صفحه اصلی > آموزشی : سرور فروشگاهی چیست و چه تفاوتی با هاست ووکامرس دارد؟

سرور فروشگاهی چیست و چه تفاوتی با هاست ووکامرس دارد؟


در دنیای رقابتی تجارت الکترونیک، داشتن یک وب‌سایت غنی از ویژگی‌ها برای جذب و حفظ مشتریان ضروری است. بااین‌حال، نقش خدمات میزبانی وب در ارائه این ویژگی‌ها معمولا نادیده گرفته می‌شود. هاست‌های اشتراکی که معمولا توسط فروشگاه‌های آنلاین کوچک و تازه‌کار استفاده می‌شوند با افزایش بازدید صاحب کسب‌وکار را با چالش‌های مختلفی مواجه می‌کنند.

این هاست‌ها به دلیل محدودیت‌های متعددی که دارند، امکان استفاده از طراحی‌های جذاب و پیچیده در سایت و المان‌های گرافیکی مدرن را فراهم نمی‌کنند. علاوه‌براین، بسیاری از کسب‌وکارها در شروع کار از پس هزینه‌های یک سرور اختصاصی بر نمی‌آیند. در نتیجه، سرور فروشگاهی که نوعی سرور مجازی محسوب می‌شود بهترین گزینه است.

در این مقاله توضیح می‌دهیم که سرور فروشگاهی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد. همچنین در ادامه مقاله می‌توانید ببینید سرور مجازی سایت فروشگاهی برای چه کاربرانی مناسب است و چه مزایایی را ارائه می‌دهد.

منظور از سرور فروشگاهی چیست؟

همان‌طور که گفته شد، یکی از دغدغه‌های اصلی صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی، آماده‌سازی زیرساخت و تامین منابع است. هاست‌های اشتراکی مانند هاست ووکامرس نمی‌توانند به صورت تضمینی این نیازها را برآورده کنند و معمولا پس از گذشت مدتی صاحب وب‌سایت ناچار است به سرور مخصوص سایت فروشگاهی یا سرور اختصاصی سوئیچ کند.

سرور فروشگاهی در واقع بخشی از یک سرور اختصاصی است که به عنوان یک سرور مجازی شناخته می‌شود. این نوع سرور به صورت ویژه برای استفاده‌ توسط فروشگاه‌های آنلاین بهینه‌سازی شده است. به دلیل سرعت بالاتر، منابع قدرتمند و آپ‌تایم بسیار عالی، این نوع سرورها به راحتی می‌توانند نیازهای اکثر فروشگاه‌های آنلاین را برآورده کنند.

علاوه‌براین، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ی سرورهای فروشگاهی مانند یک سرور مجازی لینوکس باعث می‌شود تا کسب‌وکارهایی که بودجه کافی برای خرید یک سرور اختصاصی را ندارند به یک گزینه کارآمد دسترسی داشته باشند.

تفاوت هاست ووکامرس و سرور فروشگاهی

هاست ووکامرس در واقع نوعی سرویس میزبانی اشتراکی محسوب می‌شود. با انجام تنظیمات ویژه‌ای بر روی سیستم کشینگ هاست ووکامرس، عملکرد این نوع هاست برای استفاده‌ توسط فروشگاه‌های اینترنتی افزایش یافته است. اما این نوع خدمات هاستینگ به صورت خاص برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس و پلاگین ووکامرس آن طراحی شده است.

بنابراین، فقط در صورتی‌ که فروشگاه آنلاین شما بر پایه وردپرس راه‌اندازی شده باشد امکان استفاده از هاست ووکامرس را خواهید داشت.

اما در مقابل، یک سرور فروشگاهی در اکثر مواقع منابع قدرتمندتری دارد و امکان دسترسی به تجهیزات مدرن مانند پردازنده‌های چند هسته‌ای و ذخیره‌سازهای NVMe را میسر می‌کند. این امر باعث می‌شود تا سرعت بارگذاری و به طور کلی تجربه کاربر از پیمایش در فروشگاه اینترنتی بهبود چشم‌گیری داشته باشد.

همچنین، با خرید سرور مجازی ایران به عنوان سرور فروشگاهی خود، امکان ارائه بالاترین سرعت بارگذاری به کاربران ایرانی را خواهید داشت. هم‌چنین اگر کاربران هدف شما در کشورهای اروپایی هستند می‌توانید از یک سرویس در لوکیشن‌های اروپایی مانند سرور مجازی آلمان استفاده کنید. سرور فروشگاهی شما را به هیچ سیستم مدیریت محتوایی محدود نمی‌کند و علاوه‌براین به مزایای مختلفی مانند امکان سفارشی‌سازی پلن انتخابی، امنیت بیش‌تر و نرخ آپ‌تایم به مراتب بالاتر دسترسی خواهید داشت.

سرور فروشگاهی برای چه کاربرانی مناسب است؟

سرور فروشگاهی

سرور فروشگاهی نوعی میزبانی وب است که به طور خاص برای نیازهای فروشگاه‌های آنلاین طراحی شده است. این نوع هاستینگ از نظر منابع و عملکرد به گونه‌ای بهینه شده است که بتواند ترافیک بالا، حجم زیاد داده و نیازهای امنیتی منحصر به فرد فروشگاه‌های آنلاین را به طور موثر مدیریت کند.

سرورهای فروشگاهی برای طیف وسیعی از کاربران مناسب هستند، از جمله:

  • صاحبان فروشگاه‌های آنلاین کوچک و متوسط: اگر صاحب یک فروشگاه آنلاین کوچک یا متوسط هستید که به دنبال یک راه حل میزبانی مقرون به صرفه و قابل اعتماد هستید، یک سرور فروشگاهی می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.
  • کسب‌وکارهای در حال رشد: اگر صاحب یک کسب‌وکار در حال رشد هستید که ترافیک وب‌سایت شما به طور پیوسته در حال افزایش است، یک سرور فروشگاهی می‌تواند به شما کمک کند تا با تقاضای فزاینده به طور موثر مقیاس‌بندی کنید.
  • فروشگاه‌های آنلاین با محصولات زیاد: اگر صاحب یک فروشگاه آنلاین با تعداد زیادی محصول هستید، یک سرور فروشگاهی می‌تواند به شما کمک کند تا حجم زیاد داده و تصاویر را به طور موثر مدیریت کنید.
  • فروشگاه‌های آنلاینی که به امنیت بالایی نیاز دارند: اگر صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید که اطلاعات حساس مشتریان را پردازش می‌کند، یک سرور فروشگاهی می‌تواند به شما کمک کند تا وب‌سایت خود را از تهدیدات امنیتی محافظت کنید.

مزایای استفاده از سرور مخصوص سایت فروشگاهی

مزایای استفاده از سرور فروشگاهی

سرعت و عملکرد

یکی از ویژگی‌های اساسی که یک فروشگاه اینترنتی به آن نیاز دارد سرعت است. بارگذاری کند صفحات می‌تواند به افزایش نرخ پرش و رها شدن سبدهای خرید منجر شود. خدمات هاستینگ وب نقشی اساسی در تعیین سرعت و عملکرد کلی سایت شما دارد. شرکت‌های هاستینگ که روی سرورهای سریع، شبکه‌های توزیع محتوا (CDN) و ذخیره‌سازهای SSD سرمایه‌گذاری می‌کنند، به طور قابل توجهی سرعت سایت شما را افزایش می‌دهند.

عملکرد و سرعت وب‌سایت از عوامل مهم در بهبود تجربه کاربر و بهینه‌سازی موتور جست‌وجو یا SEO هستند.

به‌این‌ترتیب می‌توانید مطمئن شوید که مشتریان شما از یک تجربه خرید یکپارچه و کارآمد لذت می‌برند. بنابراین، منابع سخت‌افزاری مدرن و قدرتمند در یک سرور فروشگاهی اهمیت بسیار زیادی دارد.

محیطی اختصاصی و ایزوله

همان‌طور که اشاره شد، سرور فروشگاهی در واقع نوعی سرور مجازی است که محیط ایزوله‌ای را ارائه می‌دهد. قابلیت کنترل و نظارت داشتن بر روی محیط میزبانی یکی از ویژگی‌های حیاتی برای هر وب‌سایت تجارت الکترونیکی است که با داده‌های مشتریان سر و کار دارد.

از آنجایی که محیط میزبانی ارائه‌شده در یک سرور فروشگاهی فقط به شما اختصاص دارد، با خیال راحت می‌توانید تنظیمات آن را پیکربندی کرده و نرم‌افزارهای سفارشی مناسب فروشگاه اینترنتی خود را نصب کنید. برخلاف یک هاست اشتراکی مانند هاست ووکامرس، منابع اختصاص‌ یافته به این سرور فقط در اختیار شماست و با سایر وب‌سایت‌ها به اشتراک گذاشته نمی‌شود.

امنیت

امنیت برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیکی که با اطلاعات حساس مشتری مانند داده‌های شخصی و جزئیات پرداخت سروکار دارند، بسیار مهم است. فراهم کردن یک وب‌سایت امن برای ایجاد اعتماد در مشتریان ضروری است. شرکت‌های هاستینگ باید ویژگی‌های امنیتی قوی از جمله گواهی‌های SSL، به‌روزرسانی‌های منظم امنیتی، اسکن بدافزار و حفاظت در برابر حملات DDoS را ارائه دهند.

انتخاب یک شرکت هاستینگ که امنیت را در اولویت قرار می‌دهد، می‌تواند از سایت و داده‌های مشتریان شما در برابر تهدیدات احتمالی محافظت کند. بنابراین، هنگام انتخاب یک سرور فروشگاهی حتما به موضوع امنیت توجه ویژه‌ای داشته باشید.

مقیاس‌پذیری

هم‌زمان با رشد فروشگاه اینترنتی شما، تقاضای منابع نیز افزایش می‌یابد. وب‌سایت شما باید بتواند بدون اختلال رشد کند. انتخاب یک شرکت هاستینگ می‌تواند به طور قابل توجهی بر قابلیت مقیاس‌پذیری سایت شما تاثیر بگذارد. یک سرور فروشگاهی مناسب، منابع و انعطاف‌پذیری لازم را برای تطبیق با میزان رشد ترافیک، افزایش تعداد محصولات و حضور فعال‌تر در دستگاه‌های موبایل ارائه می‌دهد.

قابلیت اطمینان

قابلیت اطمینان یکی دیگر از ویژگی‌های ضروری برای فروشگاه اینترنتی شما محسوب می‌شود. مشتریان انتظار دارند وب‌سایت شما 24 ساعته در دسترس باشد. خرابی، از کار افتادن سرور و عملکرد کند می‌تواند به اعتبار شما آسیب برساند و به از دست رفتن فرصت‌های فروش منجر شود. شرکت‌های هاستینگ که با قابلیت اطمینان خود مشهور شده‌اند هنگام انتخاب یک سرور فروشگاهی، بهترین گزینه هستند.

تیم فنی در چنین شرکت‌هایی به صورت 24 ساعته عملکرد سرورها را تحت نظارت دارند تا در صورت بروز هرگونه مشکل، بلافاصله علت اصلی را شناسایی و آن را برطرف کنند. البته در صورتی که یک فروشگاه اینترنتی پربازدید و بزرگ دارید، توصیه می‌کنیم از یک راهکار اختصاصی مانند سرور اختصاصی ایران استفاده کنید تا امکان ارائه خدمات به مشتریان به بهترین شکل میسر شود.

پشتیبانی مشتری

در دنیای تجارت الکترونیک، زمان اهمیت زیادی دارد. هنگام بروز مشکلات فنی، دسترسی داشتن به یک پشتیبانی مشتری پاسخگو بسیار مهم است. ارائه دهندگان خدمات میزبانی که پشتیبانی 24/7 را ارائه می‌دهند به شما کمک می‌کنند تا تجربیات منفی مشتریان خود را تا حد چشم‌گیری کاهش دهید.

جمع‌بندی

یکی از دغدغه‌های اصلی صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی، فراهم کردن زیرساخت مناسب و منابع سخت‌افزاری است. هاست‌های اشتراکی مانند هاست ووکامرس با اینکه تا حد زیادی برای فروشگاه‌های اینترنتی بهینه شده‌اند و نسبت به هاست‌های اشتراکی لینوکس عملکرد به مراتب بهتری را ارائه می‌دهند اما باز هم برای فروشگاه‌های آنلاین متوسط و نسبتا پربازدید جوابگو نخواهند بود.

سرور فروشگاهی می‌تواند برای کسب‌وکارهایی که توان پرداخت هزینه‌های بالای یک سرور اختصاصی را ندارند و درعین‌حال به راهکاری بهتر از هاست اشتراکی نیاز دارند، بهترین گزینه باشد.

امتیاز شما به این مطلب

نوشته سرور فروشگاهی چیست و چه تفاوتی با هاست ووکامرس دارد؟ اولین بار در مجله آقای وب. پدیدار شد.



منبع

پست های مرتبط

دستورات مانیتورینگ لینوکس: 20 ابزار خط فرمان برای نظارت بر عملکرد لینوکس

مدیر سیستم یا مدیر شبکه وظیفه اشکال‌زدایی و نظارت بر مشکلات سیستم…

رفع مشکل لود stats.wp.com در سایت‌های وردپرسی و افزایش سرعت

مشکل لود شدن stats.wp.com به دلیل اسکریپت‌های خارجی است که برای جمع‌آوری…

تنظیم و تعیین زبان تبلیغات گوگل

یکی از تنظیمات مهم تبلیغات گوگل، تنظیمات مربوط به زبان است. با…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

آخرین پست ها

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب