صفحه اصلی > گوگل ادز : تبلیغات آموزشگاه زبان : معرفی 6 روش پرکاربرد جذب مشتری

تبلیغات آموزشگاه زبان : معرفی 6 روش پرکاربرد جذب مشتری


تعداد آموزشگاه‌های زبان هر روز در حال افزایش است. همین مسئله باعث شده تا تبلیغات برای آموزشگاه‌های زبان هم اهمیت بیشتری پیدا کند. در حال حاضر تبلیغات گوگل ادز، بنری، ویدئویی، پیامکی و سوشال مدیا محبوب‌ترین شیوه‌های تبلیغات آموزشگاه زبان هستند. در ادامه به بررسی این روش‌ها می‌پردازیم. سپس ایده‌های متعددی هم برای بهبود کیفیت این تبلیغات ارائه می‌کنیم.

تبلیغات آموزشگاه زبان | معرفی و بررسی ۶ شیوه تبلیغاتی

اگر می‌خواهید آموزشگاه زبانتان شناخته شود، چاره‌ای جز تبلیغات ندارید. روش‌های زیر محبوب‌ترین شیوه‌های تبلیغات آموزشگاه زبان هستند.

۱.تبلیغات گوگل ادز

بهترین شیوه برای تبلیغات آموزشگاه زبان، کمک گرفتن از تبلیغات گوگل ادز است. اغلب آموزشگاه‌های زبان دارای وب‌سایت فعال هستند. در نتیجه می‌توانند به سراغ تبلیغ در صفحه نتایج گوگل یا دیگر شیوه‌های تبلیغاتی گوگل ادز بروند. تبلیغ در صفحه اول گوگل برای آموزشگاه‌های محلی کاربرد بالایی دارد.

جهت انجام این دست تبلیغ‌ ها باید لیستی از فهرست کلمات کلیدی هدف مشخص کنید. سپس در پلتفرم گوگل ادز کمپین خود را راه‌اندازی نمایید. به این شکل وقتی کاربران عبارت‌های مدنظر شما را جستجو می‌کنند، با تبلیغ آموزشگاه زبان روبرو می‌شوند.

تبلیغات گوگل ادز آموزشگاه زبان

اگر در شهر خاصی سکونت دارید، بهتر است در کلمات کلیدی خود از عبارت‌هایی مثل آموزشگاه زبان در تهران، کلاس زبان در کیان‌شهر، آموزش زبان در اقدسیه و… استفاده کنید. ذکر کردن مکان در فهرست کلمات کلیدی باعث افزایش جذب کاربران محلی می‌شود.

البته تبلیغ در صفحه نتایج با اهداف متفاوتی قابل انجام است. برای مثال این اهداف می‌تواند جذب دانشجویان جدید، برندینگ یا افزایش بازدید از وب‌سایت مجموعه باشد.

نکته مهم درباره تبلیغات نتایج گوگل به هزینه نهایی آن بر می‌گردد. هزینه تبلیغات گوگل به ازای هر کلیک یا تبدیل محاسبه می‌شود. در نتیجه کاملاً مقرون‌ به صرفه خواهد بود.

نکات زیر هم در ساخت یک کمپین تبلیغاتی گوگل به شما کمک می‌کند:

  • اهداف کمپین را از قبل مشخص کنید. در تبلیغات صفحه نتایج فهرست کلمات کلیدی اهمیت ویژه‌ای دارد. این فهرست باید متناسب با اهداف کمپین تعیین شود.
  • برای مشخص کردن فهرست کلمات کلیدی وقت بگذارید؛ زیرا موفقیت کمپین تبلیغاتی‌تان وابسته به همین کلمات است. حتی بهتر است از یک متخصص سئو یا گوگل ادز کمک بگیرید.
  • داشتن عنوان جذاب و اضافه کردن یک توضیح مختصر و گویا باعث افزایش کلیک روی تبلیغات صفحه نتایج می‌شود.
  • محتوایی که در صفحه لندینگ تبلیغ ارائه می‌کنید هم در اینجا اهمیت پیدا می‌کند. این محتوا باید واضح و روشن باشد و متناسب با اهداف کمپین نوشته شود.
  • میزان بودجه کمپین و مقدار Bidding روی موفقیت کمپین‌های گوگل ادز اثر مستقیم دارد. بودجه و مقدار بیدینگ باید متناسب با حوزه رقابتی و اهداف کمپین باشد.
  • برای تعیین دقیق‌تر بودجه تبلیغاتی بهتر است با شیوه‌های قیمت‌گذاری در گوگل ادز آشنا باشید. در مقاله «روش های قیمت گذاری گوگل ادز» به این مبحث پرداخته‌ایم.
  • پلتفرم گوگل ادز داده‌های کمپین مثل نرخ تبدیل، نرخ بازگشت سرمایه، تعداد بازدیدها و… را جمع‌آوری می‌کنند. با استفاده از این داده‌ها می‌توانید کمپین تبلیغاتی را بهینه‌سازی کنید.

۲.ثبت آموزشگاه زبان در گوگل

یکی از راه‌های کم هزینه برای تبلیغات کلاس زبان، ثبت اطلاعات آموزشگاه در گوگل است. گوگل مپ به کاربران خود اجازه می‌دهد تا کسب و کارشان را در گوگل و نقشه‌های گرافیکی ثبت کنند. اگر با فرایند ثبت شرکت در گوگل آشنایی ندارید، ابتدا مقاله «ثبت کسب و کار در گوگل مپ» را بخوانید.

تبلیغات آموزشگاه زبان در گوگل مپتبلیغات آموزشگاه زبان در گوگل مپ

با ثبت شرکت در گوگل می‌توانید اطلاعاتی مثل شماره تماس، ساعات و روزهای فعالیت، تصاویر و توضیحات لازم را نیز به لوکیشن آموزشگاه اضافه کنید. مزیت ثبت آموزشگاه در گوگل برای مواقعی است که کاربران محلی را هدف قرار می‌دهید.

برای اینکه با چنین مزیتی بهتر آشنا شوید، کافی است عبارتی مثل کلاس زبان در ولنجک یا آموزشگاه زبان در ولنجک را همین حالا جستجو کنید. می‌بینید که در همان صفحه اول گوگل فهرستی از آموزشگاه‌های زبان موجود در این منطقه نمایش داده می‌شود. به همین خاطر هم خیلی از کاربران برای یافتن مکان‌های فیزیکی هم از گوگل استفاده می‌کنند. پس اگر می‌خواهید کاربران محلی را از دست ندهید، حتماً شرکت خود را در گوگل  ثبت نمایید.

۳.تبلیغات بنری آنلاین

تبلیغات بنری شهری در گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ امروزه هم استفاده از بنرهای شهری کاربرد دارد؛ اما راهکار آقای وب‌تری برای تبلیغات بنری هم در دسترس است. این استراتژی شامل تبلیغات کلیکی آنلاین در پلتفرم‌ها می‌شود. برای مثال در ایران یکتانت یا تپسل گزینه‌های مناسبی برای تبلیغات کلیکی هستند.

اگر در جستجوی گزینه بهتری هم باشید، می‌توانید به سراغ پلتفرم گوگل ادز بروید. در این پلتفرم می‌توانید تبلیغات کلیکی را داخل شبکه نمایش گوگل انجام دهید. در حال حاضر بیش از ۳۵ میلیون سایت و اپلیکیشن در زمینه تبلیغات کلیکی با گوگل همکاری می‌کنند.

مزیت تبلیغات آموزشگاه زبان در شبکه نمایش گوگل همسان بودن آن است. به شکلی که تبلیغات شما صرفاً در سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی نمایش داده می‌شود که از نظر محتوایی تقریباً یکسان هستند؛ یا اینکه به طور غیرمستقیم باهم مرتبط‌اند.

تبلیغات بنری گوگل را می‌توان متناسب با اهدافی مثل افزایش بازدید از وب‌سایت آموزشگاه، آگاهی از برند یا جذب مشتریان جدید انجام داد. نکاتی که در ادامه ارائه می‌دهیم، روی موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی بنری تاثیر مستقیم دارند.

  • اهداف کمپین خود را از قبل مشخص کنید. برای چه چیزی می‌خواهید تبلیغ کنید؟ آگاهی از برند آموزشگاه؟ جذب محصلان جدید؟ افزایش بازدید از سایت؟ تمامی این جزئیات در طراحی تبلیغات بنری اهمیت دارند.
  • برای طراحی تبلیغات بنری از تصاویر یا ویدئوهای با کیفیت استفاده کنید.
  • متن تبلیغات باید متناسب با اهداف کمپین باشد. همچنین واضح و گویا بودن متن هم اهمیت ویژه‌ای دارد.
  • اگر از گوگل ادز استفاده می‌کنید، می‌توانید با فیلترهای مناسب مخاطب خود را دقیق‌تر هدف‌گیری نمایید.
  • میزان بودجه روزانه کمپین و مقدار Bidding هم در تبلیغات گوگل ادز اهمیت دارد.
  • با استفاده از روش A/B تست می‌توانید بنرها، تصاویر یا حتی متن‌های مختلف را تست کنید و ببینید کدام یک نتیجه بهتری به همراه دارد.
  • داده‌های کمپین را جمع‌آوری کرده و از آن برای بهینه‌سازی تبلیغات کمک بگیرید.

۴.تبلیغ در سوشال مدیا

یکی از استراتژی‌های مهم برای تبلیغات آموزشگاه زبان، رفتن به سراغ اینفلوئنسر مارکتینگ و استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. بخش عمده‌ای از مخاطبان آموزشگاه‌های زبان را نسل Z تشکیل می‌دهند؛ که استفاده بالایی از شبکه‌های اجتماعی دارند. اینستاگرام، یوتیوب، توییتر، تلگرام و تیک تاک مهم‌ترین شبکه‌هایی است که توسط این قشر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اگر خواستار تبلیغات کلاس زبان در این شبکه‌ها باشید، می‌توانید به سراغ اینفلوئنسرها و صفحاتی بروید که در همین حوزه یا حوزه‌های مرتبط با آن فعالیت می‌کنند. سپس تبلیغات خود را در آنجا انجام دهید. اینفلوئنسر مارکتینگ راهکار خوبی برای جذب دنبال‌کننده‌های جدید است. همچنین با این روش می‌توانید برای ثبت‌نام کلاس‌ها و افزایش محصلان هم اقدام کنید.

راهکار بعدی برای تبلیغ در سوشال مدیا، استفاده از امکانات خود پلتفرم است. برای مثال می‌توانید از اینستاگرام ادز، فیسبوک ادز، توییتر ادز و تلگرام ادز استفاده کنید. به این شکل می‌توانید محتوای مدنظر خودتان را اصطلاحاً پروموت کنید تا بیشتر دیده شود.

نکات زیر هم برای افزایش اثربخشی تبلیغات در سوشال مدیا کاربرد دارد.

  • اگر می‌خواهید به سراغ اینفلوئنسر مارکتینگ بروید، کار را با میکرو اینفلوئنسرها آغاز کنید. پیج‌هایی که فالوور کمتری دارند، اغلب وقت بیشتری برای تبلیغات می‌گذارند و اثربخشی آن‌ها نیز بالاتر است.
  • برای پیدا کردن اینفلوئنسرهای مناسب می‌توانید رقبای خود را رصد کنید. ببینید آن‌ها با چه پیج‌هایی همکاری دارند و الگو بگیرید.
  • محتوای تولیدی در تبلیغات سوشال مدیا اهمیت زیادی دارد. اگر از تصویر یا ویدئو استفاده می‌کنید، باید حواستان به کیفیت این محتوا هم باشد.
  • داشتن CTA جذاب و متناسب با اهداف کمپین هم از الزامات جانبی تبلیغات سوشال مدیا است.
  • استفاده از محتوای خلاقانه، طراحی چالش، ایجاد یک بازی مجازی و… هم می‌تواند اثربخشی تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی را افزایش دهد.
  • نکته پایانی اینکه داده‌های کمپین را جمع‌آوری کنید. داشتن داده‌ها کمک می‌کند تا تبلیغات بهینه‌تری داشته باشید.

۵.تبلیغات ویدئویی

از دیگر روش‌های تبلیغاتی برای آموزشگاه‌های زبان، تبلیغ در پلتفرم‌های ویدئویی است. برای مثال در ایران می‌توانید به سراغ شبکه‌های پخش خانگی مثل آپارات، نماوا، فیلیمو و… بروید. اغلب این پلتفرم‌ها امکان تبلیغات را نیز دارند. البته انتظار زیادی از این سبک تبلیغ نداشته باشید؛ زیرا تعداد مخاطبین محدودی دارند و بین کاربران نسل Z هم چندان محبوب نیستند.

اگر به دنبال جایگزین بهتری برای تبلیغات ویدئویی هستید، توصیه می‌کنیم از یوتیوب استفاده کنید. البته اینستاگرام هم امکان تبلیغات ویدئویی را دارد که بالاتر به آن پرداختیم.

یوتیوب پلتفرم محبوبی بین کاربران ۱۵ تا ۳۰ ساله است و بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال دارد. به همین خاطر هم تبلیغات آموزشگاه زبان در آن گزینه خوبی است. به‌خصوص که کاربران ایرانی هم اخیراً استقبال خوبی از این پلتفرم داشته‌اند. نکته بعدی اینکه هزینه تبلیغات در یوتیوب هم به ازای هر ۱۰۰۰ بار نمایش یا هر کلیک محاسبه می‌شود و نسبت به تبلیغ در صفحه نتایج ارزان‌تر است.

برای اثربخشی تبلیغات در یوتیوب نکات زیر را درنظر داشته باشید:

  • جذابیت در تبلیغات ویدئویی حرف اول را می‌زند. برای جذاب‌تر کردن ویدئوهای تولیدی خلاق باشید. حتی می‌توانید از انیمیشن و… هم استفاده کنید.
  • در نظر داشتن اهداف کمپین هم اهمیت دارد. یوتیوب امکانات متعددی برای تبلیغ دارد که متناسب با هر هدف می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.
  • می‌توانید برای جذابیت بیشتر به سراغ قصه‌گویی بروید یا از سوال و نکات خاص شروع کنید.
  • داشتن عنوان جذاب و اضافه کردن توضیحات روشن هم باعث جلب نظر بیشتر محتوای ویدئویی می‌شود.
  • تبلیغات ویدئویی نیاز به یک CTA مناسب دارد. فراخوان اقدام به عمل تبلیغ باید متناسب با اهداف آن باشد.
  • پلتفرم‌های تبلیغات ویدئویی اغلب داده‌های کمپین را جمع‌آوری می‌کنند. برای مثال در گوگل ادز می‌توانید به داده‌های کمپین دسترسی کامل داشته باشید. این داده‌ها به بهینه‌ کردن تبلیغات کمک می‌کند.
  • برای تست اثربخشی تبلیغ می‌توانید از روش‌ A/B تست کمک بگیرید.

۶.تبلیغات پیامکی

یک راه اثربخش برای آگاهی بخشی دانش‌آموزان قبلی کلاس‌های آموزشی، استفاده از پیامک‌های تبلیغاتی است. اغلب آموزشگاه‌ها شماره تماس مشتریان قبلی خود را دارند. در نتیجه می‌توانند از این بانک اطلاعاتی برای تبلیغات ریتارگتینگ هم کمک بگیرند.

تبلیغات پیامکی کلاس زبانتبلیغات پیامکی کلاس زبان

البته ارسال پیامک تبلیغاتی با هدف بازاریابی هم قابل انجام است. در این صورت باید از پلتفرم‌های ارسال پیامک انبوه استفاده کنید و پیامک‌های تبلیغاتی را برای عده زیادی از کاربران بفرستید. همچنین می‌توانید کمپین‌های پیامکی را با شیوه‌های دیگر تبلیغ ترکیب کنید.

نکته مهم درباره تبلیغات پیامکی هزینه پایین آن است. ارسال پیامک، حتی برای گروه انبوهی از شماره‌ها هزینه بالایی نخواهد داشت. به همین خاطر هم زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته ارسال بیش از اندازه پیامک‌های تبلیغاتی هم ممکن است اثر برعکس داشته باشد و باعث بدنام شدن برند آموزشگاه زبانتان شود.

برای ارسال پیامک تبلیغاتی نکات زیر را رعایت کنید:

  • در تبلیغات پیامکی از جملات کوتاه استفاده کنید. کلمات هم بهتر است روشن و واضح انتخاب شوند.
  • اگرچه عنصر خلاقیت در جذابیت پیامک‌های تبلیغاتی نقش دارد، اما این مسئله نباید باعث نامفهوم شدن پیامک شود.
  • برای ارسال پیامک بهتر است از شماره‌ تلفن‌هایی که خودتان دارید استفاده کنید. این سبک از تبلیغ برای بازیابی کاربران قدیمی تاثیر زیادی دارد.
  • در پیامک‌های تبلیغاتی از یک CTA مناسب استفاده کنید. ارائه یک کد تخفیف هم باعث جلب توجه بیشتر این سبک از تبلیغات می‌شود.
  • تا جایی که می‌توانید داده‌های کمپین را جمع‌آوری کنید. به این شکل امکان رهگیری نتایج کمپین را نیز خواهید داشت.

سخن آخر

تبلیغات آموزشگاه زبان اغلب به شکل آنلاین انجام می‌شود. بیشتر آموزشگاه‌ها در سوشال مدیا فعال می‌کنند یا دارای وب‌سایت رسمی هستند. در نتیجه تبلیغاتشان نیز به همین چند فضا محدود است. تبلیغ در اینستاگرام، اینفلوئنسر مارکتینگ، تبلیغ در صفحه نتایج گوگل، ارسال پیامک و تبلیغات بنری مهم‌ترین روش‌های تبلیغاتی برای کلاس زبان هستند. اگر درباره شیوه‌ تبلیغات یا ایده‌های آن سوال دیگری دارید، در کامنت‌ها پاسخگوی شما هستیم.



منبع

پست های مرتبط

راهنمای کامل تبلیغات گوگل برای استارت آپ ها

چه مقدار بودجه برای تبلیغات گوگل برای استارت آپ ها مناسب است؟…

تبلیغات هتل، بررسی بهترین روش های 2024

دیده شدن مهم‌ترین دغدغه‌ای است که کسب و کارهای مختلف دارند. این…

اسکریپت های مدیریت هزینه کمپین و ادگروپ | آقای وب

زمان مطالعه: 6 دقیقههمواره در کلاس های سرچ ادز پلاس مجموعه HDM…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

آخرین پست ها

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب