صفحه اصلی > گوگل ادز : تبلیغات کلینیک زیبایی : 6 روش بسیار موثر در 2024

تبلیغات کلینیک زیبایی : 6 روش بسیار موثر در 2024


بر اساس آمار اتحادیه بین‌المللی جراحی پلاستیک، در سال ۲۰۲۲ بیش از ۳۱ میلیون جراحی زیبایی در دنیا انجام شده است. گردش مالی در کلینیک‌ها و مراکز زیبایی به بیش از ۵۱۱ میلیارد دلار می‌رسد. در ایران هم عمل‌های زیبایی در سال‌های اخیر مورد توجه بوده است. اگر می‌خواهید سهم بیشتری از این بازار را داشته باشید، باید به سراغ تبلیغات کلینیک زیبایی خود بروید. در این مقاله قصد داریم به بررسی ۶ شیوه تبلیغاتی موثر برای کلینیک‌های زیبایی بپردازیم و سپس نکاتی را برای بهبود تبلیغات مطرح کنیم.

تبلیغات کلینیک زیبایی | معرفی ۶ روش موثر

تبلیغات در صنعت زیبایی اهمیت بیشتری نسبت به سایر حوزه‌ها دارد. کلینیک‌های زیبایی به طور مستقیم با بیماران در تماس هستند و برای جذب مشتری باید آن‌ها را به طور کامل قانع کنند که انتخاب درستی انجام داده‌اند. به‌علاوه که میزان رقابت هم در صنعت تبلیغات کلینیک زیبایی بسیار بالا است. همین مسئله کار را برای کلینیک‌ها سخت می‌کند.

اگر صاحب کلینیک زیبایی هستید، باید در بحث تبلیغات دقت و حساسیت بیشتری داشته باشید تا بتوانید موفق‌تر عمل کنید. موارد زیر بهترین راه‌های تبلیغات برای کلینیک زیبایی است.

۱.اینفلوئنسر مارکتینگ

زیبایی از حوزه‌های موردعلاقه اینفلوئنسرهای اینستاگرامی، یوتیوبرها، تیک تاکرها و دیگر فعالان شبکه‌های اجتماعی است. روزانه هزاران محتوای مختلف در این حوزه تولید می‌شود. در نقطه مقابل، طرفداران این نوع از محتوا هم گستردگی بالایی دارند و تحت تاثیر محتوای تولیدی اینفلوئنسرها قرار می‌گیرند. همین مسئله باعث شده تا اینفلوئنسر مارکتینگ بهترین شیوه تبلیغات کلینیک زیبایی باشد.

برای تبلیغات اینفلوئنسری باید به سراغ کانال‌ها و اشخاصی بروید که در حوزه‌های مرتبط با شما فعالیت می‌کنند. نوع همکاری با اینفلوئنسرها می‌تواند به شکل پرداخت درصد سود یا پرداخت مبلغ مشخصی باشد. نکته مهم در این سبک از تبلیغات، انجام تحقیقات اولیه است. در این مرحله باید تمرکزتان روی پیدا کردن بهترین گزینه‌ها باشد. برای این کار می‌توانید رقبای خود را رصد کنید و ببینید اثربخشی تبلیغات آن‌ها به چه صورتی است؟ و آن‌ها سراغ چه سبک از محتوا می‌روند. سپس تصمیم‌گیری کنید.

نکات زیر هم برای اجرای یک تبلیغات اینفلوئنسری موفق به شما کمک می‌کند:

  • در قدم اول اهداف خودتان از تبلیغات را مشخص کنید. آیا به دنبال جذب مشتریان بیشتر هستید یا ایده افزایش آگاهی از برند را در ذهن می‌پرورانید؟
  • بهتر است در شروع تبلیغات کلینیک به سراغ میکرو اینفلوئنسرها بروید. پیج‌هایی که فالوور کمتری دارند، ارزش بیشتری برای وقت و هزینه شما قائل می‌شوند. به‌علاوه که تجربه ثابت کرده اثرگذاری آن‌ها نیز روی مخاطبانشان بیشتر است.
  • در اینفلوئنسر مارکتینگ باید برای تولید محتوا وقت بگذارید و ایده داشته باشید. می‌توانید از نظرات و خلاقیت‌های اینفلوئنسرها نیز استفاده کنید.
  • داشتن فراخوان اقدام به عمل مشخص در تبلیغات اهمیت ویژه‌ای دارد. CTA انتخابی باید متناسب با اهداف کمپین باشد و مخاطبین را ترغیب کند تا کار مشخصی را انجام دهند.
  • با استفاده از ارائه کد تخفیف مشخص یا طراحی یک سازوکار، نتایج کمپین‌ را مقیاس‌پذیر کنید. به این شکل می‌توانید به آنالیز آن بپردازید و برای بهبودش تلاش نمایید.

۲.تبلیغ در اینستاگرام

اینفلوئنسر مارکتینگ تنها راه تبلیغ در اینستاگرام یا شبکه‌های اجتماعی نیست. برای تبلیغات کلینیک زیبایی می‌توانید به شکل‌های دیگری از تبلیغات اینترنتی هم عمل کنید. برای مثال طراحی یک بازی یا چالش، با محتوای مرتبط با زیبایی می‌تواند باعث وایرال شدن تبلیغات شما شود. ایده‌های تبلیغاتی در اینستاگرام می‌تواند ترکیبی از همکاری با اینفلوئنسرها، تبلیغات برون‌سپاری شده و خلاقیت‌های جانبی باشد.

راهکار دیگر برای تبلیغ در اینستاگرام هم رفتن به سراغ instagram ads است. این پلتفرم امکان اجرای تبلیغات را به‌صورت مستقیم هم به کاربران می‌دهد. به این شکل می‌توانید تبلیغات خود را توسط اینستاگرام پروموت کنید و هزینه تبلیغات را به این پلتفرم بپردازید.

ایده‌های زیر برای تبلیغات در اینستاگرام کمک کننده خواهد بود:

  • اول به مشتری گوش دهید و سپس به سراغ تبلیغات بروید. اگر می‌خواهید تبلیغ موثری بسازید، باید به سوالات و ابهامات کاربران پاسخ دهید. به این شکل می‌توانید مشتریان بالقوه را به سمت خود جذب کنید.
  • در تبلیغات اینستاگرامی به سراغ بازاریابی تعاملی بروید. طراحی چالش و ایجاد یک ماجراجویی تعاملی باعث می‌شود تا کاربر خودش را در متن تبلیغ ببیند و همه چیز برایش جذاب‌تر باشد.
  • انعطاف‌پذیر عمل کنید. اگر چند کمپین تبلیغاتی متفاوت دارید و می‌بینید که یکی از کمپین‌ها عملکرد بهتری دارد، انعطاف به خرج دهید و بیشتر تمرکزتان را روی همین مورد بگذارید.
  • اینستاگرام امکان استفاده از محتوای ترکیبی را به کاربرانش می‌دهد. برای تاثیرگذاری بیشتر، از محتوای ویدئویی و تصویری در کنار محتوای متنی بهره ببرید.
  • مقیاس‌پذیر و قابل رهگیری کردن نتایج تبلیغات کمک می‌کند تا در ادامه فرصت بهینه‌سازی کمپین‌های خود را داشته باشید.

۳.ثبت اطلاعات کلینیک زیبایی در گوگل

یک شیوه ساده و ارزان برای تبلیغات کلینیک زیبایی، ثبت اطلاعات آن در گوگل است. گوگل برای جستجوهای محلی ارزش بالایی قائل است. اگر همین الان عبارتی مثل «کلینیک زیبایی در زعفرانیه» را جستجو کنید، در همان بالای صفحه نتایج می‌توانید اسامی کلینیک‌ها، شماره تماس و لوکیشن آن‌ها را مشاهده نمایید.

ثبت کلینیک زیبایی در گوگل مپ

تجربه ثابت کرده مشتریان بالقوه خدمات زیبایی ابتدا به سراغ جستجو در گوگل می‌روند تا فهرستی از کلینیک‌های در دسترسشان را پیدا کنند. اگر می‌خواهید در جستجوهای محلی گوگل قرار بگیرید، باید اقدام به ثبت اطلاعات کسب‌وکار خود کنید. آموزش این حرکت را در مقاله «ثبت شرکت در گوگل مپ» ارائه کرده‌ایم؛ اگر نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید، ابتدا این مقاله را بخوانید.

با ثبت کلینیک خود در گوگل می‌توانید اطلاعاتی شامل آدرس، شماره تماس، آدرس وب‌سایت، ساعات کاری کلینیک و حتی تصاویر آن را به مخاطب ارائه دهید. نکته دیگر اینکه مخاطبان کلینیک هم می‌توانند در همین نمایه نظرات یا تصاویر خودشان را ثبت کنند. نمایش این نظرات نشان‌ دهنده کیفیت و عملکرد کلینیک شما خواهد بود.

برای آشنایی بیشتر با روش انجام این کار از شما دعوت می کنیم به مقاله ثبت لوکیشن در گوگل مپ سر بزیند.

۴.تبلیغات در صفحه نتایج گوگل

اگر کلینیک‌تان دارای وب‌سایت باشد، می‌توانید به سراغ تبلیغات در صفحه نتایج هم بروید. احتمالاً در جستجوهای خود با این سبک از تبلیغات روبرو شده باشید. گوگل تبلیغات صفحه نتایج را با عبارت «Sponsored» مشخص می‌کند و اغلب این تبلیغات را در اول صفحه یا میانه‌های صفحه اول نمایش می‌دهد.

اگر به دنبال تبلیغات کلینیک زیبایی در صفحه نتایج هستید، باید در پلتفرم گوگل ادز حساب داشته باشید. سپس گروهی از کلمات کلیدی هدفتان را جمع‌آوری کنید. برای این کار می‌توانید از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی کمک بگیرید. همچنین می‌توانید به سراغ متخصصان گوگل ادز هم بروید.

تبلیغات گوگل کلینیک زیباییتبلیغات گوگل کلینیک زیبایی

نکته جذاب اینکه تبلیغات در گوگل به‌صورت هوشمند انجام می‌شود. به شکلی که می‌توانید کاربران را بر اساس سن، جنسیت، لوکیشن، علاقه‌مندی‌ها و سوابق سرچ هدف‌گیری کنید. همچنین گوگل ادز هم امکانات مختلفی برای بهینه‌تر شدن تبلیغات و اثربخشی بیشتر آن دارد. برای مثال می‌توانید از افزونه شماره تماس در تبلیغات استفاده کنید. به نحوی که کاربر بتواند مستقیماً با شما تماس بگیرد.

اگر می‌خواهید تبلیغات موثرتری در صفحه نتایج داشته باشید، فاکتورهای زیر را نیز لحاظ کنید:  

  • مشخص کردن اهداف کمپین‌ در تبلیغات گوگل ادز مهم است. این اهداف می‌تواند افزایش بازدید از سایت، بالا بردن آگاهی از برند، افزایش فروش یا جذب سرنخ‌های جدید باشد.
  • در گوگل ادز می‌توانید چند کمپین تبلیغاتی را با اهداف متفاوت و با گروه‌ کلمه‌های مجزا پیش ببرید.
  • انتخاب کلمات مناسب تاثیر زیادی در کیفیت تبلیغات دارد. انتخاب‌های اشتباه باعث هدر رفتن منابع پولی می‌شود. به همین خاطر توصیه می‌کنیم تحقیق کلمات کلیدی خود را به یک متخصص بسپارید.
  • حواستان به بودجه کمپین‌ و مقدار Bidding هم باشد. تبلیغات گوگل ادز به‌صورت مزایده‌ای انجام می‌شود.
  • سمت دیگر تبلیغات گوگل ادز تولید محتوای مناسب برای کاربران است. وقتی کاربر روی لینک کلیک می‌کند، باید با محتوایی جذاب و ترغیب کننده مواجه شود. در غیر این صورت نباید انتظار نرخ تبدیل بالایی را داشته باشید.
  • انتخاب عنوان ترغیب کننده و اضافه کردن توضیحات مختصر و گویا باعث جلب توجه بیشتر تبلیغات گوگل ادز می‌شود.
  • با استفاده از افزونه‌های گوگل ادز مثل افزونه شماره تماس یا لوکیشن می‌توانید تبلیغات صفحه اول را جذاب‌تر کنید.
  • مزیت کمپین‌های گوگل ادز امکان بازنگری و بهینه‌سازی آن‌هاست. گوگل ادز داده‌های کمپین را کاملاً ثبت می‌کند. با این داده‌ها می‌توانید کمپین خود را بهینه کنید.

۵.تبلیغات کلیکی (بنری)

همانطور که در مقاله تبلیغات سالن زیبایی هم گفتیم تبلیغات کلیکی یا بنری آنلاین انتخاب دیگری برای تبلیغات کلینیک زیبایی است. پلتفرم‌های زیادی هستند که امکان اجرای تبلیغات کلیکی را فراهم می‌آورند. صباویژن، تپسل و یکتانت از جمله شرکت‌هایی هستند که در ایران خدمات تبلیغات کلیکی را ارائه می‌دهند. در کنار این‌ها اگر به دنبال یک پلتفرم جهانی‌تر هستید، می‌توانید به سراغ شبکه نمایش گوگل بروید.

در حال حاضر گوگل ادز با بیش از ۳۵ میلیون سایت و اپلیکیشن برای تبلیغات بنری همکاری دارد. به‌علاوه که تبلیغات کلیکی گوگل ادز به‌ شکل هوشمند انجام می‌شود. الگوریتم‌های هوشمند گوگل ادز تبلیغات بنری را در سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی نمایش می‌دهند که امکان دریافت کلیک در آن‌ها بیشتر است. این کار با استفاده از فیلترهای مختلف و رصد کردن سوابق سرچ و علاقه‌مندی کاربران انجام می‌شود.

گستردگی شبکه نمایش گوگل و استفاده زیاد کاربران از آن باعث شده تا تبلیغات بنری گوگل نسبت به پلتفرم‌های داخلی اثربخشی بیشتری داشته باشد. پس اگر به دنبال تبلیغات کلیکی هستید، توصیه می‌کنیم در بررسی‌ها و مقایسه‌های خود گوگل ادز را نیز دخیل کنید.

  • عنصر موفقیت در تبلیغات بنری، استفاده از تصاویر و ویدئوهای با کیفیت است.
  • نکته بعدی به اهدا کمپین بر می‌گردد. اینکه با چه هدفی می‌خواهید کمپین‌های تبلیغات بنری را پیش ببرید؟ هدفتان افزایش ترافیک وب‌سایت است یا به دنبال جذب مشتری هستید. می‌خواهید سرنخ‌های جدید دریافت کنید یا صرفاً روی افزایش آگاهی از برند تمرکز دارید.
  • داشتن عنوان ترغیب‌کننده و ارائه اطلاعات واضح و روشن هم باعث افزایش کلیک روی تبلیغات بنری می‌شود.
  • مورد بعدی داشتن CTA مشخص است. فراخوان اقدام به عمل بنرهای تبلیغ باید متناسب با اهداف کمپین باشد.
  • اغلب پلتفرم‌های تبلیغات کلیکی داده‌های کمپین را نیز ذخیره می‌کنند. بر اساس این داده‌ها می‌توانید کمپین خود را بهینه‌سازی کنید.  

۶.تبلیغات ویدئویی

در تبلیغات کلینیک زیبایی، ویدئو می‌تواند نقش مهمی داشته باشد. وقتی صحبت از عمل‌های زیبایی می‌شود، هیچ چیزی ترغیب‌کننده‌تر از تصاویر و ویدئوهای نمونه کار نیست. کلینیک‌های تبلیغاتی برای نمایش ویدئوهای خود، علاوه بر سایت می‌توانند از پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام و یوتیوب هم استفاده کنند. این کار انتخاب را برای کاربران راحت‌تر می‌کند و باعث جلب رضایت بیشتر آن‌ها می‌شود. مزیت دیگر انتشار ویدئو در یوتیوب یا پلتفرم‌های دیگر هم امکان تبلیغات در آن‌ها خواهد بود.

البته برای تبلیغات ویدئویی می‌توانید به سراغ VODها و شبکه نمایش خانگی هم بروید؛ اما خط قرمزهای محتوایی در پلتفرم‌های داخلی خیلی پررنگ است و گاهی ایجاد دردسر می‌کند. به همین خاطر هم اینستاگرام و یوتیوب را برای تبلیغات ویدئویی توصیه می‌کنیم.

درباره تبلیغات کلینیک زیبایی در اینستاگرام که بالاتر توضیح دادیم؛ برای اجرای کمپین تبلیغاتی در یوتیوب هم باید به سراغ پلتفرم گوگل ادز بروید. از طریق این پلتفرم می‌توانید تبلیغات متعدد یوتیوبی را اجرا کنید. در مقاله «آموزش ساخت کمپین های تبلیغاتی در یوتیوب» درباره انواع کمپین‌ها و تفاوت‌های آنها توضیح داده‌ایم.

نکات زیر هم کمک می‌کند تا کمپین موثرتری داشته باشید:

  • در تبلیغات ویدئویی باید به سراغ محتوایی بروید که عمومی بوده و چالش‌ برانگیز باشد. تمرکز روی سوالات کاربران، چالش‌های عمل‌های زیبایی و درگیر کردن احساسات مخاطب باعث تاثیرگذاری بیشتر ویدئوهای تبلیغاتی می‌شود.
  • می‌توانید برای اثربخشی بیشتر محتوای ویدئویی از طراحی سناریوهای داستانی یا ایجاد چالش‌های خاص کمک بگیرید.
  • در کنار محتوای ویدئویی باید از یک عنوان ترغیب کننده و توضیحات روشن هم استفاده کنید.
  • محتوای ویدئویی فقط شامل فیلم‌برداری از سناریوی خاص نمی‌شود. می‌توانید به سراغ استفاده از انیمیشن یا گونه‌های دیگر ویدئو هم بروید. البته به شرطی که کیفیت لازم را لحاظ کنید.
  • داشتن CTA مناسب باعث بالاتر رفتن نرخ تبدیل در تبلیغات ویدئویی می‌شود. کال تو اکشن باید ترغیب‌کننده و متناسب با اهداف کمپین انتخاب شود.
  • رقابت در تبلیغات ویدئویی برای کلینیک‌های زیبایی چندان بالا نیست؛ اما همچنان مدیریت کردن بودجه کمپین اهمیت ویژه‌ای دارد.
  • اغلب پلتفرم‌های تبلیغات ویدئویی داده‌های مهم کمپین را جمع‌آوری می‌کنند. از این داده‌ها برای بهینه‌سازی تبلیغات استفاده کنید.

۷.تبلیغات پیامکی

اگر در جستجوی یک روش تبلیغاتی آفلاین برای کلینیک‌های زیبایی هستید، بهتر است از ارسال پیامک استفاده کنید. البته پیامک‌های تبلیغاتی هم چهارچوب‌ خود را دارند. با این حال چون هزینه تبلیغات پیامکی بسیار پایین‌تر از روش‌های دیگر است، زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزیت تبلیغات پیامکی اثربخشی بالای آن در تبلیغات محلی است. اغلب پلتفرم‌های ارسال پیامک، می‌توانند این کار را منطقه به منطقه انجام دهند که اثربخشی تبلیغات را بالاتر می‌برد. در حال حاضر پلتفرم‌های زیادی هستند که برای تبلیغات پیامکی می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید.

نکات زیر به طراحی بهتر کمپین‌های تبلیغات پیامکی کمک می‌کند:

  • نوشتن متن پیامک‌های تبلیغاتی را جدی بگیرید. از کلمات واضح و جملات کوتاه استفاده کنید.
  • خلاقیت هم حدی دارد. پیامک‌های تبلیغاتی باید منظور شما را به شکلی روشن بیان کند. پیچیده کردن متن پیامک اغلب نتیجه عکس می‌دهد.
  • در ارسال پیامک‌های تبلیغاتی هدف مشخصی را دنبال کنید. نمی‌توان چند هدف را در یک پیامک خلاصه کرد و انتظار اثربخشی داشت.
  • لحاظ کردن CTA هم در تبلیغات پیامکی حائز اهمیت است.
  • تبلیغات پیامکی را می‌توان همراه با کمپین‌های تبلیغاتی دیگر استفاده کرد.

سخن آخر

حوزه زیبایی مقوله‌ای است که تبلیغات در آن نقش مهمی دارد. اغلب کلینیک‌های زیبایی از اینفلوئنسر مارکتینگ، اینستاگرام، یوتیوب و… برای تبلیغات خود استفاده می‌کنند. در کنار این موارد گزینه‌های دیگری هم برای تبلیغات در دسترس است. در این مقاله به بررسی ۷ شیوه تبلیغات کلینیک زیبایی پرداختیم. اگر سوال دیگری در این حوزه دارید، می‌توانید با کارشناسان آقای وب مشورت کنید.





منبع

پست های مرتبط

راهنمای کامل تبلیغات گوگل برای استارت آپ ها

چه مقدار بودجه برای تبلیغات گوگل برای استارت آپ ها مناسب است؟…

تبلیغات هتل، بررسی بهترین روش های 2024

دیده شدن مهم‌ترین دغدغه‌ای است که کسب و کارهای مختلف دارند. این…

اسکریپت های مدیریت هزینه کمپین و ادگروپ | آقای وب

زمان مطالعه: 6 دقیقههمواره در کلاس های سرچ ادز پلاس مجموعه HDM…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب