صفحه اصلی > آموزشی : نتورک پلاس چیست؟ آشنایی با گواهینامه Network+ و مزایای آن!

نتورک پلاس چیست؟ آشنایی با گواهینامه Network+ و مزایای آن!


اگر متخصص فناوری اطلاعات هستید یا با زیر‌ساخت‌های شبکه سر‌و‌کار دارید، بهتر است بدانید که نتورک پلاس چیست و چه مزایایی دارد. گواهینامه CompTIA Network+ یک گواهی مهم برای متخصصان فناوری اطلاعات است. انجمن صنعت فناوری رایانه (Computer Technology Industry Association) که در جهت ارتباط و اتحاد جامعه فناوری در سراسر جهان در تلاش است، گواهی Network+ را به متخصصان رایانه به‌عنوان بخشی از تلاش آن‌ها در جهت پیشبرد رشد و موفقیت این صنعت ارائه می‌دهد.

در این مقاله، می‌خواهیم به‌طور مفصل درباره اینکه نتورک پلاس چیست و دلایل نیاز به گواهینامه آن صحبت کنیم.

 

گواهینامه نتورک پلاس چیست؟

سه نوع گواهینامه CompTIA وجود دارد که قابلیت‌ها و مهارت‌های فناوری اطلاعات را مورد آزمایش قرار می‌دهند: گواهینامه A+، گواهینامه Security+ و گواهینامه Network+ CompTIA. گواهی Network+ را به متقاضیانی که به‌دنبال پیشرفت شغلی خود به‌عنوان یک متخصص شبکه هستند ارائه می‌کنند. متخصصان شبکه هر آنچه را که به شبکه‌های اینترنتی مربوط می‌شود از جمله ترافیک، پینگ شبکه، امنیت و عملکرد را مدیریت می‌کنند. بهترین متخصصان فناوری اطلاعات شبکه می‌توانند مشکلات شبکه را عیب‌یابی کنند، حریم خصوصی شبکه‌ها را مورد آزمایش قرار دهند و آن‌ها را ایمن کنند و استانداردها و پروتکل‌های صنعت را حفظ کنند.

متقاضیان گواهینامه Network+ باید در یک آزمون 90 سوالی شرکت کنند و قبول شوند. سوالات ماهیت چند‌سوالی و موقعیتی دارد. شرکت‌کنندگان در آزمون باید از 900 نمره 720 نمره را کسب کنند. آزمون‌های تمرینی از طریق وب‌سایت CompTIA و سایر منابع در‌دسترس هستند.

تعرفه استاندارد برای این آزمون 319 دلار است. با این حال، فرصت‌های تخفیفی نیز برای واجدین شرایط وجود دارد. این آزمون در اوایل سال 2018 به‌طور قابل‌توجهی به‌روز‌رسانی شد تا منعکس‌کننده آخرین تحولات در این صنعت از جمله اصطلاحات امنیتی جدید، مسئله حریم خصوصی کلود و پیگیر تحولات و انعطاف‌پذیری در حوزه شبکه باشد.

در حالی که هیچ الزامی ‌برای دنبال کردن گواهینامه Network+ وجود ندارد، CompTIA  (انجمن صنعت فناوری محاسبات) توصیه می‌کند تا موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • گواهینامه CompTIA A+
  • 9 ماه تجربه عملی یا آموزشی مرتبط با شبکه

آیا به گواهینامه Network+ نیاز دارم؟

دلیل لزوم اخذ نتورک پلاس چیست؟

قبل از تصمیم‌گیری درباره گرفتن این گواهینامه، ابتدا باید بدانید که آیا این گواهی‌نامه می‌تواند برای شما مفید  باشد یا خیر. در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که قبل از پیگیر‌شدن درباره گواهینامه Network+ باید آن‌ها را در‌نظر داشته باشید:

مسیر شغلی شما

گواهینامه‌های Network+ برای متخصصان فناوری اطلاعات که در زمینه ساخت و نگهداری شبکه‌های کامپیوتری تخصص دارند طراحی شده‌ است. اگر شما ترجیح می‌دهید که در زمینه‌های عمومی ‌فناوری اطلاعات یا امنیت فناوری اطلاعات فعالیت کنید، یک گواهینامه CompTIA می‌تواند انتخاب بهتری برای شما باشد.

عنوان شغلی شما

گواهینامه Network+ به‌گونه‌ای طراحی شده‌است که به متخصصان فناوری اطلاعات اجازه می‌دهد تا با تضمین تخصص و دانش فناوری اطلاعات خود، موقعیت‌های شغلی بهتری را دنبال کنند. گواهی Network+ برای فردی که امیدوار است گزینه‌های شغلی یا حقوقی خود را ارتقا دهد بسیار مفید است. اگر از موقعیت شغلی فعلی خود راضی هستید، می‌توانید قبل از اینکه درخواست برای صدور گواهینامه را ارائه دهید کمی ‌صبر کنید.

سطح تجربه شما

قبل از اینکه بخواهید در آزمون Network+ شرکت کنید، به چندین ماه تجربه عملی نیاز دارید. اگر اخیراً انتخاب کرده‌اید که به‌عنوان یک متخصص شبکه وارد این حوزه شوید و یا به‌طور کلی در زمینه فناوری اطلاعات تازه‌وارد هستید، قبل از اینکه برای گرفتن گواهینامه Network+ اقدام کنید، بهتر است در زمینه فنی شبکه تجربه بیشتری کسب کنید.

اگر در زمینه شغلی خود به‌عنوان یک مهندس شبکه فعالیت می‌کنید و یا به دنبال بهبود موقعیت شغلی خود هستید و تجربه عملی کافی در این زمینه دارید، گواهینامه Network+ می‌تواند برای شما یک گزینه مفید باشد.

مزایای گواهینامه نتورک پلاس چیست؟

مزایای گواهینامه نتورک پلاس چیست؟

چندین دلیل خاص وجود دارد که شما را مجاب می‌کند که به‌دنبال گواهینامه Network+ باشید. این گواهینامه به شما در دستیابی به موفقیت در زمینه فناوری اطلاعات از طرق زیر کمک می‌کند که عبارتند‌از:

تقویت رزومه شما

این احتمال که کارفرمایان و مدیران، متقاضیانی که دارای گواهینامه Network+ هستند را در اولویت قرار دهند بسیار زیاد است.

بهبود فرصت‌های شغلی

برخی از موقعیت‌های شغلی در زمینه شبکه‌های IT، فقط برای متقاضیانی ساخته شده‌اند که دارای گواهینامه Network+ هستند. داشتن گواهینامه Network+ به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید در شرکت‌هایی که برای عناوین شغلی خاصی استانداردها و الزامات بالایی را در،نظر می‌گیرند، استخدام شوید.

افزایش اعتبار در بین هم‌سالان خود

افراد حرفه‌ای که دارای گواهینامه Network+ هستند ثابت کرده‌اند که در مورد شبکه‌های IT اطلاعات کافی را دارند و در حل مشکلات شبکه مهارت مورد‌نیاز را کسب کرده‌اند. همچنین، آن‌ها باید تجربه فنی قابل‌توجهی را داشته باشند. گواهینامه Network+ به همتایان شما نشان می‌دهد که شما در حال تلاش کردن برای ارتقا در زمینه شغلی خودتان هستید.

ایجاد فرصت‌ برای ادامه تحصیل

برای تمدید و حفظ گواهینامه Network+ خود می‌توانید از برنامه آموزش مستمر CompTIA استفاده کنید. CompTIA دوره‌های مختلفی را ارائه می‌دهد که می‌توانید آن دوره‌ها را برای برآورده کردن الزامات خود بگذرانید. در واقع، با آگاه نگه‌داشتن خود در مورد تحولات اخیر دنیای فناوری اطلاعات، می‌توانید به یک کارمند و عضو ارزشمندی از تیم تبدیل شوید.

شغل‌های مرتبط با گواهینامه نتورک پلاس چیست؟

فرصت‌های شغلی گواهینامه نتورک پلاس چیست؟

بسیاری از کارفرمایان، کارمندانی را ترجیح می‌دهند که دارای گواهینامه Network+ باشند. در اینجا چندین شغل وجود دارد که می‌توانید به‌عنوان یک متخصص فناوری اطلاعات که گواهینامه Network+ را دارد در‌نظر داشته باشید:

۱. تکنسین help desk

  • میانگین حقوق: 51,897 دلار در سال

وظایف اصلی: تکنسین‌های help desk از طریق تلفن و یا به‌صورت آنلاین با مشتریان ارتباط برقرار می‌کنند تا به مشکلات فنی و یا سوالات آن‌ها پاسخ دهند. تکنسین‌های help desk باید ترکیبی از مهارت‌های فنی و شخصی را داشته باشند تا بتوانند در حرفه خود موفق شوند.

آن‌ها بیشتر وقت کاری خود را صرف صحبت مستقیم با مشتریان، پاسخ دادن به سوالات آن‌ها، ارائه مشاوره و پیشنهاد راه‌حل‌ها می‌کنند. هدف یک تکنسین help desk ارائه کمک به‌صورت تخصصی و فنی و همچنین ارائه خدمات مشتریان است.

تکنسین‌های help desk با انواع شبکه‌ها، سیستم‌های امنیتی، نرم‌افزار، سخت‌افزار و سیستم‌عامل آشنا هستند. آن‌ها همچنین قادر هستند که مشتریانی که دارای سطوح مختلفی از تخصص فنی هستند را پشتیبانی کنند. تکنسین‌های خوب help desk می‌توانند مشکلات را تشخیص دهند و راه‌حل‌ها را به‌صورت شفاف به مشتریان منتقل کنند.

۲. مدیر شبکه

  • میانگین حقوق: 74376 دلار در سال

وظایف اصلی: یک مدیر شبکه وظیفه دارد تا شبکه کارفرمای خود را به‌صورت روزانه چک کند. مدیران شبکه بر سرعت شبکه و نحوه مدیریت بار ترافیک شبکه از طریق پینگ شبکه نظارت دارند. آن‌ها شبکه را از‌نظر محافظت از حریم خصوصی هر یک از کارکنان هنگام استفاده از شبکه مورد‌بررسی قرار می‌دهند. آن‌ها همچنین هر‌گونه مشکل در اتصال به شبکه یا شکایت کاربران را نیز رسیدگی می‌کنند. مدیر شبکه اولین فردی است که هرگونه مشکل و نقص در شبکه را ارزیابی کرده و آن را گزارش می‌دهد.

مدیران شبکه معمولاً یکی از در‌دسترس‌ترین اعضای تیم فناوری اطلاعات هستند. کارمندانی که با مشکل مواجه می‌شوند می‌توانند شخصاً مشکلات را گزارش دهند، راهنمایی بخواهند و یا پیشنهادی را ارائه دهند. در برخی از محیط‌های کاری، ممکن است از مدیران شبکه خواسته شود که هر مشکلی را که کارمندان با رایانه‌های رومیزی شخصی خود دارند را برطرف کنند؛ حتی اگر مشکل مربوط به شبکه نباشد.

۳. مهندس شبکه

میانگین حقوق: 95178 دلار در سال

وظایف اصلی: مهندسین شبکه، شبکه‌ها را برای سازمان‌ها و شرکت‌ها طراحی، پیاده‌سازی و نگهداری می‌کنند. مهندسان شبکه زیرساخت‌ها و تنظیمات شبکه را انجام می‌دهند. آن‌ها نصب شبکه‌های جدید یا به‌روز‌رسانی شبکه را مدیریت و نظارت می‌کنند. مهندسین شبکه مشکلات و یا نقض‌هایی که ممکن است در شبکه آن‌ها رخ دهد را تشخیص می‌دهند و آن‌ها را برطرف می‌کنند.

مهندسان شبکه به‌عنوان بخشی از تیم IT کارفرمای خود محسوب می‌شوند. مهندسان شبکه با تحلیلگران، مدیران و سایر مهندسان هماهنگ می‌شوند تا این اطمینان حاصل شود که شبکه تا حد‌امکان کارآمد و کاربر‌پسند است. مهندسان شبکه مسئول زمانبندی و اجرای هر‌گونه به‌روز‌رسانی یا بررسی موارد امنیتی هستند که برای عملکرد کارآمد شبکه مورد‌نیاز است.

جمع بندی

گواهینامه CompTIA Network+ یک مدرک معتبر در زمینه فناوری اطلاعات است که برای متخصصانی که قصد دارند در حوزه شبکه‌های کامپیوتری پیشرفت کنند، طراحی شده است. این گواهینامه توانایی‌ها و دانش لازم برای مدیریت، عیب‌یابی، و امنیت شبکه‌ها را به متقاضیان اعطا می‌کند. علاوه بر بهبود فرصت‌های شغلی و ارتقاء اعتبار حرفه‌ای، این گواهینامه می‌تواند رزومه افراد را تقویت کرده و فرصت‌های جدیدی برای ادامه تحصیل و آموزش مداوم فراهم کند. با داشتن گواهینامه Network+، افراد می‌توانند در شغل‌هایی مانند تکنسین help desk، مدیر شبکه، و مهندس شبکه مشغول به کار شوند و مسیر شغلی خود را به سمت موفقیت‌های بیشتر هدایت کنند.

امتیاز شما به این مطلب

نوشته نتورک پلاس چیست؟ آشنایی با گواهینامه Network+ و مزایای آن! اولین بار در مجله آقای وب. پدیدار شد.



منبع

پست های مرتبط

دستورات مانیتورینگ لینوکس: 20 ابزار خط فرمان برای نظارت بر عملکرد لینوکس

مدیر سیستم یا مدیر شبکه وظیفه اشکال‌زدایی و نظارت بر مشکلات سیستم…

رفع مشکل لود stats.wp.com در سایت‌های وردپرسی و افزایش سرعت

مشکل لود شدن stats.wp.com به دلیل اسکریپت‌های خارجی است که برای جمع‌آوری…

تنظیم و تعیین زبان تبلیغات گوگل

یکی از تنظیمات مهم تبلیغات گوگل، تنظیمات مربوط به زبان است. با…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

آخرین پست ها

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب