صفحه اصلی > آموزشی : تگ‌ یوتیوب چیست؟ (آموزش تگ‌گذاری ویدیوهای یوتیوب)

تگ‌ یوتیوب چیست؟ (آموزش تگ‌گذاری ویدیوهای یوتیوب)


تگ یوتیوب کلماتی است که نشان دهنده موضوع محتوای شما در یوتیوب است. سرنوشت ویدئوی یوتیوب شما به دست تگ‌هایش است! بله؛ آمار نشان می‌دهد که تگ گذاری در یوتیوب تا ۷۵% بر روی دیده‌شدن یک ویدئو تاثیر دارد. یعنی استفاده از تگ‌های خوب می‌تواند بازدید ویدئوتان را ۷۵% بالا ببرد و آن را از قعر چاه به اوج ماه برساند! و برعکس، استفاده از تگ‌های نامناسب می‌تواند بازدید ویدئوی شما را هفتاد و پنج درصد پایین بیاورد. چه سرنوشت شوم و تلخی! در این مطلب از آقای وب، کمکتان می‌کنیم با تگ گذاری درست و هوشمندانه سرنوشت خوبی را برای ویدئوی یوتیوب تان رقم بزنید.

تگ یوتیوب چیست؟

تگ یوتیوب (YouTube Tag) کلمات یا عباراتی هستند که به کمک این تگ ها می‌توانید به یوتیوب کمک کنید تا موضوع و محتوای ویدیوی شما را بهتر متوجه شود و آن را در نتایج جستجو برای مخاطبان علاقه مند، نمایش دهد.

با ما همراه باشید تا ابتدا نحوه تگ گذاری را قدم‌به‌قدم یادتان بدهیم و سپس رمز و رازهای انتخاب تگ‌های خوب برایتان برملا ‌کنیم.

آموزش تگ گذاری در یوتیوب در یک دقیقه: ۳ قدم آسان و سریع!

برای تگ گذاری در یوتیوب ابتدا باید وارد یوتیوب استادیو بشوید و بر روی گزینه «Content» در سمت چپ صفحه کلیک کنید. سپس در پایین صفحه، تگ‌های موردنظرتان را در باکس «Add Tags» بنویسید. اجازه دهید مرحله‌به‌مرحله کار را به همراه آموزش تصویری نشانتان دهیم:

  1. مرحله اول: بر روی آیکن اکانتتان در بالای صفحه (سمت راست) کلیک کرده و گزینه «Youtube Studio» را انتخاب کنید. حالا شما وارد استودیوی یوتیوب شده‌اید!

راهنمای تصویری این مرحله را در عکس زیر ببینید:

  1. مرحله دوم: حالا ویدئوتان را آپلود کنید. (البته اگر هنوز این کار را نکرده‌اید!) برای آپلود ویدئو کافی است بر روی دکمه “Create” کلیک کرده و سپس گزینه “Upload Video” را انتخاب کنید.
تگ‌ یوتیوب چیست؟
  1. مرحله سوم: اگر قبلاً ویدئو را آپلود کرده‌اید، در منوی سمت چپ بر روی گزینه “Content” کلیک کرده و ویدئوی موردنظرتان را انتخاب کنید.
تگ‌ یوتیوب چیست؟

سپس در همان صفحه پایین بروید تا به گزینه “Add Tags” برسید.

تگ‌ یوتیوب چیست؟

اما اگر الان در حال آپلودکردن ویدئوی خود هستید، بر روی گزینه “Show More” کلیک کنید تا قسمت تگ گذاری برایتان ظاهر شود.

Step four of how to add tags to YouTube videos

مطلب مرتبط: ۸ روش طلایی کسب درآمد از یوتیوب و شرایط درآمد از‌‌آن در ایران

مثل حرفه‌ای‌ها تگ گذاری کنید! ۶ راز تگ‌گذاری که فقط حرفه‌ای‌ها می‌دانند

همه یوتیوبرها از تگ استفاده می‌کنند؛ اما چرا بعضی بازدید میلیونی می‌گیرند و بعضی اصلا رتبه نمی‌گیرند؟ برای گرفتن رتبه‌های برتر در یوتیوب، باید مثل حرفه‌ای‌ها تگ‌گذاری کنید. اجازه دهید ۶ راز تگ‌گذاری حرفه‌ای یوتیوب را برایتان برملا کنیم:

  1. تگ اول باید کلمه کلیدی اصلی باشد و تگ‌های بعدی را بر اساس اهمیت اولویت‌بندی کنید.

می‌گویند نباید زود قضاوت کرد؛ اما یوتیوب خیلی زود در مورد ویدئوی شما قضاوت می‌کند! یعنی بر اساس همان تگ اول و دوم و سوم به ویدئو رتبه می‌دهد. تگ‌های بعدی نقش کمتری در رتبه ویدئوتان دارند. پس تمام هنرتان را در تگ‌های اول تا سوم رو کنید و در انتخاب این سه تگ حسابی وسواس و دقت به خرج دهید! اولین تگ یوتیوب باید دقیقاً همان کلمه کلیدی هدفتان باشد. مابقی تگ‌ها را نیز به ترتیب اهمیت اولویت‌بندی کنید.

  • مثال: فرض کنید یک ویدئوی آموزشی برای کوچک کردن دماغ با کانتور را آپلود کرده‌اید. با کمک ابزارهای پیدا کردن کلمات کلیدی یوتیوب، متوجه می‌شوید که بهترین کلمه کلیدی برای این موضوع «کوچک کردن بینی با کانتور» است. پس همین عبارت را به عنوان اولین تگ یوتیوب قرار بدهید. برای دو الی سه تگ بعدی نیز به ترتیب پر جستجوترین عبارت‌ها در این زمینه را انتخاب کنید.
  1. برای تگ‌های دیگر از کلمات کلیدی کلی و گسترده استفاده کنید.

گفتیم که برای تگ‌های اول تا سوم باید از عبارت‌های جزئی‌تر، دقیق‌تر و طولانی‌تر استفاده کنید. یعنی سه تگ اول باید موضوع ویدئو را با جزئیات توصیف کنند. اما برای تگ‌های چهارم به بعد از عبارت‌های کلی‌تر، کوتاه‌تر و گسترده‌تر استفاده کنید که موضوع کلی ویدئوتان را توصیف می‌کنند.

  • مثال: فرض کنید یک ویدئو با عنوان «چطور پوش آپ بزنیم» را آپلود کرده‌ایم. برای تگ اول، دقیقاً همین عبارت کلیدی اصلی را استفاده می‌کنیم: «چطور پوش آپ بزنیم.» این عبارت موضوع دقیق و جزئی ویدئو را توصیف می‌کند. نمونه زبان انگلیسی همین تگ گذاری را در زیر می‌بینیم:
تگ‌ یوتیوب چیست؟

اما برای تگ‌های چهارم به بعد، از کلمات و عبارت‌های کلی‌تر و کوتاه‌تر استفاده می‌کنیم. مثلاً: «ورزش»، «تناسب‌اندام»، و…

تگ‌ یوتیوب چیست؟
  1. در استفاده از تگ‌های یوتیوب زیاده‌روی نکنید.

بسیاری از یوتیوبرهای تازه‌کار ویدئوشان را با تگ‌های فراوان بمباران می‌کنند! اما در نهایت، به‌جای ثواب‌کردن کباب خواهند شد! به یاد داشته باشید که هدف از تگ گذاری در یوتیوب این است که موتور جستجو موضوع محتوای ما را بهتر درک کند؛ اما اگر روی هر ویدئو ۲۰ عدد تگ بگذارید، یوتیوب را گیج خواهید کرد!

  • مثال: نگاهی به تگ‌های ویدئو در تصویر زیر بیندازید و خودتان را جای یوتیوب بیچاره بگذارید! اگر شما بودید، آیا موضوع این ویدئو را متوجه می‌شدید؟
تگ‌ یوتیوب چیست؟

تگ دوم «وبلاگ‌نویسی» است؛ اما در تگ سیزدهم عبارت «درس‌های زندگی» را می‌بینیم! بالاخره موضوع اصلی این ویدئو چیست؟! هر تگ برای خودش سازی می‌زند و موتور جستجوی بی‌زبان نمی‌داند به ساز کدامشان برقصد! پس در استفاده از تگ‌های یوتیوب زیاده‌روی نکنید. به ۵ الی ۸ تگ که موضوع ویدئوتان را به درستی توصیف می‌کنند، اکتفا کنید.

مطلب مرتبط: ۲۱ ایده پولساز برای ساخت ویدیو در یوتیوب

  1. اکثر تگ‌ها را بین ۲ تا ۳ کلمه نگه دارید.

یوتیوب تگ‌های ۲ الی ۳ کلمه‌ای را دوست دارد! پس آیا باید تمام تگ‌هایمان به یک اندازه باشند؟ البته که نه. گفتیم که بعضی از تگ‌ها باید یک کلمه‌ای باشند و موضوع کلی ویدئو را توصیف کنند. (مثلاً: آشپزی) از طرف دیگر، بعضی از تگ‌ها نیز باید طولانی‌تر باشند و موضوع ویدئو را با جزئیات کامل توصیف کنند. (مثلاً: چطور کیک شکلاتی خانگی درست کنیم؟) اما به طور کلی بهتر است اکثر تگ‌هایتان را بین ۲ الی ۳ کلمه نگه دارید.

  • مثال: فرض کنیم یک ویدئو در مورد “طرز تهیه کیک شکلاتی در خانه” را منتشر کرده‌اید. اگر از چندین و چند تگ یک‌کلمه‌ای مثل «کیک»، «شکلاتی»، «آموزش» و… استفاده می‌کنید، سخت در اشتباهید! (خیلی از یوتیوبرها این اشتباه را مرتکب می‌شوند.) به‌جای استفاده از چندین تگ یک‌کلمه‌ای، از تگ‌های توصیفی استفاده کنید؛ مثلاً: «پخت کیک شکلاتی»؛ «کیک شکلاتی خانگی»؛ «آموزش کیک شکلاتی»
  1. از قابلیت «پیشنهاد اتوماتیک» یوتیوب کمک بگیرید.

قابلیت «پیشنهاد اتوماتیک» یا همان «Auto Suggest» در پیدا کردن تگ‌های خوب کمک بزرگی می‌کند. وقتی یک کلمه را در باکس تگ گذاری می‌نویسید، یوتیوب خودش دست‌به‌کار می‌شود و عبارت‌های پر جستجو و پرطرف‌دار در آن زمینه را پیشنهاد می‌دهد. پس این پیشنهادها را دست‌کم نگیرید و از آن‌ها ساده نگذرید!

  • مثال: در تصویر زیر می‌بینید که عبارت «دوخت دکمه» را به انگلیسی در باکس تگ گذاری نوشتیم. یوتیوب خودش آستین بالا زد و عبارت‌های پر جستجو در این زمینه را به ما پیشنهاد داد! مثلاً «دوخت دکمه برای شلوار»؛ «دوخت دکمه با دست»؛ «دوخت دکمه پیراهن»؛ و… این‌ها عباراتی هستند که کاربران زیاد جستجو می‌کنند؛ پس از آن‌ها ساده نگذرید و هنگام تگ گذاری در یوتیوب از این پیشنهادها نیز استفاده کنید!
تگ‌ یوتیوب چیست؟
  1. از ابزارهای تگ گذاری در یوتیوب کمک بگیرید.

هیچ‌چیزی خسته‌کننده‌تر از این نیست که ساعت‌ها به اسکرین زل بزنیم تا شاید فرجی شود و چند تگ خوب به ذهنمان برسد! به‌جای این کار، هوشمندانه عمل کنید و از ابزارهای یوتیوب برای انتخاب تگ کمک بگیرید. با استفاده از این ابزارها نه‌تنها در وقتتان صرفه‌جویی می‌کنید، بلکه رتبه بهتری را نیز خواهید گرفت! اجازه دهید دو ابزار خوب برای انتخاب بهترین تگ یوتیوب را به شما معرفی کنیم:

  1. Tag Tube (رایگان)
  2. VidIQ (پولی)

کافی است موضوع ویدئوتان را به این ابزارها بدهید و در سه سوت بهترین تگ‌ها را تحویل بگیرید!

  • مثال: با جستجوی واژه «SEO» در ابزار VidIQ، ده‌ها پیشنهاد برای تگ گذاری دریافت کردیم. کافی است از بین پیشنهادهای ارائه شده، روی تگ مورد پسندمان کلیک کنیم تا به ویدئو اضافه شود. (نمونه تصویری را در زیر ببینید.)
تگ‌ یوتیوب چیست؟

۵ گنج ارزشمند تگ گذاری در یوتیوب! توصیه‌های کوتاه اما حیاتی

  1. فرض کنید نمی‌دانید عنوان ویدئوتان چیست و تگ‌هایتان را بخوانید! آیا فقط با نگاه‌کردن به تگ‌ها می‌توانید موضوع ویدئو را متوجه شوید؟ اگر جوابتان مثبت است، پس با همین فرمان جلو بروید!
  2. سعی نکنید یوتیوب را فریب دهید! بعضی از یوتیوبرها اسم یک کانال یوتیوب مشهور یا نام یک سلبریتی را به عنوان تگ استفاده می‌کنند تا از شهرت آن‌ها به نفع ویدئوشان استفاده کنند. شما این کار را انجام ندهید و فقط تگ‌های درست و مرتبط با محتوایتان را استفاده کنید.
  3. از تگ‌های رقیبان برترتان الهام بگیرید! یعنی موضوع ویدئوتان را در یوتیوب جستجو کنید و تگ‌های ویدئوهای برتر را ببینید. از آن‌ها الهام بگیرید و بعضی از تگ‌ها را استفاده کنید!
  4. به یاد داشته باشید که هدف از تگ گذاری گرفتن رتبه بهتر است! پس طی مرور زمان رتبه هر ویدئو را پیگیری کنید و ببینید که چه تگ‌هایی رتبه بهتری به شما می‌دهند.
  5. از کلمات مترادف نیز استفاده کنید! مخاطبان شما هنگام جستجو در مورد آن موضوع از چه کلمات دیگری نیز ممکن است استفاده کنند؟ از آن کلمات مترادف نیز در تگ‌های ویدئو یوتیوبتان استفاده کنید.

آیا تگ گذاری در یوتیوب واقعاً فایده دارد؟ ۳ معجزه که با تگ‌ها رقم می‌خورند!

این روزها اختلاف‌نظر در مورد تگ گذاری بین یوتیوبرها زیاد است! بعضی از یوتیوبرها می‌گویند که تگ گذاری یوتیوب دیگر اهمیتی ندارد؛ اما آیا واقعاً این‌چنین است؟ خیر؛ تگ‌گذاری به‌خصوص برای کانال‌های تازه‌کار بسیار مهم است؛ زیرا در شروع کار، یوتیوب موضوع اصلی کانال شما را نمی‌داند! اینجاست که تگ‌ها مثل یک فرشته نجات به یاری‌تان می‌شتابند و موضوع کانال و ویدئوهای شما را به ربات‌ها می‌گویند. البته وقتی کانالتان به‌مرورزمان مشهور شود، اهمیت تگ گذاری کمتر می‌شود.

اما همچنان تگ گذاری در یوتیوب ۳ فایده اصلی را برای کانالتان رقم می‌زند:

  1. یوتیوب با کمک تگ‌ها موضوع ویدئوی شما را درک می‌کند و آن را به کاربرانی که در جستجوی آن مبحث هستند، نشان می‌دهد.
  2. استفاده از تگ‌ها باعث می‌شود که شانس نمایش ویدئوی شما در قسمت پیشنهادها (Suggestions) یا صفحه اصلی هر کاربر (Home Page) بالاتر برود.
  3. با وجود تگ‌ها موتور جستجو سریع‌تر ویدئوی شما را ایندکس می‌کند. درنتیجه کاربران خارج از یوتیوب نیز آن را پیدا خواهند کرد. مثلاً ویدئوی شما علاوه بر یوتیوب، در قسمت جستجوهای گوگل نیز نمایش داده می‌شود.

تگ گذاری کافی نیست! با آقای وب کانالتان را سریع‌تر به شهرت برسانید.

درست است که استفاده از تکنیک‌هایی مثل تگ گذاری در دیده‌شدن ویدئوی شما مؤثر هستند؛ اما یادتان باشد که اکثر رقبایتان نیز از تگ گذاری استفاده می‌کنند! برای دیده‌شدن و پیشی‌گرفتن از رقبا، باید کاری متفاوت از آن‌ها را انجام دهید! پیشنهاد ما استفاده از «تبلیغات یوتیوب» است که خیلی سریع در عرض فقط چند روز ویدئوی شما را به صدر نتایج جستجو می‌رساند.

اگر ویدئوهایتان هنوز رتبه‌های خوبی نگرفته‌اند و دیده نمی‌شوند، شما محکوم به این سرنوشت نیستید! می‌توانید با استفاده از «تبلیغات یوتیوب» کانالتان را به صدر نتایج جستجو برسانید. این امکان برای یوتیوبرهای تازه‌کار مثل یک میان‌بر است! زیرا رتبه‌گرفتن در یوتیوب فرایندی زما‌ن‌بر و پرزحمت است؛ اما با استفاده از این امکان، می‌توانید یک‌شبه بالاترین جایگاه یوتیوب را از آنِ خود کنید و سریع‌تر به شهرت برسید.

ما در آکادمی آقای وب، پارتنر برتر گوگل در ایران، مفتخریم که در این زمینه کمکتان کنیم. جهت راهنمایی بیشتر برای فعال‌کردن تبلیغات یوتیوب، لطفاً با کلیک بر روی آیکن تلفن در بالای صفحه با ما تماس بگیرید تا با صبر و حوصله پاسخگویتان باشیم. امیدواریم با این آموزش تگ گذاری در یوتیوب کمک کوچکی در مسیر رسیدن به هدف بزرگتان به شما کرده باشیم!

  • ترفندهای نوشتن کپشن اینستاگرام
  • تگ‌ یوتیوب چیست؟ (آموزش تگ‌گذاری ویدیوهای یوتیوب)
  • ۱۷ راه برای افزایش فالوور اینستاگرام (طبق الگوریتم ۲۰۲۴)
  • نرخ تعامل اینستاگرام (اینگیجمنت ریت) چیست و چه فاکتورهایی دارد؟
  • ریلز اینستاگرام چیست و چگونه ریلز بگذاریم؟

نوشته تگ‌ یوتیوب چیست؟ (آموزش تگ‌گذاری ویدیوهای یوتیوب) اولین بار در آقای وب:‌ آژانس تبلیغات آنلاین. پدیدار شد.



منبع

پست های مرتبط

دستورات مانیتورینگ لینوکس: 20 ابزار خط فرمان برای نظارت بر عملکرد لینوکس

مدیر سیستم یا مدیر شبکه وظیفه اشکال‌زدایی و نظارت بر مشکلات سیستم…

رفع مشکل لود stats.wp.com در سایت‌های وردپرسی و افزایش سرعت

مشکل لود شدن stats.wp.com به دلیل اسکریپت‌های خارجی است که برای جمع‌آوری…

تنظیم و تعیین زبان تبلیغات گوگل

یکی از تنظیمات مهم تبلیغات گوگل، تنظیمات مربوط به زبان است. با…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

آخرین پست ها

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب