات لباس به چه روشی بهتر است اجرا شود؟ منبع

تبلیغات عطر، معرفی 8 روش پرکاربرد تبلیغ ادکلن

اگر عبارت‌هایی مثل «خرید عطر»، «تبلیغ عطر» یا «عطر» را در گوگل…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب