صفحه اصلی > آموزشی : نحوه محاسبه و تنظیم بودجه روزانه گوگل ادز

نحوه محاسبه و تنظیم بودجه روزانه گوگل ادز


برای اجرای کمپین‌های گوگل ادز باید تکلیفتان را با بودجه روزانه مشخص کنید. تعیین بودجه اشتباه، تنظیمات اشتباه و نظارت‌نکردن بر مصرف بودجه، باعث هدررفتن هزینه‌ها می‌شود. به همین دلیل لازم است با خواندن این مقاله، جلوی ضررهای بعدی و شکست‌های آینده را بگیرید. با این مقاله از آقای وب همراه شوید.

بودجه روزانه گوگل ادز چیست؟

زمانی که با گوگل ادز آشنا شدید، حساب کاربری را راه‌اندازی کردید و فهمیدید گوگل ادز چگونه کار می‌کند، وقت راه‌اندازی کمپین‌هاست. یکی از مهم‌ترین مراحل ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز، تعیین بودجه روزانه است.

بودجه روزانه گوگل ادز، میانگین هزینه‌ای است که حاضرید برای هر روز تبلیغ آگهی در گوگل بپردازید. رقمی که تعیین می‌کنید نقش راهنما را برای گوگل در مصرف هزینه‌ها ایفا می‌کند. گوگل در بعضی از روزها و بنا بر صلاحدید خود ممکن است درصد کمی از این بودجه را مصرف کند؛ اما هیچگاه بیشتر از دوبرابر بودجه تعیین‌شده خرج نمی‌کند.

مطلب مرتبط: آموزش ساخت اکانت گوگل ادز صفر تا صد همراه با عکس

تعیین دقیق بودجه روزانه از جنبه‌های مختلفی بر فعالیت‌های بازاریابی شما تأثیر می‌گذارد. از جمله دلایل اهمیت این مرحله عبارت است از:

  • مدیریت هزینه‌ها: با تعیین بودجه روزانه گوگل ادز مجبور می‌شوید برای مصرف و مدیریت سایر هزینه‌ها برنامه‌ریزی کنید. احتمالاً کمپین‌های گوگل ادز تنها راه تبلیغاتی شما نیست و باید برای تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات محیطی و… نیز تصمیم‌گیری کنید.
  • بهینه‌سازی عملکرد کمپین: با تزریق بودجه به کمپین‌های موفق می‌توانید به آن‌ها قدرت ببخشید و با کاهش بودجه روزانه کمپین‌های ناموفق، از هدررفتن هزینه‌ها جلوگیری کنید.
  • بیشتر دیده‌شدن: بودجه روزانه به طور مستقیم بر عملکرد کمپین‌های گوگل ادز و میزان دیده‌شدن آن‌ها تأثیر می‌گذارد. این بودجه باید به‌گونه‌ای تعیین شود که بیشترین خروجی را داشته باشد.

این‌ها چند نمونه از دلایل اهمیت تعیین بودجه روزانه است. سؤال مهم این است که چگونه و با استفاده از چه روش‌هایی می‌توانیم این بودجه را تعیین کنیم؟

بیشتر بخوانید: تبلیغات کلیکی یا (PPC (Pay Per Click چیست؟

محاسبه و تنظیم بودجه روزانه گوگل ادز

راهنمای تعیین بودجه روزانه گوگل ادز

برای تعیین بودجه روزانه گوگل ادز باید درباره کسب‌وکار، ویژگی‌ها، اهداف و مخاطبان آن تحقیق کنید. بعد از اینکه به درک درستی از بازار و رقیبان رسیدید، می‌توانید از ابزارها و راهنمایی‌های زیر برای تعیین بودجه روزانه استفاده کنید:

استفاده از کیورد پلنر گوگل

کیورد پلنر(Keyword Planner) یکی از ابزارهای رایگان گوگل ادز است که با استفاده از آن می‌توانید کمپین‌های موفق‌تری ایجاد کنید. همان‌طور که می‌دانید در سیستم مزایده گوگل ادز، زمانی که کاربر کلیدواژه‌ای را سرچ می‌کند، آگهی‌ها بر اساس عوامل مختلفی از جمله میزان و نوع انطباق با کلمه کلیدی نمایش داده می‌شود.

کیورد پلنر به شما در تحقیق درباره کلمات کلیدی و پیداکردن کلمات جدید کمک می‌کند. با استفاده از این ابزار می‌فهمید تعداد افرادی که هر ماه یک کلمه کلیدی را جستجو می‌کنند چند نفر هستند.

با این عضو خانواده گوگل به تعداد تبلیغ‌کننده‌های هر کلمه کلیدی نیز پی می‌برید. همچنین با پیشنهاد گوگل برای هزینه‌گذاری Bidding گوگل ادز آشنا می‌شوید و می‌توانید برای هریک از محصولات و خدماتی که تبلیغ می‌کنید، تحقیقات مفیدی انجام دهید.

اجرای کمپین‌های آزمایشی

کارشناسان دیجیتال مارکتینگ پیشنهاد می‌کنند، کمپین‌های گوگل ادز را با بودجه روزانه کم شروع کنید. این کار کمک می‌کند در صورت بروز خطا، جلوی ضررهای سنگین را بگیرید و خیلی سریع مشکلات را برطرف کنید. با اجرای چند کمپین آزمایشی گوگل ادز به شناخت خوبی از ویژگی‌های کسب‌وکارتان و نیازهای آن می‌رسید.

محاسبه و تنظیم بودجه روزانه گوگل ادز

بهینه‌سازی کمپین‌ها

قبل از تعیین بودجه روزانه گوگل ادز و اجرای کمپین‌های اصلی، بهتر است کمپین‌های آزمایشی را بادقت تجزیه‌وتحلیل کنید. داشبورد Google Ads داده‌های زیادی را در اختیارتان می‌گذارد؛ از جمله:

  • نرخ کلیک CTR: با اطلاعات مربوط به نرخ کلیک گوگل ادز می‌توانید بفهمید روی چه کلمه‌هایی بیشتر کلیک شده است. این موضوع تا حدودی می‌تواند بینش لازم را درباره بودجه روزانه موردنیاز کمپین‌های گوگل ادز در اختیارتان بگذارد. احتمالاً کلمه‌هایی که قیمت‌گذاری بهتری داشته‌اند، کلیک‌های بیشتری دریافت کرده‌اند.
  • هزینه هر تبدیل Cost per conversion: این شاخص نشان می‌دهد چند درصد از افرادی که روی تبلیغ کرده‌اند، اقدام موردنظر (خرید، ثبت‌نام و…) را انجام داده‌اند. باید بودجه روزانه را در حالتی متعادل قرار دهید؛ طوری که نرخ بازگشت سرمایه ROI منطقی باشد. آگاهی از هزینه هر تبدیل به شما در بهینه‌سازی کلمات کلیدی Google Ads نیز کمک می‌کند.
  • کلمات کلیدی منفی Negative keywords: در داشبورد گوگل ادز می‌توانید کلمات کلیدی منفی تبلیغات خود را پیدا کنید. در کمپین‌های اصلی با شناسایی و تعیین این کلمات، جلوی نمایش تبلیغات را برای جستجوهای نامرتبط و غیرمفید می‌گیرید. اگر این کار را انجام ندهید کاربران نامرتبط روی تبلیغات کلیک می‌کنند و باعث هدررفتن هزینه‌ها می‌شوند.

تعیین بودجه روزانه بر اساس استراتژی کلی

بودجه روزانه گوگل ادز باید در راستای استراتژی‌های بازاریابی تعیین شود. این بودجه علاوه بر اینکه باید بازدهی مثبتی داشته باشد، نباید بیش از اندازه زیاد یا نامعقول باشد. شما باید به طور جامع به کل مجموعه تبلیغاتی کسب‌وکارتان نگاه کنید و از تمامی کانال‌ها به نحو احسن استفاده کنید.

محاسبه و تنظیم بودجه روزانه گوگل ادز

نحوه محاسبه بودجه روزانه گوگل ادز

پیشنهاد گوگل برای تعیین بودجه روزانه گوگل ادز، مبلغی بین ۱۰ تا ۵۰ دلار است. در قسمت بعدی نحوه تنظیم بودجه روزانه را به طور کامل شرح می‌دهیم. قبل از آن باید با دو مفهوم کلیدی دیگر نیز آشنا شویم.

  •  Bid تبلیغات: این مبلغ مشخص می‌کند که برای کلیک‌شدن آگهی، حاضرید برای هر کلیک چقدر بپردازید. این شاخص در کنار عوامل دیگری مانند امتیاز کیفیت تبلیغات Quality Score ‌ و… تعیین‌کننده جایگاه آگهی در بین رقباست.
  • هزینه تبلیغات: این هزینه واقعی است که برای هر روز تبلیغ آگهی در گوگل می‌پردازید. همان‌طور که قبلاً گفتیم این هزینه می‌تواند تا دوبرابر بیشتر از بودجه روزانه تعیین شده باشد. معیار محاسبه هزینه‌ها در گوگل ادز ماهانه (۳۰.۴ روز) است؛ اگر یک روز گوگل بیشتر از بودجه تعیین‌شده خرج کرد، در روز دیگر با کاهش هزینه‌ها آن را جبران می‌کند.

مفهوم دیگری که در اینجا مطرح می‌شود، محدودیت هزینه ماهانه یا Monthly spending limit است. این مفهوم حداکثر هزینه‌ای است که گوگل ادز برای یک کمپین تبلیغاتی در طول یک ماه از شما دریافت می‌کند. محدودیت هزینه ماهانه از حاصل‌ضرب بودجه روزانه گوگل ادز در تعداد متوسط روزهای یک ماه (۳۰.۴) به دست می‌آید.

به‌عنوان‌مثال اگر بودجه روزانه شما ۱۰ دلار باشد، محدودیت هزینه ماهانه ۳۰۴ دلار خواهد بود. باتوجه‌به توضیحاتی که دادیم، گوگل ادز هیچگاه نمی‌تواند بیشتر از ۳۰۴ دلار در یک ماه (۳۰.۴) خرج کند. اما این اختیار را دارد که برای موفقیت و بهره‌وری بیشتر کمپین‌ها، در بعضی از روزها بیشتر از ۱۰ دلار هزینه کند.

محاسبه و تنظیم بودجه روزانه گوگل ادز

تنظیم بودجه روزانه گوگل ادز

برای تنظیم بودجه روزانه گوگل ادز باید طبق مراحل زیر اقدام کنید:

  1. وارد پنل کاربری خود در گوگل ادز شوید.
  2. روی Campaigns در منوی سایدبار کلیک کنید.
  3. کمپین موردنظرتان را انتخاب کنید.
  4. روی Settings از منوی سایدبار بزنید.
  5. budget را انتخاب کنید.
  6. بودجه روزانه موردنظرتان را وارد کنید.

شما می‌توانید این کار را هنگام ایجاد یک کمپین گوگل ادز جدید و از طریق پنجره زیر به‌سادگی انجام دهید:

محاسبه و تنظیم بودجه روزانه گوگل ادز

نتیجه؛ حواستان به دخل‌وخرج کمپین‌های گوگل ادز باشد!

در این مقاله نحوه محاسبه و تنظیم بودجه روزانه گوگل ادز را شرح دادیم. یکی از شرط‌های لازم برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی موفق در گوگل، تعیین بودجه مناسب است. اگر بودجه را به‌درستی تعیین نکنید، کمپین‌ها به نتیجه نمی‌رسند یا ضرر می‌کنید؛ ضررهایی از جنس دلار!

بنابراین، بهترین راه، استفاده از تیم متخصص و باتجربه آقای وب است. گروه تبلیغات دیجیتال مارکتینگ آقای وب سابقه اجرای ده‌ها کمپین موفق گوگل ادز را در کارنامه دارد. برای دریافت مشاوره و راهنمایی رایگان همین‌الان با همکاران ما تماس بگیرید.

نوشته نحوه محاسبه و تنظیم بودجه روزانه گوگل ادز اولین بار در آقای وب:‌ آژانس تبلیغات آنلاین. پدیدار شد.



منبع

پست های مرتبط

دستورات مانیتورینگ لینوکس: 20 ابزار خط فرمان برای نظارت بر عملکرد لینوکس

مدیر سیستم یا مدیر شبکه وظیفه اشکال‌زدایی و نظارت بر مشکلات سیستم…

رفع مشکل لود stats.wp.com در سایت‌های وردپرسی و افزایش سرعت

مشکل لود شدن stats.wp.com به دلیل اسکریپت‌های خارجی است که برای جمع‌آوری…

تنظیم و تعیین زبان تبلیغات گوگل

یکی از تنظیمات مهم تبلیغات گوگل، تنظیمات مربوط به زبان است. با…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

آخرین پست ها

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب