صفحه اصلی > آموزشی : پاسخ هوش مصنوعی ChatGPT به رایج‌ترین سوالات حوزه توسعه وب

پاسخ هوش مصنوعی ChatGPT به رایج‌ترین سوالات حوزه توسعه وب


در روزهای اخیر، طبق روال همیشه به دنبال جدیدترین و کاربردی‌ترین موضوعات حوزه مدیریت سایت، وردپرس و… برای تولید محتوای جدید برای همراهان آقای وب بودیم که در لیست پیشنهادات سازمانی خودمان به یک موضوع پیشنهادی جذاب برخوردیم؛ «از نگاه هوش مصنوعی یک هاستینگ خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟»

با خود گفتیم چه زمانی بهتر از الان می‌توان برای نوشتن یک مقاله در حوزه هوش مصنوعی پیدا کرد(؟)، آن هم دقیقا زمانی که تب استفاده از هوش مصنوعی داغ‌تر از همیشه است و هر روز بارها و بارها عبارت «هوش مصنوعی» را در وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌شنویم!

تنها کافیست که به صفحه اکسپلور اینستاگرام خود سری بزنید تا محتواهای مختلفی که اساس همه آن‌ها بر پایه هوش مصنوعی است را مشاهده کنید. همین موضوع باعث شد که ما هم امروز به سراغ هوش مصنوعی معروف و محبوب ChatGPT برویم و برخی از سوالات رایج کاربران را از این هوش مصنوعی بپرسیم.

در ادامه این مقاله می‌توانید لیستی از رایج‌ترین سوالات کاربران در زمان خرید یک سرویس میزبانی از شرکت‌های هاستینگ مختلف و پاسخ هوش مصنوعی Chat GPT به این پرسش‌ها را ببینید اما قبل از شروع مقاله لازم است اشاره کنیم که ما از ورژن 4 هوش مصنوعی چت جی‌بی‌تی (نسخه اصلی) استفاده می‌کنیم که متاسفانه امکان ثبت‌نام در آن برای کاربران ایرانی وجود ندارد و حتی با شناسایی IP شما (IP ایران)، امکان استفاده از خدمات آن وجود نخواهد داشت.

از آنجایی که علاقه‌مندیم تمامی همراهان آقای وب در سرتاسر کشور عزیزمان ایران بتوانند از هوش مصنوعی‌های شناخته‌شده استفاده کنند، در انتهای این مقاله به‌عنوان یک جمع‌بندی جذاب، بهترین وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات هوش مصنوعی که بدون هیچ پیش‌نیازی به کاربران ایرانی هم خدمات می‌دهند را معرفی خواهیم کرد؛ پس تا انتهای این نوشته با ما در آقای وب همراه باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

مهم‌ترین ویژگی‌های یک هاست اشتراکی خوب از نظر Chat GPT

مسلما اگر هر یک از ما مهم‌ترین ویژگی‌های لازم برای خرید محصول مدنظرمان را بدانیم، می‌توانیم بسیار هوشمندانه‌تر خرید کنیم و با مبلغ مدنظر خودمان بهترین انتخاب را داشته باشیم.

مثلا برای خرید یک نمایشگر باید مواردی از جمله نوع پنل نمایشگر، رزولوشن قابل پخش، پورت‌های خروجی و ورودی و… را بررسی کنیم. با دانستن این مشخصه‌ها دیگر خودمان را محدود به یک برند نخواهیم کرد و می‌توانیم در میان حجم زیادی از برندهای مختلف جستجو کرده و محصول مدنظرمان را پیدا کنیم. به این شکل هزینه اضافی بابت خرید یک برند معروف هم نخواهیم کرد و در ازای کیفیت سخت افزار دریافتی‌مان ملزم به پرداخت هزینه هستیم.

دقیقا عین مثال بالا را می‌توان در حوزه میزبانی وب هم مشاهده کرد. شما با دانستن مهم‌ترین نکات لازم برای خرید هاست مناسب، می‌توانید با توجه به وب‌سایت خودتان و میزان بودجه‌ای که برای خرید هاست تنظیم کرده‌اید، اقدام به خرید سرویس میزبانی مناسب خود نمایید؛ اما فکر می‌کنید مهم‌ترین ویژگی‌های یک سرویس میزبانی اشتراکی از نظر هوش مصننوعی Chat GPT چیست؟

لطفا مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک هاست اشتراکی خوب باید داشته باشه رو به من معرفی کن

چند ویژگی کلیدی برای یک هاست اشتراکی خوب شامل موارد زیر می‌شود:

  • عملکرد خوب: سرعت بالا و در دسترس بودن سایت شما برای کاربران آن بسیار مهم است. هاست اشتراکی باید با توجه به حجم داده‌ها، تعداد بازدیدکنندگان و اندازه صفحات وب سایت صاحبان کسب‌وکار، عملکرد خوبی داشته باشد.
  • پشتیبانی قوی: در صورت بروز مشکل با هاست، پشتیبانی باید بتواند به سرعت و با کیفیت بالا مشکل را حل کند. همچنین، باید از وجود یک مرکز پشتیبانی 24/7 اطمینان حاصل شود.
  • امنیت: هاست اشتراکی باید مطمئن و امن باشد. بهتر است هاست شما مجهز به نرم‌افزارهای امنیتی و قابلیت پشتیبانی از SSL باشد.
  • پهنای باند: بسته به ترافیک مورد انتظار و تعداد بازدیدکنندگان، پهنای باند مهم است. برای جلوگیری از کاهش سرعت وب سایت شما در زمان بارگذاری، پهنای باند کافی به همراه عملکرد خوب از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • قابلیت نصب و استفاده از نرم‌افزارهای مختلف: قابلیت نصب و استفاده از نرم‌افزارهای مختلف (مانند WordPress، Joomla، Drupal و غیره) می‌تواند برای صاحبان کسب‌وکاری که می‌خواهند یک وب‌سایت حرفه‌ای داشته باشند، بسیار مهم باشد.

این ویژگی‌ها به عنوان مثال هستند و همچنین ممکن است ویژگی‌های دیگری مانند قابلیت پشتیبانی از PHP و MySQL، قابلیت مدیریت ایمیل، و غیره نیز بسیار مهم باشد.

تقریبا پاسخ هوش مصنوعی Chat GPT کاملا نزدیک به معیارهای ما در آقای وب است و این موضوع موجب دلگرمی ماست. می‌توان گفت که این پاسخ هوش مصنوعی Chat GPT حاصل بررسی میلیون‌ها صفحه وب مختلف در بازه‌های زمانی مختلف تا قبل از سال 2021 است که توسط این هوش مصنوعی مورد بررسی قرار گرفته‌ است. توضیحات عنوان‌شده در هر بخش هم کاملا روشن و صریح است، لذا از ارائه توضیحات اضافه در این رابطه می‌پرهیزیم.

مفتخریم اعلام کنیم که تمامی موارد گفته‌شده توسط هوش مصنوعی Chat GPT به‌عنوان معیارهای کلیدی در زمان انتخاب یک سرویس میزبانی اشتراکی، حتی در اولین سطح سرویس‌های میزبانی آقای وب (پلن‌های اقتصادی) هم در دسترس است. تمامی همراهان آقای وب حتی در پایه‌ترین سرویس‌‌های میزبانی هم از پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته برخوردار می‌باشند و می‌توانند در تمامی ساعات شبانه‌روز از طریق بخش ارسال تیکت با همکاران ما در تیم پشتیبانی در ارتباط باشند.

تمامی هاست‌های آقای وب از زبان PHP پشتیبانی می‌کنند و از دیتابیس MySQL بهره می‌برند؛ در کنار موارد گفته‌شده هم ماژول‌های اختصاصی آقای وب آماده خدمت‌رسانی به شما هستند که امکاناتی نظیر نصب آسان و خودکار وردپرس، جوملا و… را برای شما فراهم می‌کنند و امکان بکاپ‌گیری از سایت را در کسری از زمان برای شما ممکن می‌سازند.

برای جامعه مخاطبین ایرانی، هاست ایران بهتر است یا خارج؟

احتمالا هر کاربری تاکنون به این سوال فکر کرده است و همین سوال را از کاربران مختلف یا متخصصین توسعه وب پرسیده است. این سوال یکی از پرتکرارترین سوالات کاربران از پشتیبانان آقای وب نیز هست. در ادامه پاسخ هوش مصنوعی Chat GPT به این پرسش را مشاهده می‌کنیم و بررسی خواهیم کرد که این جواب تا چه اندازه به پاسخ صحیح نزدیک است.

من در ایران زندگی می‌کنم و تصمیم به توسعه یک وب‌سایت فروشگاهی برای جامعه هدف کاربران ایرانی دارم. بهتر است از سرویس‌های میزبانی داخل ایران استفاده کنم یا سرویس‌های خارج مثل فرانسه و آلمان؟

استفاده از سرویس‌های میزبانی داخلی یا خارجی بستگی به نیازهای شما و محتوای وب‌سایتتان دارد. در صورتی که کاربران شما اکثراً از ایران هستند، استفاده از سرویس‌های میزبانی داخلی می‌تواند سرعت لود وب‌سایت را افزایش دهد و بهبود قابل توجهی در تجربه کاربری کاربران ایرانی شما داشته باشد. همچنین، در صورتی که داده‌های حساس کاربران شما در وب‌سایت ذخیره می‌شود، سرویس‌های میزبانی داخلی می‌توانند امنیت بیشتری را فراهم کنند.

اگر هدف شما بین‌المللی است و کاربران شما از سراسر جهان هستند، استفاده از سرویس‌های میزبانی خارجی ممکن است بهترین گزینه باشد. سرویس‌های میزبانی خارجی معمولاً دارای زیرساخت قدرتمند و پیشرفته‌تری هستند و امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهند.

به هر حال، برای انتخاب بهترین سرویس‌میزبانی برای وب‌سایت خود، باید با توجه به نیازهای خود، امکانات و قیمت‌های مختلف سرویس‌های میزبانی را مقایسه کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

هاست ایران بهتر است یا هاست خارج؟

همانطور که مشاهده می‌کنید، پاسخ هوش مصنوعی Chat GPT به این پرسش رایج کاربران دقیقا مشابه با پاسخ متخصصین توسعه وب است. ما هم در تیم آقای وب به کاربران پیشنهاد می‌کنیم که تا زمانی که تصمیم به ورود به بازارهای جهانی ندارند، از هاست‌های ایران استفاده کنند و هر زمان که تصمیم به ورود به بازارهای جهانی گرفتند، سرویس خود را به راحتی به سرویس‌های فرانسه آقای وب انتقال دهند.

آقای وب نماینده معتبر شرکت میزبانی OVH فرانسه است که می‌توانید با اطمینان خاطر سرویس‌های این شرکت را از آقای وب تهیه کنید.

هاست لینوکس بهتر است یا هاست ویندوز؟

شاید این سوال برای کاربران حرفه‌ای کمی غیرمنطقی و عجیب به نظر برسد اما از نگاه یک کاربر مبتدی سوالی کاملا مشخص است که برای آن به دنبال یک پاسخ کوتاه و منطقی می‌گردند. هرچند که جواب این سوال برای ما روشن است، اما مشاهده پاسخ هوش مصنوعی Chat GPT به این سوال جذاب خواهد بود.

هاست لینوکس بهتر است یا هاست ویندوز؟

هاست لینوکس و هاست ویندوز دارای ویژگی‌ها و مزایای مختلفی هستند، بنابراین بهتر است ابتدا نیازهای خود را بررسی کرده و سپس تصمیم‌گیری کنید.

اگر در پروژه خود از زبان‌های برنامه نویسی و ابزارهایی مانند PHP ،Ruby ،Python ،Perl یا MySQL استفاده می‌کنید، هاست لینوکس بهترین گزینه است. این به دلیل این است که بیشتر ابزارهای مورد نیاز برای توسعه وب در لینوکس قابل دسترسی هستند و همچنین هزینه‌های این نوع هاست نسبت به هاست ویندوز اغلب کمتر است.

اگر با .NET Framework و ASP.NET کار می کنید، هاست ویندوز بهترین گزینه است. هاست ویندوز همچنین مزایایی مانند پشتیبانی از Microsoft SQL Server و دسترسی آسان به ابزارهای مایکروسافت را داراست.

بنابراین، برای تصمیم گیری در مورد هاست لینوکس یا ویندوز، باید نیازهای خود را بررسی کنید و با توجه به نوع پروژه‌ی خود، تصمیم بگیرید کدام گزینه بهتر است.

هاست لینوکس بهتر است یا ویندوز؟

مثل اکثر مواقع این پاسخ هوش مصنوعی هم کاملا نزدیک به واقعیت است و می‌تواند معیاری برای انتخاب بین هاست لینوکسی و ویندوزی باشد. به‌صورت کلی گفته می‌شود که برای زبان‌های پایتون و PHP نیاز به تهیه هاست مبتنی بر سیستم‌عامل لینوکس و برای توسعه وب‌سایت‌های نوشته‌شده بر مبنای زبان ASP.NET نیاز به تهیه هاست ویندوزی است.

کنترل پنل Directadmin بهتر است یا Cpanel؟

یکی از کلاسیک‌ترین سوالات میان کاربران مبتدی (یا حتی حرفه‌ای) که تقریبا ما از ابتدای شروع کار خود در حوزه میزبانی وب با آن روبه‌رو هستیم، موضوع مقایسه دو کنترل پنل محبوب دایرکت ادمین و Cpanel است. ما دقیقا عین سوال کاربران را از هوش مصنوعی Chat GPT پرسیده‌ایم و در ادامه می‌توانید پاسخ این ابزار را به سوال ما مشاهده کنید.

کنترل پنل Directadmin بهتر است یا Cpanel؟

در مقایسه بین DirectAdmin و cPanel، هر دو کنترل پنل قدرتمندی هستند که می‌توانند به شما در مدیریت وب‌سایت خود کمک کنند. با این حال، برای انتخاب بین این دو، به عوامل زیر توجه کنید:

  • سطح تجربه: cPanel بیشتر معروف است و بسیاری از مدیران سایت از آن استفاده می‌کنند. در مقابل، DirectAdmin یک کنترل پنل کمتر شناخته شده است.
  • قابلیت استفاده: هر دو کنترل پنل بسیار قابل استفاده هستند، اما در نظر داشته باشید که رابط کاربری cPanel به نظر برخی کاربران بیشتر از DirectAdmin مناسب است.
  • قابلیت انعطاف پذیری: DirectAdmin به طور کلی سبک‌تر و کم حجم‌تر از cPanel است، اما در عین حال قابلیت انعطاف پذیری کافی را برای مدیریت وب سایت‌های کوچک تا متوسط ​​دارد. در مقابل، cPanel پشتیبانی از برنامه‌های اضافی بیشتری دارد و برای وب سایت‌های بزرگتر و پیچیده تر مناسب است.

بنابراین، انتخاب بین DirectAdmin و cPanel به عوامل فوق و نیازهای خاص شما بستگی دارد.

کنترل پنل دایرکت ادمین بهتر است یا cpanel

هرچند که همچون همیشه هوش مصنوعی Chat GPT جواب سرراستی به ما نداد، اما تقریبا نظری شبیه به نظر اکثریت جامعه کاربران داشت. کنترل‌ پنل Cpanel از نظر سرعت، عملکرد کلی و حجم مصرفی در جایگاه پایین‌تری نسبت به کنترل پنل دایرکت ادمین قرار دارد اما از نظر تجربه کاربری میان جامعه آماری بزرگتری مورد استفاده قرار گرفته است. تنها ایرادی که می‌توان به این پاسخ هوش مصنوعی Chat GPT گرفت، مسئله رابط کاربری پنل دایرکت ادمین است که آن هم به دلیل به‌روز نبودن اطلاعات این هوش مصنوعی نسبت به سال 2023 می‌باشد.

پوسته Evolution دایرکت ادمین

اکنون که شما در حال مشاهده این مقاله هستید، پوسته “Evolution” برای پنل دایرکت ادمین توسعه یافته است و بر روی کلیه سرویس‌های آقای وب در دسترس است. در تصویر بالا می‌توانید بخش کوچکی از جذابیت این رابط کاربری مدرن، جدید و دوست‌داشتنی را مشاهده کنید.

نهایتا همانطور که هوش مصنوعی Chat GPT هم اشاره کرد، همه چیز به انتخاب کاربر بازمی‌گردد و این شما هستید که تصمیم نهایی را متناسب با نیازها و سلایق خود می‌گیرید.

شرکت آقای وب از نگاه هوش مصنوعی 

تنها کافیست که به یکی از گروه‌های تلگرامی حوزه توسعه وب یا وردپرس سری بزنید تا بتوانید بارها در طول روز شاهد سوال «از کدام شرکت هاست بخریم؟» باشید. فرقی نمی‌کند که شرکت‌های عنوان‌شده در جواب این سوال از شرکت‌های مطرح وب فارسی هستند یا خیر، معمولا سوالی که پس از این سوال مطرح می‌شود، این است که کیفیت سرویس‌های شرکت X چطور است؟

فرض می‌کنید اگر به‌جای شرکت X، شرکت آقای وب را قرار دهیم، چه پاسخی از هوش مصنوعی Chat GPT دریافت می‌کنیم؟ ما این کار را انجام داده‌ایم و پاسخ این هوش مصنوعی را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید.

کیفیت سرویس‌های میزبانی شرکت آقای وب چطور است؟

شرکت هاستینگ آقای وب یک شرکت ایرانی متخصص در ارائه خدمات میزبانی وب و ثبت دامنه است. این شرکت در سال ۱۳۸۸ تاسیس شده و با ارائه خدمات با کیفیت و قابل اعتماد به مشتریان خود، توانسته است جایگاه مناسبی در بازار خدمات میزبانی وب ایران کسب کند.

خدماتی که شرکت هاستینگ آقای وب ارائه می‌دهد عبارتند از:

  • میزبانی وب: ارائه پلن‌های میزبانی وب با فضای دیسک، پهنای باند، دیتابیس و ایمیل‌های مختلف با قیمت و کیفیت متفاوت.
  • ثبت دامنه‌های اینترنتی: ارائه خدمات ثبت دامنه‌های مختلف با پسوندهای داخلی و بین المللی به صورت آنلاین و سریع.
  • میزبانی ابری: ارائه خدمات میزبانی وب بر روی سرورهای ابری با پشتیبانی از تکنولوژی سرورهای مجازی، کانتینری و اختصاصی.
  • طراحی و توسعه وب سایت: ارائه خدمات طراحی، توسعه، بهینه‌سازی و پشتیبانی وب سایت‌های شخصی و سازمانی.

همچنین شرکت هاستینگ آقای وب با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، به مشتریان خود امکاناتی همچون پشتیبانی فنی ۲۴ ساعته، نصب خودکار برنامه‌های تحت وب و بکاپ گیری روزانه ارائه می‌کند.

برای ارزیابی کیفیت سرویس‌های میزبانی اشتراکی شرکت آقای وب، بهتر است نظرات و تجربیات کاربران قبلی را مورد بررسی قرار داد. همچنین، بررسی و مقایسه قیمت، امکانات، پشتیبانی و سرعت سرویس‌های این شرکت با شرکت‌های دیگر می‌تواند بهترین تصمیم را در انتخاب سرویس‌دهنده مناسب برای خودتان داشته باشد.

در عین حال، باید توجه داشت که کیفیت سرویس‌دهی هر شرکتی بستگی به عوامل مختلفی از جمله تعداد کاربران، بار سرور، قابلیت‌ها و ارتقاء سیستم‌ها و… دارد. بنابراین، ممکن است تجربه‌ی یک کاربر با سرویس‌دهی یک شرکت با تجربه‌ی دیگری تفاوت داشته باشد.

نظر هوش مصنوعی Chatgpt در رابطه با نت افراز

همانطور که مشاهده کردید، هوش مصنوعی Chat GPT با وجود محدود بودن داده‌هایش تا اطلاعات سال 2021، به‌خوبی با شرکت آقای وب آشناست و با وجود اشتباهاتی (همچون عنوان کردن طراحی و توسعه‌ وب‌سایت به‌عنوان یکی از خدمات آقای وب) که دارد همچنان می‌تواند پاسخی کارراه‌انداز (!) به شما ارائه کند.

در بخشی از پاسخ این هوش مصنوعی می‌توانیم ببینیم که تجربه کاربری را از مهم‌ترین موضوعات لازم برای بررسی در زمان خرید سرویس هاست اشتراکی معرفی می‌کند و از کاربران می‌خواهد که با استفاده از تجربه دیگران و بر تکیه بر نظرات جمعی اقدام به تهیه سرویس نماید. در کنار این گفته شاهد برخی از مزیت‌های رقابتی آقای وب هم هستیم که از میان آن‌ها می‌توان به پشتیبانی 24 ساعته واقعی، امکان نصب خودکار CMSهای مختلف و… اشاره کرد.

معرفی سایت‌های هوش مصنوعی بدون نیاز به ثبت نام و شماره تلفن

همانطور که در ابتدای این مقاله هم اشاره کردیم، در انتهای این بخش قرار است که دو سایت کاربردی و شناخته‌شده در زمینه هوش مصنوعی را به شما معرفی کنیم. هر دوی این سایت‌ها به هوش مصنوعی ChatGPT متصل هستند و شما می‌توانید بدون نیاز به ثبت‌نام با شماره تلفن و بدون نیاز به فیلترشکن از خدمات هر دو سایت گفته‌شده استفاده کنید. در ادامه می‌توانید جزئیات بیشتری را در این رابطه مشاهده کنید.

chatgpt.com

سایت ChatGPT که خود ارائه دهنده هوش مصنوعی است، برای ورود و استفاده از امکانات این برنامه نیازی به ارائه شماره تلفن ندارد و شما می‌توانید فقط با ایمیل شخصی یا کاری خود به ثبت‌نام آن بپردازید. پس از ثبت نام، شما می‌توانید از امکانات هوش مصنوعی استفاده کنید و با آن ارتباط برقرار کنید.

این سایت توسط OpenAI توسعه یافته و بروز رسانی می‌شود.

برای ثبت‌نام پس از ورود به سایت ChatGPT از طریق لینکی که در انتها برای شما قرار داده شده، ابتدا ایمیل مورد نظرتان را وارد می‌کنید. سپس از طریق تایید لینکی که به ایمیل شما ارسال شده به سایت ChatGPT منتقل می‌شوید. بعد از آن با وارد کردن نام و تاریخ تولدتان مراحل ثبت‌نام شما به اتمام می‌رسد. به همین راحتی! و حالا می‌توانید از خدمات ChatGPT استفاده کنید.

نحوه ثبت‌نام در سایت chatgpt

نحوه ثبت‌نام در سایت chatgpt

مشاهده سایت ChatGPT

 

theb.ai

این سایت یکی از معروف‌ترین وب‌سایت‌های جایگزین سایت اصلی Chatgpt میان کاربران است. دلیل اصلی محبوبیت این سایت را می‌توان استفاده راحت و بدون دردسر از خدمات هوش مصنوعی ChatGPT دانست. تنها کافیست که با کلیک بر روی لینک زیر، وارد سایت مربوطه شوید.

chatbot.theb.ai

اکنون بدون نیاز به هیچ اقدامی می‌توانید با هوش مصنوعی ChatGPT ارتباط برقرار کنید. لازم است اشاره کنیم که این سایت در زمان نگارش این مقاله از API ورژن 3.5 هوش مصنوعی ChatGPT استفاده می‌کند و همچنان به نسخه 4 به‌روزرسانی نشده است. شاید بتوان دلیل اصلی این موضوع را  هزینه بالای استفاده از خدمات ChatGPT ورژن 4 دانست که با خدمات رایگان این سایت در تضاد است.

ظاهر این سایت نزدیک به ظاهر اصلی هوش مصنوعی ChatGPT می‌باشد و همین موضوع استفاده از این نسخه جایگزین را به کاری لذت‌بخش تبدیل می‌کند.

 

Poe.com

سایت Poe.com یکی از بهترین سایت‌ها برای علاقه‌مندان به هوش مصنوعی است. برای استفاده از این سایت نیاز به ثبت‌نام دارید اما خوشبخاتنه علاوه بر پشتیبانی از شماره‌های ایران، امکان ثبت‌نام در این سایت با استفاده از حساب ایمیل نیز فعال است. پیشنهاد ما به شما استفاده از امکان ثبت‌نام بر اساس حساب Gmail (Google) است، چراکه بدون دردسر و راحت می‌توانید در کسری از دقیقه عملیات ثبت‌نام را پشت سر بگذارید.

پس از ثبت‌نام با تصویری مشابه بالا روبه‌رو خواهید شد. این سایت چندین ابزار هوش مصنوعی مختلف را در قالب یک صفحه در اختیار شما قرار می‌دهد. در زمان نگارش این مقاله، هفت هوش مصنوعی مختلف در این سایت در دسترس هستند که به‌ترتیب عبارتند از:

Sage: هوش مصنوعی سِیج از موتور ChatGPT استفاده می‌کند و بر اساس توضیحات سایت، بهترین عملکرد خود را در پاسخ به زبان‌های غیر انگلیسی (همچون پارسی) و همچنین سوالات برنامه‌نویسی نشان می‌دهد.

هوش مصنوعی Sage

برای مثال از سیج خواسته‌ایم که با استفاده از زبان HTML برای ما یک باکس رنگی با رنگ نارنجی ایجاد نماید که در داخل آن عبارت «آقای وب» نوشته شده است. همانطور که می‌توانید مشاهده کنید، Sage این کار را به بهترین شکل انجام می‌دهد. مجددا از او درخواست می‌کنیم که با استفاده از Inline CSS همین رشته کد را در اختیار ما قرار دهد تا بتوانیم آن را در همین نوشته به شما نشان دهیم. در ادامه می‌توانید سورس کد و پیش‌نمایش کد ارسالی از طریق هوش مصنوعی Sage را مشاهده کنید.

سلام لطفا برای من یک جعبه رنگی با متن داخلی «آقای وب» با استفاده از زبان HTML و رنگ نارنجی ایجاد کن.

البته، به عنوان یک هوش مصنوعی، می‌توانم کدی با استفاده از Inline CSS برای شما تولید کنم:

<div style="background-color: orange; color: white; padding: 20px; width: 200px; text-align: center; font-size: 24px; font-weight: bold;">آقای وب</div>

در این کد، یک دایو با استایل Inline تعریف شده است که پس زمینه‌اش به رنگ نارنجی تنظیم شده، متن آن به رنگ سفید و با اندازه 24 پیکسل نوشته شده و به وسیلهٔ Padding، فاصلهٔ داخلی آن از لبه‌ها تعیین شده است. همچنین، با تعیین عرض و تراز کردن متن به وسط، جعبه رنگی مورد نظر ایجاد شده است.

آقای وب

نمونه عملکرد هوش مصنوعی در برنامه نویسی

GPT-4: جی‌پی‌تی 4 آخرین نسل از هوش مصنوعی ChatGPT است که دارای تفکر منطقی بوده و برخلاف ChatGPT 3.5 به داده‌های موجود به سال‌های پس از 2021 نیز دسترسی دارد. به‌صورت عادی برای استفاده از این هوش مصنوعی نیاز به پرداخت حق اشتراک در سایت ChatGPT دارید، بر همین اساس نباید انتظار داشته باشید که این نسخه از هوش مصنوعی ChatGPT به‌صورت رایگان در سایت Poe.com قابل دسترسی باشد. بر اساس بررسی‌های ما این نسخه از هوش مصنوعی ChatGPT اکثر مواقع در سایت Poe.com در دسترس نیست.

+Claude: این چت‌بات و برادران آن همچون Claude Instant و Claude Instant 100K از هوش مصنوعی‌های ایجادشده توسط شرکت Anthropic هستند. این چت‌بات‌ها از خلاقیت بیشتری نسبت به ChatGPT برخوردارند، اما پشتیبانی ضعیفی از زبان فارسی دارند. در اکثر مواقع چنانچه درخواست خود را در قالب زبان فارسی وارد کنید، به جواب مناسبی دست پیدا نخواهید کرد. بیشترین کاربرد هوش مصنوعی‌های Claude در زمان نگارش مقالات مختلف است و می‌تواند عملکرد خیره‌کننده‌ای در زمان استفاده از زبان انگلیسی برای نوشتن دستورات داشته باشد.

CahtGPT: این چت‌بات همان  ChatGPT 3.5 معروف است که در سایت قبلی هم مورد استفاده قرار گرفته بود. تقریبا می‌توان گفت که بیش‌از نیمی از سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که امروزه در اطراف خود می‌توانید مشاهده کنید، بر پایه همین هوش مصنوعی هستند و از این سرویس شرکت Open AI نیرو می‌گیرند.

Dragonfly: چت‌بات دراگون‌فلای از هوش مصنوعی “Text davinci 003” نیرو می‌گیرد. شاید بتوان اصلی‌ترین مشخصه این این چت‌بات را قدرت آن در تولید جداول دانست. Dragonfly علاوه بر قابلیت‌های چت‌بات‌های دیگر همچون نوشتن کد و… قادر است که جداول مختلفی را ایجاد نماید و با استفاده از آن‌ها به پرسش‌های شما پاسخ دهد. لازم است اشاره کنیم که متاسفانه این چت‌بات هم عملکرد مناسبی در برابر دیالوگ‌های فارسی ندارد و برای استفاده فید از آن نیاز به تسلط کافی به زبان انگلیسی دارید.

رفتن به سایت poe.com

سخن پایانی

در این مقاله از آقای وب، همگام با ترند این روزهای حوزه وب و تکنولوژی سعی داشتیم که ضمن نگاهی به عملکرد فوق‌العاده جذاب هوش مصنوعی ChatGPT، رایج‌ترین و شناخته‌شده‌ترین سوالات حوزه وب فارسی را از این هوش مصنوعی بپرسیم و پاسخ آن را با پاسخ‌های خودمان و دیگر پاسخ‌های رایج موجود در جامعه مقایسه کنیم.

نهایتا امیدواریم که با استفاده از سایت‌های معرفی‌شده در انتهای این نوشته، تمامی همراهان آقای وب هم بتوانند همچون سایر کاربران از امکانات فوق‌العاده ابزارهای هوش مصنوعی که هر روز هم در حال بیشتر شدن هستند، نهایت بهره را ببرند.

در پایان امیدواریم که از این نوشته بهره کافی را برده باشید. هدف ما در تیم آقای وب، پاسخگویی به سوالات و برطرف کردن مشکلات اولیه شما در مسیر تبدیل شدن به یک کاربر حرفه‌ای ایرانی و مدیر سایت متخصص است. پس چنانچه سوالی در رابطه با این نوشته دارید، از طریق بخش ارسال نظرات در پایین این برگه با ما در ارتباط باشید.

موفقیت همراه راهتان باد.

5
1
رای

امتیازدهی به مقاله




منبع

پست های مرتبط

دستورات مانیتورینگ لینوکس: 20 ابزار خط فرمان برای نظارت بر عملکرد لینوکس

مدیر سیستم یا مدیر شبکه وظیفه اشکال‌زدایی و نظارت بر مشکلات سیستم…

رفع مشکل لود stats.wp.com در سایت‌های وردپرسی و افزایش سرعت

مشکل لود شدن stats.wp.com به دلیل اسکریپت‌های خارجی است که برای جمع‌آوری…

تنظیم و تعیین زبان تبلیغات گوگل

یکی از تنظیمات مهم تبلیغات گوگل، تنظیمات مربوط به زبان است. با…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

آخرین پست ها

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب