صفحه اصلی > گوگل ادز : تبلیغات ارز دیجیتال، بررسی 5 روش کاربردی تبلیغ صرافی (2024)

تبلیغات ارز دیجیتال، بررسی 5 روش کاربردی تبلیغ صرافی (2024)


با رشد قیمت بیت کوین و سایر رمزارزها، تعداد صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی نیز هر روز در حال افزایش است. سود صرافی‌ها به‌واسطه جذب کاربران بیشتر خواهد بود. به همین خاطر هم صرافی‌های ارز دیجیتال تبلیغات گسترده‌ای دارند. اغلب تبلیغات صرافی‌ها از طریق موتورهای جستجو، تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی، همکاری با اینفلوئنسرهای حوزه بلاکچین، تبلیغات کلیکی و ایمیل مارکتینگ انجام می‌شود. در ادامه درباره هرکدام از این روش‌ها بیشتر صحبت می‌کنیم و نکات لازم برای اجرای تبلیغات موثرتر را نام می‌بریم.

بهترین تبلیغات برای صرافی ارز دیجیتال | مرور ۵ روش برتر

تا چند سال پیش چیزی به اسم صرافی ارز دیجیتال عملاً وجود خارجی نداشت؛ اما این روزها با مرسوم شدن بازی‌های بلاکچینی، رشد قیمت بیت کوین و گسترده‌‌تر شدن خرید و فروش NFT ها شاهد افزایش تعداد صرافی‌های ارز دیجیتال هستیم. از طرفی هم وجود تحریم‌های بین‌المللی باعث شده تا کاربران ایرانی برای فعالیت در این حوزه ناچار باشند از صرافی‌های داخلی نیز استفاده کنند.

تعداد زیاد صرافی‌های ارز دیجیتال و افزایش میزان توجه مردم عادی به حوزه بلاکچین باعث شده تا تبلیغات صرافی‌ها اهمیت بیشتری پیدا کند. روش‌های زیر مهم‌ترین شیوه‌هایی است که صرافی‌های ارز دیجیتال برای تبلیغات به سراغ آن‌ها می‌روند.

۱. تبلیغ در صفحه نتایج گوگل

اگر عبارتی مثل «صرافی ارز دیجیتال» را در گوگل جستجو کنید، احتمالاً با یکی دو لینک تبلیغاتی نیز روبرو می‌شوید. این گزینه‌های تبلیغاتی با برچسب «دارای حامی مالی» و یا «Ads» قابل شناسایی هستند. خیلی از کاربران برای ثبت‌نام در صرافی‌های ارز دیجیتال چنینی عبارت‌هایی را جستجو می‌کنند.

 

تبلیغات صرافی در گوگل ادز

 

کسب و کارها برای اینکه با چنین عبارتی در صدر نتایج جستجو قرار بگیرند، دو راهکار پیش رو دارند. یکی اینکه روی سئوی وب‌سایت سرمایه‌گذاری کنند و برای رسیدن به نتایج اولیه گوگل صبر بیشتری داشته باشند؛ و دو اینکه به سراغ خدمات تبلیغات گوگل ادز بروند. این روش بازدهی سریع‌تری دارد و از همان زمان اجرا می‌تواند روند جذب کاربران جدید را افزایش دهد.

برای اجرای تبلیغات در موتورهای جستجو باید ابتدا فهرستی از کلمات کلیدی مدنظرتان را تهیه کنید. این فهرست کلمات کلیدی باید بیشترین بسامد را بین جستجوهای کاربران داشته باشند. به شکلی که بیشترین ورودی را برایتان به ارمغان بیاورد. اگر در تهیه فهرست کلمات کلیدی تردید دارید، از کارشناسان سئو و متخصصان گوگل ادز نیز می‌توانید کمک بگیرید.

پس از آماده‌سازی این فهرست، به‌واسطه پلتفرم گوگل ادز می‌توانید یک برنامه تبلیغاتی مشخص را جلو ببرید. به نحوی که کاربران وقتی عبارت‌هایی نزدیک به کلمات کلیدی شما را جستجو می‌کنند، با تبلیغات صرافی‌تان روبرو شوند.

نکته مهم درباره تبلیغات در گوگل، بحث هزینه‌های آن است. هزینه تبلیغات گوگل ادوردز به ازای هر کلیک و به شکل مزایده‌ای محاسبه می‌شود. در نتیجه اگر رقبای شما هم روی این کلمات کلیدی تبلیغ رفته باشند، هزینه تبلیغاتتان را باید مدیریت کنید تا در مزایدات لحظه‌ای گوگل ادز موفق‌ برنده شوید. در مقاله «هزینه هر کلیک در گوگل ادز» به استراتژی‌های قیمت‌گذاری و چگونگی مدیریت بودجه کمپین‌های گوگل ادز پرداخته‌ایم.

نکات لازم برای تبلیغ صرافی ارز دیجیتال در گوگل

  • هدف از تبلیغ در گوگل موارد متفاوتی است. افزایش ترافیک، جذب کاربران بیشتر، جمع‌آوری سرنخ‌های جدید، افزایش آگاهی از برند از جمله همین اهداف هستند. هدفی که برای تبلیغات انتخاب می‌کنید، روی انتخاب کلمات کلیدی هم تاثیر مستقیم دارد.
  • نقطه کلیدی موفقیت در تبلیغات گوگل ادز، تحقیق کلمات کلیدی است. برای این کار می‌توانید از ابزارهایی مثل کیورد پلنر کمک بگیرید. همچنین می‌توانید کار را به یک متخصص سئو یا گوگل ادز بسپارید.
  • برای تبلیغ صرافی در گوگل، مدیریت نرخ Bidding و بودجه کمپین هم اهمیت زیادی پیدا می‌کند. خصوصاً که رقابت در این حوزه هر روز در حال افزایش است.
  • قرار گرفتن در صفحه نتایج گوگل فقط بخش اول تبلیغات است. نکته مهم‌تر مربوط به ترغیب مخاطبان برای کلیک روی لینک تبلیغات خواهد بود. برای دریافت کلیک بیشتر باید از عنوان و توضیحات ترغیب کننده و افزونه‌های گوگل ادز کمک بگیرید.
  • برای نوشتن عنوان از کلمات قدرتمند مانند خرید و فروش با قیمت لحظه‌ای، امن‌ترین صرافی ارز دیجیتال، خرید و فروش آنی، احراز هویت سریع، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال و… استفاده کنید.
  • کمک گرفتن از اعداد، علائم نگارشی و چند بخشی کردن عنوان هم باعث جذابیت آن می‌شود.
  • در نوشتن توضیحات مربوط به تبلیغ هم باید از جمله‌های کوتاه و کلمات ساده استفاده کنید. به نحوی که توضیحات ترغیب‌کنندگی لازم را داشته باشد. ‌
  • البته محتوای تبلیغ هم در کنار توضیحات اولیه و عنوان حائز اهمیت است. بازخوردی که گوگل ادز از نحوه تعامل مخاطب با محتوا دریافت می‌کند، روی امتیاز کیفیت تبلیغات تاثیر مستقیم دارد و باعث بیشتر دیده شدن تبلیغات شما می‌شود.
  • در تولید محتوا برای تبلیغات باید مخاطب را در ساده‌ترین حالت به خواسته‌اش برسانید و راهنمایی‌اش کنید. اگر سوالی در ذهن مخاطب است به آن پاسخ دهید. برای این کار می‌توانید از محتوای تصویری و ویدئویی نیز استفاده کنید.
  • گوگل ادز تمامی داده‌های کمپین‌ها را جمع‌آوری می‌کند. نرخ کلیک، نرخ تبدیل، نرخ بازگشت سرمایه و… از جمله همین داده‌ها هستند. به کمک این داده‌ها می‌توانید کمپین تبلیغاتی خود را ارزیابی کرده و آن را بهینه کنید.

پیش از بررسی یکی دیگر از روش های تبلیغات صرافی از شما دعوت می کنیم در صورتی که برای طراحی سایت خود نیاز به کمک و راهنمایی دارید به طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال هم سر بزنید.

۲. تبلیغات بنری آنلاین برای صرافی‌ها

از دیگر شیوه‌های پرکاربرد برای تبلیغات صرافی‌ها می‌توان به تبلیغات کلیکی اشاره کرد. این سبک از تبلیغات را ممکن است با نام تبلیغات بنری آنلاین هم بشناسید. تبلیغات بنری بیشتر در سایت‌های خبری، سایت‌های دانلود فیلم و موسیقی و سایت‌های دایرکتوری دیده می‌شوند. در ایران پلتفرم‌هایی مثل صبا ویژن، یکتانت و تپسل در این زمینه فعالیت می‌کنند. با این حال چون این پلتفرم‌ها نقاط ضعفی دارند، برخی از کسب و کارهای ایرانی ترجیح می‌دهند برای تبلیغات بنری هم به سراغ گوگل ادز بروند.

تبلیغات بنری گوگل داخل شبکه نمایش گوگل انجام می‌شود. این شبکه نمایش بیش از ۳۵ میلیون سایت و اپلیکیشن را در بر می‌گیرد. گستردگی شبکه تبلیغاتی گوگل ادز و الگوریتم‌های هوش مصنوعی باعث شده تا تبلیغات کلیکی گوگل بیشتر مورد توجه کسب و کارها باشد.

تبلیغات بنری گوگل به‌صورت همسان انجام می‌شود. به نحوی که تبلیغات شما صرفاً در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های به نمایش در می‌آید که محتوای آن‌ها متناسب با حوزه صرافی و کریپتو باشد. به این شکل شانس دریافت کلیک افزایش پیدا می‌کند.

نکته دیگر اینکه هزینه این تبلیغات به ازای دریافت هر کلیک یا هر تبدیل محاسبه می‌شود. در نتیجه از نظر هزینه‌ای هم مقرون به‌صرفه است. خصوصاً که نرخ بازگشت سرمایه در گوگل ادز به حدود ۲۰۰ درصد می‌رسد.

نکات لازم برای تبلیغات بنری صرافی ارز دیجیتال

  • افزایش ترافیک سایت، جذب سرنخ، افزایش آگاهی از برند و جذب مشتریان جدید از اهدافی است که در تبلیغات کلیکی می‌توان دنبال کرد.
  • برای تبلیغات کلیکی باید از بنر یا ویدئوهای کوتاه استفاده کنید. کیفیت مدیای تولید شده نقش مهمی در این سبک از تبلیغات دارد. در نتیجه توصیه می‌کنیم برای این بخش وقت بگذارید و حتی هزینه کنید.
  • انتخاب ابعاد بنر، رنگ‌بندی، عنوان، تصویر پس‌زمینه و متن توضیحات جزء مواردی است که در تبلیغات کلیکی اهمیت دارند. 
  • عنوان بنرهای تبلیغاتی باید ترغیب کننده باشند. استفاده از کلمات قدرتمند، استفاده از علائم نگارشی و اعداد راهکارهایی برای جذاب‌تر کردن عناوین تبلیغات است.
  • در نوشتن توضیحات بنرها باید از کلمات گزیده و ساده‌ای استفاده کنید. انتخاب کلمات باید متناسب با هدف کمپین باشد و کاربر را ترغیب به کلیک روی بنر کند.
  • داشتن فراخوان اقدام به عمل در تبلیغات بنری اهمیت ویژه‌ای دارد. تبلیغات بنری باید کاربر را ترغیب به انجام کاری مشخص کند.
  • اگر در انتخاب رنگ، عنوان، تصویر و… بنر تردید دارید، جای نگرانی نیست. می‌توانید از روش‌هایی مثل A/B تست کمک بگیرید و بنرهای مختلف را امتحان کنید.
  • داده‌های تبلیغات بنری در گوگل ادز ذخیره می‌شود. با آنالیز این داده‌ها می‌توانید کمپین‌های بنری را بهینه‌سازی کنید.

۳. تبلیغ صرافی در سوشال مدیا

با توجه به استفاده مستمر ایرانی‌ها از شبکه‌های اجتماعی، می‌توان برای تبلیغات صرافی ارز دیجیتال هم به این پلتفرم‌ها نیم‌ نگاهی داشت. از جمله شبکه‌های اجتماعی محبوب بین کاربران ایرانی می‌توان به اینستاگرام، تلگرام و توییتر اشاره کرد. البته گزینه‌های مثل تیک تاک، پینترست و پلتفرم‌های داخلی هم در دسترس هستند؛ اما این موارد برای تبلیغ ارز دیجیتال گزینه‌های مناسبی محسوب نمی‌شوند.

در حال حاضر برای تبلیغ در سوشال مدیا دو گزینه زیر پیش روی صرافی‌ها قرار دارد:

  • تبلیغ به‌واسطه اینفلوئنسرها

اینفلوئنسرها، کاربرانی هستند که به‌واسطه فعالیت محتوایی، دنبال کنندگان بالایی جذب کرده‌اند و می‌توانند روی نظر دنبال کنندگان خود تاثیر مستقیم بگذارند. کسب و کارها نیز از این فرصت برای تبلیغات استفاده می‌کنند. اینفلوئنسر مارکتینگ در فضای اینستاگرام مرسوم‌تر است؛ اما در تلگرام، توییتر و یوتیوب هم ممکن است با تبلیغات اینفلوئنسری روبرو شوید.

  • تبلیغات مستقیم در پلتفرم

اینستاگرام، توییتر و تلگرام امکان تبلیغات مستقیم را نیز برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. در این سبک از تبلیغات باید مبلغی را به خود پلتفرم بپردازید تا پست یا تبلیغ شما را اصطلاحاً پروموت کند.

نکات لازم برای تبلیغ صرافی ارز دیجیتال در سوشال مدیا

  • اگر برای تبلیغ صرافی ارز دیجیتال اینفلوئنسر مارکتینگ را در نظر دارید، توصیه می‌کنیم به سراغ پیج‌هایی بروید که به طور تخصصی در حوزه‌های مالی فعالیت می‌کنند. این کاربران حتی اگر دنبال کنندگان کمتری هم داشته باشند، چون زمینه کاری‌شان با شما مشترک است، اثربخشی بیشتری روی مخاطبان خود دارند.
  • اگرچه تبلیغات مستقیم در پلتفرم‌ها نیز اثربخشی خوبی دارد، اما اغلب اینفلوئنسر مارکتینگ برای صرافی‌ها جذاب‌تر است.
  • در تولید محتوا برای تبلیغات سوشال مدیا خلاقیت اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. ساخت تبلیغات تعاملی، ایجاد چالش، دادن وعده‌های جذاب مثل جوایز نامحدود و… راهکارهایی برای ترغیب کاربران در شبکه‌های اجتماعی است.
  • تولید محتوای با کیفیت هم بال دیگر موفقیت در این مسیر است. خلاقیت در کنار کیفیت است که نتیجه لازم را همراه خود می‌آورد.
  • برای پیدا کردن بهترین پلتفرم‌ها برای تبلیغات صرافی می‌توانید رقبای خود را زیر نظر بگیرید و ببینید آن‌ها چگونه عمل می‌کنند.
  • در تبلیغات سوشال مدیا باید از انواع محتوای تصویری، متنی و ویدئویی در کنار هم استفاده کنید. استفاده از تمام ظرفیت‌ها باعث می‌شود تا تبلیغات موثرتری داشته باشید.
  • داده‌های مربوط به کمپین‌های سوشال مدیا را باید جمع‌آوری کنید. برای این کار می‌توانید از ابزارها کمک بگیرید یا مثلاً با در نظر گرفتن یک کد تخفیف خاص مخاطبان تبلیغ را رهگیری کنید. به این شکل می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی را ارزیابی کرده و بهینه نمایید.

۴. تبلیغات ویدئویی برای صرافی ارز دیجیتال

تبلیغات ویدئویی گزینه جذابی برای صرافی‌های ارز دیجیتال است. برای اجرای تبلیغات ویدئویی می‌توانید از پلتفرم‌های داخلی مثل آپارات، نماوا، فیلیمو و… کمک بگیرید. این پلتفرم‌ها امکان پخش ویدئوهای تبلیغاتی را دارند. همچنین در آن‌ها می‌توانید تبلیغات بنری را نیز به شکل هم‌زمان اجرا کنید.

اگر در بین پلتفرم‌های خارجی هم به دنبال بهترین گزینه هستید، می‌توانید به سراغ یوتیوب بروید. در حال حاضر یوتیوب بیش از ۲ میلیارد کاربر دارد. در ایران هم اغلب کاربران یوتیوب در رده سنی ۱۸ تا ۴۵ سال قرار می‌گیرند و هر روز بر تعدادشان افزوده می‌شود. به همین خاطر یوتیوب فرصت تبلیغاتی خوبی برای کسب و کارهای ایرانی فراهم کرده است.

 

تبلیغات ویدیویی ارز دیجیتالتبلیغات ویدیویی ارز دیجیتال

 

تبلیغات در یوتیوب به شکل‌های متفاوتی اجرا می‌شود. در صفحه تبلیغات یوتیوبی درباره انواع شیوه‌های تبلیغاتی در این پلتفرم صحبت کرده‌ایم. هزینه این تبلیغات هم معمولاً به ازای هر کلیک و یا هر ۱۰۰۰ بار نمایش تبلیغات محاسبه می‌شود. هزینه‌ تبلیغات صرافی در یوتیوب حتی از تبلیغ در صفحه نتایج هم ارزان‌تر خواهد بود. به همین دلیل گزینه مطلوبی برای تبلیغات است.

نکات لازم برای تبلیغ صرافی در یوتیوب

  • اهداف کمپین‌های یوتیوبی می‌تواند جذب کاربر جدید، افزایش آگاهی از برند، تبلیغ خدمات، تبلیغات جشنواره‌ای و… باشد. مشخص کردن اهداف کمپین نکته‌ای است که در تولید محتوا برای تبلیغات حائز اهمیت است.
  • کیفیت محتوا در تبلیغات ویدئویی اهمیت ویژه‌ای دارد. قالب تبلیغات ویدئویی می‌تواند انیمیشن، فیلم کوتاه، تیزر و… باشد. اینکه برای تهیه ویدئوی تبلیغات هزینه کنید، در اینجا کاملاً منطقی است.
  • تبلیغات ویدئویی می‌تواند به‌صورت تعاملی تولید شود و یا یک چالش را برای کاربر تعریف کند. این کار باعث جذب بیشتر تبلیغات می‌شود. البته برخی از تبلیغ‌ها نیز با هدف معرفی خدمات جدید ساخته می‌شوند که قالب آموزشی دارند.
  • علاوه بر محتوای ویدئویی، باید برای انتخاب عنوان و توضیحات مختصر تبلیغ هم وقت بگذارید. استفاده از کلمات قدرتمند، کمک گرفتن از اعداد و استفاده از علائم نگارشی باعث جذابیت بیشتر عناوین تبلیغات می‌شود. در نوشتن توضیحات هم بهتر است از جمله‌های کوتاه و ساده استفاده شود.
  • تبلیغات ویدئویی در پایان باید مخاطب را دعوت به انجام کار مشخصی کنند. این CTA باید متناسب با اهداف کمپین انتخاب شود
  • داده‌های تبلیغات ویدئویی در گوگل ادز ذخیره می‌شود. به کمک این داده‌ها می‌توانید کمپین تبلیغاتی خود را آنالیز کرده و بهینه‌سازی کنید.

۵. تبلیغات پیامکی برای صرافی ارز دیجیتال

اگر به دنبال ارزان‌ترین شیوه تبلیغات برای صرافی هستید، بهتر است تبلیغات پیامکی را انتخاب کنید. کسب و کارها اغلب برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی به سراغ آژانس‌های واسطه می‌روند. این آژانس‌ها می‌توانند پیامک‌های تبلیغاتی را بر اساس لوکیشن و پیش‌شماره فیلتر کرده و ارسال کنند. با این حال ارسال پیامک‌های تبلیغاتی انبوه نرخ تبدیل بالایی ندارد.

 

تبلیغات پیامکی ارز دیجیتالتبلیغات پیامکی ارز دیجیتال

 

راهکار دیگر برای تبلیغات پیامکی هم استفاده از بانک شماره‌های دسته‌بندی شده است. اگر به‌واسطه شیوه‌های دیگری شماره تلفن مخاطبان و کاربران صرافی را ذخیره کرده باشید، می‌توانید از همین بانک برای ارسال پیامک تبلیغاتی هم استفاده کنید. این سبک از تبلیغات برای معرفی خدمات جدید یا اطلاع‌رسانی درباره جشنواره‌های خاص گزینه خوبی است.

نکات لازم برای تبلیغات پیامکی

  • تعداد کلمات در تبلیغات پیامکی محدود است. به همین دلیل باید واژه‌ها را با وسواس انتخاب کرده و کنار هم قرار دهید. استفاده از کلمات قدرتمند، اعداد و علائم نگارشی باعث جلب توجه بیشتر پیامک‌های تبلیغاتی می‌شود.
  • شروع پیامک‌های تبلیغاتی اولین نقطه تعامل کاربران با تبلیغات صرافی است. به همین خاطر کلمات ابتدایی باید ضربه‌ای باشند و مخاطب را از همان ابتدا درگیر کنند.
  • داده وعده‌هایی مثل کاهش کمیسیون خرید و فروش، ارائه کد تخفیف، اعطای رمزارز به‌عنوان جایزه و… راهکارهایی برای جذب بیشتر پیامک‌های تبلیغاتی است.
  • اگر در نوشتن متن‌های تبلیغاتی تردید دارید، از A/B تست برای قضاوت بهترین پیامک تبلیغاتی کمک بگیرید.

نمونه متن تبلیغات ارز دیجیتال

  • خرید و فروش لحظه‌ای ارزهای دیجیتال با کمترین کمیسیون پرداختی در ایران.
  • بیت کوین سقف جدید زد! بیت کوین رایگان می‌خوای؟ همین امروز ثبت‌نام کن.
  • بیت کوین به قله ۷۱ هزار دلار رسید. خرید آسان بیت کوین با آبان تتر.
  • صرافی تبدیل، تنها صرافی ایرانی با امکان ترید ارزهای دیجیتال.
  • وام سریع و بدون ضامن می‌خوای؟ با ضمانت بیت کوین وام بگیر. آبان تتر.
  • بازار پیش‌فروش همستر کامبت در صرافی تبدیل. در تبدیل توکن همسترت رو بفروش.
  • دوستت رو دعوت کن؛ نات کوین رایگان بگیر!

سخن آخر

تعداد صرافی‌های ارز دیجیتال هر روز در حال افزایش است. اگر دارای یک صرافی هستید و نمی‌خواهید از رقبای خود عقب باشید، باید به سراغ تبلیغات بروید. پلتفرم‌های شبکه اجتماعی، صفحه نتایج گوگل، تبلیغات ویدئویی، ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و اجرای تبلیغات کلیکی گزینه‌های جذابی برای تبلیغات صرافی هستند. در این مقاله درباره هرکدام از این موارد صحبت کردیم. اگر سوال دیگری دارید، در کامنت‌های همین پست پاسخگوی شما خواهیم بود.



منبع

پست های مرتبط

راهنمای کامل تبلیغات گوگل برای استارت آپ ها

چه مقدار بودجه برای تبلیغات گوگل برای استارت آپ ها مناسب است؟…

تبلیغات هتل، بررسی بهترین روش های 2024

دیده شدن مهم‌ترین دغدغه‌ای است که کسب و کارهای مختلف دارند. این…

اسکریپت های مدیریت هزینه کمپین و ادگروپ | آقای وب

زمان مطالعه: 6 دقیقههمواره در کلاس های سرچ ادز پلاس مجموعه HDM…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

آخرین پست ها

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب